Mindre skat eller mere offentlig service
Fra : hoff

Dato : 20-03-05 00:50

2/3 af de adspurgte i en undersøgelse Berlinske Tidende har været med til,
vil hellere have mere offentlig service end skattelettelser. Det varmer at
høre for en Socialdemokrat. Men hvad skete der så under valget? Nå ja, de
talte kun om, skattestop, skatteloft og skattelettelser. Men de glemte at
informere borgerne om konsekvens af det. Regeringen er jo ved at omdanne
staten, til en minimalstat. De har nok ikke sat det op på min røde måde, de
skal jo ikke miste læsere, der ikke vil kende sandheden.

Læs mere i Berlinske Tidende i morgen

Ps. Skal til sagsbehandlermøde i morgen, fordi der er kommet nye regler. Så
socialforvaltningen skal lige barbere os for penge. Dem har vi jo så "mange"
af.

Hoff

Socialdemokrat

Psykisk syg - Skizotypisk sindslidelse

Er ved at søge førtidspension.

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 01:02

> [...]
at
> høre for en Socialdemokrat. Men hvad skete der så under valget?

Hmmm, nu så vi jo tidligere på ugen hvordan Berlingeren fortolker
målinger.....

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 21-03-05 11:33

"hoff" <khoffmann@hotmail.com> wrote in message
> 2/3 af de adspurgte i en undersøgelse Berlinske Tidende har været med til,
> vil hellere have mere offentlig service end skattelettelser. Det varmer at
> høre for en Socialdemokrat. Men hvad skete der så under valget?

Vælgerne *Har* til fulde prøvet "Socialdemokratiet - Jelved, Auken,
Lykketoft og Stavad - og brændt barn skyer Ilden?

> [...]
> informere borgerne om konsekvens af det. Regeringen er jo ved at omdanne

Hvordan det?

Med flere offentlige ansatte, Højere Offentligt Forbrug og flere på
Overførselsindkomst er det jo netop "Maksimalstaten" vi rent faktisk
implementerer: Den maksimale mængde "Stat" som samfundet overhovedet kan
bære - og det er nok i virkeligheden det regeringen ikke tør sige: at den nu
selv er blevet forvalter af et system, der blev sat i bevægelse for mange år
siden og nu ikke kan styres mere. (Du kan jo selv checke udviklingen i
Tallene på f.ex: Finansministeriets hjemmeside, http://www.fm.dk , der er
ikke noget "minimalt" her eller nogen trend-ændringer fra regering til
regering).

..
> Ps. Skal til sagsbehandlermøde i morgen, fordi der er kommet nye regler.

> socialforvaltningen skal lige barbere os for penge. Dem har vi jo så
"mange"
> af.

Det er netop den slags "Velfærd" som især Socialdemokraterne berigede den
undrende befolkning med:

Systemtænkning, Pernittengryneri og fomålsløs Kontrol i alle forhold - og jo
mindre budget jo flere regler - så "Velfærden" rigtigt kan mærkes af de, der
tillader sig faktisk at have brug for den. "Velfærden" bliver til indre
varme i systemerne - ikke hjælp til dig.

> Hoff
>
> Socialdemokrat
>
> Psykisk syg - Skizotypisk sindslidelse
>
> Er ved at søge førtidspension.

Det *kunne* man gøre sig morsom over - men det er det ikke.

Håber det går Ok med dit møde.

Fra : Egon Stich

Dato : 21-03-05 12:59

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d1m7jk$mmo$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]
> varme i systemerne - ikke hjælp til dig.

> Det *kunne* man gøre sig morsom over - men det er det ikke.

Det er mærkværdigt, at liberale bliver ved med den samme remse.
Al erfaring viser, at antallet af offentligt ansatte også stiger under
borgerlige regeringer.
Ald erfaring viser, udenfor al tvivl, at skatter stiger mest under
borgerlige regeringer.
Al erfaring viser, at samtidig med stigende skattetryk, forringes sociale
forhold under borgerlige regeringer.
Således som det netop bevisligt sker under Fogh.
Så: Enten skal man være småt begavet for at være liberal, eller også et
ualmindeligt dumt svin, der kun tænker på sig selv.
Eller måske kan man nøjes med at være ung og uerfaren?

MVH
Egon

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 22-03-05 12:31

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> Det er mærkværdigt, at liberale bliver ved med den samme remse.

Hvilken er det Oh Orakel udi ligegyldigheder?

> [...]
> forhold under borgerlige regeringer.
> Således som det netop bevisligt sker under Fogh.

Hvilken "Borgerlig Regering" - eller kan du heller ikke læse?

> Så: Enten skal man være småt begavet for at være liberal, eller også et
> ualmindeligt dumt svin, der kun tænker på sig selv.
> Eller måske kan man nøjes med at være ung og uerfaren?

Man kan også nøjes med at konstatere:

Du virker sgu Halvt Retarderet - det er jo som regel sådan at de egenskaber
man efterspørger mest hos andre netop er de man ikke selv har - og det er
den gode del af historien fordi det nok ikke er selvforskyldt. På den anden
side ville du gøre et meget bedre indtryk hvis du brækkede alle dine fingre
i døren på en HT-bus og senere skar dine stemmebånd over med saksen når du
skiftede bandagerne. Så kommer du ikke til at skrive eller sige noget dumt i
fremtiden.

PS: Gem forbindingen og put den over dit ansigt - folk vil tro du er normal.

Fra : Kim2000

Dato : 22-03-05 12:37

> [...]
du
> skiftede bandagerne. Så kommer du ikke til at skrive eller sige noget

Måske skulle vi overveje at indføre en pris hver måned for det mest
ubegavede indlæg, indtil videre fører dette indlæg tårnhøjt på point......

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 23-03-05 09:59

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> Måske skulle vi overveje at indføre en pris hver måned for det mest
> ubegavede indlæg, indtil videre fører dette indlæg tårnhøjt på point......

Takker -
det er rart at vide du også har en dyb indsigt udi ubegavethed. Er det
naturligt eller noget du har lært på daghøjskole?

Ang. O.P:

Man skal jo måde folk på deres eget niveau - Bøvehovedet har jo vist i
utallige eens poster at det ikke *kan* andet end at slå om sig med
beskyldninger og skældsord samtidigt med at delagtiggøre forumet i sin helt
unikke overbevisning om sin egen fortræffelighed.

Måske er det en 'Bot.

Fra : Kim2000

Dato : 23-03-05 11:32

> [...]
> det er rart at vide du også har en dyb indsigt udi ubegavethed. Er det
> naturligt eller noget du har lært på daghøjskole?

Næ næ, folkeskolelærer, en omgang forældre samtaler én meget om det emne

> Man skal jo måde folk på deres eget niveau - Bøvehovedet har jo vist i
> utallige eens poster at det ikke *kan* andet end at slå om sig med

Derfor behøver man jo ikke gå med den vogn....

Fra : Herluf Andersen

Dato : 23-03-05 15:30

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ualmindeligt dumt svin, der kun tænker på sig selv.
> Eller måske kan man nøjes med at være ung og uerfaren?

Du har fuldkommen ret egon når du skriver, at antallet af offentlig
ansatte stigert ligeså meget under borgerlige regeringer som under
socialdemokratiske. Og kendsgerninge er at dersom højrefløjen her
i denne gruppe ville være villige til at opstille diagrammer med kurver
eller søjler over offentlige udgifter hvert år siden 1960, så vil de
helt
tydeligt se den største vækst under borgerlige regeringer. Det var
i særdeleshed tilfældet under VKR regerngen 1968 til 1971. det var
netop denne regering. Der sendte glistrup i folketinget med 28
mandater.
Men du har også ret i at trods stigende offentlige udgifter under
borgerlige regeringer er det generelt sådan at en faldende andel af
udgifterne kommer ud til borgerne som øget service.

det viste sig rigtig i 80 erne en meget lille vækst i udgifterne til både
uddannelse og sundhedsvæsenet Direkte vore hospitaler var der en
vækst i udgifterne fra 7.759 kr pr dansker i 1982 de var i 1992 kun
steget til kun 8.448 kr i 1992 alt i faste 2002 forbrugerpriser en vækst
på kun 8,8 pct og der var i denne periode sket en meget stor vækst
i lægevidenskaben, der medførte, at der kunne kurreres for mange flere
sygdomme både medicinskog Kirurgisk og der blev det, men alligevel
en så lille vækst på dette område, der generelt altid regnes for et af de
dyre områder.

Og det samme gælder for udgifterne til uddannelse de steg næsten
heller ikke i denne periode i faste 2004 forbrugerpriser 74,149 mia kr
i 1982 til 84,411 mia. kr. en stigning på 13,9 pct. men jeg har også
lavetg en undersøgelse over hvor mange ekstra der kom i
institutionspladser og under uddannelse med dagpleje, børnehave,
folkeskolen, fritidshjem og voksne over 15 år under uddannelse var
det i 1970 1.420.122 og udgjorde 45 pct af aldersgruppen 0 til 30 år
i 1982 var det steget til 1.148.093. 52 pct af samme aldersgruppe.
i 1992 var det 1.237.927. og 60 pct af samme aldersgruppe, i 2001
var det 1.540.212 og 77 pct af Aldersgruppen 0 til 30 år det er på
denne måde jeg vurderer produktiviteten i den offentlige sektor,

Det er altså helt rigtig som du selv er inde på, at under borgerlige
regeringer får vi de største stigninger i de offentlige udgifter, men
en faldende andel af dem går ud til borgerne. jeg lægger et meget
stort arbejde i at forske i disse ting, skrive om det i aviserne og
til tider også til folketingsmedlemmer og ministre og nu også til
debatgruppen her. jeg har vel de sidste 10 år siddet ved min
computer fra 7:30 om morgenen og til mellem 22 or 23 om
aftenen. Naturligvis ikke skriver uafbrudt, men fulgt den politiske
sitiuation både nationalt og internationalt i den udstrækning. hvor
jeg kan klare mig med dansk.

Men det stopper nu, ikke at jeg helt holder op, jeg fik den første
advarsel af min læge i går. jeg var gået over til et arangement på
ældrecentret i går, der ligger næsten lige ved siden af os, der blev
jeg pludselig syg og min kone måtte komme og hente mig og jeg
blev kørt til læge straks, og han ville sandelig have oplysninger om.
hvad jeg foretog mig. Og da han fik det sagde han til mig. det var
udmærket for ældre mennesker, at bruge deres hjerne men ikke
at overbelaste den med to arbejdsdage pr døgn. Hvis jeg ville have
et godt liv på mine gamle dage måtte jeg altså drosle meget ned,
og det sker fra nu af:

MVH

Herluf Andersen

74.149 84.411

Fra : Egon Stich

Dato : 23-03-05 20:08

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> borgerlige regeringer er det generelt sådan at en faldende andel af
> udgifterne kommer ud til borgerne som øget service.

Ja, selvfølgelig har jeg da ret
Man behøver jo ikke være særlig klog, for at læse tallenes sprog.
de er ret entydige.
Det er jo b,la derfor, jeg frejdigt påstår, at liberale er småidioter.
Eller uendeligt egoistiske.

> Det er altså helt rigtig som du selv er inde på, at under borgerlige
> regeringer får vi de største stigninger i de offentlige udgifter, men
> en faldende andel af dem går ud til borgerne.
Klip--

> [...]
> at overbelaste den med to arbejdsdage pr døgn. Hvis jeg ville have
> et godt liv på mine gamle dage måtte jeg altså drosle meget ned,

Personligt til dig:
Kan du så passe på dig selv..
Vore hobbies er rare at have, men bør ikke overdrives.
Sparer vi blot lidt på dem, kan vi dyrke dem mange flere år
(Til ærgrelse for liberalfascisterne, der ikke under os vor velfortjente
pension )
God bedring, og godt helbred fremover ønsker
Egon

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 30-03-05 14:06

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> wrote in message

> [...]
> helt
> tydeligt se den største vækst under borgerlige regeringer.

Det behøver "højrefløjen" såmenner ikke: FinansMinisteriet gør det - det er
bare at tage fra.

> Men du har også ret i at trods stigende offentlige udgifter under
> borgerlige regeringer er det generelt sådan at en faldende andel af
> udgifterne kommer ud til borgerne som øget service.

Min påstand er at Det gælder Helt Generelt at: Uanset hvad Regeringen Hedder
får vi borgere Mindre og Mindre konkret "service" retur for Skatterne!

Og sådan *vil* det nødvendigvis blive fordi "Velfærden" måles i Forbrug og
ikke i Resultater!!

Bare hør enhver politiker: "Nu har vi afsat X millarder på Y-området, så det
er en Klar forbedring", ja de representerer jo befolkningen: "Nu har jeg
blæst 2 månedslønne af på mit kontokort, så NU er jaj majet Lykligere".