Parfumeallergi
Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-03-05 11:27

Videnscenter for Allergi har spurgt en gruppe af befolkningen, og
svarene viste, at 40 procent havde mindst ét symptom over for parfume
eller parfumerede produkter. Symptomerne er typisk nysen eller problemer
i slimhinder eller luftveje.
http://www.dr.dk/nyheder/indland/article.jhtml?articleID=241232

Her er det så, jeg gerne vil have antirygerne på banen.

Vil i have parfume forbudt i offentlige bygninger herunder tog og
busser?

Vil i have parfume forbudt på værtshuse herunder stripklubber?

Og hvis ikke - hvorfor så den snak om forbud mod rygning på f.eks.
værtshuse?

Indrøm det nu - det er ikke folkesundhed, som kerer jer. I vil forbyde
rygning på værtshuse fordi I hader at andre har en fornøjelse, jeres
skrøbelige helbred eller selvfornægtelse, eller hvad det nu er, forbyder
jer at dele.

Fra : Allan Riise

Dato : 15-03-05 11:37

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rygning på værtshuse fordi I hader at andre har en fornøjelse, jeres
> skrøbelige helbred eller selvfornægtelse, eller hvad det nu er, forbyder

Nøjagtig hvad jeg påpegede under anti-ryger kampagnen!
( Altså hvorfor ikke også Parfume forbud i det offentlige rum )

Allan Riise

Fra : Allan Knaap

Dato : 15-03-05 23:04

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Nøjagtig hvad jeg påpegede under anti-ryger kampagnen!
> ( Altså hvorfor ikke også Parfume forbud i det offentlige rum )

For at anvende et "Kim Larsen udtryk" er vi vidende til en larmende tavshed.
De politikere der har agiteret for en anti rygnings politik er udmærket klar
over at hvilken hvepserede de stikker hånden ind i, hvis de for én gangs
skyld var konsekvente og inkluderede et forbud mod parfume i det offentlige
rum.

Men det kunne være ualmindeligt se værdigt hvis disse politikere kom ind til
DR og skulle forklare hvorfor de vil forbyde rygning i det offentlige rum
p.g.a. den sundheds fare rygningen har og ikke ville inkludere parfume. Det
ville naturligvis kræve at den journalist gik til dem og ikke blot holdt
mikrofonen.

Jeg har siddet i et tog hvor en ældre kvinde vel nok havde tømt det meste af
indholdet af en flaske parfume. Det var en mildt sagt illelugtende oplevelse
:)

Allan Knaap

Fra : GB

Dato : 16-03-05 03:54

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i meddelelsen

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

Hyp, Allan - vi er enige (forudsat du er sarkastisk)!

He!

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-05 11:44

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message
> [...]
> svarene viste, at 40 procent havde mindst ét symptom over for parfume
> eller parfumerede produkter. Symptomerne er typisk nysen eller problemer

Som moralrelativist bifalder jeg din provokation. Men røg gør ondt i øjnene.
Perfume smerter ikke.

Intet er bevisligt usundt , og folk kan selv tale med rygerne om ikke de vil
vente eller flytte sig eller åbne vindue - bland stat TOTALT UDENOM

Rygere er utroligt hensynsfulde - og det er sundt at klare tingene uden
topstyring. Håber at Frede bliver sin kæderygende mors forsvarer og siger
mere anti-antirygning