Ulla Tørnæs mand udbytter østarbejdere (ma~
Fra : andropov

Dato : 21-03-05 12:33

Arbejdsretten har idømt det polske firma Biomax, der ejes og drives af
danskeren Ole Thuesen, en bod på 350.000 kroner for underbetaling af
fire polske bygningsarbejdere.

De kunne nok lige så godt også give Ulla Tørnæs mand et knald for hans
udbytning af 3 østarbejdere....

ps.
Jo mere folk tjener jo mere griske er de (rige folk er mest
interesseret i lavere skat) hørt i pressen. Den almindelige
lønmodtagere vil hellere have goderne som staten leverer end lavere
skat.

Fra : Rune

Dato : 21-03-05 12:40

Visse vasse. Arbejderne har ikke været underbetalt. De har vel fået lige
præcis den løn de har aftalt. Det har ikke været tale om udbytning (.er det
ikke et begreb der gik af mode i 70'erne?) men gensidig fordel. Og hvad er
så det for noget med mafiaen? Har du fundet et polsk hestehovedet i din seng
i morges?

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 14:13

On Mon, 21 Mar 2005 12:39:38 +0100, "Rune" <rune@spam.spam> wrote:

>Visse vasse. Arbejderne har ikke været underbetalt. De har vel fået lige
>præcis den løn de har aftalt.

Men som sikkert ikke overhold overenskomster i Danmark hvilket ikke er
uvæsentligt....

> [...]
>så det for noget med mafiaen? Har du fundet et polsk hestehovedet i din seng

Vel ikke utænkeligt at mafiaen også kan have været indblandet i
Tørnæs ansatte:

Landbrugs-medhjælpere afpresses af mafia

Landbrugsmedhjælpere fra Østeuropa afpresses af mafialignende
organisationer i hjemlandet. "Betal - eller det går ud over din
familie - vi ved, hvor de bor."

Retten i Skjern tog mandag hul på en sag om røverier mod litauiske
landbrugsmedhjælpere. De fire tiltalte er også litauere, og
anklageren, vicepolitimester Jens Dissing fra Ringkøbing Politi,
mener, at der er tale om organiseret kriminalitet.
- Der går rygter om, at landbrugsmedarbejdere skal betale 100 dollar
om måneden for at "få lov" til at arbejde i Danmark, fortæller han.
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=350580/

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-05 14:42

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse
> Visse vasse. Arbejderne har ikke været underbetalt. De har vel fået lige
> præcis den løn de har aftalt. Det har ikke været tale om udbytning (.er
> det ikke et begreb der gik af mode i 70'erne?) men gensidig fordel.

Så du går altså ind for at fx polaker må rejse ind i landet, arbejde for
50
kroner i timen? Hvis ja, så kan du se hvordan det går i tyskland, der er
arbejdsløsheden massiv. Hvis man vil arbejde i Danmark skal det ske til
overenskomstmæssig løn, om man så er polak eller dansker er for så vidt
ligegyldigt, men overenskomsterne skal overholdes.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Rune

Dato : 21-03-05 15:21

> [...]
> overenskomstmæssig løn, om man så er polak eller dansker er for så vidt
> ligegyldigt, men overenskomsterne skal overholdes.

Hvem fastsætter hvad overenskomstmæssig løn skal være?

Ja det gør jeg. Så længe der ikke er tale om immigration skal de være
velkomne. Kan måske gå med til at de ikke skal betales under mindstelønnen
(el. rettere så de ikke får mindre udbetalt efter skat end hvad en dansk
mindstelønsmodtager ville) men hvorfor nogle udemokratiske fagforeningers
mening om hvad der skal betales pludselig skal ophæves til national lov for
alle danskere eller polakker der hverken er eller ønsker at blive medlemmer
står mig noget uklart. Jeg ville personligt tage det meget ilde op hvis jeg
skulle til at rette mig efter tilfældige fagforeninger.

Problemerne i Tyskland har intet at gøre med polsk indvandring og alt at
gøre med stive tyske regler og for høje omkostninger. Hvis noget hjælper de
polske arbejdere med at gøre arbejdsmarkedet noget mere smidigt, til gavn
for både polakker og tyskere.

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-05 15:46

> [...]
mindstelønnen
> (el. rettere så de ikke får mindre udbetalt efter skat end hvad en dansk

Ja, det er netop fagforeningens medlemmer der bestemmer mindstelønnen og
hvad den overenskomstmæssige løn er, det er jo helt op til fagforeningens
medlemmer om man vil godt tage en overkomst eller ej.

> [...]
at
>rette mig efter tilfældige fagforeninger.

Fagforeningerne har overenskomsterne til afstemning, det er naturligvis
dybt
frustrende at mange ikke gider deltage i afstemningerne, men det er jo ens
demokratiske _valg_. Jeg har da også måtte acceptere en overenskomst som
jeg
på ingen måde er enig i, men sådan er demokratiets spilleregler.

Polakker er løntrykkere, fordi de tager arbejde fra danske arbejdere til
en
langt lavere takst. Danskeren kan så stille sig op i arbejdsløshedens kø,
mens en polak udføre hans arbejde til en løn der er under bistand. I min
bog
var tiden før fagforeningerne ikke noget at råbe hurra for

> [...]
> gøre med stive tyske regler og for høje omkostninger. Hvis noget hjælper
> de polske arbejdere med at gøre arbejdsmarkedet noget mere smidigt, til

Ja, hvis tyskerne vil arbejde for en løn der er lavere end polakkernes, så
kan de også få arbejde, man skal vist være enten arbejdsgiver eller rig,
før
man mener dette er smidigt.... Men polen er nok glad for at have færre
arbejdsløse, mens Tyskland får flere og flere.

Det jeg hører dig sige er at du er parat til at gå ned i løn, hvis der
står
en polak og vil lave dit arbejde for den halve løn? Er det rigtigt?

Fra : Rune

Dato : 21-03-05 16:37

> Ja, det er netop fagforeningens medlemmer der bestemmer mindstelønnen og
> hvad den overenskomstmæssige løn er, det er jo helt op til fagforeningens
> medlemmer om man vil godt tage en overkomst eller ej.

Jamen det problematiske er jo netop at personer der ikke er og ikke ønsker
at blive medlem af fagforeningerne skal ligger under for deres beslutninger.
Det er da dybt utilfredsstillende og udemokratisk sådan uddelegere statslig
magt til private politiske foreninger.

> [...]
> jeg
> på ingen måde er enig i, men sådan er demokratiets spilleregler.

Men det er jo netop et stærkt begrænset demokrati. Kun de der er medlemmer
kan være med, og kun mod behørligt månedlige betaligner.

> [...]
> bog
> var tiden før fagforeningerne ikke noget at råbe hurra for

For det første er det mit indtryk de mange østeuropæere er så populære i
dansk landbrug hænger mere sammen med at de har et godt ry som god og
enthuasistisk arbejdskraft, der virkelig ønsker at lære, end at de er
billigere i drift - måske danskerne burder se på østeuropæerne som nogle der
kan lære os lidt og give os cutting-edge tilbage, frem for altid at fremhæve
problemerne. For det andet går jeg ikke ind på din præmis om at der er noget
der hedder løntrykkere - eller rettere, hele det kapitalistiske system er
bygget op på et princip om effektivisering & løntryk. Er du løntrykker når
du køber billigt kinesisk frem for dyrt hjemligt produceret? At pakke det
danske arbejdsmarkedet ind i vat og beskyttelse er til skade for hele
landet, men vigtigere: det gør arbejderne selv en bjørnetjeneste da det
lader dem i den tro de er konkurrencedygtige hvor de i virkeligheden burde
opkvalificere deres kunnen - og når den dag så kommer hvor deres virksomhed
må bukke under for konkurrenterne i udlandet (for det er de færreste der vil
betale til overpris for hjemlige produkter for at støtte danske
arbejdspladser) eller den outsourcer så står arbejderne værre end nogle
sinde.

> [...]
> står
> en polak og vil lave dit arbejde for den halve løn? Er det rigtigt?

Nu er løn kun en af de parametre der indgår i en arbejdsgivers vurderinger.
Men jeg velkommer da glædeligt polakkiske computer nørder der kan konkurrere
med mig i Danmark, de skal da bare komme an. Hvis jeg ikke kan få en løn jeg
syntes er tilfredsstillende vil jeg nok snarer vælge at uddanne mig noget
mere eller søge andre græsgange end at gå ned i løn.

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 17:15

On Mon, 21 Mar 2005 16:36:39 +0100, "Rune" <rune@spam.spam> wrote:

>Jamen det problematiske er jo netop at personer der ikke er og ikke ønsker
>at blive medlem af fagforeningerne skal ligger under for deres beslutninger.

Det er vel noget med at arbejdsgiverne også melder sig i en slags
forening så de er bundet af kontrakt. Kan ikke lige huske den helt
præcise formulering.

>Men det er jo netop et stærkt begrænset demokrati. Kun de der er medlemmer
>kan være med, og kun mod behørligt månedlige betaligner.

Men de penge kommer godt igen via ordnede arbejdsforhold.
Vi ønsker os ikke tilbage til 1800 tallet hvor arbejdsgivere kunne
skalte og valte med arbejdere.

> [...]
>dansk landbrug hænger mere sammen med at de har et godt ry som god og
>enthuasistisk arbejdskraft, der virkelig ønsker at lære, end at de er

Polakker er populære fordi de er BILLIG ARBEJDSKRAFT.
Desuden bliver de åbenbart tvunget med pistolen i nakken af mafiaen i
deres hjemland.
(Dokumentation findes i tidligere besked jeg har skrevet i dag)

> - måske danskerne burder se på østeuropæerne som nogle der
>kan lære os lidt og give os cutting-edge tilbage, frem for altid at fremhæve
>problemerne.

De kan lære os hvordan man bliver presset af mafiaen til at rejse til
Danmark....

> For det andet går jeg ikke ind på din præmis om at der er noget
>der hedder løntrykkere - eller rettere, hele det kapitalistiske system er
>bygget op på et princip om effektivisering & løntryk.

Til at afbøde for det har man så fagforeningerne.

> Er du løntrykker når
>du køber billigt kinesisk frem for dyrt hjemligt produceret?

Fagforeningernes medlemmer bor i Danmark!

> [...]
>landet, men vigtigere: det gør arbejderne selv en bjørnetjeneste da det
>lader dem i den tro de er konkurrencedygtige

Danmark skal leve af viden. Manuel produceren vil i fremtiden foregå
andetsteds. Det kan vi aldrig konkurrere med alligevel derfor skal vi
leve af viden.

> hvor de i virkeligheden burde
>opkvalificere deres kunnen -

Viden får man på vores udmærkede uddannelsesinstitutioner så jeg ved
ikke hvor du vil hen med det...

> [...]
>syntes er tilfredsstillende vil jeg nok snarer vælge at uddanne mig noget
>mere eller søge andre græsgange end at gå ned i løn.

Ja netop. Danmark skal leve af viden i fremtiden. Nu indrømmer du selv
at Danmark ikke kan konkurrere med manuelt arbejde.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-05 18:26

> [...]
> så det for noget med mafiaen? Har du fundet et polsk hestehovedet i din

Begrebet gik ikke af mode i 70erne.
Derimod var det i de år, de liberale og deres skriverkarle indførte løgnen
om klassekampens død.
En påstand der er blevet fremført så tit, at liberale tror alle har slugt
kamelen.

MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-05 13:04

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> interesseret i lavere skat) hørt i pressen. Den almindelige
> lønmodtagere vil hellere have goderne som staten leverer end lavere

Den sidste idiot er ikke født endnu.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 22-03-05 18:30

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> "andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Den sidste idiot er ikke født endnu.
>
> Hilsen Sten

Nej.
Det er jo derfor venstre får stemmer.
MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-05 20:54

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Nej.
> Det er jo derfor venstre får stemmer.

Nå, ser man det, det du svarede på var da ellers hentet direkte fra
socialkammeraternes partibog, men jeg giver dig da ret, at netop p.g.a.
den
er der 75% af befolkningen der ikke stemmer på S.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 23-03-05 12:08

> [...]
> den
> er der 75% af befolkningen der ikke stemmer på S.

Nu forholder det sig således, at jeg faktisk ikke mere er særlig enig med
socialdemokratiet.
De er jo faldet i grøften med at rende efter hvor de tror stemmerne er.
Ligesom venstre.
Dette gør vel egentlig, at vi i dag har eetparti system i danmark?

MVH
Egon

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 13:13

> [...]
> interesseret i lavere skat) hørt i pressen. Den almindelige
> lønmodtagere vil hellere have goderne som staten leverer end lavere

Det er en underlig form for logik, du har.

Hvis du køber 10 liter mælk, bekymrer du dig så over, hvad butikken har
betalt for mælken?
Er det noget, du undersøger?

Jeg kan ikke se, hvad Tørnæs har med den sag at gøre.
Det er ikke Tørnæs´ problem, hvad de ansatte får fra deres arbejdsgiver.
Tørnæs har udelukkende en aftale med firmaet, som har østeuropæerne
ansat.

Hvis jeg bestiller hjemmeservice hos et firma, som har nogle ansatte til
at gøre rent, slå græs m.m., så er det ikke mit job at afgøre, om disse
arbejdere får, hvad de skal have i løn. Når jeg har betalt
hjemmeservicefirmaet, så har jeg ikke mer emd det at gøre.

Din form for logik lugter af kommunisme og fagbevægelsesretorik.

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 14:09

On Mon, 21 Mar 2005 13:12:39 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Det er en underlig form for logik, du har.

Du mener det er en underlig logik rige folk har... (er ikke rig)

>Hvis du køber 10 liter mælk, bekymrer du dig så over, hvad butikken har
>betalt for mælken?
>Er det noget, du undersøger?

Men vi skal også have penge i statskassen og de rige har flest at
lægge deri.

> [...]
>Det er ikke Tørnæs´ problem, hvad de ansatte får fra deres arbejdsgiver.
>Tørnæs har udelukkende en aftale med firmaet, som har østeuropæerne

Tørnæs har haft østeuropæere ansat og har det vel stadigvæk....
Endda hele 3 styk underbetalte østeuropæere hvor den østeuropæiske
mafia muligvis er indblandet som i så mange andre sager med
østeuropæisk arbejdskraft som kommer til Danmark.

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 14:39

> Du mener det er en underlig logik rige folk har... (er ikke rig)

Definer rig!

> Men vi skal også have penge i statskassen og de rige har flest at
> lægge deri.

Definer rig!

> [...]
> mafia muligvis er indblandet som i så mange andre sager med
> østeuropæisk arbejdskraft som kommer til Danmark.

Definer underbetalt!

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 15:16

On Mon, 21 Mar 2005 14:38:36 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Definer rig!

Middelrig + 500 kr.

>Definer underbetalt!

Normalløn - 500 kr.

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 15:39

> Middelrig + 500 kr.

Middelrig?
Aldrig hørt det begreb før.
Er man "middelrig", når man har 500 kr. i sin tegnebog?

> Normalløn - 500 kr.

Definer normalløn!

J.