se her den er sjov
Fra : manse

Dato : 12-03-05 13:09

Fra : John

Dato : 12-03-05 14:42

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 14:47

Er Bush Facist!?

Allan Riise

Fra : Kim2000

Dato : 12-03-05 15:06

"manse" <manse@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:bZAYd.668$ej1.233@news.get2net.dk...
> Her er lidt om nazisten bush
>

> http://bushflash.com/14.html

Alene det faktum at man frit kan kalde manden for idiot er bevis på at han
ikke styrer medierne.

Det må dog snart være på tide man enten frigiver eller sigter fangerne på
gutanamo, men på den anden side kan folk huske hvad det var den "danske"
fange sagde bagefter, han ville tilbage og bekæfte demokrati, lighed og
frihed. Så egentlig ved nærmere eftertanke, lad dem rådne op, ikke for at
straffe dem, men for at beskytte os andre.

De bruger enorme summer på militæret, ja det skal vi være glad for, så
behøver vi ikke, mon ikke også der er en del afghanere, irakere for slet
ikke at tale om kuwaitere der er glade for det. Og nåja, hvordan var det
nu
det gik sidste gang Frankrig var i krig, de blev løbet over ende først i
anden verdenskrig og derefter i alle deres kolonier. Og Danmark, vi
overgav
os efter 4 timers kamp....

USA er ikke perfekt - langt fra - men det er grunden til vi ikke taler
tysk
eller russisk.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-03-05 21:13

On Sat, 12 Mar 2005 15:05:38 +0100, Kim2000 wrote:

> USA er ikke perfekt - langt fra - men det er grunden til vi ikke taler
> tysk
> eller russisk.

Det må være i overført betydning, ellers er det da noget vrøvl.
--
MVH
osv...

Fra : Kim2000

Dato : 12-03-05 22:32

> Det må være i overført betydning, ellers er det da noget vrøvl.
> --

Lad os nu se en gang.....

Hvis USA ikke var gået ind i krigen (2. verdenskrig), så havde Tyskland
næppe tabt den, de havde selvfølgelig fortsat lidt nederlag i Rusland, men
både England og Rusland var mindst ligeså udpint som tyskerne. Det havde
formentlig endt med en fredsaftale på et tidspunkt, måske ville Danmark så
være blevet frigivet, måske ikke. Men med den modstand vi ydede havde det
nok ikke ligefrem været det mest oplagte at de allierede ville stille det
som krav i en fredsaftale.

Nu gik USA jo ind i krigen og Tyskland blev besat - og frigivet - uden
amerikansk tilstedeværelse i Europa havde der været en reel risiko for at
Danmark var blevet besat, russerne var ikke glade for at slippe Bornholm
igen, og Danmark ligger som bekendt på et ret idealt sted i forhold til at
få adgang til verdenshavene. Danmark havde naturligvis aldrig kunne
forsvare
sig imod den røde hær og englænderne var på fallittens rand efter krigen,
hvem andre end USA kunne sikre os frihed? Husker du Ungarn? Havde russerne
gået ind i Ungarn hvis USA havde været i landet? Nej, vel?

Endelig skal vi da heller ikke glemme Marshallhjælpen, der stoppede
fattigdommen i Europa og dermed kommunisternes deomokratiske fremmarch.

Med andre ord; vi kan takke USA for den frihed vi har i dag, bl.a. en
frihed
vi kan benytte til at debattere frihed.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 12-03-05 23:56

On Sat, 12 Mar 2005 22:31:43 +0100, Kim2000 wrote:

> [...]

Snip

> Med andre ord; vi kan takke USA for den frihed vi har i dag, bl.a. en
> frihed vi kan benytte til at debattere frihed.

Altså overført betydning. Som bekendt er russisk ikke "nationalsproget"
i Ungarn.

--
MVH
osv...

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 00:34

> Snip

> Altså overført betydning. Som bekendt er russisk ikke "nationalsproget"
> i Ungarn.

Nååååh, på den måde, så er jeg med

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 13-03-05 00:52

On Sun, 13 Mar 2005 00:33:42 +0100, Kim2000 wrote:

> Nååååh, på den måde, så er jeg med

Jeg bare bare hørt sætningen "det er USAs skyld at vi ikke taler tysk
eller russisk i dag" så mange gange, og hver gang bliver jeg i tvivl om
om folk mener det seriøst eller ej. Derfor ville jeg gerne lige have
afklaret om der var ment i overført betydning eller ej.

Bortset fra det, så tvivler jeg på at ret mange lande ville have
accepteret at hverken Tyskland eller Rusland satte sig på Danmark og
dermed Storebælt og Øresund. Helt sikkert er det at tyskerne ikke ville
acceptere at russerne gjorde det og omvendt. Englænderne ville nok også
give ideen en noget kølig modtagelse (de havde en opfattelse af at havene
tilhørte dem, en opfattelse USA fratog dem i forbindelse med krigen).

--
MVH
osv...

Fra : Croc®

Dato : 13-03-05 02:48

On Sat, 12 Mar 2005 22:31:43 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

> [...]
>nok ikke ligefrem været det mest oplagte at de allierede ville stille det

Fortæl nu ikke at du har historie som liniefag.

Regards Croc®

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 02:59

> Fortæl nu ikke at du har historie som liniefag.

Dette var et tænkt scenarie, tyskland tabte krigen i virkeligheden

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : 3W

Dato : 12-03-05 21:27

"manse" <manse@mail.dk> wrote in message
> Her er lidt om nazisten bush
>

> http://bushflash.com/14.html

Ok, jeg bider. Lad os tage dem en for en.

1. Powerful and continuing nationalism.
Der er forskel på patriotisme og nationalisme. Lær forskellen.

2. Disdain for the Recognition of Human Rights
Retssagerne er i fuld gang. Det kan vel næppe kaldes "disdain".

3. Identifying enemies or scapegoats as a unifying cause
Fjenderne er blevet udpeget, men ingen er "scapegoat". Bush har taget mange
skridt for at klargøre forskellen på Islam og terroristerne.

4. Supremacy of the military
Denne her er fuldstændig latterlig. Militæret er 100% underlagt det civile
styre.

5. Rampant sexism
Hahaha, det bliver mere og mere latterligt. Hvem er lige udpeget til
Secretary of State? Nå ja, en sort kvinde.

6. Controlled mass media
Helt ærligt, jeg fortryder efterhånden jeg begyndte på det her. Den ene slår
den anden i latterlighed.

7. Obsession with national security
Nå, endelig en, som man kan nikke lidt genkendende til.

8. Religion and government are intertwined
Naturligvis vrøvl igen. Danmark er langt mere sammenblanding af kirke og
stat end USA nogensinde vil få.

9. Corporate power is protected
Sig det til Martha Stewart, Dennis Kozlowski, Mark Swartz, John Rigas, Jeff
Skilling, Ken Lay, Bernie Ebbers, og jeg kunne sikkert blive ved.

10. Labor power is suppressed.
Hvor?

11. Disdain for intellectuals and the arts
Haha, ja, det kan nogle gange være svært at tage disse selvudnævnte
"intellektuelle" alvorligt. Ups, udviste jeg foragt ved den sætning?

12. Obsession with crime and punishment.
Der siges yderligere: "Under fascist regimes, the police are given almost
limitless power to enforce the laws". Igen latterligt for enhver med lidt
sund fornuft. Bevismateriale som er ulovligt opnået bliver rutinemæssigt
afvist af domstolene.

13. Rampant cronyism and corruption.
Eksempler?

14. Fraudulent elections
Det emne har været diskuteret nok. Det forbliver en latterlig påstand.

Ok, så én ud af 14. Jeg er glad for, at USA ikke engang er tæt på at være
fascistisk, hvilket også ville have været latterligt, taget i betragtning at
det er et af verdens frieste demokratier.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 13-03-05 00:37

On Sat, 12 Mar 2005 13:08:36 +0100, manse wrote:

> Her er lidt om nazisten bush
>

> http://bushflash.com/14.html

Imponerende lavet, uanset om man er enig eller ej.

Så vidt jeg ved er baggrundsmusikken skrevet til Cabaret og ikke en
oprindelig nazistsang ?

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen