Hvordan stiller man op til kommunalvalget
Fra : ibber

Dato : 11-03-05 12:28

Hvordan stiller man op til kommunalvalget ?

Er blevet afvist af det parti jeg har meldt mig ind i.

Da jeg igennem læserbreve i lokal aviserne har gjort opmærksompå hvordan de
forskellige byrådsmedlemmer vender kasketten efter forgodtbefindende.
Tvivler jeg på der er andre partier der vil have mig siddende i byrådet

Hvordan stiller man op som enkelt person kan nogen henvise mig til
hjemmesider , lovgivning etc. der forklarer reglerne

Fra : MAndersen

Dato : 11-03-05 12:34

"ibber" <123786456382934324323912934494@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan stiller man op som enkelt person kan nogen henvise mig til
> hjemmesider , lovgivning etc. der forklarer reglerne

Du samler bare x tusinede underskrifter, så er du klar. Se på
indenrigsministeriets hjemmeside.

MAndersen

Fra : Frank

Dato : 11-03-05 12:59

Hej

> Hvordan stiller man op som enkelt person kan nogen henvise mig til
> hjemmesider , lovgivning etc. der forklarer reglerne

Underskrifter fra 25 "stillere", der alle har valgret, skal samles,
hvorefter du melder dit kandidatur til Indenrigsministeriet.

Mvh

Frank

Fra : ibber

Dato : 11-03-05 13:09

Er det så nogen der skal bo i kommunen eller ?
kan det f.eks være nogen af jer

"Are you still wasting your time with spam?...
There is a solution!"

Protected by GIANT Company's Spam Inspector
The most powerful anti-spam software available.
http://mail.spaminspector.com

Fra : Frank

Dato : 11-03-05 13:33

Hej

> Er det så nogen der skal bo i kommunen eller ?

Det vil jeg stærk formode - men kan ikke lige her henvise til en paragraf.

> kan det f.eks være nogen af jer

Tja - jeg er fra Odense......

Mvh
Frank

Fra : ibber

Dato : 11-03-05 14:06

Tja - jeg er fra Odense......

Det kan du jo ikke gøre for
Men ledte en masse steder og fandt ud af det skulle være fra kommunen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 11-03-05 16:47

Frank wrote:
> Underskrifter fra 25 "stillere", der alle har valgret, skal samles,
> hvorefter du melder dit kandidatur til Indenrigsministeriet.

Jeg vil tro det er mere relevant at henvende sig til folkeregisteret i
den kommune man bor i. Ved opstilling til folketingsvalg skal man
henvende sig der.

Der er højest sansynligt tale om at man skal bruge en bestemt formulat
at indsamle underskrifterne på.

Men det ved de alt om på folkeregistret.

--
MVH Finn