Det må sgu da være en fejl...
Fra : GB

Dato : 20-03-05 02:08

I Polletikken står i dag at læse,
[http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=370006] hvad mange længe har
vidst, men som Carsten Kofoed - og med ham en hel del andre - nægter at
acceptere, nemlig at den irakiske "modstand" de støtter er ren Taleban:

Op mod 12 frisører er blevet myrdet i Irak af militante muslimer fordi de
tilbød vestlige frisurer.(...)
Drabene og truslerne mod frisørerne i Irak er ikke de første forsøg på at
indføre Taleban-lignende tilstande.
I oprørsbyen Fallujah styrede irakiske oprørere byen efter strenge
religiøse forskrifter inden de amerikanske styrker stormede byen.
Mænd uden skæg og kvinder, der vovede sig ud uden håret tildækket
risikerede at blive straffet.

Nåeh - jeg troede ellers det var det tapre frihedselskende irakiske Folk,
der gjorde modstand i Fallujah. Dér kan man jo bare se. Selv på Politiken
kan de åbenbart ind i mellem forstå hvordan virkeligheden ser ud.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Niels Jørgen Hermans~

Dato : 20-03-05 02:49

Det gør mig ondt, når jeg hører nogen som tror, at Danmark er gået med til
at fjerne Saddam af ondt hjerte.

Jeg forstår jer ikke?

Fra : GB

Dato : 20-03-05 03:04

"Niels Jørgen Hermansen" <NJH@oncable.dk> skrev i meddelelsen

> Det gør mig ondt, når jeg hører nogen som tror, at Danmark er gået med
> til at fjerne Saddam af ondt hjerte.

Jeg kan kun være 100% enig.

Fra : manse

Dato : 20-03-05 09:54

Ja alle problemerne kom efter at usa invaderede irak
så nu får usa heldigvis problerne selv,så lad os håbe at der bliver dræbt i
10000 vis af amerikanske soldater og danske lejesoldater også
-

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-05 10:46

"manse" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja alle problemerne kom efter at usa invaderede irak
> så nu får usa heldigvis problerne selv,så lad os håbe at der bliver dræbt
> i 10000 vis af amerikanske soldater og danske lejesoldater også

Det var da et dybt usympatisk håb!

LU

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 20-03-05 13:00

"manse" <manse@mail.dk> wrote in news:1Ta%d.39$xo3.37@news.get2net.dk:

> Ja alle problemerne kom efter at usa invaderede irak
> så nu får usa heldigvis problerne selv,så lad os håbe at der bliver
> dræbt i 10000 vis af amerikanske soldater og danske lejesoldater også

Du mener ikke at der var problemer i Irak før? Dvs. størstedelen af
befolkningen levede en sikker, lykkelig og tryg tilværelse? I så fald tager
du fejl.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 13:28

"Simon Haugaard Pedersen" <spam@email.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke at der var problemer i Irak før? Dvs. størstedelen af
> befolkningen levede en sikker, lykkelig og tryg tilværelse? I så fald
> tager
> du fejl.

I forhold til nu, så gjorde de da.
Kvinderne var frie, og der var obligatorisk skolegang, ligesom kvinderne var
frie til at tage et hvilket som helst job de kunne bestride, og føre bil, i
hvilket andet Arabisk land finder du det?
De massegrave der indtil videre er fundet, menes alle at være fra Iran/Irak
krigen, hvorimod man nu kan finde grupper af op til 30 og 40 kroppe, med og
uden hoveder, ligge rundt om i landet.
USA estimerer at der er mindst 20.000 terrorister i landet, et land der ikke
kendte til terrorister før krigen, ligesom at det er påvist at denne
krig/okkupation har skabt trængsel ved portene til de forskellige terror
org.
Dermed ikke være sagt at Irak var et mønsterlnad, for Saddam *var* en
diktator, med alt hvad det indebærer, er bare 100% sikker på, at det at
slagte op imod 100.000+ Irakere for at få ham afsat ikke er den rigtige vej
at gå.
Se hvordan det er gået i Afghanistan efter at de blev invaderet, Taleban er
på kraftig fremmarch og Opiumshandelen er større end nogensinde før.
Min pointe er, at fordi at USA har været "inde over", ikke automatisk giver
bedre forhold bagefter!

Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 13:34

> [...]
> er på kraftig fremmarch og Opiumshandelen er større end nogensinde før.
> Min pointe er, at fordi at USA har været "inde over", ikke automatisk

Så det er din påstand at samtlige irakiske flygtninge før Golf war II var
bekvemmelighedsflygtninge? Det var dog en overraskende påstand fra netop
dig!

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 14:12

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bekvemmelighedsflygtninge? Det var dog en overraskende påstand fra netop

Langt de fleste var Kurdere, som du kan sidestille med Ruslands bekæmpelse
af Tetjenerne.
Du mener måske ikke at Rusland skulle have lov til at bekæmpe Tetjenerne,
hvis nej, så er vi enige, men her drjer det sig ikke om hvad vi mener er
forkert.
Kurderne bor i Irak, og de kæmpede både med lovlige og ulovlige midler,
ifølge jura, at løsrive sig fra Irak, hvorefter Saddam bekæmpede dem, til
tider i et helt grotesk omfang, og bl.a. med giftgas, men set i kontekst til
f.eks. Rusland/Tejenien, mener du så at Rusland skal bekæmpes med våben,
fordi de har dræbt over 100.000 tusinde Tetjenere?

De der ikke var Kurdere, var stadig folk der var i opposition imod Saddam,
og det er altså ikke det eneste land i verden der farer frem med bål og
brand imod disse mennesker, desværre.
Min holdning er at Saddam i den henseende ikke var meget slemmere end så
mange andre Despoter, som f.eks. Putin.

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-05 14:43

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]

> brand imod disse mennesker, desværre.
> Min holdning er at Saddam i den henseende ikke var meget slemmere end så

Saddam var ikke værre end Fogh, og de 100 tusinde der flygtede hvert år var
fupmagere og fidusister, hvis de ikke var tilfredse med deres løn på tre
kroner om dagen, så skulle de have snakket med Kofi i FN, eller evt med hans
søn.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 15:27

> [...]
> var fupmagere og fidusister, hvis de ikke var tilfredse med deres løn på
> tre kroner om dagen, så skulle de have snakket med Kofi i FN, eller evt

3Kr. om Dagen?
Det kan da først have været efter sanktionerne blev indført, du må da meget
gerne henvise til dokumentation på at middellønnen var 3 kr. om dagen før
1991!

Men hvorfor forholder du dig ikke til at Kurderne f.eks. gjorde nøjagtigt
det samme som Tetjenerne forsøger at gøre, og at du ikke ser et problem i at
Rusland myrder Tetjenere ned for fode, men bruger Saddams metoder som en
undskyldning til krig?
Må den naturlige udledning så ikke være at du kun ser det var et problem i
Irak, fordi at du, personligt, synes at det var synd for Kurderne, og at du
er kold over for Tetjenerne?
Hvorfor ikke fastholde de samme krav over for Saudi Arabien, Ymen, Oman, ja
alle landene i den Arabiske Liga, og fortælle dem at hvis de ikke vælger
Demokratiet, og lader være med at slå deres politiske modstandere ihjel, så
bliver de invaderet?
Hvorfor skal slagteren lille Kim i PyongYang ikke have de samme
konsekvenser, er det fordi at han, muligvis besidder A-Våben, eller er det
mon fordi at der ikke er Amerikanske interesser på spil?
Hvorfor skal Israel have lov til at fængsle Palæstinensere i flæng, og
tilbageholde egne statsborgere, fordi de fortæller sandheden om Israels
intentioner og militære formåen. Er det ikke også noget man bør gå i rette
med?
Hvorfor ikke angribe Iran, som jo er ved at skabe et lille Iran i Irak, se
f.eks. hvordan det er så godt som umuligt, her 2 måneder efter valget i
Irak, bare at skabe en ny "regering", netop fordi at disse "politikere" har
meget travlt med at hytte egne interesser og ikke landets?
Hvad med Afghanistan, den "glemte krig", hvor landets fængsler i go' fine at
sende de fanger som Amerikanerne gerne vil have udsat for "ekstraordinær"
behandling, samtidigt med at man lader lovløsheden, Sharia lovgivning og
Opiumshandelen florere for fuldt nlus og åbenlyst?

Alt i alt ting der er mindst lige så forfærdelige som det Saddam gjorde.

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-05 16:04

> [...]
> lovgivning og Opiumshandelen florere for fuldt nlus og åbenlyst?
>
> Alt i alt ting der er mindst lige så forfærdelige som det Saddam gjorde.

Det demokratiske Israel, - hvor man ikke får tungen skåeret af, som hr
Sadam yndede at gøre mod selv vennerne, hvis de ikke var 101 pct for hans
rædselspolitk, Og hvor vi har flere demokratiske partier, - det mener du er
"lige så godt som ...."?

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 16:31

> [...]
> rædselspolitk, Og hvor vi har flere demokratiske partier, - det mener du

Forhold dig til hele spørgsmålet, i stedet for at tagen en enkelt ting ud,
både af hvad Saddam gjorde, eller rettere gav tilladelse til, og så kun
Israel problematikken!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 20-03-05 16:26

On Sun, 20 Mar 2005 16:31:25 +0100, "Allan Riise"

>Forhold dig til hele spørgsmålet,

Alle de ting du nævner, der er "mindst lige så forfærdelige, som det
Saddam gjorde"?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 17:00

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Alle de ting du nævner, der er "mindst lige så forfærdelige, som det
> Saddam gjorde"?

Ja, jeg mener at det der sker overfor Nord-Koreas, Irans, Tetjeniens,
Palæstinas og Afghanistans, og mod en stor del af de øvrige Arabiske landes
befokning, er lige så slemt som det Saddam gjorde!

Du mener måske at det er vand i forhold til hvad Saddam gjorde, at Mio. ja
Mio. af Nord-Koreanere ikke kan få noget at spise, fordi den mad der er, går
først til partibosserne, så til embedsmændende og derefter til hæren, så kan
befolkningen som sådan, slås om resterne, ene og alene p.g.a. lille Kim!

Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 17:44

> Ja, jeg mener at det der sker overfor Nord-Koreas, Irans, Tetjeniens,
> Palæstinas og Afghanistans, og mod en stor del af de øvrige Arabiske
> landes befokning, er lige så slemt som det Saddam gjorde!

Jeg vil tage den en af gangen:

Nordkorea, ja manden er farlig, heldigvis godt klar over at bliver han for
farlig så afsættes han af Kina, hvis hans folk da ikke er død af sult
inden.
Jeg vil tro den eneste begrundelse til man (USA) ikke er gået ind i landet
er fordi det grænser op til Kina og så skal man altså have en bedre
begrundelse end "han er ligeledes en idiot som saddam".

Tetjeniens "tabre frihedskæmpere" forsøger at indføre talibanstyre, derfor
er vesten på ruslands side, bare se hvordan det gik da rusland forlod
Afghanistan, de angreb vesten. Selv de frie valg indført af Putin bekæmper
disse "tapre frihedskæmpere", der forsøger at genindføre middelalderen med
grusom kvindeundertrykkelse til følge.

Palæstina, ja det kunne have været løst for lang tid siden, hvis det ikke
var fordi tosserne angreb Israel, der gentagende gange har tilbudt at
rømme
de besatte områder, svaret har hver gang væretmere terror.

Afghanistan, roen er ved at sænke sig over landet efter talibanerne
langsomt
men sikkert trænges tilbage for at blive udryddet. Og ja det er fuldt
berettigt at udrydde terrorister for at forsvare demokratiet.

Omkring Irak så er det værd at bemærke massegravene, udryddelsen af
kurderne
(systematisk massemord på en befolkningsgruppe, Hitler gjorde det og blev
kaldt ond, hvorfor er det ikke det samme med Saddam??), måske
masseødelæggelsesvåbene (enten er de der eller også stoppede vi ham inden
han fik dem), undertrykkelse af shiramuslimerne (eller var det
shunianer?).
Der er et læs fuld af grunde til man gik ind og afsatte tossen, der
ovenikøbet får en fair retssag efter man fangede ham i et hul, hvor han
havde gemt sig med rotterne.

At mene Saddam ikke er værre end de andre er ingen grund til ikke at gøre
noget, det er grund til at konstatere vi ikke er færdige endnu. Bare se på
Libyen, pludselig er Kaddafi åben for forhandling, Egypten afholder frie
valg, jo det hele går den rigtige vej.

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 19:26

> Jeg vil tage den en af gangen:
>
> Nordkorea, ja manden er farlig, heldigvis godt klar over at bliver han for
> farlig så afsættes han af Kina, hvis hans folk da ikke er død af sult
> inden.

Hvor ved du det fra?
Det er nøjagtigt hvad Kina har sagt at de ikke vil gøre, nemlig at de ikke
vil benytte sig af en militær intervention.
Og når det gælder den Nord-Koreanske befolkning, så kan jeg forstå på dit
skriv, at det er iorden at de risikerer at dø af sult, "Vi" skal intet
gøre!?

> Jeg vil tro den eneste begrundelse til man (USA) ikke er gået ind i landet
> er fordi det grænser op til Kina og så skal man altså have en bedre
> begrundelse end "han er ligeledes en idiot som saddam".

Man kan ikke begrunde en krig med at man vil "befrie" den stakkels
befolkning, og så lade et andet land, hvis befolkning lider meget mere, være
i limbo, og intet gøre.
Nord-Korea har sagt at de er villige til at sælge deres viden om A-Våben
videre til højeste byder, hvad større trussel kan du tænke dig ?

Du ved da også godt at Nord-Korea ikke, som USA ellers har forsøgt at
udsprede, solgte A-våben teknologi til Libyen, men at det var Pakistan der
solgte dem til Libyien, det Pakistan som USA mener er et godt og venligt
land.

Altså er Pakistan, udover at de selv har udviklet A-Våben, også i direkte
modstrid med NPA, og har været med til at sprede WMD teknologi, derudover er
der i nogen delstater sahrialovgivning, og henrettelser af politiske
modstandere er heller ikke fremmed, ligesom der visse steder er forsøg på at
en bestemt folkegruppe til at forføje sig, ved mordbrande og direkte
forfølgelser.

Skal vi så gøre noget ved Pakistan, skal vi ikke Demokratisere det land?

> [...]
> disse "tapre frihedskæmpere", der forsøger at genindføre middelalderen med

Det er jo ikke befolkningen som sådan, ligesom det ikke var Iraks
befolkning, men Saddam. Her siger du fordi de indførte et de facto Taleban
styre, jamen der er indsat en af Rusland styret marionet,hvilken grund er
der så til, at smadre civilbefolkningen?

Hvorfor bruger den den retorik som "tapre frihedskæmpere" til mig?
Det har jeg ikke skrevet, og det tager jeg ikke stilling til, jeg sætter
bare nogen præmisser op, set i forhold til hvorfor man mente at det var i
orden at angribe et suverænt land, nemlig Irak.

> [...]
> rømme
> de besatte områder, svaret har hver gang væretmere terror.

Læs lidt på lektien.

> [...]
> men sikkert trænges tilbage for at blive udryddet. Og ja det er fuldt
> berettigt at udrydde terrorister for at forsvare demokratiet.

Faktuelt forkert.
Sharia er indført i så godt som alle delstater, og kvindeundertrykkelsen er
lige så stor som før.
Krigsherrene sidder på magten, og får produceret opium i tonsvis, mere end
der nogensinde før har været produceret, og der er mord og kidnapninger hver
dag.

> [...]
> Der er et læs fuld af grunde til man gik ind og afsatte tossen, der
> ovenikøbet får en fair retssag efter man fangede ham i et hul, hvor han

Ingen af dem blev brugt som grundlag for krigen, for vi er vel enige om at
at uden USA ingen krig, og deres bevæggrunde var at Saddam var en trussel,
direkte overfor USA, fordi han besad WMD, og ikke måtte udvikle dem videre,
og at han samarbejdede med terror organisationer, først og fremmest
al-Quaida.

Andre lande dræber også deres politiske modstandere, og udfører systematisk
massemord på folkegrupper, f.eks. Russerne imod Tjetjenerne og Kineserne
imod Nepaleserne, o.s.v.
Kineserne dræber deres politiske modstandere, og sælger våbentyper videre
til andre lande, våben som med rette kunne kaldes WMD. Skal de så invaderes.

Man ved ikke om retssagen bliver fair, hvor har du den opfattelse fra?
Og at han var slem, ja, meget slem, men ikke slemmere end så mage andre.

> [...]
> Libyen, pludselig er Kaddafi åben for forhandling, Egypten afholder frie

Libyen havde i årevis ligget i forhandlinger om at gøre skaderne god igen,
og grunden til at de opgav at få A-våben, var at de ikke kunne producere
dem, de var ikke teknologisk/videnmæssigt i stand til det.
Egypten har ikke et demokrati, og de får heller ikke frie valg, så længe man
nægter nogle partier, og indespærrer lederne af andre!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 20-03-05 22:03

On Sun, 20 Mar 2005 19:25:30 +0100, "Allan Riise"
> [...]

>Og når det gælder den Nord-Koreanske befolkning, så kan jeg forstå på dit
>skriv, at det er iorden at de risikerer at dø af sult, "Vi" skal intet

Hvad foreslår du, at vi gør?

>Man kan ikke begrunde en krig med at man vil "befrie" den stakkels
>befolkning, og så lade et andet land, hvis befolkning lider meget mere, være
>i limbo, og intet gøre.

Jo, det kan man være nødt til. Der er situationer, det simpelthen ikke
er muligt at gribe ind i. Skal det så betyde, at fordi er er EN
situation, hvor der ikke kan hjælpes, så skal der ikke gøre noget
andre steder?

>Altså er Pakistan, udover at de selv har udviklet A-Våben, også i direkte
>modstrid med NPA,

Du mener formentlig NPT, som Pakistan ikke har tiltrådt?

> [...]

>Faktuelt forkert.
>Sharia er indført i så godt som alle delstater, og kvindeundertrykkelsen er

Nonsens, piger går i skole, kvinder kan gå til læge, der er
vaccinationsprogrammer, osv, osv. Det er bestemt ikke lutter idyl, men
der er utvivlsomt sket fremskridt.

>Andre lande dræber også deres politiske modstandere, og udfører systematisk
>massemord på folkegrupper, f.eks. Russerne imod Tjetjenerne og Kineserne
>imod Nepaleserne, o.s.v.

Nepalesere?

>Kineserne dræber deres politiske modstandere, og sælger våbentyper videre
>til andre lande, våben som med rette kunne kaldes WMD. Skal de så invaderes.

Hvilke masseødelæggelsesvåben har Kina solgt, og til hvem? SKal alle
verdens lede diktatorer, aggressorer og folkemordere have lod at være
i fred, fordi vi ikke kan gøre noget ved dem alle?

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 22:37

> [...]
> bare nogen præmisser op, set i forhold til hvorfor man mente at det var
> orden at angribe et suverænt land, nemlig Irak.

Først og fremmest så er jeg godt klar over at du ikke bruger den retorik,
men det er bare gennemsyret i pressen at når rusland kæmper mod nogen, så

det være nogle tapre frihedskæmpere mod det stooore stygge stygge
Rusland -
måske et levn fra den kolde krig.

Det som jeg synes jeg hører dig sige er, at vel var Saddam ond, men det er
der så mange andre der, så hvis man går mod Irak, så burde man gøre det
samme mod de andre eller helt lade være med at gøre noget. Er det rigtig
forstået?

I såfald er vi enige, men det er bare ikke altid det er muligt, og at man
ikke kan angribe, demokratisere alle lande, må ikke være en undskyldning
til
slet ingenting at gøre, vel??

Envidere må man forvente og kræve at dem der gik ind i krigen bliver der
som
besættelsesmagt indtil roen er genoprettet og der er stabilitet, altså som
USA har gjort i Afghanistan og Irak. Ikke som de feje spaniere der løb med
halen mellem benene første gang det gjorde ondt.

Fra : Bent Jensen

Dato : 20-03-05 21:41

"Allan Riise" wrote ...

> Kvinderne var frie, og der var obligatorisk skolegang, ligesom kvinderne var
> frie til at tage et hvilket som helst job de kunne bestride, og føre bil, i
> hvilket andet Arabisk land finder du det?

Algeriet. Men fundamentalisterne arbejder hårdt på at få indskrænket
kvindernes rettigheder i Algeriet.

Bent

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 00:08

> [...]
> så nu får usa heldigvis problerne selv,så lad os håbe at der bliver
> dræbt i 10000 vis af amerikanske soldater og danske lejesoldater også

Yu cantu bantha poodoo.

J.

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 01:33

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "manse" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Yu cantu bantha poodoo.
>
> J.

Oversat fra Swahili til Dansk (knep dig selv i røven )

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 01:44

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Oversat fra Swahili til Dansk (knep dig selv i røven )

Mnja..noget i den stil..
Marker og søg på google.. ;0)

J.