Sprogvidenskab håner DMI , som jeg
Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 19:13

"Der er gået inflation i begrebet 'snestorm' - det har du ret i."
skriver sprogprofessor Jørn Lund som svar på et af mine kritiske indlæg ved
DMI's pop-definition på snestorm

Fra : Claus

Dato : 15-03-05 02:50

klovn

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-05 04:58

"Claus" <1956960s001@mail.stofanet.dk> wrote in message

> klovn

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

Professor-ord er ikke guddommelige, men det er snarere Mikkel Foldmann,
Snuden, Jens Brun Verner Olesen osv osv osv der er klovne når de hetzer mod
mig og en professor giver mig ret.

Verner Olesen bragte DMI-definition på snestorm. Men den opfyldtes ikke af
vejrtal. Jeg vil ikke kalde ham klovn fordi hans halvgjorte arbejde bidrog
til indsigt - men ikke den nedgørelse af min korrektion af TV2, som var hans
sigte.

Selv efter DMI-definition der er poppet , ifølge professoren, var det ikke
snestorm den 2.marts
;Men det så flot ud og vi har jo sjældent så malerisk vejr som den dag

At folk tror blindt på _subjektive fornemmelser_
"Snuden og Mikkel *oplevede* snestorm, altså var det snestorm" har været
lærerigt og forhåbentlig fremmet den videnskabelige respekt for objektivitet
og skabt disrespekt for subjektivitet, og det har vor ng om videnskab meget
brug for, hvis vi skal Einstein-overtroen til livs..

Fra : Mikkel Foldmann

Dato : 15-03-05 22:54

On Tue, 15 Mar 2005 04:57:30 +0100, "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote:

(-)

>Professor-ord er ikke guddommelige, men det er snarere Mikkel Foldmann,
>Snuden, Jens Brun Verner Olesen osv osv osv der er klovne når de hetzer mod
>mig og en professor giver mig ret.

Giver han dig ret i at der ikke var snestorm, skizo? Næh, det gør han
nu ikke. Han opponerer højest mod at begrebet er blevet udvandet. Hvis
endda det. Han har sikkert fortalt dig hvad du ville høre, for at få
fred for dit skizo-sludder.

(-)
> [...]
>til indsigt - men ikke den nedgørelse af min korrektion af TV2, som var hans

Hvilke vejrtal var det du fremviste, der dokumenterede at du havde
ret? Jeg synes ikke at erindre at du postede dem. Der var vist kun
noget med nogle tåbelige undskyldninger om "væddemål".

(-)
>Selv efter DMI-definition der er poppet , ifølge professoren, var det ikke
>snestorm den 2.marts

Var der ikke? Kunne du ikke lige citere ham ordret.

(-)
> [...]
>lærerigt og forhåbentlig fremmet den videnskabelige respekt for objektivitet

Som dine egne observationer om at sneen dalede ned, og at der derfor
ikke kunne være snestorm?

(-)
>og det har vor ng om videnskab meget
>brug for, hvis vi skal Einstein-overtroen til livs..

Jamen, vi har da alle enorm disrespekt for din subjektivitet. Mener du
vi skal have endnu mere disrespekt for dig og din overtro nu?

--

Mikkel

Fra : GB

Dato : 16-03-05 03:59

"Claus" <1956960s001@mail.stofanet.dk> skrev i meddelelsen news:42363f6d$0
$494$ba624c82@nntp05.dk.telia.net:

> klovn
>

> "Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message

Selv klovn.

*PLONK*

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : ML-78

Dato : 16-03-05 01:20

Bo Warming skrev:

> "Der er gået inflation i begrebet 'snestorm' - det har du ret i."
> skriver sprogprofessor [...]

Med andre ord, du tog fejl. Manden der har givet dig ret er jo
professor, hvilket vil sige skrivebordsteoretiker og dermed løgner.

Men måske forholder det sig anderledes i de tilfælde, hvor
skrivebordsteoretikere er enige med dig?

ML-78