Fagforening vil har FLERE styrmænd ansat
Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 08:45

Efter en uheldig kombination af druk hos styrmand og værdiløst alarmsystem
hos Storebæltsbro,
som gav kollision,
kan man i EB 10.marts05 læse krav om fyring af trafikchefer, og fagforening
for styrmænd vil have flere på broen

Mit læserbrev om øget brug af automatpilot har de ikke optaget - folk kan
lide forargelse, det sælger aviser. Jeg tror konstruktive løsninger ville
sælge lige så godt

"Ludditer" var maskinstormere der smadrede Englands første automatiske
væveri i 1800-tallet. Vi er ikke kommet videre.Folk ved at de ikke er
uundværlige og frygter fyring og arbejdsløshed, og de angriber derfor
budbringeren i stedet for at pejle i ny retning efter budskabet.
Som er at vi må dygtiggøre os i ting som robotter ikke kan klare

At lade vore børn slikke pik på naboen og derved tjene penge er OK
fritidsjob, hvis forældrene har opdraget barnet, så det ikke føler skam og
ikke udsætter sig for fare. Der er masser af spændende, og kreative sysler
man kan sætte sig ind i og opnå forståelse af, og når man har nok indsigt,
er der intet at frygte.

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-03-05 10:57

Hvorfor skal der være overvaagning paa netop Storebælt?
Findes det paa andre broer verden over?
Der er altid en risiko for paasejling men en eventuel skade dækkes vel af
forsikringsselskaberne?

Mit forslag:
Skibe der vil passere broen skal dokumentere at deres forsikring dækker.
Afskaf den alligevel værdiløse overvaagning, der kun er retrætejob for
afdankede skibsofficerer og afskaf broafgiften, broen er kun et stykke
motorvej som al anden motorvej i Danmark.
Gør færgerne "gratis" lige som vejene.

Aage

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 11:11

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message
> [...]
> afdankede skibsofficerer og afskaf broafgiften, broen er kun et stykke
> motorvej som al anden motorvej i Danmark.

Det passer jo ikke, hvis E45 lukkes i nogle timer som det skete her i morgen
kan man bare køre udenom, og det uden nævneværdig forsinkelse.
Hvis broen lukkes pga en skade tager det jo sikkert lang tid, flere uger
eller måneder, og det vil være meget alvorligt for den danske økonomi.

FUT: dk.politik.trafik

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-03-05 11:27

"Christian B. Andresen"
>Hvis broen lukkes pga en skade tager det jo sikkert lang tid, flere uger
> eller måneder, og det vil være meget alvorligt for den danske økonomi.

Det maa forsikringen saa betale

Aage

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 13:29

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen"
>
> Det maa forsikringen saa betale

Det har de helt sikkert taget forbehold for.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 13:35

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Det har de helt sikkert taget forbehold for.

Haag og Geneve-konventioner er 99% skadelige
- lad os udvide den gavnlige 1% til 2% ved at arbejde for krav om forsikring
mod påvisning af udledning af spildolie i danske farvande - og kollisioner
mm

Væk med uanstændige forbehold - hvilke andre er der mon? Og hvordan har man
tilladt fornuften ikke at sejre?

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-03-05 13:55

> Det har de helt sikkert taget forbehold for.

Og saa kommer skibe med forsikringsforbehold ikke igennem.

Aage

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 14:13

> Og saa kommer skibe med forsikringsforbehold ikke igennem.

Og så blir russerne vrede - men russerne er ikke så stærke som de har været.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 14:35

> Og saa kommer skibe med forsikringsforbehold ikke igennem.

Det tror jeg ikke Danmark kan gennemtrumfe, når vi ikke endgang kan
gennemtrumfe et lodskrav.

FUT: dk.politik.trafik

Fra : Tim Christensen

Dato : 11-03-05 15:19

Aage Andersen wrote:

> Og saa kommer skibe med forsikringsforbehold ikke igennem.

Danmark er forpligtiget gennem internationale konventioner om at lade
skibe igennem - man kan ikke begynde at stille absurde krav om umulige
forsikringer som ingen kan opfylde.

Mvh

Tim

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-03-05 15:50

"Tim Christensen"
> Danmark er forpligtiget gennem internationale konventioner om at lade
> skibe igennem - man kan ikke begynde at stille absurde krav om umulige
> forsikringer som ingen kan opfylde.

De har gennemsejlingsret men det giver vel ikke ret til at beskadige broen
uden erstatningsansvar.
Er det ogsaa absurd at alle bilejere skal have en ansvarsforsikring?

Aage

Fra : Thomas Krogh

Dato : 11-03-05 21:16

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> wrote in message

(...)

> De har gennemsejlingsret men det giver vel ikke ret til at beskadige broen
> uden erstatningsansvar.

Nej, der er frit slag for at lægge sag an mod dem.

(...)
> Er det ogsaa absurd at alle bilejere skal have en ansvarsforsikring?

Har Danmark pludseligt fået jurisdiktion over internationalt farvand, siden
du tror vi kan gennemtvinge den slags, eller mener du bare vi skal tvinge
dem uanset?

mvh

Thomas Krogh

Fra : Aage Andersen

Dato : 11-03-05 11:13

Jeg indser nu at mit indlæg ikke har meget med videnskab at gøre.

Derfor vil jeg gerne spørge om, hvor store skaderne paa broen ville være ved
en central kollision af skibet paa en af vestbroens bropiller?

Aage

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 13:31

> [...]
ved
> en central kollision af skibet paa en af vestbroens bropiller?

Jeg mener at have læst noget om at vestbroens piller mindst kan holde til en
frontalkollision af et 2.000 brt tons skib med 15 knob, og brofaget blev
ramt af et skib på 3.500 brt med 11 knob.

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 13:42

> [...]
> frontalkollision af et 2.000 brt tons skib med 15 knob, og brofaget blev
> ramt af et skib på 3.500 brt med 11 knob.

At man nød at torturere bilismen ved at lukke broen LÆNGE pga denne måned
pjat-kollision viser at vi må give DF regeringsmagt snarest - de har så
meget glistrupsk balast at de - og kun de - kan banke trafikbureaukraterne
på plads

Broen gav fyldebøtten en retfærdig dødsstraf og søfolk vil måske vælge at
lade en philipiner-matros sove på broen så styrmænd, der styrter om af druk,
kan sparke matrosen vågen inden

Alle kan lære at stoppe et skib eller dreje eller alarmere, hvis tydelig gal
kurs. Men bedst er automatpilot . mennesket er blot reservemålmand

Fra : Bo Warming

Dato : 11-03-05 13:22

> [...]
> forsikringsselskaberne?
>
> Mit forslag:
> Skibe der vil passere broen skal dokumentere at deres forsikring dækker.

Mon internationale regler muliggør at vi opkræver/kræver forsikring. At
skibe smider spildolie ud nær være badestrande har vi måtte ignorere i
årtier

> Afskaf den alligevel værdiløse overvaagning, der kun er retrætejob for
> afdankede skibsofficerer

Automatik er bedst - Sverige har biler der ikke vil køre hvis der er sprit i
bilistens ånde og GPS-satelit skal kunne gribe ind i styring, hvis optræk
til kollision - incl vedr tog, fly og visse biler

og afskaf broafgiften, broen er kun et stykke
> motorvej som al anden motorvej i Danmark.
> Gør færgerne "gratis" lige som vejene.

Staten har brug for penge - al skat er hæslig - brugerafgift har lidt
retfærdighed i sig - så bør vi ikke snarere indføre automatisk
bompengeopkrævning OVERALT (RoadPricing - gpssatelit-overvågning)
At de meget bilende betaler særligt til vore skadestuer, er da fair play

Storebror ser dig - det samfund har vi alligevel allerede på så mange
områder - vi skal blot sørge for at alle får samme indsigt som stat/politi.
At ikke kun ministre skal oplyse økonomi men også naboens indtægt og formue
kan læses på nettet har Nordskandinaverne vist allerede og det lever med
det.
At min kone kan få oplyst hvorlænge min bil holdt ved den og den
massageklinik - tja, man skal stå ved sandheden. Hvis nogen har været i
psykiatrisk terapi (hvad jeg ikke har - og min kone er ligeglad med erotiske
sidespring) who cares? Skamfølelse vil mindskes når man ser at SÅDAN ER DE
ALLE.

Journalister pådutter os registrerings-psykose - men ikke kun Glistrup og
mig er registrerings-nudister

Dk.videnskab klogeågerne (næppe Andersen men mere nørdede) må gerne - som
før - pege mod hvor teknikken ikke er parat endnu. Jeg tror paradis imorgen
ligger på den flade hånd, men ?
Politi bliver arbejdsløse når muslimbilernes færden er kendt på tid og sted
altid - bliver det kedeligt med nul terrorisme?

Fra : Jim

Dato : 12-03-05 12:08

"Aage Andersen" <aaa(REMOVE)@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor skal der være overvaagning paa netop Storebælt?
> Findes det paa andre broer verden over?
> Der er altid en risiko for paasejling men en eventuel skade dækkes vel
> af forsikringsselskaberne?

Storebælt er ikke som andre farvande.
Tag du et maritimt kort over Storebælt og kig lidt på østrenden og
dybden samt bredden af denne.
Tag så de samme forhold rundt om i verdenen..
Du vil se en stor forskel.
Hvis broen påsejles og ikke kan benyttes, hvem skal så dække
færgedriften?
Næste gang er vi måske ikke så heldige, at kun et af
besætningsmedlemmerne afgik ved døden.
Og så var det "heldigvis" kun hans egen skyld.
Hvis du har mulighed for det, så tag en lytter på kanal 11 på de
maritime frekvenser, så vil du høre, hvor mange skibe, der dagligt
passerer, og hvor mange der skal råbes op, fordi de ikke overholder
pligten af at melde sig til VTS med oplysninger om deres navn,
størrelse, dybdegang og destination.

> [...]
> afdankede skibsofficerer og afskaf broafgiften, broen er kun et stykke
> motorvej som al anden motorvej i Danmark.

En motorvej, som kan påsejles med en national katastrofe til følge.
Din beskrivelse af VTS-medarbejderne er for lav.

> Gør færgerne "gratis" lige som vejene.

Hvorfor skal alt være gratis?
Broen har kostet mange penge at bygge, og de skal hentes ind igen.
Vi kunne selvfølgelig også gøre som i andre lande, indføre roadpricing.
Så ville alle, hvad enten de benytter broen eller ej, betale af på den.
Vi kunne også forhøje bilafgifterne, så folk skulle betale op til 4
gange bilens grundpris.
Vi kan forøge den grønne- / vægtafgiften til det dobbelte.
Hvilken af modellerne foretrækker du?

J.