Var Hitler værre end andre nazier?
Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 14:11

Han skabtes af Goering, som Krupp/Thyssen ville have som kansler, men
Goering så sit karismatiske taler-geni som bedre og håbede at kunne styre
Hitler, - men efter 1933 blev snart Bormann typer mere styrende

Goebbels var mere antisemitisk og Himmler var forbandet dygtig til at
administrere, ligesom Speer der mirakuløst slap for hængning ved at slikke
røv og skrive bog som USA ønskede det

Hvis ti fyldebøtter havde sat ild på københavns huse i 1840 og en af dem
derved havde brændt HC Andersen inde så ingen eventyr blev skrevet, er denne
ene så ondere end de andre ni?

Hitler var hjul i et maskineri og du og jeg er også drevet af arv og miljø
og Hannah Arendt godkendte Eichmann dødsstraf FORDI VI ALTID RETTER BAGER
FOR SMED OG HÆVNPØBLEN VIL HAVE EN LUNS KØD

Hitler var godt nok ulækker de sidste 12 dage, men at du er et menneske der
udsat for samme arv og miljø havde haft en mere fornem moral - det er
indbildsk at påstå.

Vi skal straffe forebyggende - og i nødværge - men at godkende
retsopgørenes dødsstraffe i DK eller i Nyrnberg viser at man er en
afstumpet psykopat.

Fra : Rune

Dato : 11-03-05 15:43

Vidste du at Hannah Arent gav Eichmann sin udgave af Nabokovs Lolita mens
hun besøgte ham i hans celle i Jerusalem efter Eichmann havde sagt han gik
og kedede sig lidt? Men Eichmann nægtede at læse den fordi han mente det
underlødigt litteratur og et umoralsk emne. Du må have nogle problemer med
at sammenholde de forskellige sider af din personlighed.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 22:22

> [...]
> underlødigt litteratur og et umoralsk emne. Du må have nogle problemer med
> at sammenholde de forskellige sider af din personlighed.

Den ide må du gøre forståelig - forklar.

At Eichmann havde gammeldags Kantsk moral og ikke var til Lolita-bog viser
blot at en amerikaner ikke havde situattionsfornemmelse til at finde en
egnet boggave.

Hun fandt ham ikke mere skyldig end en million andre. Hvor ser du
inkonsistens hos mig?

Fra : manse

Dato : 11-03-05 20:27

> [...]
>
> Vi skal straffe forebyggende - og i nødværge - men at godkende
> retsopgørenes dødsstraffe i DK eller i Nyrnberg viser at man er en
han nåede bare ikke at gøre sit arbejde færdigt
så havde der været fred og ro i mellemøsten
ja det ville være dejligt

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 22:25

"manse" <manse@mail.dk> wrote in message

> han nåede bare ikke at gøre sit arbejde færdigt
> så havde der været fred og ro i mellemøsten
> ja det ville være dejligt

Hitler havde aldrig som mål at aflive jøder - kun at forvise dem væk fra
Europa

Godt at UK og USA hjalp jøderne til land i Israel, så ikke Islam bliver
stærk

Først vil de tage jøderne, dernæst os - så det er godt at jøderne holder
muslimerne travle fjernt fra vore fredelige samfund.