det er sgu sørgeligt
Fra : Christian

Dato : 13-03-05 19:53

når den almindelige dansker ikke fatter hvor pengene der skal betal det hele
kommer fra...dem med de lave indkomster forstå det bare ikke....

http://www.borsen.dk/nyheder/ritzau/show.php?feed=forside&id=NOTS-6AFEWN&category=E%2CI%2CP%2CU%2C-S&iptc=01000000%2C02000000

Fra : Allan Knaap

Dato : 13-03-05 21:30

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message
> når den almindelige dansker ikke fatter hvor pengene der skal betal det
> hele kommer fra...dem med de lave indkomster forstå det bare ikke....

> [...]

Når man skal formidle et budskab er det vigtigt at modtageren ikke alene
forstår, men også får en oplevelse af budskabet. For at kunne nå det mål, må
man snakke modtagerens sprog, ellers kommer man ikke langt.

Men når man sidder som kassedame, lagermand eller hjemmehjælper er det hvad
man kan forholde sig der tæller. At man skal kunne komme på skadestuen når
uheldet er ude kan man forholde sig til, en tryg tilværelse når man bliver
ældre ligeså. At forskning kan medvirke til at skabe nye produkter som kan
sælges og skabe synergi er for langt ude til at det kan fattes.

Information er nøgleordet. Kun gennem information til borgerne kan der
skabes forståelse for hvorfor man til tider skal spare på et felt, bruge
flere på et andet felt der ikke umiddelbart skaber afkast for på et senere
tidspunkt at høste frugterne af investeringen og forhåbentligvis skabe et
bedre liv for alle.

Allan Knaap

Fra : hoff

Dato : 13-03-05 23:32

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidspunkt at høste frugterne af investeringen og forhåbentligvis skabe et

De borgerlige gik til valg med at skattestoppet skal holdes, og mindre skat
til virksomheder, så blev offentlige sygehuse og ældre frosset ude - men
ikke i valgløfterne!. meget store skattelettelser til bla. A. P. Møller og
Co mm. Jeg ved at der kan være en fordel i at beskatte virksomheder mindre,
men jeg ser hellere at man bruger pengene til at investere i fremtiden, og
dermed forskning. Offentlig forskning er generelt bedre til de mere
langsigtede projekter, der kan give et stor kapital i fremtiden. Men
regeringen har virkelig et problem, med at lyde socialdemokratisk i
valgkampagnen, og så efterleve det. De har simpelhen ikke penge, som
forbrugerne pumper til bla. udlandet pga. Skattestop og lettelser. Det er
ikke så mærkelig at firmaer indvestere en masse penge i Kina, der kan
ødelægge vores velfærd.

/Hoff

/Hoff

Fra : Christian

Dato : 14-03-05 16:33

> [...]
> ikke penge, som forbrugerne pumper til bla. udlandet pga. Skattestop og
> lettelser. Det er ikke så mærkelig at firmaer indvestere en masse penge i

hmm..jeg har været i Kina et par gange og arbejde vi kan lære noget af den
arbejdsomhed de har!, og en af mine kollegaer kar bla. besøgt deres science
park i HK...måske vi kunne lære noget af at forskeren i deres kontrakt har
1,5 år til at deres forskning SKAL resultere i et produkt, eller bliver
deres kontrakt ikke forlænget...