Italien trækker sig ud af Irak
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-05 20:29

hvilket Berlusconi lige har bekendtgjort;
den stadig mere upopulære deltage i besættelsen
er blevet langt vanskeligere at forsvare efter
amerikanske troppers mord på en italiensk agent
og mordforsøg på journalisten Giuliana Sgrena:

http://english.aljazeera.net/NR/exeres/A81CB7C2-5EA2-4DF5-B3A4-D0A21360B2E9.htm

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-05 20:42

"Carsten Agger" <agger at NOSPAM bolignet-aarhus.NOSPAM> skrev i en
meddelelse news:42373795$0$29277$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> er blevet langt vanskeligere at forsvare efter
> amerikanske troppers mord på en italiensk agent
> og mordforsøg på journalisten Giuliana Sgrena:

Så ser regnestykket således ud!

Bliver: US 150,000 (Militær personel); Britain 8,850; South Korea 3,600;
Australia 900 (up to 1,350 by April); Romania 800, up to 900; Japan 600;
Denmark 500; Bulgaria 380; El Salvador 380; Georgia 300, Stigende til 800;
Mongolia 180; Azerbaijan 150; Latvia 120; Lithuania 100; Slovakia 100; Czech
Republic 90; Albania 70; Estonia 50; Tonga 40; Kazakhstan 30; Macedonia 30;
Moldova 25

På vej ud: Netherlands 1,500; Ukraine (1,650 Ud til Oktober); Poland 1,700
(reducerer til halvstyrke) Italy 3,000

Forsvundet: Spain 1,300; Thailand 460; Hungary 300; Honduras 370; Dominican
Republic 300; Nicaragua 115; Portugal 127; New Zealand 60; Philippines 50;
Norway 10

Allan Riise

Fra : Rune

Dato : 15-03-05 22:22

"Carsten Agger" <agger at NOSPAM bolignet-aarhus.NOSPAM> wrote in message
> [...]
> er blevet langt vanskeligere at forsvare efter
> amerikanske troppers mord på en italiensk agent
> og mordforsøg på journalisten Giuliana Sgrena:

Al Jazeera. Ugh! Mord. Ugh! Mordforsøg. Ugh!

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4352259.stm

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 06:43

"Rune" <rune@slambam.dk> skrev i en meddelelse news:423751ea$0$29275$14726298@news.sunsite.dk...

> http://english.aljazeera.net/NR/exeres/A81CB7C2-5EA2-4DF5-B3A4-D0A21360B2E9.
> htm
>
> Al Jazeera. Ugh! Mord. Ugh! Mordforsøg. Ugh!
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4352259.stm

Tjah, min imbecile ven, selv hvis du foretrækker BBC, er der nu stadig
ting, som ikke stemmer:
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4325253.stm
"The driver twice called the embassy and Italy to say that we were heading towards the airport that I knew was heavily patrolled by
US troops.

They told me that we were less than a kilometre away... when... I only remember fire.

At that point, a rain of fire and bullets hit us, silencing forever the cheerful voices of a few minutes earlier.

The driver started yelling that we were Italians. "We are Italians, we are Italians."

Nicola Calipari threw himself on me to protect me and immediately, I repeat, immediately I heard his last breath as he was dying on
me."

Underligt, at man skyder på en bil, som man ved skal komme, efter den har passeret et hav af checkpoints?

Fra : Rune

Dato : 16-03-05 09:14

> Tjah, min imbecile ven, selv hvis du foretrækker BBC, er der nu stadig
> ting, som ikke stemmer.

Imbecile. Ugh!

Hvis du forventer jeg svare må du se om du kan formå at formulere dit indlæg
uden personlige fornærmelser.

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 17:06

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse news:4237eae1$0$29285$14726298@news.sunsite.dk...

> Imbecile. Ugh!
>
> Hvis du forventer jeg svare må du se om du kan formå at formulere dit indlæg uden personlige fornærmelser.

Tjah, hvis du ikke ønsker at fremstå som imbecil, må se om du kan formå at sige
noget andet end Ugh! som gensvar på påstande, der måske går for
tæt på til at du synes, det er rart?

Fra : GB

Dato : 16-03-05 17:37

"Carsten Agger" <agger at NOSPAM bolignet-aarhus.NOSPAM> skrev i
meddelelsen news:42385965$0$29278$14726298@news.sunsite.dk:

> Tjah, hvis du ikke ønsker at fremstå som imbecil, må se om du kan
> formå at sige noget andet end Ugh! som gensvar på påstande, der måske
> går for tæt på til at du synes, det er rart?

Kan du ikke tage at skrubbe over i mudderet med dit pladder, Fakkelagger?

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 18:08

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:423860bc$0$256$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Carsten Agger" <agger at NOSPAM bolignet-aarhus.NOSPAM> skrev i
> meddelelsen news:42385965$0$29278$14726298@news.sunsite.dk:

> Kan du ikke tage at skrubbe over i mudderet med dit pladder, Fakkelagger?

Har du andet end tåbelig ad hominem (det betyder: Efter manden i stedet for
bolden) at bidrage med?

Fra : GB

Dato : 17-03-05 02:12

"Carsten Agger" <agger at NOSPAM bolignet-aarhus.NOSPAM> skrev i
meddelelsen news:423867e8$0$29276$14726298@news.sunsite.dk:

> Har du andet end tåbelig ad hominem (det betyder: Efter manden i
> stedet for bolden) at bidrage med?

Det er dig, som bruger ad hominem, Fakkelakke.

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-05 17:21

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse news:4238d979$0$284$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Det er dig, som bruger ad hominem, Fakkelakke.

Æh-bæh-buh, du er dum!

Fra : Bo Warming

Dato : 16-03-05 12:17

> Underligt, at man skyder på en bil, som man ved skal komme, efter den har
> passeret et hav af checkpoints?

Der er langt vigtigere faktorer end et drab, der gør Italien mere motiveret
til at droppe Cirkus Mili i Irak.

Danmark har fået et operahus mm af USA, som lejesoldatbetaling.
Måske Rom lovedes tilsvarende, men nu da Berlusconi står for fald, er USA
ligeglad med uskrevne løfter.

Danmark er lillebitte men har stort ry, så PR købt hos os er stor i forhold
til prisen.

Min paralelklasse på Metropolitianskolen skulle skrive fristil om "Fordele
ved at være et stort land og ved at være et lille land".
Alle kunne skrive mange sider om fordele, og nogle en smule om svaghedens
charme - medynk.

Kun een ramte hovedet på sømmet, at FN-demokrati betyder at danskere har
langt stærre stemmevægt pr borger end tyskere.

"At være dansker indebærer, at man har et ekstra pas til en god modtagelse
endre steder i verden. Margrethe II af DK

" Danskerne er et udvalgt folk. De ved det bare ikke, og det er
deres held. Herbert Pundik

NB USA-medierne roser vildt det grimme, dyre, unødvendige operahus , der er
købt for USA-ordrer til Mærsk.

( " De vanskeligste år i en danskers liv er tiden, fra man forlader
folkeskolen, til folkepensionen kan hæves. Anonym

Tyd Det er utvivlsomt, at det danske folk i sin lidenhed er et højt
begavet folk. Georg Brandes

Tyd Du puslingeland, der hygger sig i smug, mens hele verden brænder
om din vugge. Jeppe Aakjær

Tyd Fem millioner mennesker? Dem må vi gøre noget for at bevare.
Mao Zedong(om danskerne)

Tyd I større og større dele af omverdenen er danmark at
ligne ved et stykke wiener-brød. Godt oppustet, masser af tomme
kalorier, så godt, så sødt - men ikke særlig sundt. Men hvad gør
det? Bare vi selv kan li’ det Tøger Seidenfaden

Tyd Sandheden er, at danskerne hader genier, selv efter de er døde.
Og hvorfor? Fordi genialitet går over deres middelmådige borgerlige
forstand. Elsa Gress

tyd Take it easy og spis brød til. Glistrup om danskhed

Tyd Vi ender som en flok folkedansere, hotelkarle og ludere, hvis vi
ikke gør noget ved det. Egon i Olsenbanden

tyds Det havde måske været en lykke, om Karl Gustav havde indtaget
København. Faktum er, at de tre nordiske riger aldrig i deres histories
forløb har fundet deres Cavour eller Bismarck. Da sprogene endnu kun i ringe
grad havde sondret sig og nationalliteraturerne i deres stigende sproglige
forskellighed endnu ikke var til, havde foreningen været mindre vanskelig
end nu, hvor det gunstige tidspunkt synes forspildt. George Brandes

tyds Thought I could organize freedomHow Scandinavian of me --
Björk

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 19:30

DSPIL
"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> skrev i en meddelelse news:kAUZd.15613$VI6.5209@fe13.usenetserver.com...

> [...]
> Måske Rom lovedes tilsvarende, men nu da Berlusconi står for fald, er USA ligeglad med uskrevne løfter.

Hvad er det sådan helt præcist, der får dig til at tro, at Berlusconi "står for fald"?
For det er der mig bekendt ingen tegn på; prøv engang at forestille dig en Anders
Fjogh, som ejede både TV2 og TV3, skamløst brugte sin magt på at udstede
diktater til DR og desuden ejede en stor del af dagspressen?

Mr. B. sidder desværre temmelig sikkert i sadlen.

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MO

Fra : Bo Warming

Dato : 17-03-05 04:41

> [...]
> diktater til DR og desuden ejede en stor del af dagspressen?
>
> Mr. B. sidder desværre temmelig sikkert i sadlen.

Tak for modsigelse, som nok er tiltrængt. Kun en artikel i Politiken er
basis for min uigennemtænkte sætning om at Berlusconi står for fald.

Fra : Politico

Dato : 16-03-05 17:33

> Underligt, at man skyder på en bil, som man ved skal komme, efter den har
passeret et hav af checkpoints?
Du forudsætter, at ambassaden/italien rent faktisk har fået sendt beskeden
videre til amerikanerne, der så igen har nået at få den sendt videre til
alle tropper i området. Jeg kan ikke se nogen steder, at bilen allerede
skulle have passeret nogen checkpoints?

Det eneste der står i den artikel er, at Italien har meddelt amerikanerne i
lufthavnen, at bilen er på vej. Men checkpointet var ikke i lufthavnen eller
i umiddelbar nærhed af lufthavnen. Amerikanerne siger, at de ikke var blevet
informeret om italienernes mission.

Italienerne kan jo altså også have en interesse i at skjule, at de har lavet
fejl. Men italienerne har selvfølgelig ikke lavet nogen fejl - det hele er
amerikanernes skyld. Det siger journalisten, der er kommunist og dermed pr.
definition USA-hader, jo selv...

/ Politico

Fra : Ukendt

Dato : 18-03-05 20:21

> [...]
> htm
>
> Al Jazeera. Ugh! Mord. Ugh! Mordforsøg. Ugh!

Well, den canadiske journalist Scott Taylor, der selv har været gidsel
i Irak, skriver om dette på - æhem - Al Jazeera, og mener ikke,
der er tale om "mordforsøg", og afviser mao. de sammensværgelsesteorier,
Sgrena forståeligt nok er kommet med og som jeg selv beklageligvis ekkoede
lidt for hurtigt:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/9F3D082E-919F-4C0E-AD2E-7541EC22B048.htm

Han skriver bl.a.:

"it is unfathomable to think that the Pentagon would have ordered a deliberate assassination of a Western reporter under such
high-profile circumstances.

While the idea of the Italian government funding the insurgency and further supporting the new cottage industry of kidnapping runs
counter to US policy in Iraq, in this instance the money had apparently already been paid.
In other words, there was nothing to be gained by attacking the Italian rescue vehicle.

And as events have proven, in terms of public relations and international politics, the Americans stood to lose everything by doing
so since Italy is one of the few European members of US President George Bush's "coalition of the willing" with a tangible troop
commitment of some 3000 soldiers in Iraq.

The attack against Sgrena has only re-ignited the strong anti-war and anti-American sentiments which existed in Italy, and Prime
Minister Berlusconi will be hard-pressed by public protests to bring home the Italian contingent.

(...)

in the wake of recent suicide bombings against coalition forces and Iraqi police, the Americans have once again modified their rules
of engagement. All that is necessary now for US troops to legally employ deadly force is that they feel threatened in any given
circumstance.

As there are very few foreigners operating outside US protected Green Zones in Iraq and even fewer travelling on the roads at night,
international reports of incidents such as the Sgrena shooting have been rare.

However, for local Iraqi citizens, being gunned down by jumpy Americans has become all too common an occurrence.

Although the majority of the victims in these instances are innocent civilians, the killings are categorised as "deaths in combat".

As such, the families of the victims are deprived of any legal claim against the soldiers responsible other than to receive a
one-time payment of between $1000 and $2500.

The most ironic thing about those partisan pro-American pundits' statements that challenge Sgrena's story is that the US soldiers
unquestionably proved the insurgents' prophecy.

They warned her to be careful of the Americans, and they were right.

Did US Secretary of Defence Donald Rumsfeld specifically target a journalist in this instance? Absolutely not. He didn't have to, as
his policies have already turned all of Iraq into a deadly free-fire zone."

--
http://www.modspil.dk

Fra : Joakim von And

Dato : 16-03-05 19:22

> [...]
> er blevet langt vanskeligere at forsvare efter
> amerikanske troppers mord på en italiensk agent
> og mordforsøg på journalisten Giuliana Sgrena:

Jamen dog, er det nu man skal spørge om Berlusconi endelig er bukket under
for de røde kamelers pres?

Hvorom alting er, kan man ikke fortænke amerikanerne i at tro, at
italienerne har rygrad som kogt spaghetti.

JvA