Bøn i arbejdstiden
Fra : Knud Larsen

Dato : 19-03-05 11:41

Så lige at nogle ansatte hos Dell Computer har fået genansættelse, løn fra
de udvandrede fra Dell pga manglende ret til bøn, og bønnelokale på
arbejdspladsen.

Det minder mig om, hvordan man gør det hyggeligt at bede i det største
arabiske land, Egypten. I lufthavnen i Sharm el Sheikh blev det bønnetid,
mens vi stod i kø for at komme gennem metaldetektoren. Vi så da at
lufthavnens bønnelokale var 10 meter til venstre for køen, midt på gulvet,
hvor der var lagt/smidt noget karton fra fire opskårne papkasser. fire mand
ad gangen kunne ligge på de spredte papstykker og bede, og det var folk fra
hele personalet inklusive politi- og sikkerhedsfolk. Den ville ikke gå i
ikke-muslimske lande, man ville ryge direkte til
menneskerettighedsdomstolen.

In the Name of God, the Compassionate, the Merciful

BREAKING NEWS

MUSLIMS REACH SETTLEMENT WITH DELL, SPHERION ON WORKPLACE PRAYER
Deal includes reinstatement, back pay and religious accommodation

(WASHINGTON, D.C., 3/17/05) - A prominent national Islamic civil rights and
advocacy group today announced that Muslim contract employees at a Dell
Inc. plant in Nashville, Tenn., have reached a settlement with the computer
giant on issues related to a recent dispute over prayer in the workplace.

The Council on American-Islamic Relations (CAIR) said the 31 Muslim
employees, who left work last month in a disagreement over Islamic prayers,
will be reinstated, receive back pay and be granted religious
accommodation. Managers will also receive additional training on existing
religious accommodation policies and practices. Other terms of the
settlement will not be made public.

Fra : Olesen

Dato : 19-03-05 17:16

> Så lige at nogle ansatte hos Dell Computer har fået genansættelse, løn fra
> de udvandrede fra Dell pga manglende ret til bøn, og bønnelokale på
> arbejdspladsen.

Om de ryger eller beder en stille bøn i arbejdstiden er vel ligemeget,
bare det foregår i pauserne.

Jeg vil ikke handle hos Dell, hvis deres lønninger går
til bøn i arbejdstiden.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 21-03-05 00:22

On Sat, 19 Mar 2005 17:15:45 +0100, Olesen wrote:

> [...]
> bare det foregår i pauserne.
>
> Jeg vil ikke handle hos Dell, hvis deres lønninger går

Hvis det nu er en stille bøn om at lo.... virker

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen