Dags dato i går ?
Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-05 09:31

Nogen der så dags dato i går aftes, om terrortruslerne i Europa?
Jeg synes godt nok det var uhyggeligt at se, især at de har fundet SÅ mange
"sovende" terrorceller, altså folk helt uden kontakt til andre grupper, som
bare render rundt mellem alle os andre, og når de kommer hjem sidder og
planlægger at slå os alle ihjel !

Mit spørgsmål er egentlig, hvordan gør ytringsfriheden det muligt at en mand
offentlig kan sidde og sige at profeten Muhammed osv. fortæller ham at vi
skal udryddes? rækker ytringsfriheden så langt ud?

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 09:38

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in message

> [...]
> offentlig kan sidde og sige at profeten Muhammed osv. fortæller ham at vi
> skal udryddes? rækker ytringsfriheden så langt ud?

Ja. Det har vi en godhedsindustri der sørger for.

Tim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 09:50

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> som

> mand
> >

> Ja. Det har vi en godhedsindustri der sørger for.

Mener du dermed at man kan bekæmpe terrorisme ved at indskrænke i
ytringsfriheden ?

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 09:55

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> vi

> Mener du dermed at man kan bekæmpe terrorisme ved at indskrænke i
> ytringsfriheden ?

Hvis ytringsfriheden indebærer, at potentielle massemordere får lov til at
true vores liv for åben skærm... så ja!

En mand der sidder på TV og siger at "gud befaler mig at gå ud og slå en
masse mennesker ihjel", skal ganske enkelt bag tremmer, eller fikseres og
dopes på ubestemt.

Tim

Fra : Djævelens advokat

Dato : 17-03-05 10:18

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> masse mennesker ihjel", skal ganske enkelt bag tremmer, eller fikseres og

DET tror jeg ikke G.W bush bliver glad for at høre

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 10:21

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DET tror jeg ikke G.W bush bliver glad for at høre

Det klip ville jeg gerne se.

Link?

Tim

Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-05 10:22

> [...]

> masse mennesker ihjel", skal ganske enkelt bag tremmer, eller fikseres og

Ja det kan jeg ikke være mere enig i, jeg tror heller ikke den var gået,
hvis en ældre fed mand sad og sagde, at han ville voldtage og dræbe 100 børn
over de næste 5-10 år.

Selvfølgelig løser det ikke problemet at spærre ham inde, men det begrænser
vel hvor mange der sidder og synes at det er en fin idé. Jeg er sgu noget
bekymret over hvor mange helt "almindelige" der pludselig vågner op og
vender sig imod os, hvis/når det en eller anden dag kommer til en kæmpe
konfrontation, f.eks. et terrorangreb der dræber 20.000 uskyldige, som
medfører et stigende had, som så trækker fronterne endnu mere op osv.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 11:25

> [...]
> en

> Hvis ytringsfriheden indebærer, at potentielle massemordere får lov til at

Så nej.

> En mand der sidder på TV og siger at "gud befaler mig at gå ud og slå en
> masse mennesker ihjel", skal ganske enkelt bag tremmer, eller fikseres og
> dopes på ubestemt.

Man skal jo stadig stå til regnskab for ens udtalelser, og hvis de er
strafbare kan man vel straffes for dem.
En sådan udtalelse er måske trussel om massemord eller forbrydelser mod
menneskeheden, men jeg tror desværre det er svært at få dømt vedkomne for.

Fra : GB

Dato : 17-03-05 11:31

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> skrev i meddelelsen

> Man skal jo stadig stå til regnskab for ens udtalelser, og hvis de er
> strafbare kan man vel straffes for dem.

Ja, men man straffer jo aldrig. Der var lige Fadi Abdullatif, som fik 60
dages /betinget/ fængsel, fordi hans sekt på nettet opfordrer til drab på
jøder (det gør de stadig, og der sker ikke en skid). Der er en udtalt
berøringsangst overfor tilhængere af Muhamed.

> En sådan udtalelse er måske trussel om massemord eller forbrydelser
> mod menneskeheden, men jeg tror desværre det er svært at få dømt
> vedkomne for.

Ja, fordi man er indoktrineret til at mene, at "det er jo nu engang deres
kultur" eller lignende crap.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-05 11:34

> En sådan udtalelse er måske trussel om massemord eller forbrydelser mod
> menneskeheden, men jeg tror desværre det er svært at få dømt vedkomne for.

Jo men hvorfor er det egentlig svært? Man skulle da tro at holocaust også
havde lært Europa at passe på den slags massemordstrusler, og ikke kun hvis
nogle rasler med sablerne på højrefløjen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 12:53

> [...]
hvis
> nogle rasler med sablerne på højrefløjen.

Helt enig, men desværre virker det tit som om at mange myndigheder er helt
ud af trit med den befolkning som vel reelt er deres arbejdsgivere.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-05 12:28

Tim wrote:

> En mand der sidder på TV og siger at "gud befaler mig at gå ud og slå
> en masse mennesker ihjel", skal ganske enkelt bag tremmer, eller
> fikseres og dopes på ubestemt.

Lad os starte med Bush, som igen og igen har udtalt, det er Gud, som har
betroet ham at starte diverse militære angreb.

Fra : GB

Dato : 17-03-05 13:47

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:423969d3$0
$172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Lad os starte med Bush, som igen og igen har udtalt, det er Gud, som har
> betroet ham at starte diverse militære angreb.

Links, tak?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-05 14:29

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen
> news:423969d3$0 $172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Links, tak?

Som du ved, er der dem, som bedre end jeg mestrer søgning med Google;
men denne her er nem. Jeg skriver 'bush' 'god' 'war' - og vupti:

http://www.publiceye.org/apocalyptic/bush-2003/austin-providence.html

http://www.mediatransparency.com/stories/bushgodandmedia.html

http://www.commondreams.org/views05/0129-26.htm

osv osv osv.

Som du kan læse af artiklerne er det ikke kun Bush (men altså også ham),
der føler sig kaldet af gud til at angribe militært.

Men jeg husker også, at Bush startede en sætning med: "God told me to".

Så jeg Googler "god told me to" og 'bush' --- voila:

http://www.google.com/search?hl=en&lr=&q=Bush+%22god+told+me+to%22

Her vælter det frem med, hvad Bush mener "god told him to".

At Bush vælter sig rundt i Gud-forklaringer for sine militære eventyr og
hvad som helst ellers er da også almen viden - alså' Georg.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 17-03-05 14:43

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:423969d3$0
> $172$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Links, tak?

Du ved jo udmærket godt at der ikke findes links til idiotens taler, og du
ved jo også at han har sagt det. Det blev jo ivrigt debateret herinden ved
de lejligheder hvor idioten har påberåbt gud og sagt at hans gud har befalet
ham at gå i krig

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-03-05 14:47

Hvad er så http://www.dubyaspeak.com/ ?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-05 15:03

Christian B. Andresen wrote:

> Hvad er så http://www.dubyaspeak.com/ ?

Skøn side, tak. Et lille citat af Bush fra siden:

"I trust God speaks through me. Without that, I couldn't do my job."

Så kan det vist ikke udtrykkes tydeligere om man skar det i pap eller
bøjede det i neon.

Fra : Mogens

Dato : 17-03-05 23:36

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> "I trust God speaks through me. Without that, I couldn't do my job."
>
> Så kan det vist ikke udtrykkes tydeligere om man skar det i pap eller

Jamen , så er det jo derfor at det går så godt for Bush, her kan intet gå
galt . Vi kan kun være glad for at det ikke er Muhammed , Allah ,og alle de
andre , som har så stærk indflydelse .

M.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 17-03-05 14:41

> Lad os starte med Bush, som igen og igen har udtalt, det er Gud, som har
> betroet ham at starte diverse militære angreb.

Næeh holdt vil du straks holde op. Det er da ikke det samme.

Det er ikke trusler. - han gør alvor af det

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-03-05 14:51

Djævelens advokat wrote:

> Næeh holdt vil du straks holde op. Det er da ikke det samme.
>
> Det er ikke trusler. - han gør alvor af det

Det' jo det.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 17-03-05 10:39

> [...]

> offentlig kan sidde og sige at profeten Muhammed osv. fortæller ham at vi
> skal udryddes? rækker ytringsfriheden så langt ud?

Efter min mening betyder ytringsfrihed, at man må sige alt, ligegyldigt hvor
tåbeligt, vanvittigt eller frastødende det er at høre på. Jeg tror ikke man
kan bekæmpe terrorisme, eller nogen andre onder ved at indskrænke
ytringsfriheden. Tværtimod er det en fordel, hvis folk toner rent flag og
melder ud hvad de mener, så man kan vide hvem det er, der f.eks. støtter
terrorisme.

/Martin

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 10:45

"Martin Kristensen" <dont_sp@m.me> wrote in message
> [...]
> melder ud hvad de mener, så man kan vide hvem det er, der f.eks. støtter

Så hvis jeg går på TV og siger jeg har planer om at slagte din familie den
og den dato, så bør det ikke have konsekvenser?

Alt er lovligt. Også direkte trusler?

Tim

Fra : Henri Gath

Dato : 18-03-05 11:02

> [...]

> Så hvis jeg går på TV og siger jeg har planer om at slagte din familie den
> og den dato, så bør det ikke have konsekvenser?

For hallaltosser er alt lovligt i godhedens navn.........

Fra : Kim Larsen

Dato : 17-03-05 11:15

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> For hallaltosser er alt lovligt i godhedens navn.........

z...................

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Thomas H.

Dato : 17-03-05 11:18

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> z...................

Nu var dette indlæg ikke ment som mudderkastning, men om ytringsfriheden
virkelig tillader at folk helt rolige sidder og fortæller at de vil myrde
hele den vestlige befolkning !
Synes DU at det er i orden ?? Og mener du ikke at vi skal passe ekstremt
meget på den slags mennesker, som der tilsyneladende bliver flere og flere
af, udover alle dem vi ikke ved hvor vi har ?

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 11:20

> [...]
> meget på den slags mennesker, som der tilsyneladende bliver flere og flere
> af, udover alle dem vi ikke ved hvor vi har ?

Hvis du læser Kims indlæg her i gruppen vil du opdage, at han synes det er
helt i orden, så længe det ikke er etniske danskere der benytter sig af det.

Tim

Fra : Hr. Petersen

Dato : 17-03-05 16:51

> [...]
han synes
> det er helt i orden, så længe det ikke er etniske danskere

Man går kun ind for ytringfrihed, hvis man går ind for at
ens modstandere kan ytre sig. Alle diktatore og despoter går
ind for egen ytringfrihed.

Selvfølgelig skal muhamedanerne have lov til at sidde og
sige at vi er nogle vantro horedyr. Men når de truer med at
skære vores halse over skal der reageres på det.

Men det morsomme er jo at i udsendelsen igår sad de og sagde
at det ikke var dem der talte om hellig krig - det var
koranen. Derfor bør dette terrorskrift forbydes og
tilhængere forvises til mumhamedanske områder. Ligesom når
Søren Kam flytter til tyskland...

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-03-05 18:30

Thomas H. skrev den 17-03-2005 11:18:
> [...]
> meget på den slags mennesker, som der tilsyneladende bliver flere og flere
> af, udover alle dem vi ikke ved hvor vi har ?

Tja europæerne myrdede jo også løs i Sydamerika.
Men tilgengæld kaldte man til kristendom (hmmm, de ti bud), opdagelse og
erobring.

For slet ikke tale om kolonisering af forskellige lande rundt om i verden.

Og nej, det er ikke det samme som at de unge utilpassede ikke skal lære
og opføre sig ordentlig.
Fx udvisningdommen på de to fætre som slog italieren ihjel er helt i
orden, set ud fra at man altså viser med al tydelighed at man ikke kan
hhv. vil opføre sig ordentlig. Det skal dog lige siges, at der er store
frihedsgrader i mit /ordentlig/-begreb.

--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året

Fra : Martin Kristensen

Dato : 17-03-05 16:35

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> wrote in message

> Så hvis jeg går på TV og siger jeg har planer om at slagte din familie den
> og den dato, så bør det ikke have konsekvenser?

Det er da bedre at blive advaret om at der er nogen der har planer om at slå
en ihjel, så man kan nå at komme på sikker afstand, end at blive slået ihjel
uden advarsel.

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 17:10

> [...]
> slå
> en ihjel, så man kan nå at komme på sikker afstand, end at blive slået

LOL Ja

Tim