Tim og andre Hardliners, dette er hvad i s~
Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 11:14

Der er fortalr rigtigt meget, også herinde om USA's lettere spegede måde at
se på menneskerettigheder når det gælder Terrormistænkte, og dette er endnu
et udslag af samme.
Mit spørgsmål går til Jesper, Tim og mennesker med denne samme opfattelse.
Er dette helt ok med jer, og er det noget i gerne ser fortsat, også med
flere af samme slags personer?

Citat Dr.dk ..
"11-årig dreng blandt Abu Ghraib-fanger

En dreng på ca. 11 år var blandt fangerne i det berygtede Abu
Ghraib-fængsel i Irak, hvor amerikanske soldater beskyldes for at have
mishandlet nogle irakiske indsatte.

Den tidligere chef for fængslet, general Janis Karpinski, fortæller om
barnefangen i en samtale med den general, der undersøger, hvad der foregik i
fængslet.

Samtalen foregik i maj sidste år, men er blevet offentliggjort nu af
en borgerretsorganisation, som har søgt aktindsigt.

Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er sket
med ham."

Allan Riise

begin 666 clearpixel.gif
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 11:53

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en borgerretsorganisation, som har søgt aktindsigt.
>
> Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er sket

Undskylder for den pokkers GIF streg, grrrr.

Allan Riise

Fra : Sten Schou

Dato : 12-03-05 12:18

> [...]
> en borgerretsorganisation, som har søgt aktindsigt.
>
> Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er

Mange børn dernedefra ser jo noget ældre ud, end de er. Der har været
utallige eksempler her i DK, hvor indvandrerbørn/flygtningebørn har siddet
på skolebænken i 4. klasse, med fuldskæg, og heller ikke har været mere
end
10-11 år.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 12:20

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> en borgerretsorganisation, som har søgt aktindsigt.
>
> Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er sket

Faktisk er der indsatte der er yngre end det i amerikanske og britiske
fængsler.

Hvis terroristerne har hjernevasket en 11 årig dreng til at begå terror,
så er en deprogrammering under sikre forhold en absolut nødvendighed,
også for den 11 årige.

Fra : Spangkuk

Dato : 12-03-05 14:16

> [...]

> Er dette helt ok med jer, og er det noget i gerne ser fortsat, også med

Ja, det har jeg ikke noget problem med. Faktisk mener jeg at den
kriminelle lavalder skal sættes ned til 12 år.

1 år fra eller til skal ikke skille os ad.

Spang

Fra : Tim

Dato : 14-03-05 13:33

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> en borgerretsorganisation, som har søgt aktindsigt.
>
> Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er sket

Hvis det er en 11 årig terrorist, så har jeg da intet problem med det.

Har du?

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 14-03-05 15:14

"Tim" <thpetersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> endnu

> om

> Hvis det er en 11 årig terrorist, så har jeg da intet problem med det.

Har du hørt om Børnesoldater, og hvordan de bliver gjort til samme?
Desforuden er der ingen der ved om nogen som helst af de der er placeret i
Amerikansk varetægt er Terrorister, der er jo ingen der er dømt som sådan!

> Har du?

Ja da.

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 14-03-05 15:20

> Har du hørt om Børnesoldater, og hvordan de bliver gjort til samme?

Ja, indoktrinering eller tvang. Samme metode blev brugt af Saddam i krigen
mod Iran. Det skal de vist ikke i fængsel for at lære.

> Desforuden er der ingen der ved om nogen som helst af de der er placeret i
> Amerikansk varetægt er Terrorister, der er jo ingen der er dømt som sådan!

Altså ved du det heller ikke, men baserer dit indlæg på at de ikke er.

> Ja da.

Fint... du har et problem med, at 11 årige terrorister indespærres. Det har
jeg så ikke.

Det er nok en ret grundlæggende forskel på os to.

Tim

Fra : Allan Riise

Dato : 14-03-05 18:45

> [...]
>>

> Ja, indoktrinering eller tvang. Samme metode blev brugt af Saddam i krigen
> mod Iran. Det skal de vist ikke i fængsel for at lære.

Hvorfor vil du så have dem fængslet, når de bliver "befriet" fra den
indoktrinering?

Og så er man, juridisk uskyldig!

> Altså ved du det heller ikke, men baserer dit indlæg på at de ikke er.

> Fint... du har et problem med, at 11 årige terrorister indespærres. Det
> har
> jeg så ikke.

Børnesoldater, som med en bajonetspids i ryggen presses frem!

> Det er nok en ret grundlæggende forskel på os to.

En af rigtig mange !

Allan Riise

Fra : Spangkuk

Dato : 14-03-05 18:25

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev

> Det oplyses ikke, hvorfor han var fængslet, elller hvad der er sket
> med ham."

Hvad med denne her Allan, den er noget mere håndgribelig.:

Voldtægt og flugt i bil - 12 år gammel

Jeg mener,- da du var 12 år...kunne du da end FINDE din
"ting"... ?

Tiderne skifter Allan, vi er nødt til at følge med.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=348816/

Spang

Fra : Allan Riise

Dato : 14-03-05 18:45

"Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg mener,- da du var 12 år...kunne du da end FINDE din
> "ting"... ?
>
> Tiderne skifter Allan, vi er nødt til at følge med.

Og hvad har det med børnesoldater at gøre?

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 14-03-05 22:26

> "Spangkuk" <øæøæååæøæ@æøæåæø.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvad har det med børnesoldater at gøre?

At også han hører hjemme i fængsel. Skal alt bare skæres ud i pap for dig?

Tim

Fra : Jim

Dato : 14-03-05 21:03

> [...]
>
> Jeg mener,- da du var 12 år...kunne du da end FINDE din
> "ting"... ?
>
> Tiderne skifter Allan, vi er nødt til at følge med.

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=349158/

Denne her skal vi lige have med, så man har noget at sammenligne med.

J.