Boom i Cheminova-aktier
Fra : Lyrik

Dato : 14-03-05 01:35

Jeg smugkiggede lige i Jyllandspestens Børssektion og bemærkede et boom i
aktier for firmaer der producerer sprøjtemidler.
EU har med sine lempelige giftregler sat ny gang i forgiftningen af miljøet.

Faktisk burde man læse børssektioner imellem linierne. Her afsløres
firmaernes ellers skjulte agendaer for et politisk interesseret folk.

Så læs børsnoteringerne og mærk dig hvilke aktier der stiger og hvorfor!

Det er som at se bag kulisserne.

Hilsen
jens

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-03-05 10:51

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> Faktisk burde man læse børssektioner imellem linierne. Her afsløres
> firmaernes ellers skjulte agendaer for et politisk interesseret folk.

Firmaernes "agendaer" står såmænd i Årsraporterne - som de gerne sender til
enhver, der udviser den mindste interesse (det er vel billigere end selv at
køre dem til genbrug). Men uddannelse er altid godt.

> Så læs børsnoteringerne og mærk dig hvilke aktier der stiger og hvorfor!

Allerførst burde du læse: Nassim Nicholas Taleb's: "Fooled by Randomness:
The Hidden Role of Chance in Life and in the Markets", Second Edition, ISBN:
158799190X

Den handler til blandt andet om hvordan folk - især Finansjournalister -
blander Årsag og Virkning sammen og kæder tilfældige nyheder sammen med at
en tilfældig aktie steg eller faldt.

PS: Auriga tjente kassen på to tilfælde af udbrud af en
hjernehindebetændelse i USA og efterfølgende sprøjtekampagne mod
Malaria-myg - Hvis du altså læser regnskaber. Det forklarer selvfølgeligt
ikke at de to andre Auriga divisioner også fik overskud?

Fra : Ingolf

Dato : 14-03-05 20:57

> [...]
> aktier for firmaer der producerer sprøjtemidler.
> EU har med sine lempelige giftregler sat ny gang i forgiftningen af

Tjaa. vi er jo efterhånden blevet tudet ørene fulde af at miljøet ikke tager
skade, og den globale opvarmning bare er en overgangsfase. Og sjovt nok..
når den globale opvarmning, primært som følge af gamle køleskabsgasser
(CFC), virkelig kan mærkes... så kommer Lomborg nok med endnu en smart
sidebemærkning, eller sågar en løsning såsom, hvis alle mennesker åbnede
deres køleskabe i en time dagligt på hele jorden, så kan vi holde den
globale opvarming i skak! :)

> [...]
> firmaernes ellers skjulte agendaer for et politisk interesseret folk.
>
> Så læs børsnoteringerne og mærk dig hvilke aktier der stiger og hvorfor!

Ja, det er fantastisk som man kan aflæse den daglige grådighed, og nu igen
igen miljøsvinerier, direkte fra børstal! Desværre gælder det KUN om at
tjene penge, så skide være med etikken.. den kan man som regel betale sig
fra senere, og på det tidspunk har virksomheden tjent stort på deres
svineri, så bøden er en dråbe fra havet. Evt, er virksomheden
multinationalt, og hvad så? Så skal kun datterselskabet bøde beregnet udfra
en procentdel af deres årlige indtjening, og den er som regel 0 ,- kr., for
at slippe for at betale skat. Kan i se hvor vi er på vej hen?

Fra : GB

Dato : 14-03-05 21:53

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg smugkiggede lige i Jyllandspestens Børssektion og bemærkede et
> boom i aktier for firmaer der producerer sprøjtemidler.

Tak for tippet - jeg investerer i øjeblikket.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer