Venstres ungdom støtter Helles -S kandidat~
Fra : Lyrik

Dato : 11-03-05 12:13

Venstre Ungdom (VU) støtter Helle Thorning-Schmidt i det socialdemokratiske
formandsopgør med Frank Jensen.
<citat Politiken>

Dette burde få alle socialdemokraters røde lamper til at lyse og
alarmhøjttalerne til at gå: "Biiip! Biiip! Biiip"!
"Højttalerne på den folkelige sverigsbåd" lyder: Forlad skuden!- gå i
redningsbådene!

Hilsen
Jens Erik

Fra : Jensen

Dato : 11-03-05 12:30

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> alarmhøjttalerne til at gå: "Biiip! Biiip! Biiip"!
> "Højttalerne på den folkelige sverigsbåd" lyder: Forlad skuden!- gå i

Ja stem på Frank det gør jeg og jeg har stemmeret, ved en kommede
urafstemning.

--
Hej fra oz5vib. Børge Højlund Jensen.
Se min Hjemmeside.

Fra : Jim

Dato : 11-03-05 13:58

"Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Ja stem på Frank det gør jeg og jeg har stemmeret, ved en kommede
> urafstemning.

Ja, det lyder da godt.
Så er vi sikre på, at S ikke overlever næste valg heller.
Så længe Lykketoftfløjen stadig blander sig (lad ham endelig), så går
det nedad for S.
Det sidste jeg hørte, var at Lykketoft gerne så at LO var mere politisk
engageret og gerne i S.
Lykketoft har stadig ikke fattet, at LO´s medlemer ikke alle er
socialdem.
Det må være ønsketænkning fra Lykketofts side.
Også fra din Børge?

Fra : Djævelens advokat

Dato : 11-03-05 12:54

> [...]
> alarmhøjttalerne til at gå: "Biiip! Biiip! Biiip"!
> "Højttalerne på den folkelige sverigsbåd" lyder: Forlad skuden!- gå i

ja jeg undrer mig også¨. Vil de have en socialdemokrat som formand (ganske
vist med fare for at tabe endnu et valg , eler vil de have en
skabsvenstrekvinde, og vinde næste valg, og blive helt sikre på at det er
sidste gang de har magten

da

Fra : Jim

Dato : 11-03-05 14:01

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> [...]
> (ganske vist med fare for at tabe endnu et valg , eler vil de have en
> skabsvenstrekvinde, og vinde næste valg, og blive helt sikre på at det

De fleste af dem er i skabet.
De er skabs DF´ere, skabs-venstrefolk, skabs-radikale m.v.
De tør bare ikke stå ved det, da de jo treditionen tro altid har stemt
S.
Men vælger de S fra og melder sig ud af partiet, så har dejo ikke
kammeratfrønsen og alle pampergoderne længere.

J.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 15:58

> [...]
> alarmhøjttalerne til at gå: "Biiip! Biiip! Biiip"!
> "Højttalerne på den folkelige sverigsbåd" lyder: Forlad skuden!- gå i

Tjah - jeg er i mit konspirations-hjørne i dag - og tror at VU melder
det ud, så det kan afskrække en masse socialdemokrater fra at stemme på
Helle T.S.. Hvis Frank Jensen vinde får socialdemokraterne den svageste
formand i kampen mod Anders Fogh.

Altså rent spin fra VU's side.

LU

Fra : Politico

Dato : 11-03-05 16:44

"LU" <luh77snabelahotmailpunktumdk> wrote in message

> [...]
> det ud, så det kan afskrække en masse socialdemokrater fra at stemme på
> Helle T.S.. Hvis Frank Jensen vinde får socialdemokraterne den svageste

Jeg er i mit konspirations-bluff-hjørne i dag - hvad hvis det lige præcis er
det, VU regner med at en masse socialdemokrater vil tænke?

/ Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-05 17:56

> Jeg er i mit konspirations-bluff-hjørne i dag - hvad hvis det lige præcis
> er
> det, VU regner med at en masse socialdemokrater vil tænke?

Hvad henviser "det" til? At de socialdemokratiske medlemmer tænker: "VU
laver et stunt, der skal få os til at stemme på Frank Jensen?"

LU

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 02:20

> Hvad henviser "det" til? At de socialdemokratiske medlemmer tænker: "VU
> laver et stunt, der skal få os til at stemme på Frank Jensen?"

Det er vel ligesom poker - bluff eller ikke bluff - jeg tror nu ikke det
påvirker det endelige resultat - men jeg kunne da godt ønske mig Frank som
formand - så hiver han forhåbentligt endnu et nederlag hjem - og det er da
rart at tænke på. Og de 400 kroner der har givet mig stemmeret er godt givet
ud for at stemme på Frank.

PN

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 09:27

> Og de 400 kroner der har givet mig stemmeret er godt givet ud for at
> stemme på Frank.

Det kunne man jo kalde mangel på moral og politisk fairness. Men når nu
socialdemokraterne har 52.000 medlemmer, så vil jeg nu hellere kalde dit
forsøg for uintelligent. Jøsses.

LU

Fra : Allan Knaap

Dato : 13-03-05 17:33

> Det kunne man jo kalde mangel på moral og politisk fairness. Men når nu
> socialdemokraterne har 52.000 medlemmer, så vil jeg nu hellere kalde dit
> forsøg for uintelligent. Jøsses.

Ikke desto mindre hvad der sker. Tror nu ikke det foregår organiseret, men
flere jeg har snakket har da sagt at det var noget de kunne finde på med det
til formål at gøre sit til at Frank Jensen bliver stemt til formandsposten.

Ikke moralsk korrekt, men tanken om at man her har en eminent mulighed for
at danne grobund for socialdemokraternes totale kolaps til det næste
folketingsvalg gør det vel nok ret så fristende at se bort fra politisk
fairness for stund :)

Men det kan jo også vise at være den største fejltagelse nogensinde da Frank
kan gå hen og vokse med opgaven. Det kan kun fremtiden vise.

Jeg for én lader socialdemokraterne finde deres dreng/kvinde og så må
regeringen arbejde med hvem det end bliver.

Allan Knaap

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 10:26

<pni> skrev i en meddelelse

> [...]
> formand - så hiver han forhåbentligt endnu et nederlag hjem - og det er da
> rart at tænke på. Og de 400 kroner der har givet mig stemmeret er godt

Og med tanke på at flere herinde kalder bl.a. Frank Aaen for kapitalist
fordi at både Enhedslisten og SF, vil være med til generelsforsamlingerne i
f.eks Mærsk, og derfor har købt Aktier, så virker det ret useriøst!

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 10:40

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kapitalist fordi at både Enhedslisten og SF, vil være med til
> generelsforsamlingerne i f.eks Mærsk, og derfor har købt Aktier, så

Det kan de jo sagtens påstå, men vi andre, som kommer på
generalforsamlingerne, kan jo se noget andet.
Det virker nærmest som om, at de ikke får taletid nok i Folketinget.
Og så må de hellere udgyde deres harme over hr. Møllers evne til at
skabe vækst.
Se det er useriøst.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 12-03-05 10:51

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker nærmest som om, at de ikke får taletid nok i Folketinget.
> Og så må de hellere udgyde deres harme over hr. Møllers evne til at skabe

Det er jo ikke fordi at ahan skaber vækst, vel?
Det er et totalt spin at skrive noget sådant.
det er jo metoderne han i visse sammenhæng bruger, for at skabe den vækst

> Se det er useriøst.
Ja, jeg må give dig ret i at det du her skrev var useriøst!

Det ville være useriøst at kritisere noget man ikke har nærmere kendskab
til, og hvordan får man dette kendskab?
Ved at have aktier, som giver mere indsigt i samme firmaer, og som giver
stemmeret.
Er det også, i dine øjne, useriøst at Danmark, som jeg er et lille land i
FN/EU regi, oprøster sin stemme i kritik af samme, og det rimelig tit, eller
skulle vi, når vi er kritiske holde os uden for?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 11:30

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo ikke fordi at ahan skaber vækst, vel?
> Det er et totalt spin at skrive noget sådant.

Nå da.

> det er jo metoderne han i visse sammenhæng bruger, for at skabe den
> vækst

> Ja, jeg må give dig ret i at det du her skrev var useriøst!

Det er nu mere Enh.listen, som er useriøs i deres opførsel.

> Det ville være useriøst at kritisere noget man ikke har nærmere
> kendskab til, og hvordan får man dette kendskab?

Hvis du tæmker på Enh.listens kendskab til APM-Mærsk´s forretning, så
kan de læse årsberetningen, som alle andre.
Der er masser af materiale på http://www.mærsk.com , de kan bare gå
igang.
De spørger jo ikke om noget på generalforsamlingen, men lægger for det
meste ud med en masse påstande om skatteundragelse og dårlig moral.
Og når de anfægter APM-Mærsk´s moral og anstændighed, så kan hr. Møller
ikke andet end at give svar på tiltale. Frank Aaen er blevet sat på
plads hver eneste gang.

> Ved at have aktier, som giver mere indsigt i samme firmaer, og som
> giver stemmeret.

Hvad kan han anvende den stemmeret til, når fonden og hr. Møller har
aktiemajoriteten.
Hvis Frank Aaen tror, at han kan ændre noget på den facon, så er han
dummere end våde brosten i november.
Problemet med Frank Aaen består i hans antikapitalisme. At have en andel
i et selskab eller være i besiddelse af aktier er kapitalisme i sin
enkelthed.
Jeg går ind for kapitalisme. Som Mr. Gekko sagde i filmen Wall Street,
"greed is good, greed works".
Og så bryder manden fandme sine egne og antikapitalismens regler ved at
blive aktionær.
Det svarer til, at en miljøforkæmper køber sig en stor mercedes og ræser
afsted for at indhente en 747 på vej til USA.
"De pokkers miljøsvin, jeg skal nok få fat i dem".
Aaen får ikke mere indsigt af at købe en aktie.
Alle generalforsamlinger bliver offentliggjort på deres hjemmesider samt
på fondsbørsens hjemmeside.
Jeg får da ikke ingredienslisten i hånden af Coca Colas direktør ved at
købe en aktie i firmaet.
Tror Aaen, at APM-Mærsk bliver en slags åbent hus med tagselvbord af
forretningshemmligheder, virksomhedsforbindelser m.m. ved at han galer
op ved gf?
Så er han dummere en våde brosten i november. Det er APM-Mærsks styrke
at holde kortene tæt til kroppen. Og Frank er altså ikke en del af
inderkredsen.

> Er det også, i dine øjne, useriøst at Danmark, som jeg er et lille
> land i FN/EU regi, oprøster sin stemme i kritik af samme, og det
> rimelig tit, eller skulle vi, når vi er kritiske holde os uden for?

Du blander tingene sammen.
FN/EU er ikke et privat foretagende.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 12-03-05 12:23

!

> [...]
> det ud, så det kan afskrække en masse socialdemokrater fra at stemme på
> Helle T.S.. Hvis Frank Jensen vinde får socialdemokraterne den svageste

Det virker som om Frank vil genoptage klassekamp og den stil som Auken
førte
i firserne, hvor man egentlig ikke er særlig forhandlingsvillig, mens
Helle
virker som personen der vil bide sig fast i bordkanten. Lige nu er DF den
eneste forhandlingspartner for regeringen. Det må være bedre at
socialdemokraterne er et forhandlingsalternativ end de sidder i et hjørne
og
surmuler.

Fx er der en folkeskolereform under optræk, det må være unægtelig være
bedre
at have socialdemokratterne med ved bordet end det sker med (gisp) tossen
Louise Frevert, der ikke kun savner pædagogisk viden, almindelige dannelse
men også er i desperat brug for mere inteligens.

Mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Knaap

Dato : 13-03-05 17:23

> [...]
> det ud, så det kan afskrække en masse socialdemokrater fra at stemme på
> Helle T.S.. Hvis Frank Jensen vinde får socialdemokraterne den svageste

Der er jo ingen tvivl om at Anders Fogh Rasmussen kan læse kønne Frank som
en åben bog og vil have betydeligt nemmere ved at tackle Frank. Hvis det vel
og mærke overhovedet bliver et problem da Frank såmænd nok kan håndtere at
styre Socialdemokrakterne til et nyt nederlag.

Helle Thorning-Schmidt der i mod bliver en opgave omend ikke umulig da
regeringen har 4 år til at lære hende at kende.

Allan Knaap

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 15-03-05 05:16

Lyrik wrote:
> Venstre Ungdom (VU) støtter Helle Thorning-Schmidt i det
> socialdemokratiske formandsopgør med Frank Jensen.
> <citat Politiken>

Ungdommen har altid været mere idealistisk end de ældre. VU kan se, at
Helle viil Venstres politik, og at Frank vil en socialdemokratisk
politik. Så set med de idealistiske briller og uden taburetlim i måsen,
er VU'erne naturligvis glade for Helle.

> Dette burde få alle socialdemokraters røde lamper til at lyse og
> alarmhøjttalerne til at gå: "Biiip! Biiip! Biiip"!

Ja, det burde det; men "socialdemokraterne" langs de danske motorveje
har lige som alle de andre ligusterfacister samme steder set vældige
mængder penge dale ned i deres skød(e) i en del år efterhånden.
Klassekamps-Frank er ikke deres kop te. De vil meget hellere have
forstående Gucci-Helle. De kan jo godt se, at de er rykket over i den
klasse, som Frank mener har de bredeste skuldre.

På den anden side holder de af at se sig selv som solidariske (bare det
ikke koster parisermodellen til lillemor), og at stemme
socialkammeratligt er ren Brasso for deres glorie. At stemme på Venstre,
hvor de hører hjemme virker for brutalt på deres følsomme sind, der ikke
tåler selverkendelsen om, at man er blevet et selvtilstrækkeligt
borgerdyr.

Og så er det jo dejlig bekvemt at kunne stemme på en venstrekvinde i
socialdemokratiske fåreklæder. Og smagfuldt at klæderne er designet af
Gucci. Så ved man, hun har rigtige indstilling.

Man forstår godt de arbejdere, som før stemte socialdemokratisk, nu
stemmer DF. De har forlængst set skriften på væggen.