Jesper Langballe er et godt eks. på DF gen~
Fra : hoff

Dato : 20-03-05 16:21

De arbejder med populistisk enkelsager, og fremmedhad, mere er de nærsten
ikke til. Pia er dog god til at pakke budskaber pænt ind, så det lyder mere
stuerent.

Fra : Sten Schou

Dato : 20-03-05 16:42

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De arbejder med populistisk enkelsager, og fremmedhad, mere er de nærsten
> ikke til. Pia er dog god til at pakke budskaber pænt ind, så det lyder
mere
> stuerent.

Apropos IQ,og så din stavning........

Hilsen Sten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 17:32

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> "hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> mere
>
> Apropos IQ,og så din stavning........

netop apropos IQ, så har stavning intet med det at gøre! Der findes
ordblinde, der er højt begavede, så .... boomerang!

--
ahw

Fra : Sten Schou

Dato : 20-03-05 19:24

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> netop apropos IQ, så har stavning intet med det at gøre! Der findes
> ordblinde, der er højt begavede, så .... boomerang!

Mange dumme mennesker staver ellers ikke særligt godt.....

Hilsen Sten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 19:30

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Mange dumme mennesker staver ellers ikke særligt godt.....

man kan sagtens være en dårlig staver selvom man er lynende intelligent - de
to ting har intet med hinanden at gøre sådan umiddelbart. Man troede i gamle
dage at ordblinde også var dumme - det er måske den vildfarelse, du roder
rundt i? Den er heldigvis forladt for længe siden, efter at man har erkendt
at det ikke hænger sådan sammen.

--
ahw

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 22-03-05 16:24

Arne H.Wilstrup wrote:
> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> man kan sagtens være en dårlig staver selvom man er lynende
> intelligent

Ville en intelligent ordblind ikke benytte stavekontrol?

Fra : Djævelens advokat

Dato : 21-03-05 09:54

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Mange dumme mennesker staver ellers ikke særligt godt.....

og mange dumme menesker staver udmærket

da

Fra : Hanzen

Dato : 21-03-05 10:09

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> og mange dumme menesker staver udmærket
>
> da

Også dig?
--
hilzen
hanzen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-03-05 19:56

> [...]
>
> netop apropos IQ, så har stavning intet med det at gøre! Der findes
> ordblinde, der er højt begavede, så .... boomerang!

Ku du ikke fortælle os hvad du mener om DF eres IQ, Det ku være interessant
at høre.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 20:56

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Ku du ikke fortælle os hvad du mener om DF eres IQ, Det ku være
> interessant
> at høre.

Steen Schou skrev:Apropos IQ,og så din stavning........

JEG skrev: netop apropos IQ, så har stavning intet med det at gøre! Der
findes
ordblinde, der er højt begavede, så .... boomerang

Så hvordan du får det til at jeg skulle have ymtet noget om DFernes IQ, er
mig ikke ganske klart - men måske du vil være så elskværdig at oplyse mig
om, hvor du mener at jeg har udtalt mig eksplicit om dette?

Normalt bryder jeg mig ikke om IQ-betegnelsen, eftersom den er omgærdet med
så mange fejlkilder og er i det hele taget et rigtigt dårligt parameter for
intelligens, hvorfor man faktisk har forladt det i praktisk anvendelse,
undtagen hos Mensa-folkene - men de er da også noget for sig selv.

Jeg har altså ikke ymtet noget om IQ og DFerne, men alene kommenteret det
tåbelige indlæg hvor en storskrydende Sten Schou korrekser en persons
stavning - det var der egentlig ikke nogen særlig grund til i dette
tilfælde - det var udmærket forståeligt.

Men hvis du mener at jeg skulle have skrevet noget i denne tråd om IQ og
DFerne, vil jeg da gerne have at du finder det frem, for jeg kan ikke se
det.

At jeg mener at DF'erne i høj grad henter deres vælgere blandt landets
dårligst uddannede personer, hvordan man så end måler dét, og blandt folk,
der hører til blandt de laveste socialgrupper, sådan som det er normalt med
populistiske partier, er en helt anden sag, men det har sådan set intet med
IQ at gøre - og jeg vil afvise at man kan slutte ud fra folks stavning alene
om de er dårligt begavede. Det er en fordom, der heller ikke holder ved
nærmere eftersyn.
Arne H. Wilstrup

Fra : Poul Nielsen

Dato : 20-03-05 21:18

> [...]
> mig ikke ganske klart - men måske du vil være så elskværdig at oplyse mig
> om, hvor du mener at jeg har udtalt mig eksplicit om dette?

Jamen det har jeg ikke sagt at du har, men jeg så da gerne at du faldt i
suppen og kom med en stærkt nedsættende bemærkning om DF ers IQ sådan ala
CRL.

> [...]
alene
> om de er dårligt begavede. Det er en fordom, der heller ikke holder ved

Jamen jeg er da ked at du ikke er i dit gamle "jeg" og giver dine
modstandere fingeren.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 20-03-05 21:54

> Jamen det har jeg ikke sagt at du har, men jeg så da gerne at du faldt i
> suppen og kom med en stærkt nedsættende bemærkning om DF ers IQ sådan ala
> CRL.

næ, hvorfor skulle jeg dog det? Det ville da være hamrende useriøst!

> modstandere fingeren.

igen - det fører jo ikke til noget andet end mundhuggeri - og som sagt er
det ikke særlig seriøst!

--
ahw

Fra : Sten Schou

Dato : 20-03-05 23:37

> [...]

> stavning - det var der egentlig ikke nogen særlig grund til i dette
> tilfælde - det var udmærket forståeligt.

Hvis du mener jeg er storskydende,så tager du fejl. Jeg mener blot, at når
man tager så store ord i sin mund, som Hoff gør, så kunne man godt have
udtrykt sig lidt smartere, og evt. have læst korrektur.

Hilsen Sten

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 21-03-05 19:18

> Hvis du mener jeg er storskydende,så tager du fejl. Jeg mener blot, at når
> man tager så store ord i sin mund, som Hoff gør, så kunne man godt have
> udtrykt sig lidt smartere, og evt. have læst korrektur.

OK - blot vi er enige om at jeg IKKE har udtalt mig om DFernes IQ - enig?

--
ahw

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-03-05 21:53

"Arne H.Wilstrup" wrote

> OK - blot vi er enige om at jeg IKKE har udtalt mig om DFernes IQ - enig?

Det er der heller ingen grund til. Den er givet! Den er et sted i nærheden
af kubikroden af otte.

- Jensby

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 21-03-05 22:02

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H.Wilstrup" wrote

> Det er der heller ingen grund til. Den er givet! Den er et sted i nærheden
> af kubikroden af otte.
>
> - Jensby

2 ? --- LOL!

Men husk - jeg har ikke sagt det, kun kommenteret det med ovenstående
forkortelse

Arne H. Wilstrup

Fra : Ingolf

Dato : 21-03-05 17:11

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> Ku du ikke fortælle os hvad du mener om DF eres IQ, Det ku være
> interessant
> at høre.

Behøver det uddybelse, når man tænker på at det var det gamle
fremskridtpart, med Mogens Glistrup som leder, som Pia K. omdøbte til "Dansk
folkehad"

Se Mogens Camre's spøgsmål til EU kommisionen.. det siger sq da alt!
http://www.mogenscamre.dk/spsvar2.htm

Kvalmeudtalelser -> http://kvalme.1go.dk/mc.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-05 14:51

Arne H.Wilstrup <dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

> "Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> netop apropos IQ, så har stavning intet med det at gøre! Der findes
> ordblinde, der er højt begavede, så .... boomerang!

Et eksempel: Jakob Lange. Men han fik muligheden for at få den rigtige,
trælse træning, der gør at han siden ungdommen har kunnet stave uden
problemer. Få sin magisteruddannelse - og blive leder af den
koordinerede tilmelding til de videregående uddannelser.

Hvor mange dyslektikere får den mulighed i dag? Og hvor mange bliver
puttet i normalklasser, uden adgang til den hjælp som de kan få på
ordblindeskolerne, med specialuddannede lærere, med vedvarende erfaring
i at behandle dyslektikere?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 20-03-05 19:47

"Sten Schou" wrote

> Apropos IQ,og så din stavning........

Apropos IQ: Hvad med tegnsætning?

- Jensby

Fra : Sten Schou

Dato : 20-03-05 23:39

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Apropos IQ: Hvad med tegnsætning?

Hvad med den?

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Djævelens advokat

Dato : 21-03-05 09:57

> "Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med den?

ROTFL

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-05 14:21

Jan Bang Jensby <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> wrote:

> "Sten Schou" wrote

> Apropos IQ: Hvad med tegnsætning?

Han bruger da bare den eneste rationelle tegnsætningsmåde:
pausekommatering. Som de da også holder sig til i de engelsktalende
lande. At Dansk Sprognævn så har fundet på at ulovliggøre systemet, til
fordel for hele to syntaktiske kommateringssystemer, taler næppe til
sprognævnets fordel.

--
Per Erik Rønne

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-05 20:16

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote in message

> "hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> mere
>
> Apropos IQ,og så din stavning........

At have overblik nok til at prioritere stavning lavt, kan være tegn på
intelligens

"Jeg har den dybeste medlidenhed med den som kun har fantasi til at stave et
ord på een måde" Mark Twain

DF skaber størst mulig lykke for flest mulig europæere - og er ægte
humanister jvf Gandhis ord om at "BArmhjertighed især udspiller sig i
grupper, der har solidaritetsfølelse" og det får muslimer aldrig med os

Fra : hoff

Dato : 20-03-05 23:32

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> [...]

Jeg har ikke nogen problemer med min IQ, jeg har 2 psykolog test der viser,
at jeg er normal begavet. Og den viser også at jeg har en skizotypisk
sindslidelse(så er man vel også dum i dine fordomme). At jeg så staver lidt
forkert, har ikke noget med min intelligens at gøre. Det er nok derfor jeg
har en matematisk studentereksamen, og ikke en sproglig.

Man kan ikke være klog på alle områder, og det er fakta. Og hvis jeg er
ordblind, hvad så?? men jeg kan da se, hvordan DF får billige point via
enkeltsager, og især indirekte fremmedhad.

Fx. er der starthjælp til indvandrere, hvilket er ca. 3000 kr. netto. Jeg
har på et tidspunkt fået 4200 kr Netto, da jeg ikke kunne arbejde pga. min
sygdom. Der var rigtig svært at leve for. Men sagsbehandler har så givet
indvandrere tillæg, så de kan overleve, og det har lige været oppe i
medierne, og straks er DF der, og vil stramme på området. I mine øje er det
mod menneskerettigheder at lade dem leve for så lidt.

Danmark er også begyndt at tabe sager i menneskerettighedsdomstolen, bla.
ved at afvis asylansøgere, og dermed sende dem hjem, hvor nogle af dem
bliver henrettet. Så har regeringen virkelig blod på fingerne. Man har det
helt dårligt over at være vidne til, at VK´s støtte parti, er et racistisk
parti, og at de har fået så massiv støtte.

/Hoff

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 01:42

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message

> Danmark er også begyndt at tabe sager i menneskerettighedsdomstolen, bla.
> ved at afvis asylansøgere, og dermed sende dem hjem, hvor nogle af dem
> bliver henrettet. Så har regeringen virkelig blod på fingerne.

Helligkriger milliardlandet sender invasionstropper herop, og de foregiver
at være flygtninge.
Hvis de afsløres og hjemsendes, straffes de af deres egne ved henrettelse.
Hvordan giver det DK "blod på fingrene"

Vi er i krig med Islam og når fjenden dør, så er det kun sindsyge
selvhadere der plages af skyld.

En USApræsident sagde i starten af 1900-tallet "En død indianer er en god
indianer" og helt så blodtørstige og folkemyrdende skal vi ikke være p.t.,

men at kritisere os for intern justits på den anden side af jorden, er
langt ude.

Fra : hoff

Dato : 21-03-05 17:43

> [...]
> indianer" og helt så blodtørstige og folkemyrdende skal vi ikke være p.t.,
>
> men at kritisere os for intern justits på den anden side af jorden, er

Dine indlæg stærk uempatisk, og useriøse. Jeg tager også afstand af mange af
dine indlæg. De er fyldt af had. Jeg har haft meget had til indvandere, da
jeg har boet i Ishøj, hvor der var en del bander. Og jeg blev stukket ned,
da jeg var 17 år af en mulat. Og ja, han var syg i hovedet. Men der var også
mange problemer med Danskere. Min omgangskreds var mest danskere, og de var
kriminelle mange af dem. Men jeg er ikke racist mere, pga. jeg ikke vil
bruge kræfter på det. Og jeg kendte mange invandere, der ikke var nogen
problemer med.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-03-05 14:51

hoff <khoffmann@hotmail.com> wrote:

> Danmark er også begyndt at tabe sager i menneskerettighedsdomstolen, bla.
> ved at afvis asylansøgere

Det er ganske simpelt ukorrekt. Der er kun ganske få tilfælde hvor
Danmark har tabt en sådan sag, og umiddelbart kan jeg kun komme på én:
Sagen om en dansk forretningsmand hvor en dommer mentes at være inhabil,
da han adskillige gange havde forlænget hans varetægtsfængsling efter
reglen om »særligt bestyrket mistanke«.

Jon-sagen, en sag om børnemishandling, blev desværre tabt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Ingolf

Dato : 21-03-05 17:07

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote in message

> "hoff" <khoffmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> mere
>
> Apropos IQ,og så din stavning........
>
> Hilsen Sten

Vor yngelikt.. du afvicer hele indlæget fordi dær er stahvefegl?

Så burde du sq også afvise hele Venstre's valgløfter. Det er helt klart at
der er nogle der er talblinde !

Fra : Sten Schou

Dato : 21-03-05 18:00

"Ingolf" <Dont_Spam_ingolf@excite.com> skrev i en meddelelse

> Vor yngelikt.. du afvicer hele indlæget fordi dær er stahvefegl?
>
> Så burde du sq også afvise hele Venstre's valgløfter. Det er helt klart
at
> der er nogle der er talblinde !

Du har altså ikke noget bud på indlægget?