Tyrkisk bogudgiver - "Mein Kampf" har alti~
Fra : GB

Dato : 20-03-05 01:54

..."'Mein Kampf' has always been a sleeper, a secret best-seller," said Oguz
Tektas of Mefisto editions, one of several publishing houses to re-release
the book Hitler wrote while in jail in 1925. "We took it out of the closet
for purely commercial reasons." His company's sole aim, he stressed, was
"to make money," which they did by slashing the cover price...

AFP, via Dhimmi Watch.

Se hele linket, [http://www.jihadwatch.org/dhimmiwatch/archives/005409.php]
hvor den fra DR TTV citerede Dogu Ergil siger:
"Nazism, buried in the dustbin of history in Europe, is beginning to re-
emerge in Turkey".

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-05 05:36

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message

> [...]
> hvor den fra DR TTV citerede Dogu Ergil siger:
> "Nazism, buried in the dustbin of history in Europe, is beginning to re-

Midt under pietismens superfromhed lader Holberg i to af sine komedier en
tjenestepige sige "Dengang jeg var 13 år og havde min dyd endnu" - og en
bisp (Paladius) der skriver visitatsbog om inspektionsrejser til sognene
trygler "Gid de unge dog ville udskyde sex til efter konfirmationen".

At vi nu har porno betyder ikke at vi boller mere end dengang - og at Marx
eller Mein Kampf er statussymbol på reoler, betyder ikke at ideologierne er
reelt populære.
Begge bøger er ulæselige for moderne mennesker.

Tyskerne må ikke læse Hitlerpartipogrammet men danskere kan låne det på
biblioteket. Der er eet kapitel (ud af 25) om jøder og jøders slemme
økonomi - intet om udryddelse. Der står derimod meget om udryddelse af
prostitution, og derfor fik Hitler især stemmer fra nationens kvinder. Og
han var jo en Elvis på en talerstol, med den tids tyske smag - politisk
retorik fornyede han som Luther reformerede skriftsproget.Men smag ændres og
moder skifter.

Fra : Rune

Dato : 20-03-05 10:54

> Tyskerne må ikke læse Hitlerpartipogrammet men danskere kan låne det på
> biblioteket.
Det er vel også tilladt at købe det i danske butikker? Jeg købte dog mit
eksemplar i USA over amazon.com.

Fra : GB

Dato : 20-03-05 12:50

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i meddelelsen news:423d484c$0$241$14726298
@news.sunsite.dk:

> Det er vel også tilladt at købe det i danske butikker?

Jo, men det er jo ikke ligefrem en "bestseller" på samme måde som i
moskeerne.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-03-05 09:27

> [...]
> hvor den fra DR TTV citerede Dogu Ergil siger:
> "Nazism, buried in the dustbin of history in Europe, is beginning to re-

Det er en glimrende bog, hvis folk ville lære af den. Det er vel første
gang, man har set en samfundsødelægger lægge alle sine tanker frem. Men det
er rivruskende rystende at mange arabere mener at kunne lære af mandens
raseri over jøder, som med deres én procent skulle have styret hele
Tyskland. Men folk tror jo også på nisser, numerologi, astrologi, og ånder i
kosteskabet, så man man let lede dem til hvadsomhelst.

Fra : GB

Dato : 20-03-05 12:49

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er en glimrende bog, hvis folk ville lære af den. Det er vel
> første gang, man har set en samfundsødelægger lægge alle sine tanker
> frem. ...

Nåh, "Das Kapital" er væsentligt ældre, for slet ikke at nævne Rosseau's
"Du Contrat Social".

Fra : Bo Warming

Dato : 20-03-05 13:28

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nåh, "Das Kapital" er væsentligt ældre, for slet ikke at nævne Rosseau's
> "Du Contrat Social".

Og ingen har omskrevet til moderne sprog og fjernet alt det tids-bundne, så
alle tre klassikere, er ret ulæselige for andre end nogen få fagfolk

At nogen i moskeerne læser i Hitlerbogen med forståelse tvivler jeg meget
på.
Det er kærkommmen myte for jøder at de siger "Se vi skal gøre som nazierne,
når de kunne kan vi også"

Fra : Martin

Dato : 21-03-05 10:05

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message news:<423d3422$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk>...

> [...]
> Tyskland. Men folk tror jo også på nisser, numerologi, astrologi, og ånder i
> kosteskabet, så man man let lede dem til hvadsomhelst.

LOL. Ak ja verden vil bedrages.
Ganske spændende læsning (men sikkert meget ensidig) kunne være den
nye debatbog skrevet af en tysker der beskriver nazismen som et styre,
der købte sig befolkningens loyalitet gennem velfærdsydelser,
finansieret bl.a. gennem jødernes formuer. Der Endlösung skulle være
økonomisk, snarere end kulturelt motiveret.
Man kan jo spørge sig selv, hvorfra/hvorfor skulle Hitler få dette
afgrundsdybe had, der nærmest påbød ham at slagte mennesker i
millionvis. Hvis det var rent kulturmæssigt betonet, var der jo ingen
grund til ligefrem at spilde tid på at hive guldet ud af tænderne på
jøderne, men derimod blot sørge for at få dem ekspederet ud af Das
Lebensraum i en fart.