Fra : Rolf Martens

Dato : 18-03-05 08:40

To: <natverkmotdiskrimineringimalmo@yahoogroups.com>
From: "Matti Laukkanen" <matti.laukkanen@telia.com>
Date: Thu, 17 Mar 2005 21:44:30 +0100
Subject: ADB-Malmös krav om att rasistiska organisationer
förbjuds

Hej
nedanstående brev har idag gått till Göran Persson, Thomas
Bodstöm och Jens Orback

Antidiskrimineringsbyråns styrelse har gett de anställda i
uppdrag att göra regeringen uppmärksam på att Sverige bryter
mot en konvention som vi har ratificerat 1966. Styrelsen
kräver att Sveriges regering lever upp till innehållet i
konventionen och förbjuder rasistiska organisationer samt
medlemskap i dessa.

Hög tid att förbjuda rasistiska organisationer

Rasistiska organisationer är ett brott mot den internationella
konventionen mot alla formar av rasdiskrimineringen, som
Sverige har undertecknat 1966.

I artikel 4 står det:

"Konventionsstaterna fördömer all propaganda och alla
organisationer, som grundar sig på uppfattningar eller
teorier att någon ras eller persongrupp av viss hudfärg eller
visst etniskt ursprung är överlägsen någon annan (.)
uttryckligen anges i artikel 5 av denna konvention, bland
annat (.) b) olagligförklara och förbjuda organisationer och
annan propaganda, som främjar och uppmanar till
rasdiskriminering (.)"

Tydligare än så kan det knappast vara. Det är därför märkligt
att Sverige inte i lag förbjudit dylika organisationer.
Argument som har hörts under åren i denna fråga är att i en
demokrati ska alla ha rätt att uttrycka sin åsikt. I en sådan
argumentation bortser man från demokratins stöttepelare, om
att alla människor har rätt till värdighet och jämlikhet och
att känna trygghet till liv och hälsa. Varken rasistiska
organisationer eller rasistisk propaganda hör hemma i ett
land som säger sig vilja strida för dessa rättigheter.

Antidiskrimineringsbyrån tar ibland emot samtal och brev som
exemplifierar den typ av argumentation och människofientlig
ton som ofta förekommer i dessa kretsar. Vi citerar några
rader ur ett brev: "Dräggen vi fått hit kommer från
havererade kulturer utan demokratiska erfarenheter. Därför
att ni inte har förstått att det är folket som bestämmer och
politiker är endast ombud för folket. Bestämmer folket att
skiten ska ut så ska de också ut. Annars är vi beredda att
med hårda medel agera. Ni passar inte in i vårt samhälle och
bör återvända till den sophög ni kommer ifrån." slut citat.

De som har makten att förändra bör ta sitt ansvar och med
tydlighet vidtaga åtgärder som bättre än idag stämmer överens
med de dokument om mänskliga rättigheter som Sverige har
undertecknat, inte minst med tanke på den officiella bilden,
om att Sverige är ett rättvist, jämlikt och mänskligt land.

Civilkurage hos människor i allmänhet är nödvändig för att
sprida en människosyn som minskar det dumma hatet mellan
människor. Vi behöver bli många för att få ett Sverige som i
praktiken närmar sig de fina dokument och lagar om mänskliga
rättigheter som vi har idag. Men i slutändan är det
politikers skyldighet att lägga ribban för vad som är
acceptabelt i samhället.

Kristina Larsson Krystof Laczak

Malmö 2005-03-17

Antidiskrimineringsbyrån i Malmö
Norra Skolgatan 8 B
211 52 Malmö
tel 040-611 55 61
0736-975293
0708-452153

Fra : The Arch Atheist

Dato : 18-03-05 09:43

On Fri, 18 Mar 2005 07:40:02 GMT, "Rolf Martens"
<rolf.martens@comhem.se> wrote:

> [...]
>undertecknat, inte minst med tanke på den officiella bilden,
>om att Sverige är ett rättvist, jämlikt och mänskligt land.

Jeg skulle likt å vite navnet på disse organisasjene som ønskes
forbudt.

Fra : Rolf Martens

Dato : 20-03-05 08:01

Fra : NoTrabajo

Dato : 18-03-05 10:08

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i en meddelelse
> [...]

> Rasistiska organisationer är ett brott mot den internationella
> konventionen mot alla formar av rasdiskrimineringen, som

Hvad er en racistisk organisation? Er det en organisation, der mener at
muhamedanerne ikke skal have lov til at opføre sig lige så vildt, forbryderisk
og morderiske som de lyster?
--
NoTrabajo

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 18-03-05 10:15

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i melding

> Hvad er en racistisk organisation? Er det en organisation, der mener at
> muhamedanerne ikke skal have lov til at opføre sig lige så vildt,
> forbryderisk
> og morderiske som de lyster?

Nei. Men en organisasjon som påstår at siden noen få muslimer oppfører seg
slik, så er alle sammen likedan.

Fra : NoTrabajo

Dato : 18-03-05 10:31

"Brumle Måseegg" <brumlenospam@tele2.net> skrev i en meddelelse

> "NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i melding

> Nei. Men en organisasjon som påstår at siden noen få muslimer oppfører seg
> slik, så er alle sammen likedan.

Det er jo også mere eller mindre rigtigt, at det forholder sig slik. Hvor ofte
hører vi at "moderate" muslimer tager afstand fra andre muslimers voldtægter,
mord og terror?
--
NoTrabajo

Fra : "ðlivi@"

Dato : 18-03-05 19:11

NoTrabajo skrevade den 2005-03-18 10:30:

Aldrig..

--
ðlivi@

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 18-03-05 21:32

Det är inte fullständigt utrett vad "NoTrabajo" syftade på i
news:<423a9fec$0$29282$14726298@news.sunsite.dk> som postades Fri, 18 Mar 2005
10:30:54 +0100 i gruppen swnet.politik men texten i fråga återges här:

> [...]
>hører vi at "moderate" muslimer tager afstand fra andre muslimers voldtægter,

Det är väl ungefär lika vanligt som att "moderata" kristna tar avstånd från
andra kristnas våldtäkter, mord och terror.

--
/K.W. Persson

Se você pensa que cachaça é água?
cachaça não é água não,
Cachaça vem do alambique,
E água vem do ribeirão.

Fra : Karon the Skipper

Dato : 18-03-05 22:41

K.W. Persson v4.06 skrevade extra brett och sa den 2005-03-18 21:31:
> [...]
>

> Det är väl ungefär lika vanligt som att "moderata" kristna tar avstånd från
> andra kristnas våldtäkter, mord och terror.

KW, din jävla fitta, håll borta njårskarna från denna ariska grupp!

--
Karon

Fra : manse

Dato : 19-03-05 02:50

"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ofte
> hører vi at "moderate" muslimer tager afstand fra andre muslimers
Nu skal du bære over med svenskerne
Fordi de må jo ikke fortælle deres befolknong sandheden
De må ikke i deres presse fortælle når det er indvandrere/flygtninge som
laver noget forkert i sverige
Så derfor ved folk ikke hvor mange forbrydelser de muslimer i laver i
sverige, så derfor mener de vi andre er meget racistiske når vi siger vores
mening om det de hår og laver
Så bær over med svenskerne de er ikke så oplyste som andre,

Fra : GB

Dato : 19-03-05 04:28

"manse" <manse@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Så bær over med svenskerne de er ikke så oplyste som andre,

Har du nu skiftet signatur igen, din sjover? *PLONK*

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : The Arch Atheist

Dato : 18-03-05 10:50

On Fri, 18 Mar 2005 09:15:17 GMT, "Brumle Måseegg"
<brumlenospam@tele2.net> wrote:

>Nei. Men en organisasjon som påstår at siden noen få muslimer oppfører seg
>slik, så er alle sammen likedan.

Det er forsåvidt generaliserende, men hvordan er det rasistisk?

Fra : Geir Hongro

Dato : 18-03-05 12:03

"The Arch Atheist" <popeundercover@holysee.va> skrev i melding

> Det er forsåvidt generaliserende, men hvordan er det rasistisk?

Å si at alle som er sånn og sånn også er sånn og sånn er rasisme, i hvert
fall hvis det er knyttet til etnisitet, og religion er etnisitet.

Geir Hongrø

Fra : The Arch Atheist

Dato : 18-03-05 13:30

On Fri, 18 Mar 2005 12:02:37 +0100, "Geir Hongro"
<geirhong@nospam.online.no> wrote:

>Å si at alle som er sånn og sånn også er sånn og sånn er rasisme, i hvert
>fall hvis det er knyttet til etnisitet, og religion er etnisitet.

Religion ER etnisitet? De er synonyme, mener du?

Fra : Geir Hongro

Dato : 18-03-05 19:48

> Religion ER etnisitet? De er synonyme, mener du?

Tja. Ikke nødvendigvis på disse kanter av verden, men i den muslimske verden
er religion og kultur ganske tett sammenknyttet. I den kristne verden skal
du forsåvidt ikke lenger enn over dammen til USA, for å finne et land der
religion og nasjonal kultur er uløselig sammenknyttet.

Geir Hongrø

Fra : Rolf Martens

Dato : 20-03-05 08:08

Fra : Georg Lavik.

Dato : 18-03-05 11:24

wrote:

>"NoTrabajo" <trabajono@hotmail.com> skrev i melding

>Nei. Men en organisasjon som påstår at siden noen få muslimer oppfører seg
>slik, så er alle sammen likedan.

Du bør lese de rapporter som er kommet om og fra Malmø før du skriver
sånt. Det er ikke snakk om "noen få muslimer", men om hele kvartaler.

Georg Lavik
____________
"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".

George Orwell
_____________

Viktige linker:

http://www.tellthechildrenthetruth.com/AminAlHusseini.htm
http://fomi.ytring.dk/Norge.htm

Fra : Edvin Vik

Dato : 18-03-05 11:31

On Fri, 18 Mar 2005 10:24:10 GMT, Georg Lavik. <hamreren@hotmail.com>
wrote:

>Lavik:
>Du bør lese de rapporter som er kommet om og fra Malmø før du skriver
>sånt. Det er ikke snakk om "noen få muslimer", men om hele kvartaler.

Et halvt års oppsamling av relevant stoff:
Malmø: Mer blod! Mer blod!
http://www.antipsykopat.org/miniBB/index.php?action=vthread&forum=7&topic=5355

Edvin Vik
www.antipsykopat.org
A man does not know everything, but he does know what he knows!

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 18-03-05 21:32

Det är inte fullständigt utrett vad "Georg Lavik." syftade på i
news:<10bl31htr8esaoi9gd6bjr21s8of9giphh@4ax.com> som postades Fri, 18 Mar 2005
10:24:10 GMT i gruppen swnet.politik men texten i fråga återges här:

>Du bør lese de rapporter som er kommet om og fra Malmø før du skriver
>sånt. Det er ikke snakk om "noen få muslimer", men om hele kvartaler.

Har ni bara "FauxNews" i Noreg?

Fra : Rolf Martens

Dato : 20-03-05 08:05

Fra : Edvin Vik

Dato : 20-03-05 09:52

On Sun, 20 Mar 2005 07:04:42 GMT, Rolf Martens
<rolf.martens@comhem.se> wrote:

>Massmedia gynnar mycket ofta just nassegrisar och andra rasister,
>genom helt lögnaktiga sådana "rapporter". Också de du hänvisade
>till är helt fel, kan jag berätta för dig.

Sverige har Europas mest regimetro journalistkorps. Av alle
svenskepsykopater er svenske journalister de mest foraktelige. Den
eneste gjennomførte løgnen de bedriver er å desinformere og lyve om
alt som kan true regimet de avhengig av for sin eksistens. Til det
trenger de og beskytter hærskarer med psykopatberme som Rolf Martens.

Sverige kommer til å gå ned med psykopatflagget til topps. De ynkelige
konformistene fortjener heller ikke noe bedre.

Edvin Vik
www.antipsykopat.org
Sverige, psykopaters fødeland
http://www.antipsykopat.info/content/view/114/59/

Fra : ron

Dato : 20-03-05 10:29

<----klippt skiten RM postade

**PLONK**
(störste idioten i news plonkad, på tiden)

Fra : Edvin Vik

Dato : 20-03-05 10:51

On Sun, 20 Mar 2005 10:29:05 +0100, ron <r_o_n @ spray.se> wrote:

><----klippt skiten RM postade
>**PLONK**
>(störste idioten i news plonkad, på tiden)

Det er feil. Du skal ikke la være å svare. Du skal selvsagt aldri
legitimere psykopatene ved å vise dem noen for for respekt.
Psykopatene skal pekes ut, drites ut, trakasseres og latterliggjøres
til skrekk og advarsel for skappsykopatene slik at de holder seg i
skapet. Det er psykopatene som skal plonke deg. De skal holde kjeft og
smuglese bak proklamerte killfiltre hvordan de drites ut.

Gakk hen til www.antipsykopat.org og les og lær hvordan dere blir
kvitt psykopatene.

Edvin Vik
www.antipsykopat.org
Antipsykopater har rett og plikt til å peke ut og trakassere
psykopater!

Fra : Jinge Flucht

Dato : 20-03-05 11:19

Edvin Vik wrote:

> Edvin Vik
> www.antipsykopat.org

Det var ta-mig-fan en sida helt gjord av psykopater. Vilken sorglig
djävla samling ni är..

--

: Jan-Inge Flücht
: min Weblog finns på http://jinge.se

Fra : Edvin Vik

Dato : 20-03-05 11:25

On Sun, 20 Mar 2005 11:19:11 +0100, Jinge Flucht <ingenm@hotmail.com>
wrote:

>Det var ta-mig-fan en sida helt gjord av psykopater. Vilken sorglig
>djävla samling ni är..

Svenskepsykopaten, hold deg til rasismegaulingen du, så skal vi vi ta
oss av psykopatutpekingen.

Edvin Vik
www.antipsykopat.org
«Because it is based on denial of truth anti-racism very quickly
became the refuge of scoundrels, a stronghold of licensed abuse,
bigotry and lies» --- Jim Kalb

Fra : Jinge Flucht

Dato : 20-03-05 15:34

Edvin Vik wrote:

> Svenskepsykopaten, hold deg til rasismegaulingen du, så skal vi vi ta
> oss av psykopatutpekingen.

Försök på engelska i stället!

Fra : Georg Lavik.

Dato : 20-03-05 16:54

On Sun, 20 Mar 2005 15:33:31 +0100, Jinge Flucht <ingenm@hotmail.com>
wrote:

>Försök på engelska i stället!

Warum nicht Deutch:

Verflucht !

Georg Lavik
____________

Fra : Jinge Flucht

Dato : 20-03-05 17:56

Georg Lavik. wrote:

> Warum nicht Deutch:

För att jag inte förstår Tyska.

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 20-03-05 23:50

Det är inte fullständigt utrett vad "Jinge Flucht" syftade på i
news:<423d4ed0$1_4@x-privat.org> som postades Sun, 20 Mar 2005 11:19:11 +0100 i
gruppen swnet.politik men texten i fråga återges här:

>Det var ta-mig-fan en sida helt gjord av psykopater. Vilken sorglig
>djävla samling ni är..

Det riktigt roliga Edvin Vik är att han faktiskt suttit och gjort _två_ sajter
om "antipsykopater". Sajten http://www.antipsykopat.info har han också gjort...

Att vara så djupt engagerad i sina politiska motståndares mentala hälsa att han
gör två sajter om det tyder bara på en sak: mycket fritid. Faktiskt så mycket
fritid att jag misstänker att han bara är en arbetslös tok som bara sitter hemma
och jobbar på sina sidor dagarna i ända.

Fra : Georg Lavik.

Dato : 23-03-05 11:40

On Sun, 20 Mar 2005 07:04:42 GMT, Rolf Martens <rolf.martens@comhem.se>
wrote:

>In article <10bl31htr8esaoi9gd6bjr21s8of9giphh@4ax.com>, hamreren@hotmail.com
>says...

>Nej, du bör tvivla på sådana "rapporter" i massmedia,
>Georg - till exempel sådana om förhållandena vad gäller
>detta här i Malmö.
>
>Massmedia gynnar mycket ofta just nassegrisar och andra rasister,
>genom helt lögnaktiga sådana "rapporter". Också de du hänvisade
>till är helt fel, kan jag berätta för dig.
>
>Rolf M.

Jeg har faktisk bodd nær 2 år i Sverige og jeg fulgte godt med når jeg
var der. (For ordens skyld..)

Mitt grunnlag for å uttale meg om forholdene i Malmø (Rosengården(?))
var tv-reportasjer, intervjuer med beboere og artikler skrevet av folk som
selv hadde vært der.
Uansett hvor journalistene hadde sin hjemstavn så var inntrykket av Malmø
det samme.

Når du forsøker å uskylddiggjøre gjengdannelsen, overfallene på både
private, politi- og brannvesen og all kriminaliteten som Malmø er "beriket"
med, så forteller dette meg at sannheten er uinteressant for deg som
politisk korrekt svenske. Intet annet.

Det er forresten ikke bare i Malmø dere har problemer. Da jeg var i
Gøteborg gikk jeg fordi Sentralstasjonen der, hvor alle taxiene står
oppstilt i venting på kunder.
Sjåførene var - såvidt jeg kunne se - uten unntak kurdere, tyrkere eller
av annen fremmedkulturell opprinnelse. På pure faenskap gikk jeg tvers
gjennom rekkene mens jeg stirret på sjåførene og deres biler.
De blikk som fulgte med var ikke fylt med kjærlighet og vennskap, men
av hat. Hvis blikk kunne drepe så hadde jeg vært en død mann der og
da.

Den triste virkelighet for dere svensker er at dere betaler mer skatt enn
vi nordmenn (foreløpig) gjør, ene og alene i et selvmorderisk forsøk
på å gi de tilstrømmende fremmedkulturelle den samme hverdag som deres
foreldre opparbeidet gjennom årevis av slit og hardt arbeid.
Til gjengjeld får nå de eldre svensker sin pensjoner beskåret, sine nabolag
gjort usikre gjennom all kriminaliteten og sitt land overbefolket med
fremmedkulturelle.

Dette er hva dere selv har forårsaket gjennom å stemme "sosserna" i
alle år.
Les f.eks. boken "Invandring och Demokrati" av John Jaervenpaa,
finnes på:
www.resonproduktion.com

Ha en god påske!

Georg Lavik
____________

Fra : "ðlivi@"

Dato : 24-03-05 07:01

Georg Lavik. skrevade den 2005-03-23 11:40:

<med vissa stycken bortklippta>
> [...]
> private, politi- og brannvesen og all kriminaliteten som Malmø er "beriket"
> med, så forteller dette meg at sannheten er uinteressant for deg som

Är 'politisk korrekthet' ibland inte något annat än ren och skär feghet
att se sanningen?

> [...]
> De blikk som fulgte med var ikke fylt med kjærlighet og vennskap, men
> av hat. Hvis blikk kunne drepe så hadde jeg vært en død mann der og

Du talar om 'Savannen'. Ett ställe få göteborgare aldrig sätter sin
fot öht. På andra sidan Centralstationen hittar du bilar att åka med
nästa gång du behöver en taxi.

> Ha en god påske!

Glad påsk!

--
ðlivi@

Fra : Georg Lavik.

Dato : 24-03-05 15:39

On Thu, 24 Mar 2005 07:01:13 +0100, "ðlivi@" <poison@hotmail.com> wrote:

>Georg Lavik. skrevade den 2005-03-23 11:40:
>
><med vissa stycken bortklippta>

>Är 'politisk korrekthet' ibland inte något annat än ren och skär feghet
>att se sanningen?

Nei, de politisk korrekte (ansvarlige) vet hva som er sannheten, men de har
andre mål og de inkluderer ikke hensynet til eget folk.

>Du talar om 'Savannen'. Ett ställe få göteborgare aldrig sätter sin
>fot öht. På andra sidan Centralstationen hittar du bilar att åka med
>nästa gång du behöver en taxi.

>Glad påsk!

Flott, det skal jeg huske på.
Takk det samma!

Mvh

Georg Lavik
____________

Fra : "ðlivi@"

Dato : 24-03-05 17:09

Georg Lavik. skrevade den 2005-03-24 15:39:

> Nei, de politisk korrekte (ansvarlige) vet hva som er sannheten, men de har
> andre mål og de inkluderer ikke hensynet til eget folk.

Det är inte bara politiker. Det springer runt en massa vanliga Svenssons
och är politiskt korrekta också.

--
ðlivi@

Fra : MHN

Dato : 25-03-05 07:14

""ðlivi@"" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet
> Georg Lavik. skrevade den 2005-03-24 15:39:

> Det är inte bara politiker. Det springer runt en massa vanliga Svenssons
> och är politiskt korrekta också.

Det är det jag alltid propagerat för. Folk ska sluta springa, sitt hemma och
var still istället.

Fra : "ðlivi@"

Dato : 25-03-05 22:27

MHN skrev den 2005-03-25 07:14:

> ""ðlivi@"" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet

> Det är det jag alltid propagerat för. Folk ska sluta springa, sitt hemma och
> var still istället.

Äh, va fan.. häng med du också, MHN!

--
ðlivi@

Fra : Georg Lavik.

Dato : 25-03-05 16:38

On Thu, 24 Mar 2005 17:08:50 +0100, "ðlivi@" <poison@hotmail.com> wrote:

>Georg Lavik. skrevade den 2005-03-24 15:39:

>Det är inte bara politiker. Det springer runt en massa vanliga Svenssons
>och är politiskt korrekta också.

Kutt..

Selvsagt , det bevises av at sosserna styrer fortsatt!

Georg Lavik
____________

Fra : "ðlivi@"

Dato : 25-03-05 22:29

Georg Lavik. skrevade den 2005-03-25 16:37:

> Kutt..
>
> Selvsagt , det bevises av at sosserna styrer fortsatt!

Partierna har flutit ihop så det spelar nästan ingen roll vad man
röstar på längre känns det som. Politiskt korrekthet har inte
så mycket med parti att göra tycker jag.

--
ðlivi@

Fra : Georg Lavik.

Dato : 26-03-05 11:18

On Fri, 25 Mar 2005 22:28:31 +0100, "ðlivi@" <poison@hotmail.com> wrote:

>Georg Lavik. skrevade den 2005-03-25 16:37:

>Partierna har flutit ihop så det spelar nästan ingen roll vad man
>röstar på längre känns det som. Politiskt korrekthet har inte
>så mycket med parti att göra tycker jag.

Nei, det har du faktisk helt rett i.

Georg Lavik
____________

Fra : Tamuel

Dato : 24-03-05 17:18

> [...]
>
> Du talar om 'Savannen'. Ett ställe få göteborgare aldrig sätter sin
> fot öht. På andra sidan Centralstationen hittar du bilar att åka med

Men om det är så få Göteborgare som aldrig sätter sin fot på Savannen borde väl
det vara ett utmärkt ställe att utgå ifrån.

Fra : Henry

Dato : 24-03-05 17:41

Tamuel:
> "ðlivi@" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet

> Men om det är så få Göteborgare som aldrig sätter sin fot på Savannen borde väl
> det vara ett utmärkt ställe att utgå ifrån.

Om man vill ha en svensk taxi då?

--
Henry

Fra : "ðlivi@"

Dato : 25-03-05 22:19

Henry skrevade den 2005-03-24 17:41:

> Tamuel:

> Om man vill ha en svensk taxi då?

Det är då man går till andra sidan av stationen. Om man lyckas
slita sig loss och vågar säga nej tack.

--
ðlivi@

Fra : "ðlivi@"

Dato : 25-03-05 22:15

Tamuel skrevade den 2005-03-24 17:18:

> "ðlivi@" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet

> Men om det är så få Göteborgare som aldrig sätter sin fot på Savannen borde väl
> det vara ett utmärkt ställe att utgå ifrån.

Inte så lätt att utgå när folk med mordisk blick mer eller mindre
tvingar in dig i sin bil.

--
ðlivi@

Fra : Tamuel

Dato : 28-03-05 02:19

> Tamuel skrevade den 2005-03-24 17:18:

> Inte så lätt att utgå när folk med mordisk blick mer eller mindre
> tvingar in dig i sin bil.
>
> ðlivi@

Är det bara jag som stöter på kvinnor som säger Nej?

Fra : "ðlivi@"

Dato : 28-03-05 07:21

Tamuel skrevade den 2005-03-28 03:18:

> "ðlivi@" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet

> väl det vara ett utmärkt ställe att utgå ifrån.

> Är det bara jag som stöter på kvinnor som säger Nej?

_Stöter_ på eller stöter _på_? På Savannen hittar du inga kvinnor.

--
ðlivi@

Fra : Tamuel

Dato : 28-03-05 12:58

> Tamuel skrevade den 2005-03-28 03:18:

> _Stöter_ på eller stöter _på_?

_på_

> På Savannen hittar du inga kvinnor.

Det innebär alltså att påståendet att ytterst få Göteborgare aldrig sätter sin
fot på Savannen var direkt felaktigt.

(Notera de dubbla negationerna)

Fra : "ðlivi@"

Dato : 28-03-05 22:25

Tamuel skrevade den 2005-03-28 13:58:

> [...]

> _på_

> Det innebär alltså att påståendet att ytterst få Göteborgare aldrig sätter sin

Ja, du har nog rätt i det. Jag formulerade fel. Jag gör om...
Eller är det egentligen någon idé? Du fattar nog vad jag menar.

--
ðlivi@

Fra : Bjorn Olsson

Dato : 29-03-05 14:32

"Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> wrote in message news:<mLB0e.133197$dP1.471248@newsc.telia.net>...
> "ðlivi@" <poison@hotmail.com> skrev i meddelandet

> Men om det är så få Göteborgare som aldrig sätter sin fot på Savannen borde
> väl det vara ett utmärkt ställe att utgå ifrån.

"Savannen"? Är det Heden ni pratar om?

Björn

Fra : Tamuel

Dato : 29-03-05 15:42

"Bjorn Olsson" <bjorne@ida.his.se> skrev i meddelandet
Da jeg var i

> "Savannen"? Är det Heden ni pratar om?

Jag är visserligen rätt ofta i Gbg, men har aldrig hört talas om Savannen.
Men med tanke på att det rent faktiskt skrevs om en specifik plats (se ovan) och
det svarades: "Du talar om Savannen" så kan man misstänka att det inte var Heden
det pratades om.

Fra : Bjorn Olsson

Dato : 29-03-05 20:48

"Tamuel" <bwestling.NOSPAM@comhem.se> wrote in message news:<XOd2e.133544$dP1.471295@newsc.telia.net>...
> [...]
> det svarades: "Du talar om Savannen" så kan man misstänka att det inte var Heden

Ah. Tack. Nu är jag med. Visste dock inte att stället hade ett
smeknamn. Helt sant att vi Göteborgare vet att undvika den
turistfällan. Däremot är det bara bra att utsocknes affärsgubbar blir
avlurade lite av sina företags pengar. De pengarna plöjer ju
taxichaufförerna sedan ner i stans ekonomi, vilket kommer oss alla
kommuninnevånare till del. På vägen till mitt tåg på morgarna ser jag
rader av kostymgubbar kliva av X2000 och gå rätt i fällan. För varje
gubbe tänker jag: "Jahapp, där kom ett tillskott på 100 spänn till den
Göteborgska ekonomin. Man tackar!".

Björn

Fra : "ðlivi@"

Dato : 29-03-05 23:07

Bjorn Olsson skrevade den 2005-03-29 21:47:

Så kan man ju också se det.

--
ðlivi@

Fra : "ðlivi@"

Dato : 29-03-05 18:03

Bjorn Olsson skrevade den 2005-03-29 15:31:

> "Savannen"? Är det Heden ni pratar om?

Nej, gamla taxistationen vid Centralstationen. Även kallad 'Afrika'.

--
ðlivi@

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 25-03-05 23:38

Det är inte fullständigt utrett vad "Georg Lavik." syftade på i
news:<o4h241d1fakj17apbs8onoke6gdhe9hunn@4ax.com> som postades Wed, 23 Mar 2005
10:40:15 GMT i gruppen swnet.politik men texten i fråga återges här:

> [...]
>De blikk som fulgte med var ikke fylt med kjærlighet og vennskap, men
>av hat. Hvis blikk kunne drepe så hadde jeg vært en død mann der og

Det beror nog på att du är utlänning. Det finns många i Sverige som hatar
utlänningar och de vill att turkar skall hålla sig i Turkiet, norrmän i Noreg
osv.

Fra : Thomas H.

Dato : 18-03-05 11:14

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i en meddelelse

<snip>
[...]

Vil det sige, at imamer og andre ekstremister skal til at opfatte kristne og
hele det vestlige samfund, som lige så gode som dem selv ?

Fra : Edvin Vik

Dato : 18-03-05 11:40

Psykopatene står sterkt i Skandinavia. Men med forskjeller i hvor stor
makt og innflytelse de har. Ingen steder står de sterkere enn i
Sverige. I denne artikkelen vil vi prøve å få fram og kommentere noe
av missæren, den politisk korrekte konformitet og meningsterror som
rår, i det svenske godhetsregimet:
http://www.antipsykopat.info/content/view/114/59/

Edvin Vik
www.antipsykopat.org
«Politisk korrekthet (PK) er det offentlige tyrrani som brøt ut på
1980-tallet. Det var en spontan erklæring at visse ideer, ytringer og
atferd som før var lovlig skulle forbys ved lov, og at folk som
forbrøt seg mot den skulle straffes. Det begynte med noen få røster,
men vokste i popularitet til det ble uskreven og skreven lov i
samfunnnet. De som offentlig erklærtes for ikke være politisk korrekt,
ble gjenstand for forfølgelse av mobben, hvis ikke av staten.» -
Philip Atkinson

Fra : Tamuel

Dato : 18-03-05 17:05

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
> [...]
> konventionen och förbjuder rasistiska organisationer samt
> medlemskap i dessa.
>
> Hög tid att förbjuda rasistiska organisationer

Och om man anser sig kunna förbjuda vissa organisationer, vad hindrar en då från
att börja förbjuda andra organisationer man inte gillar?
Vi kanske skulle börja förbjuda kommunistiska organisationer, kapitalistiska
organisationer, mc-klubbar, swingersklubbar, djurrättsföreningar,
schackföreningar, moderater, miljöpartiseter etc när vi ändå håller på!

Fra : Henry

Dato : 18-03-05 17:21

Tamuel:
> [...]
> organisationer, mc-klubbar, swingersklubbar, djurrättsföreningar,
> schackföreningar, moderater, miljöpartiseter etc när vi ändå håller på!

Jovisst ge dom en bann!

--
Henry

Fra : Henry

Dato : 18-03-05 17:12

Tamuel:
> [...]
> organisationer, mc-klubbar, swingersklubbar, djurrättsföreningar,
> schackföreningar, moderater, miljöpartiseter etc när vi ändå håller på!

Låt nazismen gro - ut med.... eller hur?

--
Henry

Fra : "ðlivi@"

Dato : 18-03-05 19:07

Tamuel skrevade den 2005-03-18 17:04:

> [...]
> organisationer, mc-klubbar, swingersklubbar, djurrättsföreningar,
> schackföreningar, moderater, miljöpartiseter etc när vi ändå håller på!

Ve och fasa! Tänk om dom skulle förbjuda diverse!

--
ðlivi@

Fra : Rolf Martens

Dato : 20-03-05 08:14

Fra : Tamuel

Dato : 23-03-05 01:30

> In article <x_C_d.19912$d5.150349@newsb.telia.net>, bwestling.NOSPAM@comhem.se
> says...

> från
> >
> Det där är ett typiskt felaktigt och t.o,m. rasism-försvarande
> "argument" som tyvärr rätt ofta har hörts från olika håll.

Argumentet är varken fel eller rasistförsvarande.
Betänk noga att om man gör ett undantag så är det inte svårt att göra
ytterligare ett undantag och sedan ytterligare ett undantag ...

> Jämför med yttrandefriheten t.ex. Det finns inskränkningar i
> den, enligt den nuvarande (borgerliga) statens lagar, som
> är berättigade: a) Hets mot folkgrupp

Såvida man inte yttrar det i religiös kontext (dvs under en predikan)

, b) Uppmaning till brott,

Beror helt på vilken typ av brott och i vilket sammanhang.

> Bara därför att dessa inskränkningar finns är inte det något
> argument för, "Jamen då kunde man väl inskränka på andra
> sätt också".

Jag har aldrig sagt att man kan inskränka. Jag har bara sagt att det kan tänkas
inträffa.

> Rasism är just en sådan alldeles speciell och människofientlig
> sak, att det är helt rätt att förbjuda den.

Den kommer inte att försvinna bara för att någon försöker förbjuda den.
Rasism kommer man inte tillrätta med genom förbud.

Vilket inte alls
> är något argument för förbud mot "annat som vi (=somliga)
> ogillar".

Risken finns dock att om man börjar inskränka i människors föreningsfrihet så
blir det enklare att fortsätta inskränka.

Fra : K.W. Persson v4.06

Dato : 20-03-05 23:54

Det är inte fullständigt utrett vad "Rolf Martens" syftade på i
news:<mBv_d.132747$dP1.471077@newsc.telia.net> som postades Fri, 18 Mar 2005
07:40:02 GMT i gruppen swnet.politik men texten i fråga återges här:

> [...]
>uppdrag att göra regeringen uppmärksam på att Sverige bryter
>mot en konvention som vi har ratificerat 1966.

Inte för att det gör mycket skillnad men Sverige _undertecknade_ FN-konventionen
1966. Ratificerade FN-konventionen gjorde Sverige först 1971 men det rör sig
ändå om dryga 34 år som Sverige har haft på sig att fullfölja ett ingånget
avtal.