Skattefri McDonald's?
Fra : Steen Jensen

Dato : 11-03-05 13:52

Hej
Jeg hørte forleden dag, at McDonald's og andre udenlandsk ejede
selskaber, ikke skal betale skat i Danmark.
Kan det virkeligt være rigtigt?

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Hanzen

Dato : 11-03-05 14:03

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Jeg hørte forleden dag, at McDonald's og andre udenlandsk ejede
> selskaber, ikke skal betale skat i Danmark.
> Kan det virkeligt være rigtigt?

Nej, selvfølgelig skal de betale skat.
Men p.gr.a. skattetekniske fikskakserier har de undgået det i mange år.

--
hilzen
Hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg,
der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Jim

Dato : 11-03-05 14:07

> [...]
> Hej
> Jeg hørte forleden dag, at McDonald's og andre udenlandsk ejede
> selskaber, ikke skal betale skat i Danmark.

Sådan har skattelovgivningen altid været for holdingselskaber i Danmark.
Også de danske.
Har du et problem med det?

Fra : Insane

Dato : 11-03-05 15:21

Jim wrote:
> "Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan har skattelovgivningen altid været for holdingselskaber i Danmark.
> Også de danske.
> Har du et problem med det?

Det har jeg.

Fra : Tim

Dato : 11-03-05 16:19

"Insane" <dont@count.onit> wrote in message

> Det har jeg.

Jævnfør dit navn

Tim

Fra : Jim

Dato : 11-03-05 17:31

"Insane" <dont@count.onit> skrev i en meddelelse

> Det har jeg.

Så må du se, om du kan ændre lovgivningen på området og argumentere for
det.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-03-05 16:07

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse
>
> Sådan har skattelovgivningen altid været for holdingselskaber i Danmark.
> Også de danske.
> Har du et problem med det?

Ja, at det ikke er korrekt.

Årsagen til, at de ikke betaler skat, er, at de bogfører deres indtægter i
udlandet. Ingen indtjening - ingen skat.

Fra : Jim

Dato : 11-03-05 17:32

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, at det ikke er korrekt.
>
> Årsagen til, at de ikke betaler skat, er, at de bogfører deres
> indtægter i
> udlandet. Ingen indtjening - ingen skat.

De står opført som holdingselskaber, og betaler derfor ikke skat.

J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-03-05 22:39

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> "Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De står opført som holdingselskaber, og betaler derfor ikke skat.

Så du påstår altså, at holdningselskaber i Danmark ikke betaler skat?

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 10:36

http://hjem.get2net.dk/keman/almen/001128-02.htm

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 10:45

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://hjem.get2net.dk/keman/almen/001128-02.htm

Hvilket år, og hvorlænge har den været i kraft?
Har Danmark gjort noget ved EU's kritik af samme?
Og er det ikke korrekt at der skal stadig være datterselskaber i andre
lande, hvortil at overskuddet kan overføres?
Hvis ja, så er det jo ikke det at det er et holdingsselskab der kan give
skattefritagelse, men at det er et holdingsselskab med datterselskaber i
andre lande, korrekt?

Det er et ret dårligt link du har bragt her, da der hverken er tidsangivelse
på det, eller en henvisning til relevante §

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:02

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er et ret dårligt link du har bragt her, da der hverken er
> tidsangivelse på det, eller en henvisning til relevante §

Jeg arbejder videre på at finde skatte§§ vedr. emnet.
Og så lader det til at være en meget rød side, jeg har linket til.
Der er en masse tilsvining af APM-Mærsk.
Så det er vist en Enh.listetilhænger, som har flettet siden sammen.
Hvorom alting er, så er det velkendt, at holdingselskaber har nogle
skattefordele ved at slå sig ned i Danmark.
Det skaber jo så også arbejdspladser, hvor der ellers ingen ville være.
Hvis de ikke var i Danmark, så ville de vælge lande som Monaco,
Lichtenstein m.fl.

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 11:27

> Det skaber jo så også arbejdspladser, hvor der ellers ingen ville være.
> Hvis de ikke var i Danmark, så ville de vælge lande som Monaco,
> Lichtenstein m.fl.

Skaber arbejdspladser? I det link du selv sendte står der jo, at Murdoch
blot har en c/o-adresse hos et advokatfirma. Hvor mange arbejdspladser har
det skabt? Og skal man fritages for skat, hvis man skaber arbejdspladser?

LU

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:42

"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Murdoch blot har en c/o-adresse hos et advokatfirma. Hvor mange
> arbejdspladser har det skabt? Og skal man fritages for skat, hvis man

Der er mange måder at etablere et selskab på.
Hvilken skade gør han så på Danmark, siden han så skal betale skat?
Hvordan belaster han Danmark?

J.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-05 09:03

> Der er mange måder at etablere et selskab på.

Det var da et ynkeligt svar på mine spørgsmål!

> Hvilken skade gør han så på Danmark, siden han så skal betale skat?
> Hvordan belaster han Danmark?

Istedet stiller du så et modspørgsmål. Altid en god måde at undvige på. Hvis
du nu svarer på mine spørgsmål, så skal jeg nok svare på dine. Men jeg kan
da sige, at jeg ikke sætter lighedstegn mellem skat og straf. Jeg får min
skat tilbage i form af gratis sygehuse, undervisning, veje, renovation mm.

LU

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-03-05 11:07

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Hvis ja, så er det jo ikke det at det er et holdingsselskab der kan give
> skattefritagelse, men at det er et holdingsselskab med datterselskaber i
> andre lande, korrekt?

Jah:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=169797&vID=0&search=holdingselskab¤skattefrihed

> Det er et ret dårligt link du har bragt her, da der hverken er
tidsangivelse
> på det, eller en henvisning til relevante §

http://www.toldskat.dk er Altid den bedste kilde - så får man også lidt for
Skattekronerne

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 14-03-05 15:55

> http://hjem.get2net.dk/keman/almen/001128-02.htm

Der står ikke, at holdningselskaber ikke betaler skat, men at de kan
overføre overskudet til andre lande, hvos moderselskabet ligger i et andet
land.

Fra : Frank

Dato : 12-03-05 11:28

Hej

>Årsagen til, at de ikke betaler skat, er, at de bogfører deres indtægter i
>udlandet. Ingen indtjening - ingen skat.

Uden at overtræde bogføringsloven - hvordan havde du tænkt dig dette
skulle kunne lade sig gøre?

Ingen indtjening -> ingen penge til at betale udgifterne -> konkurs...

Mvh
Frank

Fra : Kim2000

Dato : 12-03-05 12:29

> Årsagen til, at de ikke betaler skat, er, at de bogfører deres indtægter
> udlandet. Ingen indtjening - ingen skat.

Ja, og det er helt åbentlyst løgn at de ikke tjener penge i Danmark. Du
skal
ikke bilde mig ind at et firma i 25 år (!) bliver på et urentabelt marked.

Problemet er at når en McD åbner så lukker der er par cafer og grillbarer,
som betalte skat, derudover kommer der måske også et par arbejdsløse mere.
McD er en ren udgift for Danmark. At der er 300 andre selskaber der laver
det samme svineri er ingen undskyldning, det gør det kun værre. Det mest
utrolige er dog at man fra politisk side udemærket er klar over den er
gal,
uden man griber ind med en kulegravning.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-05 11:44

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> mvh
> Kim

> Den har indtil videre sparet mig for at få 212 spam-mails.

Ja.
Og det er derfor, man uden problemer kan sætte borgerlige politikere, deres
vælgere og DJØFer i samme kasse som landssvigerne under krigen.

MVH
Egon

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 22:38

> Og det er derfor, man uden problemer kan sætte borgerlige politikere,
> deres
> vælgere og DJØFer i samme kasse som landssvigerne under krigen.

Det er måske lige i overkanten, men man kan da undre sig over politikernes
leflen for de multinationale selskaber, hvis fx Nestle ikke gider føre
forretning her i landet, så overlever landet såmænd nok, mon ikke der blot
ville opstå nye virksomheder (der betaler skat), folk vil have morgenmad,
og
er der et marked er der også et firma der vil være der.

Hvor mange jobs er det fx Nestle skaber i Danmark? Jeg kan måske forstå
man
vender det blinde øje til virksomheder som AP Møller, hvis de fifler lidt
(aner ikke om de gør det), fordi de har 60.000 mand ansat i landet, men
hvor
mange af disse multinationale selskaber er ikke kun en klods om benet på
vores land?

Fra : Jim

Dato : 13-03-05 23:00

> [...]
> og
> er der et marked er der også et firma der vil være der.
>
> Hvor mange jobs er det fx Nestle skaber i Danmark?

Og hvor mange skattekroner de ansatte lægger i den danske statskasse?

> Jeg kan måske forstå
> man
> vender det blinde øje til virksomheder som AP Møller, hvis de fifler
> lidt
> (aner ikke om de gør det),

Det skal du end ikke forsøge på at antyde.
Hr. Møller har tidligere truet med at forlade landet og tage
skattekronerne med.
Men da hr. Møller er meget glad for Danmark, så bliver han og fruen
Emma.
Men for hvert skib hr. Møller udflager, går Danmark glip af en vigtig
milliardindtægt.
Så det er op til politikerne, om vi man vil gå glip af de milliarder,
som Mærsk lægger i den danske statskasse hvert år.

> [...]
> hvor
> mange af disse multinationale selskaber er ikke kun en klods om benet

Hvad er det, som er så tyngende ved at have multinationale selskaber i
Danmark?

J.

Fra : Kim2000

Dato : 13-03-05 23:43

> Og hvor mange skattekroner de ansatte lægger i den danske statskasse?

Jeg tror vi taler forbi hinanden, et selskab som Nestle producerer intet i
Danmark, deres morgenmad importeres og bevares der skal da nogen til at
sætte det på hylderne, men for den butiksansatte er det ligegyldigt om det
er en rød kasse eller en blå kasse der skal på hylden. Landets økonomi
ville
på ingen måde tage skade af at selskabet smuttede. Tværtimod.

> Hvad er det, som er så tyngende ved at have multinationale selskaber i
> Danmark?

Næh, det forstår jeg heller ikke, hvis de multinationale selskaber ikke
vil
betale skat i landet, så må de finde et andet sted at drive deres
forretning. Grunden til jeg så nævner AP Møller er fordi han netop har så
mange folk ansat, mens Nestle vel har 8-10 til at administere kontoret.
Hvis
de ikke var i landet, så ville der nok være andre firmaer der producerede
morgenmad, det ville skabe reelle arbejdspladser.

Fra : Jim

Dato : 14-03-05 00:46

> [...]
> ville
> på ingen måde tage skade af at selskabet smuttede. Tværtimod.

Og Danmark lider ingen skade af deres tilstedeværelse.
De belaster ikke samfundet.

> [...]
> ikke
> vil
> betale skat i landet, så må de finde et andet sted at drive deres

De skal vel ikke betale skat, hvis de er fritaget herfor. De følger vel
bare landets lovgivning.
Så det er vel ikke spørgsmålet, om de vil.

> Grunden til jeg så nævner AP Møller er fordi han netop har så
> mange folk ansat, mens Nestle vel har 8-10 til at administere
> kontoret.

Og de betaler deres skat, altså de ansatte.

> Hvis
> de ikke var i landet, så ville der nok være andre firmaer der
> producerede
> morgenmad, det ville skabe reelle arbejdspladser.

Der er allerede firmaer i Dk, som producerer fødevarer i samme kategori
som Nestlé.
Nestlé er bare Verdens største fødevarevirksomhed.
Dog skal det siges, at der med stor sandsynlighed foreligger nogle
handelsaftaler med detailhandelen i Dk.
Ligeledes forligger der også handelsaftaler Holland og Dk imellem, så
danske producenter af fødevarer får en særplads på det hollandske
marked.
Jeg kan ikke se meningen med, at de betaler skat, når deres selskab ikke
belaster det danske samfund.

J.

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-05 08:05

> Jeg kan ikke se meningen med, at de betaler skat, når deres selskab ikke
> belaster det danske samfund.

Hvilke firmaer belaster det danske samfund i en sådan grad, at du mener, de
skal betale skat? Forklar hvad du mener med "belaster"?

LU

Fra : Egon Stich

Dato : 14-03-05 14:34

> [...]
> som Mærsk lægger i den danske statskasse hvert år.

> Hvad er det, som er så tyngende ved at have multinationale selskaber i

Det er da hamrende ligegyldigt, hvor mange eller få skibe bæstet udflager.
Samtlige besætninger er fra orienten, til lave lønninger.
Han betaler ikke skat.
Så hvad er det lige han bidrager med, udover en brødrister?

MVH
Egon

Fra : Steen Jensen

Dato : 11-03-05 19:34

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Har du et problem med det?

Rent personligt - nej!
Samfundsmæssigt har VI et problem med det, synes du ikke Jim?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Sten Schou

Dato : 11-03-05 19:57

> Rent personligt - nej!
> Samfundsmæssigt har VI et problem med det, synes du ikke Jim?

Du kan jo blot boykotte McDonalds.....hvor svært kan det være?

Hilsen Sten

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-03-05 09:48

Sten Schou <mohmedabacha@yahoo.ca> wrote:

> Du kan jo blot boykotte McDonalds.....hvor svært kan det være?

Det er vist ikke de få gange, jeg kommer der, der er et problem - det er
mere selve problemstillingen. Der er nogle politikere der har sovet i
timen.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 10:33

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse

> Rent personligt - nej!
> Samfundsmæssigt har VI et problem med det, synes du ikke Jim?

Nej, egentlig ikke..
Det lyder meget som om, at du er gal på de forskellige virksomheder,
fordi de anvender de skatteregler, de nu engang kan anvende.
Der er jo ingen virksomheder, som med fuldt overlæg sørger for at have
underskud i en forretning, så de kan undgå at betale skat.
Reglerne har været gældende under flere regeringer, men der var ingen
der råbte op under Nyrups regering. Hvorfor ikke?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 10:45

> [...]
> Reglerne har været gældende under flere regeringer, men der var ingen der
> råbte op under Nyrups regering. Hvorfor ikke?

Jeg gjorde!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:03

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gjorde!

Skrev du et brev til både Nyrup og hans skatteminister?

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 11:07

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Skrev du et brev til både Nyrup og hans skatteminister?

Læserbreve, da det er bedre at offentlige gøre noget sådant, end det er at
skrive til en embedsmand, som arkiverer slige breve lodret!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:31

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Læserbreve, da det er bedre at offentlige gøre noget sådant, end det
> er at skrive til en embedsmand, som arkiverer slige breve lodret!

Altså du satte ikke din stemme ved enhedslisten og skrev åbne breve til
ministrene?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 11:55

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Altså du satte ikke din stemme ved enhedslisten og skrev åbne breve til
> ministrene?

Næ, stemmer du på de borgerlige kun på grund af økonomi?
Hvis ja, er det så ikke tangerende egoisme?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 12:11

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Næ, stemmer du på de borgerlige kun på grund af økonomi?
> Hvis ja, er det så ikke tangerende egoisme?

Jeg stemmer på det parti, som varetager mine egne interesser.
Alt andet ville da være ren fedtmuleidioti.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 12:23

> [...]
>
> Jeg stemmer på det parti, som varetager mine egne interesser.
> Alt andet ville da være ren fedtmuleidioti.

Men altså kun rent økonomisk?
Du tænker ikke på om de forværrer dine, her er dine også din familie,
muligheder for at kunne benytte biblioteker, sygehuse, at der er en
ordentlig infrastruktur, at gældende konventioner bliver overholdt, at
miljøet bliver tilgodeset, at skolerne er til at sidde i, og at ordentlig
lærdom bliver tilbudt. At *alle* mennesker i landet har en reel frihed til
at vælge, at ens eget brød ikke er på bekostning af en andens dd, o.s.v. !
Alt det der hedder samfundsmæssige opgaver, og menneskesyn, det betyder
måske ikke noget?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 14:03

> [...]
> andens dd, o.s.v. !
> Alt det der hedder samfundsmæssige opgaver, og menneskesyn, det

Min familie stemmer på de partier, der varetager deres interesser.
Jeg blander mig ikke i, hvad de stemmer på.
Jeg benytter bibliotekerne på samme måde, som jeg altid har gjort.
Jeg benytter hospitaler ligeledes på samme måde, som jeg alle dage har
gjort.
Jeg kan ikke se noget problem.
Om konventionerne bliver overholdt, er jeg meget sikker på, at de
bliver.
Miljøet tager mit parti også hensyn til i den grad jeg ønsker.
Og jeg tager ikke brødet ud af nogens mund, så heller ikke der ser jeg
nogen problemer.
Jeg går ind for det frie valg, så længe det gavner mig.
Og hvorfor tror du ikke, at menneskesyn betyder noget for mig?

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 14:31

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Min familie stemmer på de partier, der varetager deres interesser.

Dine børn, eller ved du ikke hvad familie betyder, eller har du flere koner?

> Jeg blander mig ikke i, hvad de stemmer på.

Det manglede da også bare, men du debatterer det måske ikke?

> Jeg benytter bibliotekerne på samme måde, som jeg altid har gjort.

Ja det siger jo mig ret meget, da jeg intet ved om hvor meget du benytter
dem!

> Jeg benytter hospitaler ligeledes på samme måde, som jeg alle dage har
> gjort.

Det siger mig også meget, men du glemmer at du samtidigt stemmer for hvad
dine børn skal kunne benytte dig af, og de uden midler, men dem tæmler du
nok ikke på!

> Jeg kan ikke se noget problem.

Det er vidst gået op for de fleste herinde.

> Om konventionerne bliver overholdt, er jeg meget sikker på, at de bliver.

Det mener bl.a. de der er sat til at administrere dem, at de ikke altid gør,
men du forholder dig vel kun til de udtalelser, der kommer fra folk der
deler din mening?

> Miljøet tager mit parti også hensyn til i den grad jeg ønsker.

Nu er miljø jo ikke op til enkeltmand/kvinde, så hvad mener du men det?
At miljøet bliver ødelagt så lidt som du ønsker, eller?

> Og jeg tager ikke brødet ud af nogens mund, så heller ikke der ser jeg
> nogen problemer.

Det er stadig ikke hvad du gør, men hvad den politik du bifalder, giver sig
udtryk i!

> Jeg går ind for det frie valg, så længe det gavner mig.

Og når de frie valg så ikke længere gavner dig, så væk med dem?

> Og hvorfor tror du ikke, at menneskesyn betyder noget for mig?

Fordi jeg læser hvad du skriver!

Men den røde tråd i dine svar, er "ikke svar" baseret på en eneste ting, mig
mig og mig.
Hvad med børns forhold, som du jo også er med til at varetage, uagtet om du
har nogen eller ej, og dyrevelfærd, og de allersvageste, de psykisk syge,
som jo ikke kan stemme ud fra fornuft?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 15:10

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Dine børn, eller ved du ikke hvad familie betyder, eller har du flere
> koner?

Mine børn har ikke stemmeret, så jeg afgør, hvad der er bedst for dem.

> Det manglede da også bare, men du debatterer det måske ikke?

Næ.
De ved, hvad jeg stemmer på, og jeg ved, hvad de stemmer på.
Længere er den ikke.

> Ja det siger jo mig ret meget, da jeg intet ved om hvor meget du
> benytter dem!

Hvad har det med sagen at gøre?
Hvad der sker med bibliotekerne rager mig en papand.
Jeg skal da nok skaffe de bøger, jeg vil læse.

> Det siger mig også meget, men du glemmer at du samtidigt stemmer for
> hvad dine børn skal kunne benytte dig af, og de uden midler, men dem
> tæmler du nok ikke på!

Mine børn mangler ikke et sygehus.
Vi er alle medlemmer hos falck, så vi har transporten, hvis det bliver
nødvendigt, både kørsel 1 og 2.

> Det er vidst gået op for de fleste herinde.

Og det ser du som et problem?

> Det mener bl.a. de der er sat til at administrere dem, at de ikke
> altid gør, men du forholder dig vel kun til de udtalelser, der kommer
> fra folk der deler din mening?

Så længe Danmark ikke er blevet dømt af nogen domstol, så kan jeg ikke
påstå, at vi bryder nogen konventioner.
Men du mangler måske resten af din kones familie til danmark på offenlig
forsørgelse?
Og regeringens politik er i vejen...
Jamen dog.. Hvis du er så utilfreds med reglerne og lovene i Danmark,
så flyt til din kones hjemland, altså Tyrkiet..
Så skal du hurtig få at se, om det bliver bedre.
Jeg tror, at du bliver klogere. Det kan du også kun..

> Nu er miljø jo ikke op til enkeltmand/kvinde, så hvad mener du men
> det?
> At miljøet bliver ødelagt så lidt som du ønsker, eller?

Jeg mener, at man gør det, der skal gøres uden at det tager overhånd.
Vi kan også bruge for mange penge på miljø, jvf. Bjørn Lomborg og hans
udmeldinger.

> Det er stadig ikke hvad du gør, men hvad den politik du bifalder,
> giver sig udtryk i!

Og det mener du er?

> Og når de frie valg så ikke længere gavner dig, så væk med dem?

Mener du væk med de frie valg?

> Fordi jeg læser hvad du skriver!

Så læser du dårligt. Brug dine briller.

> Men den røde tråd i dine svar, er "ikke svar" baseret på en eneste
> ting, mig mig og mig.

Nu er det mit liv, så selvfølgelig er det mig og mine interesser, jeg
varetager.

> Hvad med børns forhold, som du jo også er med til at varetage, uagtet
> om du har nogen eller ej, og dyrevelfærd, og de allersvageste, de
> psykisk syge, som jo ikke kan stemme ud fra fornuft?

DF gør et stort arbejde for de svageste i det danske samfund.
Og det arbejde er jeg godt tilfreds med.

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-03-05 10:53

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Det lyder meget som om, at du er gal på de forskellige virksomheder,
> fordi de anvender de skatteregler, de nu engang kan anvende.

Slet ikke - jeg ville da gøre det samme, hvis jeg havde mulighed for at
undgå at betale skat.
Det jeg synes er for sløset, er at politikerne ikke sætter en stopper
for det....det synes jeg er alt for dårligt. Danske virksomheder flytter
til udlandet - men udenlandske firmaer slipper afsted med at unddrage
sig skatten i Danmark...det hænger ikke sammen!
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:33

> [...]
> til udlandet - men udenlandske firmaer slipper afsted med at unddrage
> sig skatten i Danmark...det hænger ikke sammen!

Gjorde socialdemokraterne noget ved det, da de sad på
ministertaburetterne.
Hvorfor tror du, at danske virksomheder flygter til udlandet?
Kan du forklare mig det?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-03-05 15:37

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Gjorde socialdemokraterne noget ved det, da de sad på
> ministertaburetterne.

Det kan jeg af gode grunde ikke sige noget om, men jeg taler om
politikerne i bred forstand - det er dig der straks blander partipolitik
ind i diskussionen.
Om S gjorde noget ved problemet, gør det jo ikke mere legitimt, at de
nuværende regeringspartier....med påhæng...ikke tager sagen alvorligt.

> Hvorfor tror du, at danske virksomheder flygter til udlandet?

Jeg vil tro at de lavere lønninger er en stor grund, lavere skatter er
sikkert en anden.
Hvad i alverden mener du egentligt, at det har med sagen at gøre?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 17:30

> Det kan jeg af gode grunde ikke sige noget om, men jeg taler om
> politikerne i bred forstand - det er dig der straks blander
> partipolitik
> ind i diskussionen.

Tja, du bebrejder jo denne regering og virksomhederne, som benytter sig
af gældende regler.

> Om S gjorde noget ved problemet, gør det jo ikke mere legitimt, at de
> nuværende regeringspartier....med påhæng...ikke tager sagen alvorligt.

Og hvis ikke tidligere regering gjorde noget, hvorfor skulle den
nuværende?
Hvad er incitamentet?

> Jeg vil tro at de lavere lønninger er en stor grund, lavere skatter er
> sikkert en anden.

Og hvis vi kunne løse problemet med en lavere skat for virksomhederne i
Danmark, så vi kunne bevare arbejdspladserne, samtidig med, at man i
Danmark gjorde mere ved sin uddannelse, når man gik i skole?
Vil det så være noget, du kunne gå ind for. For du vil sikkert ikke være
med til at sænke lønningerne, vil du?

> Hvad i alverden mener du egentligt, at det har med sagen at gøre?

Vil du have virksomheder i Danmark eller ej?
Skal det være rentabelt for virksomhederne at ansætte de folk, de måtte
have behov for?

J.

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-03-05 22:38

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Skal det være rentabelt for virksomhederne at ansætte de folk, de måtte
> have behov for?

Jeg tror desværre du ikke fatter et klap af hvad jeg skriver, så for min
part stopper denne diskussion her.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 23:23

> Jeg tror desværre du ikke fatter et klap af hvad jeg skriver, så for
> min
> part stopper denne diskussion her.

Eller også ser du bare problemet større end det er..
Men god fornøjelse med din tilbagetrækning.
Jeg forstår din retræte.

J.

Fra : 3W

Dato : 12-03-05 20:29

Det er interessant hvordan venstrefløjen her på listen bliver tosset over,
at virksomheder udnytter skattelovgivningen til egen fordel, og xenofoberne
bliver tosset over, at indvandrere udnytter bistandslovgivningen til egen
fordel.
Hvorfor ikke rette vreden hvor den virkeligt hører hjemme? Hos de uduelige
politikere, som er ansvarlige for lovene.

Fra : Frank

Dato : 11-03-05 14:13

Hej

> Jeg hørte forleden dag, at McDonald's og andre udenlandsk ejede
> selskaber, ikke skal betale skat i Danmark.
> Kan det virkeligt være rigtigt?

Som udgangspunkt: Nej.

Har en virksomheds, dansk eller udenlands ejet, overskud skal der betales
skat af overskudet.

Ifm.virksomheder der f.eks. er dansk datterselskab af et udenlandsk selskab
eller et dansk selskab der har udenlandske datterselskaber kan man dog lave
visse konstruktionerne der gør at overskudet bliver flyttet ud af landet.
Man kan f.eks. købe råvarer fra det udenlandske moder/datterselskab til
kunstigt høje priser, betale royalties/franticeafgifter ect og på den måde
placerer sit overskud hvor det beskattes lavest.

Om McDonalds gør det er svært at bevise.

Mvh
Frank

Fra : kvaerulant

Dato : 11-03-05 20:40

Frank wrote:

> [...]
>placerer sit overskud hvor det beskattes lavest.
>
>Om McDonalds gør det er svært at bevise.

Det er ikke nogen hemmelighed at McDonalds i Danmark betaler royalties.

Fra : Ingolf

Dato : 12-03-05 19:11

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg hørte forleden dag, at McDonald's og andre udenlandsk ejede
> selskaber, ikke skal betale skat i Danmark.
> [...]

"Stop multinasserne"
Fra: http://www.enhedslisten.dk/detmenervi.asp?nyhed=7884

McD er langt fra de eneste.. der er langt flere.. blandt de største og
slemmeste:
Coca-Cola
Kraft Foods
Unilever
Nestlé
Aldi
Blockbuster
Kemira
Kelloggs
Fiat
Elgiganten

I benzinselskaber alene...
Shell Service
Statoil Detailhandel
Q 8
Hydro Texaco

- 4 benzinselskaber, der står for ca. 3/4 af benzinsalget i Danmark. Tror
Fogh mon at den Danske deltagelse i irakplyndringen, vil få disse selskaber
til at betale lidt skat? Eller har det noget at gøre med opera-møller?
_
Der er ingen rabatter og bonus-fis, til gengæld får du den til nettopris!
Hos.. DK BENZIN! ;)