Til alle freds-hardlinerne (WMD!)
Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:41

Fra sobloggingwhat:

Hvordan kan de være en trussel, når de ikke eksisterede?

For kort tid siden hånede den samlede venstresnoede presse USA (og UK og
DK), fordi man ikke havde fundet WMD i Irak, og også indrømmede det. Nu
meddeler Politiken imidlertid, at dele af sådanne våben nu udgør en
trussel. Nå, Thøger - så var de samme dele vel også farlige dengang
Saddam satte dem i produktion, ikke? Og dermed har Thøgers møgsprøjte
indirekte indrømmet, at der var noget om snakken, da man sagde at Saddam
var farlig.

Udstyr til fremstilling af masseødelæggelsesvåben er siden den irakiske
diktator Saddam Husseins fald for snart to år siden spredt til flere
lande i og uden for regionen. Det drejer sig blandt andet om dele til
fremstilling af missiler eller våben med atomsprængladninger, der ifølge
den irakiske regering og amerikanske eksperter sandsynligvis er endt i
Iran og Syrien, og sidste år fandt FN-inspektører avancerede irakiske
våbendele i Jordan.

Det må fandeme osse være svært at sidde med en avis, der har været så
arg en bagstræberisk og anti-moderne modstander af forandring i
Mellemøsten (bortset fra de konstante forlangender om flere israelske
indrømmelser), og så sidde og være vidne til at det man var modstander
af har ført til hidtil usete forandringer. Det må virkelig være træls at
være "progressiv" og se positive ændringer som man ikke kan tage æren
for! Men det er situationen nu: Venstrefløjen har slået sig selv ud med
sin døvblinde retorik om "krigsmodstand", for forandringerne er en
realitet, og venstrefløjen har skrevet sig ind i historien som dem, der
endnu engang svigtede. Dominoteorien, lanceret inden Irak-invasionen,
ser ud til at have været korrekt. Det er spændende tider vi lever i.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:49

GB <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:4237aab0$0$294
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Det er spændende tider vi lever i.

- og igen kan man sige: "Hvad sagde jeg?"

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-03-05 08:55

GB wrote:
> GB <nonono@nospam.invalid> skrev i meddelelsen news:4237aab0$0$294
> $edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> - og igen kan man sige: "Hvad sagde jeg?"

Genopfrisk vores hukommelse Georg. Sagde du dengang, der var
masseødelæggelsesvåben, eller sagde du, der ikke var
masseødelæggelsesvåben?

Fra : GB

Dato : 16-03-05 13:05

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Sagde du dengang, der var masseødelæggelsesvåben, eller sagde du, der
> ikke var masseødelæggelsesvåben?

Jeg har vist kun nævnt Saddams gasning af flere kurdiske landsbyer. Go
figure.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-03-05 13:46

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har vist kun nævnt Saddams gasning af flere kurdiske landsbyer.

En søgning i Google med ordene 'saddam' eller 'gasning' eller 'gas'
eller 'kurdiske' eller 'kurdere' eller 'landsbyer' afsendt af Arcana
eller GB giver ikke nogen artikler om "Saddams gasning af flere kurdiske
landsbyer" eller noget, der ligner.

Vi er tilbage ved de berømte ord: "Hvad sagde jeg?"

Fra : Tim

Dato : 16-03-05 13:56

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]
> landsbyer" eller noget, der ligner.
>
> Vi er tilbage ved de berømte ord: "Hvad sagde jeg?"

Se evt. følgende:

http://groups.google.dk/groups?q=arc%40na+kurdere+gas&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=1fr1q03.tafse51t21k2aN%25dev%40null.invalid&rnum=1

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-03-05 14:27

Tim wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> [...]

Underligt. Når jeg søger på de ord under Arcanas navn i Google får jeg
dette resultat:

http://makeashorterlink.com/?R1F831FAA

Linket nægter at brydes her så derfor makeashorterlink.

Måske er det fordi, du bruger google.dk at det lykkes for dig - jeg
prøver lige - næh det gav heller ikke noget her:
http://www.google.dk/groups?as_q=kurdere&as_uauthors=Arcana&lr=&hl=da

Hvad gør jeg forkert? Er det snabelaet, der driller?

Men okay, Georg sagde altså noget om flere hundrede tusinde gassede
kurdere.

"gassede flere hundrede tusinde kurdere".

Så til Georgs: "Hvad sagde jeg", kan vi svare: "Du sagde noget i stil
med, at Saddam gassede flere hundrede tusinde kurdere".

Alle overdrivelsers moder - som Saddam måske ville have formuleret det.

Fra : GB

Dato : 16-03-05 14:39

> Så til Georgs: "Hvad sagde jeg", kan vi svare: "Du sagde noget i stil
> med, at Saddam gassede flere hundrede tusinde kurdere".

Hvad er det egentlig du vil med dit udfald? Er det din selvretfærdige
"humanisme" som vånder sig ved, at der faktisk HAR været WMD i Iraq, og så
afsporer du debatten med ligegyldigheder?

Desuden har jeg også en gang nævnt noget om, at jeg troede, at en grund til
at våbeninspektørerne ikke kunne finde WMD var, at en stor del af skidtet
nok var spredt for alle vinde. Og det var det jeg tænkte på, og det, som er
beskrevet i den artikel jeg citerer i trådstarten.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 16-03-05 15:05

GB wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er det egentlig du vil med dit udfald? Er det din selvretfærdige
> "humanisme" som vånder sig ved, at der faktisk HAR været WMD i Iraq,

Min selvretfærdige humanisme er i denne forbindelse da komplet ligeglad
med om hvorvidt, der var masseødelæggelsesvåben i Irak dengang USA
klappede Saddam begejstret på skulderen - efter han havde gasset
kurderne. Bagefter solgte de ham ovenikøbet nogen herlige baciller og
andet godt at hygge sig med.

Jeg vil tro, din selvretfærdige humanisme har det på samme måde.

> [...]
> del af skidtet nok var spredt for alle vinde. Og det var det jeg
> tænkte på, og det, som er beskrevet i den artikel jeg citerer i

Troede du på alle de der løgnehistorier om Saddams
masseødelæggelsesvåben op til Golf2, og handler dit indlæg om, at du
stadig tror på dem og nu prøver at finde ud af, hvor
masseødelæggelsesvåbnene er henne af?

Tip: Du skal ikke søge i Det Ovale Værelse. Bush-duminakken har allerede
kravlet rundt og ledt under bordene efter dem. Han sørgede endda for at
få sin våbeninspektion filmet til glæde og gavn for mennesket i al
evighed.

Fra : GB

Dato : 16-03-05 15:14

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i meddelelsen news:42383d29$0
$161$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Min selvretfærdige humanisme er i denne forbindelse da komplet ligeglad
....(snip)...

Bla, bla, bla.

Fra : Tim

Dato : 16-03-05 14:03

> [...]
> landsbyer" eller noget, der ligner.
>
> Vi er tilbage ved de berømte ord: "Hvad sagde jeg?"

Eller:

http://groups.google.dk/groups?q=arc%40na+kurdere+saddam&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=406b0867%240%24190%24edfadb0f%40dread11.news.tele.dk&rnum=9

http://groups.google.dk/groups?q=arc%40na+kurdere+saddam&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=3fd57d0b%240%2430083%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=2

http://groups.google.dk/groups?q=arc%40na+kurdere+saddam&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=3fde0e14%240%2430073%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=7

http://groups.google.dk/groups?q=arc%40na+kurdere+saddam&hl=da&lr=&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-GB:official_s&selm=3fd98c80%240%2430061%24edfadb0f%40dtext01.news.tele.dk&rnum=8

Tim

Fra : Tim

Dato : 18-03-05 01:12

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Genopfrisk vores hukommelse Georg. Sagde du dengang, der var
> masseødelæggelsesvåben, eller sagde du, der ikke var
> masseødelæggelsesvåben?

En lille opfølgning, som egentlig ikke adresserer diskussionen i tråden...
men alligevel. Irakerne selv ved det godt.

http://pics.jp.dk/nybillede/default.asp?id=2031&pixid=28188

Tim

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-03-05 01:24

Tim wrote:
> [...]

> En lille opfølgning, som egentlig ikke adresserer diskussionen i
> tråden... men alligevel. Irakerne selv ved det godt.

Det ved vi andre også, og det var en rigtig trist ting, at Vesten (USA)
efter den handling fandt anledning til igen at blive gode venner med
Saddam. USA beskyldte endda Iran for (delvis eller muligvis) at stå bag
gasningen - jojo - spændende læsning her:

http://www.iranaffairs.com/blog/archives/000002.html

Fra : Martin

Dato : 17-03-05 21:45

GB <nonono@nospam.invalid> wrote in message news:<4237aab0$0$294$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> endnu engang svigtede. Dominoteorien, lanceret inden Irak-invasionen,
> ser ud til at have været korrekt. Det er spændende tider vi lever i.

ja undskyld jeg hiver en gammel tråd op, men du kan ikke forvente at
en avis i opposition til den siddende regerings førte politik kan
bifalde denne uanset det humanistiske bundresultat, ja altså
demokratiseringen af en religøs politi-stat.
mvh martin