Tørlig vejer 5 kg, skriver EB 14marts
Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 11:59

Men de skriver det ikke om frysetørrede lig, hvor det nok kunne være sandt,
for normalmennesker
De skriver det om folk , der er brændt til aske og denne er PRESSET TIL
DIAMANTER

Det kan da ikke passe at aske som er mineralsalte , især, bliver til rent
kun, der kan med højtryk skifte fra grafit til 3D-tetraeder-molekylbinding
Man kan brænde så noget forkuller.
Diamanter er vist i smykke - men kunstige diamanter skinner vist ikke - de
er multi-mini-krystallinske lærte jeg engang og ser amorfe ud, men der er
måske sket fremskridt - dog ikke så Beer-minerne i Zambia er lukket.

Selvfølgelig bør bedemands-krævet regelpjat VÆK - man skal have lov at ligge
og rådne i sin have, selvom den ikke er såstor som Karen Blixens.

Usømmelig omgang med lig, er OK hvis arvinger / pårørende underskriver OK

Lad os endelig får lig-cirkus som i USA - vær særlig, ikke særling.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 14-03-05 12:11

> [...]
sandt,
> for normalmennesker
> De skriver det om folk , der er brændt til aske og denne er PRESSET TIL

Hvis jeg kan blive til 5 kg diamanter, må i godt begynde at byde nu. Jeg er
til salg mod forudbetaling.

Spøg tilside, så vil et meget fedt menneske veje betydeligt mere end 5 kg
som frysetørret.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Bo Warming

Dato : 14-03-05 16:03

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message
> [...]
> til salg mod forudbetaling.
>
> Spøg tilside, så vil et meget fedt menneske veje betydeligt mere end 5 kg

Avisen skrev ordret "Et brændt menneske vejer cirka 5 kg" og det blev
gentaget så det er ikke en slåfejl

Det er kun eksempel på journalistsjusk - for fedt brænder til nul kg

Knoglestærke mennesker som er forasket er max ½ kg - mon ikke? Natrium,
kalium, calcium salte er vel hovedparten

Min høje farbrors urne satte jeg ned og den vejede kun hvad man ville
forvente selve urdnen tom vejede, langt under 5 kg.

Fra : pm

Dato : 15-03-05 02:32

5 kg er langt over målet
Assisterede et bedemandsfirma med papirgang og afhentede lejlighedsvis
urner, hvis indhold stammede fra
subsistensløse uden familier. Urnen der var på størrelse med halvdelen (max)
af en skotøjsæske (og af sort pap)
vejede faktisk ikke noget af betydning.
Ved en forbrænding er varmen over 1200 grader ( efter hukommelsen
Bispebjerg) og de let antændelige sager herunder
kiste, foringer og tøj m.m er væk på ganske få minutter. Det futter
simpelthen a.
Efter 2 til 4 timer, varierer efter personens vægt, ligger der ganske lidt
aske i opsamlingsskuffen, som igen lægges i urnen.
Enkelte gange blev benstumper kørt gennem en hånddrevet knusemaskine ( 1970)

Det spørgsmål jeg senere har stillet mig er, hvad sker der egentlig med evt
guldrester fra tænder eller ringe ( ringe fjernes dog oftest).. Tror ikke
det kommer med i urnen. Men det er nok en helt anden historie

PM

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-05 04:50

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> wrote in message
>5 kg er langt over målet

Ja, Ekstrabladets sjusk bør nogen meddele dem.
Er mit gæt på ½ kg mineralsk aske alt for højt?
Forbrænding sker vel ufuldstændigt hvis håndkværn skal male forkullede
knogler til småstykker, for at de kan komme ned i urnen.
Mon karbonater brændes til oxider ved de 1200 grader?

> [...]
> guldrester fra tænder eller ringe ( ringe fjernes dog oftest).. Tror ikke
> det kommer med i urnen. Men det er nok en helt anden historie

Mon ikke en krematorie-ansat med magt rager disse frynsegoder til sig
(guldtænder , titansøm, stål-ledskåle - hvoraf nok guldet kan indbringe få
tusinde kr årligt.)
.. Pacemaker ville vist eksplodere, men det kan ovnen nok tåle - den
genbruges næppe, men måske den tages ud som jobskabelse for læger

Hvis forurenings-tossernes tog deres myter alvorligt, ville de lade tænder
med kviksølvplomber blive trukket ud af en krematoriearbejder så ikke
kviksølvdampe røg op i atmosfæren. Men ingen er blevet syg af dette, så det
er OK at de er inkonsistente.

Fra : Gainsbourg

Dato : 23-03-05 15:40

> . Pacemaker ville vist eksplodere, men det kan ovnen nok tåle - den
> genbruges næppe, men måske den tages ud som jobskabelse for læger

Det er forbudt at kremere afdøde med pacemakere, så den fjernes på
hospitalet eller nede på retsmedicinsk (eller der kommer en læge hvis afdøde
er død i eget hjem), før kremering.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-03-05 15:44

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse news:42363afa$0$292$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det spørgsmål jeg senere har stillet mig er, hvad sker der egentlig med evt
> guldrester fra tænder eller ringe ( ringe fjernes dog oftest).. Tror ikke
> det kommer med i urnen. Men det er nok en helt anden historie

Mon ikke en betroet medarbejder fra Socialkramoraterne tager
sig af det

Hvis man vil have kulstof til diamanter går det ikke at brænde
ved så høj temperatur - mon ikke man bruger samme teknik som
ved fremstilling af trækul? - eller også opfanger man CO2 fra
røggassen.

Mvh
Martin