Den helt store kommunistløgn
Fra : Neil Southwood

Dato : 15-03-05 18:58

Højres sorte fortid og det pæne småborgerlige skin

Ikke mindst i denne gruppe af hylende og uvidende højreradikale, er det
måske en idé at få slået nogle simple kendsgerninger fast, som folkeskolen
desværre også har unddraget de sorte, der nu fører sig frem som progressive.

Alle er vel stort set enige om de banale mål: Fred, rent vand, mad nok,
husly tilpasset klima, passende arbejde efter evner, social tryghed, frihed
til at udtrykke sig offentligt, demokratisk medbestemmelse efter hoveder og
ikke høveder?

Der skal nok kunne findes en eller anden højreradikal i en mørk krog, som
vil sætte grænser på disse punkter:
* Der har altid været krig, så det skal fortsætte.
* Desværre kan vi regne ud at der ikke kan produceres førevarer nok til
verdens voksende befolkning.
* Eller, vi gider overhovedet ikke beskæftige os med resten af verden; bare
vi klarer os i Danmark (DF).
* Nogle mennesker (især 'fremmede') ved vi jo godt ikke gider arbejde
overhovedet.
* Det kan være meget godt med ytringsfrihed, men det er nok bedst hvis kun
de klogeste kommer til.
* Endelig: Demokrati skal i hvert fald ikke gælde i erhvervslivet!

Se, for ikke så forfærdelig mange år siden var den vestlige borgerlige
økonomi, helt som i antikken, baseret på slavehold. Det er ikke behageligt
at tænke på, og vi så fornylig eksempler i en fjernsynsserie på folk der
opdagede hvilken forfærdelig fortid deres egen familie havde. I USA, vores
rare storebror og beskytter, er der ikke gået mange år siden en stor del af
de godt nok frigivne slaver stadig blev behandlet som sådanne. Og det er
vist ikke helt slut endnu.

Med industrialiseringen blev slaveholdet urentabelt (det var ikke fordi
slaveejerne og de nye fabriksejeres gode hjerter løb af med dem).
Lønslaverne afløste de rigtige slaver, og rentabiliteten i bedrifterne
sikredes med nye pressionsmidler. Nok kunne man finde eksempler på slaver i
det gamle system der blev behandlet dårligt, men generelt var ejeren
interesseret i at holde sine slaver i god stand. Denne mekanisme blev i det
nye system 'privatiseret'. Det blev den nye lønslaves eget problem at sælge
sin arbejdskraft billigt nok til at han og hans familie kunne overleve.

Op til i dag forholder det sig grundlæggende sådan, at den enkelte lønslave
/intet/ har at skulle have sagt. Selv i det fine danske demokrati, et af de
mest udstrakte i verden, har lønslaven ingen ret. Uden den han selv og hans
forgængere har skaffet sig gennem faglig og politisk kamp.

De forholdsvis rimelige vilkår - også de unge højreradikale finder på de
fleste arbejdspladser, er ikke skabt ved virksomhedsejernes uendelige
godhed. Det er resultatet af de sidste 150 års seje slid for tidligere
lønslaver. Politisk repræsenteret af venstrefløjen i Folketinget og fagligt
gennem den modige og bestemte kamp, der har stået på i fagbevægelsen.

-------

De konservative har deres historiske oprindelse i gamle magthaverkredse især
godsejerne. Og det skulle ikke være svært at regne ud hvorfor disse kredse
satser på konservativismen. Det var klart en kamp fra deres side for at
bevare privilegier. Og det er det jo stadig når alt kommer til alt. Den
konservative vil bremse udviklingen imod bedre forhold for /alle/ mennesker
i verden og bevare sine egne privilegier, eller danskernes privilegier
globalt. Højest vil den (compassionate) konservative sørge for at få fred
ved at manipulere videre som magthavere ved at give den nødvendige mængde
brød og skuespil (startydelse og gang i underholdningsindustrien).

Venstres historiske ophav er bønderne, de selvejende og næste på rangstigen.
De ter sig lidt som i gamle dage også nu hvor det er til at få billige
østeuropæiske 'praktikanter' til under halv pris. Det var tidligere de
mindre bedrifter, men med partiets seneste succes og urbaniseringen af
Venstre er en hel masse småborgere og ejere af mindre virksomheder med på
bagsmækken.

Endelig har vi haft det ene højreradikale parti efter det andet yderst ude:
Fremskridtspartiet, De Uafhængige, nazisterne (som også de unge konservative
dyrkede lidt), osv. Seneste inkarnation en Dansk Folkeparti. Fælles
kendetegn er den stærke autoritetstro (overfor egne mere eller mindre
forskruede autoriteter vel at mærke - ikke gemen videnskabelighed). Tilbage
til en eller anden romantiseret fortid som kan gjalde af nordisk mytologi,
eller bare tiden før de 'fremmede' trængte sig på. Rituel dyrkelse af
nationale eller andre symboler.

Med Fogh-regeringen er det så lykkedes disse 'pæne' borgerlige og
småborgerlige kræfter at overbevise et flertal af vælgerne om at de
tilsammen repræsenterer *fremskridtet*.

Det er et helt usandsynligt flot stunt!

Det er endda lykkedes - og jeg er overbevist om at det er forklaringen på en
stor del af succesen - at sværte venstrefløjen generelt med henvisning til
Sovjetunionens sammenbrud i 1989. I medierne har en lille klike af
højreorienterede 'intellektuelle' drevet intens klapjagt på enhver
venstrefløjspersonlighed for at demonstrere at alle som en var dirigeret fra
Moskva. Når virkeligheden er stik modsat, og at den danske venstrefløj som i
alle andre forhold har været stærkt kritisk overfor de østlige regimer.

Senest er problemstillingen aktualiseret med Socialdemokraternes
formandsvalg (eller som de borgerlige 'pæne' medier ynder at fremstille det:
*opgøret*). Skal valget stå imellem 'klassekamp' eller midterlinie?

Jeg synes det ville være en god idé at se på nogle af de bredt accepterede
mål jeg nævnte i indledningen. Så vil det hurtigt vise sig hvad der er frem
og tilbage; op og ned. Fogh og hans forløjede fæller vil ryge så hurtigt ud
og afsted at deres 'pæne' r.. ikke vil være til at se for fodsåler. De mål
som langt de fleste af os kan blive enige om når ikke med konservativt
bagstræb, bondefifleri med underbetalte praktikanter eller ved at kaste de
fremmede ud med eller uden faldskærm.

Tvært imod gælder det en daglig kamp imod disse sorte kræfter. For en stadig
udvidelse af demokratiet, frihed, lighed og kærlighed til vores
medmennesker.

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-03-05 13:21

In news:42372246$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Neil Southwood <neil.southwood@fjern.mail.dk> typed:
> Højres sorte fortid og det pæne småborgerlige skin

Hm, var teksten for svær for DF'erne, eller har jeg fået blokeret for dem
alle? Og de andre 'pæne' borgere, der igennen historien har gjort alt hvad
de kunne for at kæmpe imod demokratiske fremskridt, ladet deres politi tæve
løs på demonstranter og fængsle politiske modstandere? Er de alligevel ikke
så stolte af deres fortid?

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-03-05 13:25

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message

> Tvært imod gælder det en daglig kamp imod disse sorte kræfter. For en
> stadig udvidelse af demokratiet, frihed, lighed og kærlighed til vores
> medmennesker.

Vi forlanger Nordkoreanske eller Cubanske forhold, nu må denne
velfærdssamfundselendighed høre op.

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-03-05 14:44

In news:423825e2$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> typed:

> Vi forlanger Nordkoreanske eller Cubanske forhold, nu må denne
> velfærdssamfundselendighed høre op.

Man kan altid regne med Knud for en begavet kommentar.

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : GB

Dato : 16-03-05 15:03

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i meddelelsen

> Man kan altid regne med Knud for en begavet kommentar.

Absolut. Hvilket er mere end man kan sige om dig.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Tim

Dato : 16-03-05 13:31

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message

[snip]

Findes der noget kommunistisk, der ikke er en løgn?

Tim

Fra : Futte

Dato : 16-03-05 16:24

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message
>
> [snip]
>
> Findes der noget kommunistisk, der ikke er en løgn?
>
> Tim

Jeg kan anbefale alle at se filmen "animal farm", som er en meget realistisk
beskrivelse af kommunismens "velsignelser"

Futte.

Fra : GB

Dato : 16-03-05 17:38

"Futte" <sigurdsigurdsson@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg kan anbefale alle at se filmen "animal farm", som er en meget
> realistisk beskrivelse af kommunismens "velsignelser"

- eller læse bogen. Den kan lånes på biblioteket, og sågar læses på nettet.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 16-03-05 16:14

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Tvært imod gælder det en daglig kamp imod disse sorte kræfter. For en
> stadig udvidelse af demokratiet, frihed, lighed og kærlighed til vores

Det er helt rigtig som du skriver, at der i debatgruppen findes en flok af
uvidende højreradikale, der kun beklager sig over deres topskat. De
taler ikke om baggrunden for, at de har en stor lønindkomsmt og betaler
topskat. For det er netop, at det samfund som de skælder udover i større
eller mindre omfang har givet dem en uddannelse.

Jeg håber rigtig mange i gruppen vil give et bidrag til debat om dette
indlæg

MVH

Herluf Andersen

Fra : Bruno Christensen

Dato : 16-03-05 22:13

On Wed, 16 Mar 2005 16:14:01 +0100, Herluf Andersen wrote:

> [...]
> topskat. For det er netop, at det samfund som de skælder udover i større
> eller mindre omfang har givet dem en uddannelse.

For mange af de der betaler topskat er det mere interessant at skrive om det
man ikke vil betale til samfundet, end det man har fået af samfundet.

John f. Kennedy var aldeles ikke socialdemokrat, men jeg vil alligevel
citere:

"Ask not what your country can do for you, but ask what you can do for your
country".

Det kunne vi godt bruge lidt mere af.
--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 16-03-05 16:40

> [...]

> rare storebror og beskytter, er der ikke gået mange år siden en stor del
> af de godt nok frigivne slaver stadig blev behandlet som sådanne. Og det

Du kunne også beskæftige dig lidt med nutiden? Fem muslimske lande har
stadig slaveri, - Niger bestemte sig for 14 dage siden til alligevel ikke at
afskaffe slaveriet, på den Arabiske halvø gjorde man det dog i 1963.

> [...]
> fra Moskva. Når virkeligheden er stik modsat, og at den danske venstrefløj
> som i alle andre forhold har været stærkt kritisk overfor de østlige

Så virkeligheden var stik modsat? det er da ellers ikke det de tidligere
venstreorienterede har sagt i de mange interviews om deres tro i
marxisme-tiden. Når Frank Åen kom glædestrålende hjem fra en tur til Pol
Pots "killing fields", og andre partier dyrkede Albanien eller Sovjet eller
Kina, - så var det udtryk for kritik? Når VS underskrev en samarbejdsaftale
med PFLP mens de sprængte civile fly i luften, fordi de var ærke-marxister,
mens PLO blev betegnet som for bløde og socialdemokratiske, så var det
udtryk for kritik over for marxismens udskejelser? Du skal vist tilbage til
kilderne og tæske i dem hele næste vinter.

Fra : Neil Southwood

Dato : 17-03-05 23:33

In news:42385367$0$78279$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> stadig slaveri, - Niger bestemte sig for 14 dage siden til alligevel
> ikke at afskaffe slaveriet, på den Arabiske halvø gjorde man det dog

Min pointe: At lønslaveriet, som afløste det tidligere slaveri, er en værre
byrde går åbenbart hen over hovedet på Knud, som vist desværre er besat af
en gal muslim, og ikke er i stand til at tænke på andet.

> [...]
> bløde og socialdemokratiske, så var det udtryk for kritik over for
> marxismens udskejelser? Du skal vist tilbage til kilderne og tæske i

Ja, desværre for de 'pæne' borgerlige og de der aldrig bliver stuerene.
Virkeligheden er stik modsat. Frank Åen er muligvis kommet på bedre tanker,
men han er ikke en person jeg nogensinde ville give mandat til noget
vigtigt. For VS's vedkommende var der tale om 20 personer, ud af flere
tusinde medlemmer, der ved en bevidst konfrontation blev tvunget til at
forlade partiet.

Knud gør sig heller ikke som højreintellektuel, selv om vi nu hæver os en
smule over niveauet i første indlæg.

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-03-05 00:05

> [...]
> værre byrde går åbenbart hen over hovedet på Knud, som vist desværre er
> besat af en gal muslim, og ikke er i stand til at tænke på andet.

Jeg tror du skulle tage dig en tur til Niger og lade dig sælge på
slavemarkedet, og så se om det virkelig er bedre end at være "lønslave" i
Danmark, - jeg skal nok komme og købe dig tilbage om fem år for 167 kroner,
og vil så vente spændt på at høre din konklusion.

> [...]
> noget vigtigt. For VS's vedkommende var der tale om 20 personer, ud af
> flere tusinde medlemmer, der ved en bevidst konfrontation blev tvunget til

VS valgte samarbejdet med PFLP et halvt år EFTER man havde haft
konfrontationen med de mest rabiate.

Fra : GB

Dato : 18-03-05 00:18

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> VS valgte samarbejdet med PFLP et halvt år EFTER man havde haft
> konfrontationen med de mest rabiate.

Nåja, så var der kun de rabiate tilbage...

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-03-05 00:55

"GB" <nonono@nospam.invalid> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nåja, så var der kun de rabiate tilbage...

Ja, åbenbart rabiate nok til at underskrive en kontrakt med PFLP, som på det
tidspunkt var den mest aktive terrororganisation i verden.

Fra : Knud Larsen

Dato : 18-03-05 00:58

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> Ja, åbenbart rabiate nok til at underskrive en kontrakt med PFLP, som på
> det tidspunkt var den mest aktive terrororganisation i verden.

En af dem der var nede og skrive under var iøvrigt min lærer på højskole, og
en anden havde været i hovedbestyrelsen på samme tidspunkt, og sagde at den
"var jo fuldstændig rablende gal med partiet", og at han skulle have checket
ud længe før han gjorde.

Fra : Bent Jensen

Dato : 16-03-05 21:55

> [...]

> alle andre forhold har været stærkt kritisk overfor de østlige regimer.

Blandt kommunisterne var det kun Carsten Clante og Bonnevie, der
protestere mod Sovjetunionens invasion af Afghanistan i december 1979.
De skrev et indlæg til Land of Folk, som imidlertid afviste det. Så
henvendte de sig til B.T., der, som Bonnevie senere sagde, "jo også er
et arbejderblad," og fik det optaget. Derpå blev de ekskluderet af
Danmarks Kommunistiske Parti.

> Tvært imod gælder det en daglig kamp imod disse sorte kræfter. For en stadig
> udvidelse af demokratiet, frihed, lighed og kærlighed til vores
> medmennesker.

Demokrati er nu blevet etableret i Afghanistan og er under etablering
i Irak, omend sorte kræfter stadigvæk gør sig gældende i et vist
begrænset omfang. De venstresnoede partier i Danmark har ikke
medvirket meget til disse fremskridt.

Bent

Fra : Neil Southwood

Dato : 16-03-05 23:31

In news:42372246$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Neil Southwood <neil.southwood@fjern.mail.dk> typed:
> Højres sorte fortid og det pæne småborgerlige skin

Jeg kan se at nogle af de mere svagtlæsende er hoppet på limpinden med
'kommunistløgnen' i overskriften. Jeg iler med at rette fejlen og påpeger at
det er en lille joke: Det er de 'pæne' borgerliges løgn jeg benævner "den
helt store kommunistløgn". Det var også en grim fælle.

Blandt de mindrebemidlede her i gruppen ser man også at de
'højreintellektuelle's kampagne er gået rent ind. Faktum er, som det bl.a.
dokumenteres klart i Preben Wilhjelms seneste bog, /Fra min tid/, at det
konstant har været et forsvindende mindretal i DKP og lignende smågrupper,
der har været totalt afsporede.

Jeg selv, den del af SD man kan regne til venstrefløjen, SF og VS har været
de stærkeste modstandere af ethvert kommunistisk diktatur ligesom alle
øvrige diktaturer. Det kan man desværre ikke sige om de fleste borgerlige,
som i hælene på storebror USA har forholdt sig taktisk beregnende til
diktatorerne. Husker man fx Sadam Hussein?

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : Martin

Dato : 17-03-05 21:28

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message news:<42372246$0$164$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...

> [...]
> de klogeste kommer til.
> * Endelig: Demokrati skal i hvert fald ikke gælde i erhvervslivet!

Jeg har det med udgydere af lange tirader af tvivlsom politisk
propaganda som Allan Z har det med M løbere der bruger 4 timer på en
42 kilomester. Fuld af beundring, for jeg gider fandeme ikke bruge så
meget tid på det.

Dit næstsidste punkt ie: det kan være meget godt med ytringsfrihed
ect. Det var faktisk en svensk universitetsprofessor og socialist, der
kom med den udtalelse for nogle år siden, da flere og flere svenske
sortkrigere blandede sig i den offentlige svenske debat (en
selvmodsigelse i sig selv). det afstedkom jo det direkte provokerende
at de ærede svenske socialistiske meningsdannere ikke længe kunne
nøjes med at docere i pressen, men skulle nu til at forsvare dere
standpunkter. Det var de jo ikke ligefrem vant til.

Fra : Neil Southwood

Dato : 17-03-05 22:28

In news:a59528f5.0503171227.b0ecabb@posting.google.com,
Martin <Nexus1@lab.org> typed:

> Jeg har det med udgydere af lange tirader af tvivlsom politisk
> propaganda som Allan Z har det med M løbere der bruger 4 timer på en
> 42 kilomester.

Sørgeligt at Martin ikke har haft noget større udbytte af den nødtørftige
læsning. Propaganda? Tvivlsom? Mein Gott!

--
Neil Southwood
Go on punk! Make my day!

Fra : Martin

Dato : 18-03-05 08:52

"Neil Southwood" <neil.southwood@fjern.mail.dk> wrote in message news:<4239f67e$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> In news:a59528f5.0503171227.b0ecabb@posting.google.com,
> Martin <Nexus1@lab.org> typed:

> Sørgeligt at Martin ikke har haft noget større udbytte af den nødtørftige
> læsning. Propaganda? Tvivlsom? Mein Gott!

Det skal du såmænd ikke sørge så meget over. Jeg finder roen når jeg
ser de politiske strømninger i Europa. Vær endelig ikke nervøs på mine
vegne.

BTW. Es ist mein Gott. Deine Ehre heisst treue!!