/ Forside / Interesser / Andre interesser / Politik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Politik
#NavnPoint
vagnr 20140
molokyle 5006
Kaptajn-T.. 4653
granner01 2856
jqb 2594
3773 2444
o.v.n. 2373
Nordsted1 2327
creamygirl 2320
10  ans 2208
Thorning-Scmidt vs. Frank Jensen
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 14:09

Interessant at høre deres taler på tv igår.
Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.

Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
specialarbejderagtig til valget om formandsposten....

Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=

Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.

De Radikale vil nok ikke være så glade for at Frank Jensen bliver
formand for Socialdemokratiet så jeg ville synes det er underligt hvis
han bliver valgt og som Lykketoft rigtigt siger er det de Radikale som
Socialdemokratiet skal danne regering sammen med.

 
 
Hanzen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Hanzen


Dato : 13-03-05 14:13


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...
> De Radikale vil nok ikke være så glade for at Frank Jensen bliver
> formand for Socialdemokratiet så jeg ville synes det er underligt hvis
> han bliver valgt og som Lykketoft rigtigt siger er det de Radikale som
> Socialdemokratiet skal danne regering sammen med.

??
De Radigale vil juble hvis det bliver Frank Jensen.
Så kan de få åbnet sluserne fra Mellemøsten op igen.
--
hilzen
hanzen

Det er da fuldstændig ligegyldigt, hvordan det går i Danmark fremover, det
er ikke vores problem!
- Leif Bork Hansen, præst. TV interview. 2000



andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 14:19

On Sun, 13 Mar 2005 14:13:08 +0100, "Hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk>
wrote:

>> De Radikale vil nok ikke være så glade for at Frank Jensen bliver
>> formand for Socialdemokratiet så jeg ville synes det er underligt hvis
>> han bliver valgt og som Lykketoft rigtigt siger er det de Radikale som
>> Socialdemokratiet skal danne regering sammen med.

>??
>De Radigale vil juble hvis det bliver Frank Jensen.
>Så kan de få åbnet sluserne fra Mellemøsten op igen.

Jo på det område vil det nok glæde muslimelskerpartiet Radikale.

Men Frank Jensen er jo gammel Auken støtte og Radikale ville ikke
have Auken som leder af Socialdemokratiet så jeg tvivler på de vil
være så glad for at Frank bliver leder af partiet...

Hanzen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Hanzen


Dato : 13-03-05 14:28


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:uaf831p4cgo51p2bmhr7scgsi497q8ifg9@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 14:13:08 +0100, "Hanzen" <hanzen@mailmeNOT.dk>
> wrote:
>
>>> De Radikale vil nok ikke være så glade for at Frank Jensen bliver
>>> formand for Socialdemokratiet så jeg ville synes det er underligt hvis
>>> han bliver valgt og som Lykketoft rigtigt siger er det de Radikale som
>>> Socialdemokratiet skal danne regering sammen med.
>
>>??
>>De Radigale vil juble hvis det bliver Frank Jensen.
>>Så kan de få åbnet sluserne fra Mellemøsten op igen.
>
> Jo på det område vil det nok glæde muslimelskerpartiet Radikale.
>
> Men Frank Jensen er jo gammel Auken støtte og Radikale ville ikke
> have Auken som leder af Socialdemokratiet så jeg tvivler på de vil
> være så glad for at Frank bliver leder af partiet...

Hvis bare de kan få flere muhamedanere til DK er de Radigale klar til at
samarbejde med hvem som helst.
--
hilzen
Hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«



Joakim von And (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 13-03-05 14:27

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...
> Interessant at høre deres taler på tv igår.
> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>
> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....
>
> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
>
http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>
> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.

Ja, det er skægt som udsigten til måske at blive DK's kommende
statsminister, får een til at fremføre den selektive version af sandheden


Mon ikke vi vil se, at valgkampen ml. de to duellanter spidser til og bliver
mere skarp (læs svinsk) jo tættere vi kommer på afstemningsdagen? Det tror
jeg godt, at vi kan forvente.

Under alle omstændigheder, håber jeg for Socialdemokratiets skyld, at de
vælger den rigtige kandidat, der naturligvis er Frank Jensen af de to.

JvA



andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 14:59

On Sun, 13 Mar 2005 14:27:11 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>Ja, det er skægt som udsigten til måske at blive DK's kommende
>statsminister, får een til at fremføre den selektive version af sandheden
>

>Mon ikke vi vil se, at valgkampen ml. de to duellanter spidser til og bliver
>mere skarp (læs svinsk) jo tættere vi kommer på afstemningsdagen? Det tror
>jeg godt, at vi kan forvente.

Tja, jeg ved ikke om det er Franks stil med svinskheder.
Helle har mest været i EU. Men hun virker god nok.

>Under alle omstændigheder, håber jeg for Socialdemokratiets skyld, at de
>vælger den rigtige kandidat, der naturligvis er Frank Jensen af de to.

Hvis man mener at Enhedslisten SF og Socialdemokratiet kan danne
regering alene er han måske den rigtige....

Socialdemokratiet har dannet regering med SF i 1966-68. Men mon det
nogensinde kommer til at ske igen....
Omkring 1968 var jo den mest venstreorienterede periode i
Danmarkshistorien med hippier, stoffer og gruppesex o.s.v.
Det var en frigørelsesperiode og har ændret samfundet til ikke at være
helt så gammeldags snerpet. Men det var trods alt en periode som ikke
vil komme igen på samme måde.





Peter K. Nielsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 13-03-05 17:25


"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
news:ibh83192j4mjdmu349ne6rqc2tbob1ugs6@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 14:27:11 +0100, "Joakim von And"
> <ncm_ab@hotmail.com> wrote:
>
>>Ja, det er skægt som udsigten til måske at blive DK's kommende
>>statsminister, får een til at fremføre den selektive version af sandheden
>>
>
>>Mon ikke vi vil se, at valgkampen ml. de to duellanter spidser til og
>>bliver
>>mere skarp (læs svinsk) jo tættere vi kommer på afstemningsdagen? Det tror
>>jeg godt, at vi kan forvente.
>
> Tja, jeg ved ikke om det er Franks stil med svinskheder.
> Helle har mest været i EU. Men hun virker god nok.
>
>>Under alle omstændigheder, håber jeg for Socialdemokratiets skyld, at de
>>vælger den rigtige kandidat, der naturligvis er Frank Jensen af de to.
>
> Hvis man mener at Enhedslisten SF og Socialdemokratiet kan danne
> regering alene er han måske den rigtige....

Nej Hvis man mener at formanden skal være social demokrat er FJ den rigtige.

Jeg kan ikke lade være med at undre mig over at et parti skifter holdning
efter hvad de tror der er flest stemmer i, i stedet for at holde fast i sin
ideologi og så overbevise "stemmerne" om at man har de rigtige løsninger.
Det kan godt ske at man på kort sigt taber et par stemmer, og et par
regeringer, men på lang sigt bevarer man troværdighed,, og hvis ikke ens
ideer kan bære i det lange løb så er det fordi der ikke er brug for dem. At
følge i venstres og DFs fodspor og til enhver tid mene det focusgrupperne
anbefaler er utroligt kortsigtet imho

Peter



andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 19:30

On Sun, 13 Mar 2005 17:25:22 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>> Hvis man mener at Enhedslisten SF og Socialdemokratiet kan danne
>> regering alene er han måske den rigtige....

>Nej Hvis man mener at formanden skal være social demokrat er FJ den rigtige.

Men der skal vel også gerne være lidt realistisk regeringsdannelses
mulighed.

>Jeg kan ikke lade være med at undre mig over at et parti skifter holdning
>efter hvad de tror der er flest stemmer i, i stedet for at holde fast i sin
>ideologi og så overbevise "stemmerne" om at man har de rigtige løsninger.
>Det kan godt ske at man på kort sigt taber et par stemmer, og et par
>regeringer, men på lang sigt bevarer man troværdighed,, og hvis ikke ens
>ideer kan bære i det lange løb så er det fordi der ikke er brug for dem.
> At
>følge i venstres og DFs fodspor og til enhver tid mene det focusgrupperne
>anbefaler er utroligt kortsigtet imho

Jeg synes ikke Socialdemokratiet har ændret sig. Det er Venstre og DF
som er begyndt at simulere Socialdemokratiet.
Men Socialdemokratiet bliver så nødt til i højere grad at tydeliggøre
deres politik som modtræk.


Joakim von And (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 13-03-05 17:31

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:ibh83192j4mjdmu349ne6rqc2tbob1ugs6@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 14:27:11 +0100, "Joakim von And"
> <ncm_ab@hotmail.com> wrote:
>
> >Ja, det er skægt som udsigten til måske at blive DK's kommende
> >statsminister, får een til at fremføre den selektive version af sandheden
> >
>
> >Mon ikke vi vil se, at valgkampen ml. de to duellanter spidser til og
bliver
> >mere skarp (læs svinsk) jo tættere vi kommer på afstemningsdagen? Det
tror
> >jeg godt, at vi kan forvente.
>
> Tja, jeg ved ikke om det er Franks stil med svinskheder.
> Helle har mest været i EU. Men hun virker god nok.

Opstillingen af de to kandidater er stadig resultatet af den fremherskende
fløjkrig i partiet, der ingen ende synes at tage. Det ville forbavse mig
meget, hvis denne interne stridighed ikke kommer til udtryk ml. de to
kombattanter i valgkampen.

>
> >Under alle omstændigheder, håber jeg for Socialdemokratiets skyld, at de
> >vælger den rigtige kandidat, der naturligvis er Frank Jensen af de to.
>
> Hvis man mener at Enhedslisten SF og Socialdemokratiet kan danne
> regering alene er han måske den rigtige....

På ingen måde, der er da intet til hinder for at Socialdemokratiet med Frank
Jensen som leder kan danne regering med de Radikale. Og bortset fra det skal
de Radikale naturligvis ikke bestemme, hvem Socialdemokratiet skal vælge som
leder. Hellere ikke selvom fru Jelved og Thorning-Schmidt skulle dele samme
forkærlighed for gucci, fois gras og haute couture.


> Socialdemokratiet har dannet regering med SF i 1966-68. Men mon det
> nogensinde kommer til at ske igen....
> Omkring 1968 var jo den mest venstreorienterede periode i
> Danmarkshistorien med hippier, stoffer og gruppesex o.s.v.
> Det var en frigørelsesperiode og har ændret samfundet til ikke at være
> helt så gammeldags snerpet. Men det var trods alt en periode som ikke
> vil komme igen på samme måde.

Enig, men jeg kunne nu godt alligevel tænke mig at være i stand til skelne
ml. hvad der er borgerlig hhv. socialdemokratisk politik, hvilket det
efterhånden kniber med.

JvA






andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 19:42

On Sun, 13 Mar 2005 17:30:34 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>> Tja, jeg ved ikke om det er Franks stil med svinskheder.
>> Helle har mest været i EU. Men hun virker god nok.

>Opstillingen af de to kandidater er stadig resultatet af den fremherskende
>fløjkrig i partiet, der ingen ende synes at tage. Det ville forbavse mig
>meget, hvis denne interne stridighed ikke kommer til udtryk ml. de to
>kombattanter i valgkampen.

Men i alle partier er der forskellige meninger som man kan kalde
fløjkrig om man vil.
Venstres Jørgen Vinther udtalte bl.a. at han er en blød venstremand og
Thorkild Simonsen (tidligere Århus borgmester) er en til højre
Socialdemokrat og han påstår de mener næsten det samme om politik.
Måske derfor de mødes til bridge kortspil :)
Derimod Søren Pind er helt til højre i Venste. Sådan er der
forskellige meninger i alle partier.
Men journalister blæser alting op.

>> >Under alle omstændigheder, håber jeg for Socialdemokratiets skyld, at de
>> >vælger den rigtige kandidat, der naturligvis er Frank Jensen af de to.
>> Hvis man mener at Enhedslisten SF og Socialdemokratiet kan danne
>> regering alene er han måske den rigtige....

>På ingen måde, der er da intet til hinder for at Socialdemokratiet med Frank
>Jensen som leder kan danne regering med de Radikale. Og bortset fra det skal
>de Radikale naturligvis ikke bestemme, hvem Socialdemokratiet skal vælge som
>leder. Hellere ikke selvom fru Jelved og Thorning-Schmidt skulle dele samme
>forkærlighed for gucci, fois gras og haute couture.

Men Radikale kan ikke undgås i en regering Socialdemokratiet er med i.

>Enig, men jeg kunne nu godt alligevel tænke mig at være i stand til skelne
>ml. hvad der er borgerlig hhv. socialdemokratisk politik, hvilket det
>efterhånden kniber med.

En skarpere profil må til for Socialdemokratiet.

Joakim von And (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Joakim von And


Dato : 13-03-05 20:05


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:0l1931pgluud9i3udfmlmbun5qvdtsg9tr@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 17:30:34 +0100, "Joakim von And"
> <ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> >Enig, men jeg kunne nu godt alligevel tænke mig at være i stand til
skelne
> >ml. hvad der er borgerlig hhv. socialdemokratisk politik, hvilket det
> >efterhånden kniber med.
>
> En skarpere profil må til for Socialdemokratiet.

= Frank Jensen som formand

JvA



Kim2000 (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Kim2000


Dato : 13-03-05 23:59

> Socialdemokratiet har dannet regering med SF i 1966-68. Men mon det
> nogensinde kommer til at ske igen....

Nej det har de ikke, SF har aldrig været i regering, du tænker sikkert på
"det røde kabinet", men det var altså ikke en regering. SF var
samarbejdspartner (vel som DF er det for VK regeringen).¨

Mvh
Kim


--
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 213 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent den gratis her: www.spamfighter.dk



andropov (14-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 14-03-05 11:17

On Sun, 13 Mar 2005 23:58:55 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>> Socialdemokratiet har dannet regering med SF i 1966-68. Men mon det
>> nogensinde kommer til at ske igen....

>Nej det har de ikke, SF har aldrig været i regering, du tænker sikkert på
>"det røde kabinet", men det var altså ikke en regering. SF var
>samarbejdspartner (vel som DF er det for VK regeringen).¨

Ja, det var kun Socialdemokratiet som dannede regeringen (jeg lavede
også fejlen). Men uanset hvad er det nok tvivlsomt at SF igen får så
meget magt som DF har på nuværende tidspunkt.
http://www.dr.dk/nyheder/politik/article.jhtml?articleID=78058

Carsten Riis (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 13-03-05 14:30

andropov skrev den 13-03-2005 14:09:

> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.
>

Eller også nævner de bare de ting som har påvirket dem mest til at de er
dem som de er idag.







Men ok, en udemærket konspirationsteori du fremlægger.



--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 15:02

On Sun, 13 Mar 2005 14:30:13 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
>> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.
>>
>
>Eller også nævner de bare de ting som har påvirket dem mest til at de er
>dem som de er idag.

>Men ok, en udemærket konspirationsteori du fremlægger.

Jeg synes at begge virker sympatiske. Men man må også være ærlig og
indrømme når der er lidt leflen. Men folk ser nok igennem fingrene med
det hvilket også er fornuftigt.

Allan Riise (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 13-03-05 15:05


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...
> Interessant at høre deres taler på tv igår.
> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>
> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....
>
> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>
> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.

Jeg synes nu at Frank gjorde meget ud af at fortælle at han kom fra en alm.
arb. familie, hvor han havde 3 brødre, og havde arbejdet siden at han var 12
eller 14 år, og da han ikke blev anset som værende egnet til Gymnasiet, så
han for første gang på det at gå skole, som noget personligt og vigtigt!

Allan Riise



andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 19:44

On Sun, 13 Mar 2005 15:04:31 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
>> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
>> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
>> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>>
>> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
>> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.

>Jeg synes nu at Frank gjorde meget ud af at fortælle at han kom fra en alm.
>arb. familie, hvor han havde 3 brødre, og havde arbejdet siden at han var 12
>eller 14 år, og da han ikke blev anset som værende egnet til Gymnasiet, så
>han for første gang på det at gå skole, som noget personligt og vigtigt!

Men han nævner som sagt ikke at hans far er borgmester og det er nok
ingen tilfældighed...

Allan Riise (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 13-03-05 22:04


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:ic2931d79a14pafk5v2s2vbqprj9thufh4@4ax.com...
> On Sun, 13 Mar 2005 15:04:31 +0100, "Allan Riise"
> <familien_riise@adslhome.dk> wrote:
>
>>> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
>>> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
>>> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
>>> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>>>
>>> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
>>> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.
>
>>Jeg synes nu at Frank gjorde meget ud af at fortælle at han kom fra en
>>alm.
>>arb. familie, hvor han havde 3 brødre, og havde arbejdet siden at han var
>>12
>>eller 14 år, og da han ikke blev anset som værende egnet til Gymnasiet, så
>>han for første gang på det at gå skole, som noget personligt og vigtigt!
>
> Men han nævner som sagt ikke at hans far er borgmester og det er nok
> ingen tilfældighed...

Hvilket vel også kun er relevant hvis det har noget med Frank at gøre,
f.eks. hvis han er vokset op på Borgmestergården med 4 skorsten.
Derudover er der vel også flest A borgmestre i Danmark.

Allan Riise



Carsten Riis (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Carsten Riis


Dato : 14-03-05 00:44

andropov skrev den 13-03-2005 19:43:

>
> Men han nævner som sagt ikke at hans far er borgmester og det er nok
> ingen tilfældighed...


Hvilken relevans skulle det have?


Fordi min far var landmand, så er da ikke det samme at jeg kan holde liv
i en kaktus.


















--
mvh Carsten Riis
Red liv! 4 gange om året
http://www.bloddonor.dk
Du ved ikke om du får brug for det

andropov (14-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 14-03-05 11:06

On Mon, 14 Mar 2005 00:44:10 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:

>> Men han nævner som sagt ikke at hans far er borgmester og det er nok
>> ingen tilfældighed...
>
>
>Hvilken relevans skulle det have?
>
>
>Fordi min far var landmand, så er da ikke det samme at jeg kan holde liv
>i en kaktus.

Men han nævner at han er mejerist så underligt at han så ikke i samme
åndedrag nævner at han er borgmester....
Men måske ikke så underligt endda hvis man vil virke
specialarbejderagtig...

Allan Riise (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 14-03-05 11:11


"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
news:4eoa31deiv48he4o1u8b2sd0ldn9nmndgm@4ax.com...
> On Mon, 14 Mar 2005 00:44:10 +0100, Carsten Riis <.@.> wrote:
>
>>> Men han nævner som sagt ikke at hans far er borgmester og det er nok
>>> ingen tilfældighed...
>>
>>
>>Hvilken relevans skulle det have?
>>
>>
>>Fordi min far var landmand, så er da ikke det samme at jeg kan holde liv
>>i en kaktus.
>
> Men han nævner at han er mejerist så underligt at han så ikke i samme
> åndedrag nævner at han er borgmester....
> Men måske ikke så underligt endda hvis man vil virke
> specialarbejderagtig...

Var faderen Borgmester under Franks opvækst?
Hvis ikke, så har det jo ingen relevans!

Allan Riise
( Som har en Kapitalistisk Moster, og? )



Peter K. Nielsen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Peter K. Nielsen


Dato : 13-03-05 17:21


"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...
> Interessant at høre deres taler på tv igår.
> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>
> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....

ja. Hun holder også særdeles lav profil om at hendes sviger far er den
berygtede engleske minearbejder formand og tidligere Labourformand Neil
Kinnock

Peter



andropov (13-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 13-03-05 19:45

On Sun, 13 Mar 2005 17:21:15 +0100, "Peter K. Nielsen"
<nixen@bixen.dk> wrote:

>> Interessant at høre deres taler på tv igår.
>> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
>> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>>
>> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
>> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....
>
>ja. Hun holder også særdeles lav profil om at hendes sviger far er den
>berygtede engleske minearbejder formand og tidligere Labourformand Neil
>Kinnock

Han blev ikke nævnt ja, men har så heller ikke noget med danske
forhold at gøre.


Christian (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Christian


Dato : 13-03-05 19:55


"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...
> Interessant at høre deres taler på tv igår.
> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>
> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....
>
> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>

en god socialdemomrat har jo altid kronisk ondt i røven over andre succes...




Hans Jørn Storgaard ~ (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Jørn Storgaard ~


Dato : 16-03-05 09:34

Christian wrote:
> "andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
>
> en god socialdemomrat har jo altid kronisk ondt i røven over andre succes...

Tværtom - jeg har endnu ikke mødt en socialdemokrat, der ved hvad
misundelse er.

Overlad du trygt egoismen til partier til højre i salen

vh/Hans Jørn

Chr (16-03-2005)
Kommentar
Fra : Chr


Dato : 16-03-05 19:49


"Hans Jørn Storgaard Andersen" <post@hansjorn.dk> skrev i en meddelelse
news:4237ef68$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Christian wrote:
>> "andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message en god socialdemomrat
>> har jo altid kronisk ondt i røven over andre succes...
>
> Tværtom - jeg har endnu ikke mødt en socialdemokrat, der ved hvad
> misundelse er.
>
> Overlad du trygt egoismen til partier til højre i salen
>
HO HO prøv at se hvad der sker hvis en arbejdsgiver giver en af sine blå
kansas SID ansatte lidt mere i posen fordi han syntes vedkommene er en bedre
medarbejder....





Hans Jørn Storgaard ~ (18-03-2005)
Kommentar
Fra : Hans Jørn Storgaard ~


Dato : 18-03-05 07:41

Chr wrote:
> "Hans Jørn Storgaard Andersen" <post@hansjorn.dk> skrev i en meddelelse
> news:4237ef68$0$216$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
>>Christian wrote:
>>
>>>"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message en god socialdemomrat
>>>har jo altid kronisk ondt i røven over andre succes...
>>
>>Tværtom - jeg har endnu ikke mødt en socialdemokrat, der ved hvad
>>misundelse er.
>>
>>Overlad du trygt egoismen til partier til højre i salen
>>
>
> HO HO prøv at se hvad der sker hvis en arbejdsgiver giver en af sine blå
> kansas SID ansatte lidt mere i posen fordi han syntes vedkommene er en bedre
> medarbejder....
>
Det er netop den erfaring jeg har.

At mænd i blåt ved hvad solidaritet er - så i det tilfælde, du
skitserer, vil den arme blå, der accepterer smuler fra godteposen ikke
have mange chancer over for sine kolleger.

Danske arbejdere fandt allerede ud af det der med solidariteten for 100
år siden.

At der så er kommet nogle religiøse og gule "fag"foreninger med nedsat
kontingent (og nedsat ydelse), det er en anden sag.

De røde - de fornægter sig s'gu aldrig.

Og det kan vi godt være stolte af i lille Danmark - mange andre lande
beundrer vores arbejdsmarkedssystem, herunder DA og LO overenskomsten.

Men tak fordi du spurgte - jeg elsker at fortælle om gedigen dansk
arbejder-solidaritet.

Og ved du hvad - det fortsætter, selvom arbejdernes døtre og sønner har
fået et bedre grundlag - de har ikke glemt, hvor de kom fra - så nu har
de sørm'e sat sig for at forbedre verden og give af vores overskud til
de, der har behov i den tredje verden.

Prøv du at spørge en venstre-mand, en konservativ og/eller en fra det
danske fæ-parti, om de vil dele ud af vore goder til verden omkring os ...

Så misundelse, min ven - og egoismen, der er dens tro følgesvend - den
findes bedst til højre i salen.

vh/hans jørn

Martin Kristensen (13-03-2005)
Kommentar
Fra : Martin Kristensen


Dato : 13-03-05 20:30

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
news:bud831ptje1f4g5bs12m5so9s1tgikge6t@4ax.com...

> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.

Som jeg længe har haft under mistanke for at stå i ledtog med "The
Illuminati". Så der er helt sikkert noget fordækt ved hende.

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen



Ukendt (14-03-2005)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-03-05 01:23

> Interessant at høre deres taler på tv igår.
> Jeg lagde mærke til at Frank Jensen nævnte at hans far var mejerist.
> Men der blev ikke nævnt noget om hans far også er borgmester.
>
> Det er åbenbart om at holde lav profil så man virker mest mulig
> specialarbejderagtig til valget om formandsposten....
>
> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>
> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.
>
Det har de sikkert lært af ham der Jette Gottlieb der også kun har fortalt
at han var murer


> De Radikale vil nok ikke være så glade for at Frank Jensen bliver
> formand for Socialdemokratiet så jeg ville synes det er underligt hvis
> han bliver valgt og som Lykketoft rigtigt siger er det de Radikale som
> Socialdemokratiet skal danne regering sammen med.



andropov (14-03-2005)
Kommentar
Fra : andropov


Dato : 14-03-05 11:21

On Mon, 14 Mar 2005 01:22:53 +0100, <pni> wrote:

>> Helle Thorning Schmidt holdt også lav profil og nævnte at hun havde
>> taget studentereksamen i (Danmarks Bronx) Ishøj.
>> Derimod blev det ikke nævnt at hendes Far er Direktør i Illum.
>> http://www.arbejderen.dk/index.asp?R=1&S_ID=64&A_ID=25221&C_ID=&T_ID=&mode=
>>
>> Helle kan nok blive en udmærket leder af Socialdemokratiet.
>> Blot lidt sjovt at høre hvordan de begge nedtoner deres baggrund.
>>
>Det har de sikkert lært af ham der Jette Gottlieb der også kun har fortalt
>at han var murer

Ja enhedslistefolk er ikke ligefrem kendt for at gå med slips :) (det
er der ikke stemmer i :)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste