Er "omvendt" diskrimination tilladt?
Fra : Martin Kristensen

Dato : 19-03-05 22:33

Vi oplever med jævne mellemrum, at medierne forsøger at lave skandaler ud
af, at nogen arbejdsgivere foretrækker at ansætte danskere frem for
indvandrere. Nu er der så her en historie om en arbejdsgiver, der helst
vil have en indvandrer som praktikant. Er der ikke lige så
umoralsk/ulovligt?

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2118530

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : GB

Dato : 19-03-05 23:39

"Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i meddelelsen news:3a3k2cF5d29u8U1
@individual.net:

> indvandrere. Nu er der så her en historie om en arbejdsgiver, der helst
> vil have en indvandrer som praktikant. Er der ikke lige så
> umoralsk/ulovligt?

Vi bliver nødt til at importere så mange anatoliske gedehyrder som muligt,
så gedemælksproduktionen stadig kan være ryggraden i dansk økonomi.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Kim2000

Dato : 20-03-05 00:26

"Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse
> [...]
> indvandrere. Nu er der så her en historie om en arbejdsgiver, der helst
> vil have en indvandrer som praktikant. Er der ikke lige så

Udover umoralsk, så bekræfter det også enhver fordom omkring indvandre her
landet, de _gider_ ikke arbejde, der er nok arbejde at tage, men gider
de??
Nej, de vil hæve bistand og ellers løbe rundt i gaderne og slå folk ned.

Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : thomas jensen

Dato : 21-03-05 10:27

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> de??
> Nej, de vil hæve bistand og ellers løbe rundt i gaderne og slå folk ned.

Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om...

Og så længe du render rundt og bræger fremmed-
fjendske holdninger sammen med dine "holdningsfæller" er det
ualmindeligt svært at være jobsøgende med et anderledes navn...

Og hvem gider at fastholde sig selv i en situation der konstant
skaber nederlag....?

Mvh
Thomas

Fra : Kim2000

Dato : 21-03-05 13:42

> Du aner tydeligvis ikke hvad du snakker om...
>
> Og så længe du render rundt og bræger fremmed-
> fjendske holdninger sammen med dine "holdningsfæller" er det
> ualmindeligt svært at være jobsøgende med et anderledes navn...

Jeg har for 4 uger siden haft jobsamtaler, der var 31 ansøgere ikke een
eneste var udlændning, for ikke een eneste havde søgt, som jeg siger. Man
prøver at holde en åben holdning og hvad oplever man så? Man får bekræftet
samtlige fordomme.

I silkeborg har vi en del fremmede, og der er over 40% arbejdsløshed
blandt
gruppen, til trods for det, så kommer der ingen ansøgninger fra denne
gruppe. Når der så er en læge der holder en plads åben for netop at få en
indvandrer og ingen gider tage arbejdet, ja så får man bekræftet ens
fordomme for de passer med den virkelighed man oplever.

I motionscenteret er en 8 mands bande lige blevet smidt ud efter de
generede
os andre under træningen, ens fordomme bekræftes konstant - og det er
træls
for dem der opfører sig pænt.

> Og hvem gider at fastholde sig selv i en situation der konstant
> skaber nederlag....?

Så hvad er dit bud? Jeg fik arbejde ved at søge, ikke ved at sætte mig
hjemme i stuen og være ked af at være arbejdsløs, jeg brugte 3 dage på at
finde job, men jeg søgte også over 90 jobs på de tre dage, og jeg fik også
over 40 afslag uden jeg gik i panik af den grund.

mvh

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-03-05 15:17

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in message

> [...]
> indvandrer og ingen gider tage arbejdet, ja så får man bekræftet ens
> fordomme for de passer med den virkelighed man oplever.

Iflg en stor HK-undersøgelse, så søger 50% af deres abejdsløse
indvandrer-medlemmer aldrig job. Der er virkelig noget kultur-halløj i gang
her, - måske noget Alladin-tænkning: tingene skal falde ned i ens turban.

Fra : thomas jensen

Dato : 22-03-05 09:35

>...Man får bekræftet samtlige fordomme.

> ...ja så får man bekræftet ens fordomme for de passer med
> den virkelighed man oplever.

Det er jo nok fordi du søger at bekræfte den virkelighed du tror på...
På den måde låser du dig selv fast - prøv at udfordre dine
overbevisninger - det udvikler og giver indsigt....

Prøv at søg efter nogen positive historier om "fremmede", så kunne
det være din fordomme blev afkræftet...

Men der er sikkert også en masse racister blandt "fremmede" som
får deres fordomme om danskere bekræftet igennem dine udtalelser...
Du er jo ikke denne eneste i Danmark der har det sådan og det
fører jo til udstødelse af de "fremmede" - og dem der føler sig
udstødt gider ikke deltage i samfundet og måske endog modarbejder
det - også bliver du igen bekræftet i din opfattelse...

Og på den måde kan vi låse hinanden fast i vores opfattelse af
hinanden.....

Mvh
Thomas
....break the cycle

Fra : Jim

Dato : 21-03-05 14:54

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ualmindeligt svært at være jobsøgende med et anderledes navn...
>
> Og hvem gider at fastholde sig selv i en situation der konstant

Muslimske 2.gen.indvandrere.
De vil gerne have penge fra det offentlige, men fanden gale mig ikke
arbejde.
De vil hellere lave ballade end at indordne sig under danske normer.
Skolen er vist heller ikke deres kop te.
Måske husker du Amer fra Voldsmose, eller også vælger du at have en
sellektiv hukommelse.

Hold dig nu fra at fyre det lort af med at folk kommer med
fremmedfjendtlige udtalelser.
Det ved du jo godt, at det ikke passer.
Men hvis du er imod ytringsfriheden, så kan jeg måske godt forstå din
trang til at beskytte antidemokratiske og voldelige kræfter i
indvandrerkredse.
Men jeg kan se på dit venstreorienterede bawl af en gang skriv, at du
ikke tåler at læse sandheden.
Og du tåler slet ikke, at man ytrer sig i det hele taget, når man har
noget negativt at sige / skrive om utilpassede indvandrere.
Måske skulle du prøve at bevæge dig lidt rundt i Danmaks getthoer og
gerne om aftenen.
Prøv at læse aviser og se nyhederne, så får du et lille indblik i
problemerne med arabiske indvandrere.
Der er sjældent problemer med andre folkeslag, som kommer langt væk fra.

Fra : thomas jensen

Dato : 23-03-05 14:29

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Muslimske 2.gen.indvandrere.
> De vil gerne have penge fra det offentlige, men fanden gale mig ikke
> arbejde.

Ja, dem findes der _nogen_ af

> De vil hellere lave ballade end at indordne sig under danske normer.

Ja, dem findes der også _nogen_ af

> Skolen er vist heller ikke deres kop te.

Ja, dem findes der også _nogen_ af

> Måske husker du Amer fra Voldsmose, eller også vælger du at have en
> sellektiv hukommelse.

Den må have smuttet forbi i strømmen.....

> Hold dig nu fra at fyre det lort af med at folk kommer med
> fremmedfjendtlige udtalelser.

Men det gør de jo...

> Det ved du jo godt, at det ikke passer.

Men det gør det jo..

> Men hvis du er imod ytringsfriheden, så kan jeg måske godt forstå din
> trang til at beskytte antidemokratiske og voldelige kræfter i
> indvandrerkredse.

Jeg er absolut ikke imod ytringsfriheden - men når når indvandrere
konstant for negative associationer på sig, indskrænker det deres
mulighed for at begå sig i samfundet og på den måde laver vi
flere utilpassede... og hvis du ikke kan se det er _du_ blind for
sandheden....

> Men jeg kan se på dit venstreorienterede bawl af en gang skriv, at du
> ikke tåler at læse sandheden.

Tror vist det er dig som ikke er villig til at lytte her.....

> Og du tåler slet ikke, at man ytrer sig i det hele taget, når man har
> noget negativt at sige / skrive om utilpassede indvandrere.

Nej - jeg gør bare både i årsag og konsekvens og ikke _kun_
konsekvens...

> Måske skulle du prøve at bevæge dig lidt rundt i Danmaks getthoer og
> gerne om aftenen.

Tjaeh - jeg bor i Ishøj-planen.... Tæller det...

Hvor har du din virkelighed fra ?

> Prøv at læse aviser og se nyhederne, så får du et lille indblik i
> problemerne med arabiske indvandrere.

Herfra ?

Der er jo millioner af daglige positive historier som ikke har
nyhedsværdi...Pressen skal jo beholde deres oplag så de kan
tjene på reklameannoncer....

Og hvis penge ikke var drivkraften i pressen samt mere politisk
uafhængighed kunne vi måske få et mere nuanceret billede ikk' :)

Med lidt positive historier kunne man ændre folks opfattelse og
gøre det lidt nemmere at være indvandrer i Danmark....

> Der er sjældent problemer med andre folkeslag, som kommer langt væk fra.

Søg og du skal finde.....

Mvh
Thomas

Fra : Pjensen73

Dato : 20-03-05 04:44

Martin Kristensen skrev:
> [...]
> indvandrere. Nu er der så her en historie om en arbejdsgiver, der helst
> vil have en indvandrer som praktikant. Er der ikke lige så

Jo, det vil jeg da mene det er.