Dansk Retspolitisk Forening kritiserer udv~
Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 07:58

Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
blive...når samfundet har glemt historien:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=247031
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Hanzen

Dato : 21-03-05 08:38

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> skrev i en meddelelse
> Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
> blive...når samfundet har glemt historien:
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=247031

Dansk retspolitisk forening er Bjørn Elmquist i forklædning. Derfor er deres
mening uden interesse.

Denne sag må aldrig glemmes.
--
hilzen
hanzen

"Tænk på, hvad vi kan lære af muslimerne, jeg syntes, at vi skal lade
verdens flygtninge vælte ind over vore grænser, og labbe al deres kultur i
os." Ekstra Bladet 3 oktober l986. G.D.-Holmfeld

Fra : Steen Jensen

Dato : 21-03-05 19:05

Hanzen <hanzen@mailmeNOT.dk> wrote:

> Denne sag må aldrig glemmes.

Jeg ville have det bedre med, at vi ikke lod vold mod børn gå i
glemmebogen. Denne sag er trods alt ikke SÅ speciel endda.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Allan Knaap

Dato : 21-03-05 09:04

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> wrote in message
> Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
> blive...når samfundet har glemt historien:
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=247031

Det var også min tanke.

Hvad jeg godt kan forholde mig til er dobbeltstraffen. Der synes jeg man
burde give Dansk Retspolitisk Forening ret og med det samme udvise de 2
tyrkiske fætre. Hvem ved måske der er en celle til dem i Tyrkiet.

Hvis man så mener at fængsels systemet i Tyrkiet ikke er af en sådan
standard at man ikke vil overlade håndteringen af straffen til de tyrkiske
myndigheder, kan man så vælge at lade dem sidde i et dansk fængsel i stedet.

Udvisningen skal dog stå fast. Så må Dansk Retspolitisk Forening blive enige
med sig selv om man udfra en betragtning om ikke ville give denne dobbelt
straf, synes de skal udvises med det samme og overlade straffen til de
tyrkiske myndigheder eller om de så hellere vil have dem her i et dansk
fængsel.

Medmindre det som Dansk Retspolitisk Forening i virkeligheden mener er at,
de 2 tyrkiske fætre skal lumre den i et dansk fængsel i nogle år for derfter
at blive sat på fri fod igen.
Hvis det er tilfældet kan man vist konstatere at Dansk Retspolitisk Forening
ikke er i tråd med resten af den danske befolkning.

Allan

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-03-05 09:59

"Steen Jensen" <steenjensen@osporto.dk> skrev i en meddelelse
> Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
> blive...når samfundet har glemt historien:

Ja, desværre. Det er jo det jeg hele tiden har påstået.

Efter løsladelsen af de to mordere vil halalhippier og "humanister" stå i kø for
at de to mordere skal blive i Danmark.

Desuden er det - juridisk set - ikke nogen ekstrastraf at de bliver udvist efter
afsoning. Udvisning af udenlandske statsborgere er noget et land administrativt
kan foretage, for at beskytte sig mod udlændinge, som landet ikke ønsker.

Fra artiklen i KD:
»- Man kan ikke statuere et eksempel ved at udvise folk. Desuden er eksemplet jo
allerede statueret ved den strenge frihedsstraf, de har fået, argumenterer Bjørn
Elmquist.«

Udvisning er det eneste muhamedanere har respekt for, og det eneste middel
hvormed vi kan dæmme op for deres kriminelle adfærd. Her i Danmark har vi en
modvilje mod løsninger der virker. Magthaverne ønsker åbenbart ikke i fuld alvor
at stoppe den store muhamedanerkriminalitet her i landet.
--
NoTrabajo

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-03-05 10:08

> [...]
> Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
> blive...når samfundet har glemt historien:

Fra artiklen:
»- Hvis de drenge gik på Louisiana og drak cafe latte med dig og mig, så var de
ikke blevet udvist. Vi får en gruppe, der mister deres retssikkerhed, påpeger
Manu Sareen«

Manu Sareen har nok ret så langt, at hvis de pågældende to "drenge gik på
Louisiana og drak cafe latte med dig og mig, så var de ikke blevet udvist".

Hvis de to "drenge gik på Louisiana og drak cafe latte med dig og mig", havde
nok næppe slået en italiensk turist ihjel på Nørrebro natten mellem den 8. og 9.
august 2003.
--
NoTrabajo

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-05 12:55

> [...]
> blive...når samfundet har glemt historien:

Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
blive...i Tyrkiet.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-05 15:21

Steen Jensen <steenjensen@osporto.dk> wrote:

> Måske ender det hele med, at de to dømte, om nogle år får lov til at
> blive...når samfundet har glemt historien:
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel:aid=247031

De kommer ganske simpelt aldrig tilbage, men må imødese at de
størstedelen af deres liv bliver tilbragt i diverse tyrkiske fængsler.
De er ganske simpelt bundkriminelle, og har været det i årevis.

Selv Anne Baastrup fra SF og De Radikales udlændingeordfører vil jo ikke
gå ind i den sag.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 21-03-05 17:36

"Per Rønne" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> De er ganske simpelt bundkriminelle, og har været det i årevis.

> Selv Anne Baastrup fra SF og De Radikales udlændingeordfører vil jo ikke

Nej, ikke lige nu. Men om 4-5 år når de bliver løsladt, vil man mere eller
mindre have fortrængt deres ugerninger og fokusere på deres
"menneskerettigheder" og dermed sikre, at de får lov til at blive i Danmark.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-05 19:51

NoTrabajo <trabajono@hotmail.com> wrote:

> [...]
> mindre have fortrængt deres ugerninger og fokusere på deres
> "menneskerettigheder" og dermed sikre, at de får lov til at blive i Danmark.

Der går for det første ikke 4-5 år inden de bliver løsladt, da de kun
skal sidde 50% af tiden, og da de allerede har siddet et par år. Den
yngste af drenge bliver udvist om to år, den ældste et år senere.
Hvornår de to så får set hinanden, kan man ikke vide noget om. Det tager
jo næppe mange måneder, før de igen er i fængsel - men så dennegang i
tyrkisk fængsel.

I øvrigt er der jo ikke én eneste politiker, der har argumenteret mod
udvisningsdommene.
--
Per Erik Rønne

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-03-05 06:05

> [...]
> tyrkisk fængsel.

> I øvrigt er der jo ikke én eneste politiker, der har argumenteret mod

Nej, ikke endnu.
--
NoTrabajo

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-03-05 00:49

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> [...]
> tyrkisk fængsel.
>
> I øvrigt er der jo ikke én eneste politiker, der har argumenteret mod

Er Enhedslistefolkene ikke politikere?

Iøvrigt er jeg da ikke så sikker på de bliver kriminelle i Tyrkiet, jeg tror
de vil trives meget bedre dér. I Tyrkiet sidder man jo ikke inde i bare fire
år for, var det ikke 13 "forhold", plus mord, og det ved de unge mennesker
jo godt, så de holder sig sikkert i ro, og lever lykkeligt til deres dages
ende.
En som Anne Knudsen mente iøvrigt, at det efterhånden er for farligt at
udvise folk, de kan slå sig sammen med andre bitre kanutter og vende
tilbage, med noget der er værre end at have dem gående som kriminelle resten
af livet, - mener hun. Længe leve globaliseringen, den *har* vi vel nok
megen glæde af.

Nu kan man jo forresten i EU begynde at fyre mange flere penge af end man
tjener, og så kan vi få lov at betale med højere renter for risikoen for at
euroen devalueres. Og så er der Aukens dummebøde på 2,5 milliarder kr. pr år
fremover, den hænger vi vel også på uanset, - glædelig påske, måtte gud
tilgive ham.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-05 08:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Er Enhedslistefolkene ikke politikere?

Jeg har endnu ikke registreret én eneste udtalelse fra Enhedslisten i
denne sag, hvilket naturligvis ikke er det samme som at de ikke er
kommet med en.

> Iøvrigt er jeg da ikke så sikker på de bliver kriminelle i Tyrkiet,

De bliver ikke kriminelle dér, de /er/ kriminelle, og har været det
endda før de fyldte 15. Derudover er de ekstremt voldelige, og har også
været det fra før de kunne straffes, måske endda fra de gik i de små
klasser.

> [...]
> i bare fire år for, var det ikke 13 "forhold", plus mord, og det ved de
> unge mennesker jo godt, så de holder sig sikkert i ro, og lever lykkeligt

Jeg tvivler på at de overhovedet er inden for pædagogisk rækkevidde. Og
med deres ekstremt-voldelige adfærd kan de meget vel inden for et par år
efter løsladelsen have begået endnu et bestialsk mord, men denne gang i
Tyrkiet. Hvilket vil kunne lede til livsvarigt fængsel, placeret i
"celler" med plads til 20-100 fanger. Som i USA.

> [...]
> af livet, - mener hun. Længe leve globaliseringen, den *har* vi vel nok

Når man tager i betragtning af hendes islam-kritiske artikler fra
perioden før hun blev chefredaktør, så får man en gang imellem på
fornemmelsen, at hun i sine ledere tager hensyn til sin omgangskreds
opfattelser, dem hun kender fra de cocktail-parties der holdes omkring
Rungsted Kyst.

> [...]
> fremover, den hænger vi vel også på uanset, - glædelig påske, måtte gud

Mjtae, og med den udvikling man ser med euroens stabilitetspagt, er det
måske godt at vente med tilslutning til den ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-03-05 09:17

> [...]
> fornemmelsen, at hun i sine ledere tager hensyn til sin omgangskreds
> opfattelser, dem hun kender fra de cocktail-parties der holdes omkring

Hun er præcis så islamistkritisk, som hun hele tiden har været, - i helt
gamle dage mener jeg, at hun altid fandt anledning til at argumentere *for*
indvandring generelt, jeg mente hun på lige det punkt var naiv. Men ellers
rammer hun igen og igen lige i plet med sine ledere.

Hendes standpunkt mht udvisning er, at man ikke mere kan sende folk "væk",
de kan altid komme tilbage, og måske have ting med i posen, som vi meget
nødigt ville opleve. Derfor mener hun at det mindste onde er at lide under
udlændinges kriminalitet, så vi i det mindste kan holde dem under opsyn,
eller har lidt snor i dem.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-05 10:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Hun er præcis så islamistkritisk, som hun hele tiden har været,

I sine artikler fra Weekendavisen, fra før hun blev chefredaktør,
fortalte hun en del om erfaringer fra den arabiske verden, hun som
kultursociolog havde haft. Der var ikke blot tale om islamISTkritiske
udsagn hun kom med.

> - i helt gamle dage mener jeg, at hun altid fandt anledning til at
> argumentere *for* indvandring generelt,

Så har du »kendt« hende længere end jeg har.

> [...]

> udlændinges kriminalitet, så vi i det mindste kan holde dem under opsyn,

Det ved jeg udmærket, men jeg er blot ikke enig. Med det synspunkt giver
hun vel så også udtryk for at alle og enhver kan komme ind i landet, og
at enhver form for migrationskontrol dermed er formålsløs.

Men personligt regner jeg nu altså med at de to ekstremt voldelige
drenge ret hurtigt havner i fængsel igen, men da i tyrkisk fængsel.
--
Per Erik Rønne

Fra : Knud Larsen

Dato : 23-03-05 10:46

> [...]
> fortalte hun en del om erfaringer fra den arabiske verden, hun som
> kultursociolog havde haft. Der var ikke blot tale om islamISTkritiske

Mener du hun dengang var "islamkritisk"?

> Så har du »kendt« hende længere end jeg har.

Ca 15 år?

> Det ved jeg udmærket, men jeg er blot ikke enig. Med det synspunkt giver
> hun vel så også udtryk for at alle og enhver kan komme ind i landet, og
> at enhver form for migrationskontrol dermed er formålsløs.

Hun siger intet om at enhver kan komme ind i landet, men at siger at dem vi
HAR godkendt med ubegrænset opholdstilladelse, hellere må få lov at blive i
landet, selv om de viser sig kriminelle. Hun mener dog at turister og
korttidsindvandrere skal udvises ved kriminalitet.

> Men personligt regner jeg nu altså med at de to ekstremt voldelige
> drenge ret hurtigt havner i fængsel igen, men da i tyrkisk fængsel.

Eller de melder sig til den internationale jihad mod "luder-landene", det er
jo det man kan frygte.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-05 17:37

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Mener du hun dengang var "islamkritisk"?

Måske snarre »kulturkritisk«. Hun koblede svjh aldrig til islam som
politisk-religiøst system.

> Ca 15 år?

Måske 10 år?

> [...]
> landet, selv om de viser sig kriminelle. Hun mener dog at turister og
> korttidsindvandrere skal udvises ved kriminalitet.

Men hendes argument mht drengene gik jo på at de nok skulle finde en
måde at komme ulovligt tilbage.

> Eller de melder sig til den internationale jihad mod "luder-landene", det er
> jo det man kan frygte.

Det er ikke det indtryk jeg har fået af dem. Jeg forestiller mig at hvis
de kommer sammen til Tyrkiet {den ældste bliver udvist et år efter den
yngste, med mindre vi kan få lov at overføre dem til tyrkisk fængsel},
varer det ikke længe før de begår et tilsvarende groft mord.
--
Per Erik Rønne