3 klip og kørekort mistes
Fra : Bo Warming

Dato : 19-03-05 09:30

-- Tre klip - så ryger kørekortet --
Efter måneders forberedelse er politiet nu klar til at klippe kørekort i
stykker hos bilister, der ikke overholder reglerne. Tre klip på tre år, så
ryger kortet.
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=2953000

BW: Vore højtuddannede dommere evner netop at gøre undtagelser hvis fx en
chafør kører erhvervsmæssigt.Så klippekort er tilbageskridt.

Men med mange uciviliserede muslim-bilister er det måske tiltrængt med "3
strikes and you are out" som i USA - det er til at forstå selv for
analfabeter og dyr

Fra : Lars Rasmussen

Dato : 19-03-05 14:58

> [...]
>
> Men med mange uciviliserede muslim-bilister er det måske tiltrængt med "3
> strikes and you are out" som i USA - det er til at forstå selv for

Ja - man kan jo diskutere frem og tilbage, om hvorvidt færdselsloven er
fornuftigt eller ej. Men man må jo erkende, at dette tiltag, bør få
nogle til at tænke sig lidt om...

- Lars

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 30-03-05 09:24

newsR_d.41$UL4.10@fe22.usenetserver.com...
> [...]
>
> Men med mange uciviliserede muslim-bilister er det måske tiltrængt med "3
> strikes and you are out" som i USA - det er til at forstå selv for

Jeg var sammen med en lastbilschauffør i weekenden. Han fortalte at de er
ved at lukke ned, fordi at deres firma har stiftet et selskab i Letland i
stedet. De chauffører, der kører derfra, bliver ikke ramt af denne regel og
en investering i efteruddannelse her ville være mere holdbar og mindre
risikofyldt.

Personligt overvejer jeg også at lade bilen stille for sidste gang og finde
mig et job, hvor at jeg skal nusse rundt og lade tiden gå indtil
efterlønnen. I modsætning til hvad statsministeren sagde i sin nytårstale,
så belønnes en ekstraordinær indsats ikke. Den straffes.

Sekundært burde det da bekymre nogen at de seneste års indsats mod farten
har fået produktiviteten i samfundet til at falde så meget at man nu helt
inde i socialdemokratiets rækker har røster fremme om at beskære det
fundamentale element, som kendetegner vores velfærdssamfund - efterlønnen,
men det gør det ikke.

Så! Lad være med at køre overhovedet - så er kortet ikke i fare.

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 10:33

"Carsten Overgaard carstenovergaard.dk>" <mail@<fjern> wrote in message
> Så! Lad være med at køre overhovedet - så er kortet ikke i fare.

Så bliver der også mindre trafik til os andre som godt kan køre pænt.

--
mvh / regards

Christian