Berlusconi benægter udtalelser om tilbaget~
Fra : Joakim von And

Dato : 18-03-05 12:30

Det er venstrefløjens ondsindede manipulationer, siger den italienske
premierminister, der mandag lod sig interviewe i et anset talk-show, og her
benyttede den åbne linje til den italienske offentlighed til at fremsætte
overraskende udtalelser om de italienske styrker i Irak.

Artiklen kan læses i sin helhed på dr.dk

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=242159

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 12:39

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> overraskende udtalelser om de italienske styrker i Irak.
>

> Artiklen kan læses i sin helhed på dr.dk

Jeg synes at det lyeder underligt når han udtaler at han *ikke* kan trække
sine ( Italiens ) soldater ud, uden først at have fået USA's og UK's
samtykke!
( står ikke i denne artikel, vil se om jeg kan finde link )
Hvis det er sandt, er det så et stipulat som også Danmark er underlagt!?

Allan Riise

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 13:35

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at det lyeder underligt når han udtaler at han *ikke* kan trække
> sine ( Italiens ) soldater ud, uden først at have fået USA's og UK's
> samtykke!

Hvorfor, det er vel meget rimeligt?
Hvis du skulle have 5 mand til at hjælpe dig med at flyttet 10 tons sten,
ville du så ikke godt lige vide om de gik hjem før tid? Alt andet ville da
være at røvrende de folk som knokler og sætter livet på spil for at redde
det irakiske folk.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 14:02

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> være at røvrende de folk som knokler og sætter livet på spil for at redde

Jeg skulle mene at Italienere har retten til at mene hvad Italienske
soldater skal. og hvornår, ikke Amerikanerne, eller UK!
De kunne jo bare vedblive med at sige nej, så er de der jo for livstid.

Du ved godt, det der med suverænt at bestemme over eget land, og egne
tropper!
En ting er aftaler om igangværende operationer, men her er det jo ikke
tilfældet, eller mener du at Iraq er en militær operation, så må der være et
eller andet galt, for jeg skulle jo mene at de miltære mål er nået for lang
tid siden, og at selv Bush har erklæret de militære operationer for
afsluttet, de er der som fredsbevarende styrker, og ikke til militære
operationer, som sådan.

Allan Riise

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 14:07

> Jeg skulle mene at Italienere har retten til at mene hvad Italienske
> soldater skal. og hvornår, ikke Amerikanerne, eller UK!
> De kunne jo bare vedblive med at sige nej, så er de der jo for livstid.

Jo men mon ikke der menes at man lige skal drøfte tingene først? Der skal
vel omstruktureres en del fra de andres side, hvis man lige trækker mange
tusinde styrker ud.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 14:26

> [...]
> vel omstruktureres en del fra de andres side, hvis man lige trækker mange

At drøfte er ikke det samme som at få lov til, vel?

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 14:04

> [...]
> være at røvrende de folk som knokler og sætter livet på spil for at redde

Så mener du altså at Fogh lyver når han udtaler at, "De danske tropper er
der kun så længe Irakerne ønsker det", i stedet for skulle han jo, ifølge
dig, så også sige, "Og hvis vi kan få lov, af USA og UK", men det har jeg
aldrig hørt ham sige, har du?

Allan Riise

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 14:09

> [...]
> dig, så også sige, "Og hvis vi kan få lov, af USA og UK", men det har jeg

Hvis irakerne synes de selv kan klare det, er der nok heller ingen problemer
for de andre styrker - og omvendt.
Vær dog glad på millioner af irakeres vegne, i stedet for hele tiden at lede
efter fodfejl så du kan sige HA!!

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 14:25

> [...]
> problemer
> for de andre styrker - og omvendt.
> Vær dog glad på millioner af irakeres vegne, i stedet for hele tiden at

Thomas, Thomas, Thomas..

Kan du ikke bare indrømme at andre lande selvf. ikke har bestemmelsesret
over andre landes ønske om at vedblive at være med til forskellige
interventioner, medmindre der er lavet en kontrakt.
Det er der ikke med USA og UK i dette tilfælde, men med Irak, via FN, og det
er aftaler der kører 6 mdr. til 1 år af gangen.
Tjek dog dine fakta, dette blev gjort da FN bad andre lande om at være med
til at skabe fred og sikkerhed til Irak, en opgave som USA og UK så absolut
ikke kan/kunne klare alene!

Hvordan tror du at andre lande har kunne trække sig ud af Irak, ved at bryde
en kontrakt med USA og UK?
Hvorfor har vi så ikke hørt om det?

Næ du, det er dig der her har lavet en eklatant fejl, og så kører du det
over på at jeg leder efter fodfejl, for at skjule dine egne mangler på
viden.
Desværre så gik den ikke!

Allan Riise

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 14:28

> Det er der ikke med USA og UK i dette tilfælde, men med Irak, via FN, og
det
> er aftaler der kører 6 mdr. til 1 år af gangen.

Er det ikke også fair, så de andre har en mulighed for at omstrukturere ????

Fra : Tim

Dato : 18-03-05 15:06

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> problemer
> for de andre styrker - og omvendt.
> Vær dog glad på millioner af irakeres vegne, i stedet for hele tiden at

Det er han ikke. For Allan drejer det sig ikke om irakerne, men udelukkende
om amerikanerne, som han har et blindt had til.

Selvom han vil bruge irakerne til at lyde "forarget" i diskussioner, så vil
han skide dem et stykke. For Allan er de kun et middel til et mål: At bashe
U.S.A.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 15:31

"Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> Det er han ikke. For Allan drejer det sig ikke om irakerne, men
> udelukkende om amerikanerne, som han har et blindt had til.

Wrong.

> Selvom han vil bruge irakerne til at lyde "forarget" i diskussioner, så
> vil han skide dem et stykke. For Allan er de kun et middel til et mål: At
> bashe U.S.A.

Wrong.

Og 2 wrongs, don't make a right!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 18-03-05 15:54

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Tim" <tim_h_p@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Wrong.

Nej.

> Wrong.

Nej.

> Og 2 wrongs, don't make a right!

But two rights do make it right.

Tim

Fra : Joakim von And

Dato : 18-03-05 15:29

> [...]
> ( står ikke i denne artikel, vil se om jeg kan finde link )
> Hvis det er sandt, er det så et stipulat som også Danmark er underlagt!?

Utroligt, som du kan finde nye indfaldsvinkler

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 18-03-05 15:33

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> fremsætte

> Utroligt, som du kan finde nye indfaldsvinkler

Nja, Jeg læser og abbonerer netop meget på Irak spørgsmålet!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 18-03-05 15:55

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in message

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> fremsætte

> Utroligt, som du kan finde nye indfaldsvinkler

Han har jo også erfaringen. Jeg gider ikke tælle op, men gætter frit på, at
ca. 90% af hans indlæg (selvstartede) er amerikaner-bashing.

Et eller andet sted er det faktisk komisk.

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-05 14:13

Joakim von And wrote:
> [...]
> og her benyttede den åbne linje til den italienske offentlighed til
> at fremsætte overraskende udtalelser om de italienske styrker i Irak.

Alice's og Humpty Dumpty's eviggyldige kommentar til den slags:

"When I use a word," Humpty Dumpty said, in a rather scornful tone, "it
means just what I choose it to mean--neither more nor less."

"The question is," said Alice, "whether you can make words mean so many
different things."

"The question is," said Humpty Dumpty, "which is to be master. That's
all.""

"Alice through the looking glass" af Lewis Carroll

Fra : Joakim von And

Dato : 18-03-05 15:25

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> all.""

> "Alice through the looking glass" af Lewis Carroll

I've got a right to be wrong
My mistakes will make me strong
I'm stepping out into the great unknown
I'm feeling wings though I've never flown
I've got a mind of my own
I'm flesh and blood to the bone
I'm not made of stone
Got a right to be wrong
So just leave me alone

En eller anden jazz-musiker, jeg ikke kender.

JvA

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-03-05 10:07

Joakim von And wrote:
> [...]

> Got a right to be wrong
> So just leave me alone

> En eller anden jazz-musiker, jeg ikke kender.

Så langt i sin personlige udvikling kommer Berlusconi aldrig.

Nietzsche's - "Hvad der ikke slår mig ihjel, gør mig stærkere" omskrevet
til:"Fejltagelser gør mig stærk" kræver, at man indser fejltagelsen (og
indrømmer den ville Jesus tilføje) og retter op på miseren. Berlusconi
griber bare til benægtelse.