Det Amerikanske Demokrati er på tilbagetræ~
Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 13:21

Nu vil USA skam ikke have det mere, nu er det.
Fanger af anden nationalitet ned Amerikansk der kan riskere dødsstraf i USA,
er nu afskåret fra at få Diplomatisk hjælp fra eget land.
Jeg aner nu nok hvorfor at USA ikke længere ønsker denne, for dem utidige
indblanding, da det vil gøre det ulig sværere for dem at få dømt f.eks.
Terrorsigtede til døden.

Sakset fra Washington Post..
"The Bush administration has decided to pull out of an international
agreement that opponents of the death penalty have used to fight the
sentences of foreigners on death row in the United States, officials said
yesterday.
In a two-paragraph letter dated March 7, Secretary of State Condoleezza Rice
informed U.N. Secretary General Kofi Annan that the United States "hereby
withdraws" from the Optional Protocol to the Vienna Convention on Consular
Relations. The United States proposed the protocol in 1963 and ratified
it -- along with the rest of the Vienna Convention -- in 1969. "

Længe leve USA!

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 13:23

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Consular Relations. The United States proposed the protocol in 1963 and
> ratified it -- along with the rest of the Vienna Convention -- in 1969. "

Her mere om samme fra DR..

"USA har trukket sig ud af en international aftale, der har givet FNs
øverste domstol, domstolen i Haag, mulighed for at behandle klager over USAs
overholdelse - eller mangel på samme - af en international konvention.

Beslutningen, der blev meddelt FN i går, er det amerikanske svar på, at Den
Internationale Domstol i Haag sidste år pålagde USA at genoptage sagerne for
51 mexicanere, der sidder på dødsgangene i amerikanske fængsler.

Udlændinges ret til hjælp
USA meddeler, at man ikke har trukket sig ud af Wien-konventionen om
konsular bistand, men af en protokol, der giver Haag-domstolen beføjelse til
at afsige kendelser i forhold til overholdelsen af konventionen.

Konventionen sikrer personer, der arresteres i et andet land, ret til at
kontakte deres hjemlands konsulat, og i videre betydning også retshjælp fra
konsulatet.

Sidste år behandlede Haag-domstolen en klage over, at de dødsdømte
mexicanere rettigheder i henhold til konventionen ikke er blevet overholdt.
Og kendelsen gik USA imod.

Modstand mod international ret
Da USA i 1986 fik en dom i Haag om, at mineringen af havne i Nicaragua var
folkeretsstridig, reagerede USA ved at ændre en da 40 år lang praksis -
anerkendelsen af Haag-domstolens generelle jurisdiktion.

Beslutningen om at træde ud af Wien-konventionens protokollat er i
overensstemmelse med Bush-regeringen modvilje mod international
jurisdiktion.

Den meget aktive og udfarende modstand mod den nye internationale
straffedomstol, ICC, har været et nøglepunkt i præsidentens første
embedsperiode."

Allan Riise

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 10-03-05 20:48

Hej

Dette lader vi stå et øjeblik...

Og læser så:

> [...]
>
> Konventionen sikrer personer, der arresteres i et andet land, ret til at
> kontakte deres hjemlands konsulat, og i videre betydning også retshjælp

De to udsagn kan ikke passe sammen.....

Mvh
Frank

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 22:05

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

> Dette lader vi stå et øjeblik...
>
> Og læser så:

> De to udsagn kan ikke passe sammen.....

De facto betyder det jo, at det lige så godt jkan være ens bedstemor der
kommer p besøg i fængslet, da man fjerner den ankemulighed der eller har
været!
Der er ikke længere nogen mulighed for andet, end at sørge for, f.eks. en
anden sagfører.

Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 11-03-05 09:49

Hej

> De facto betyder det jo, at det lige så godt jkan være ens bedstemor der
> kommer p besøg i fængslet, da man fjerner den ankemulighed der eller har
> været!

Retten til konsulær bistand er ikke berørt - men mulighed for at klage over
at man ikke får konsulær bistand er fjernet. Der er ikke sket ændring i den
hjælp du har ret til at modtage fra en ambassade.

Hvilken muligheder mener du der er fjernet?

> Der er ikke længere nogen mulighed for andet, end at sørge for, f.eks. en
> anden sagfører.

Ud over at kunne tilbyde f.eks. bøger og hilsner hjemmefra hvilken andre
muligheder mener du så at konsulær bistand kan give iøjeblikket?

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 11-03-05 09:54

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i den hjælp du har ret til at modtage fra en ambassade.
>
> Hvilken muligheder mener du der er fjernet?

Ankemuligheden.

> Ud over at kunne tilbyde f.eks. bøger og hilsner hjemmefra hvilken andre
> muligheder mener du så at konsulær bistand kan give iøjeblikket?

Anke til den internationale Domstol i Haag !

Så vidt jeg er orienteret, så går en sådan anke igennem et lands
ministerium, i Danmarks tilfælde, udenrigsministeriet!

Allan Riise

Fra : Bent Jensen

Dato : 17-03-05 15:32

Allan Riise, jeg synes ikke, du er godt til redegøre for sager og dine
synspunkter. Man må gætte for meget, når man læser dine ting. Hvem gør
hvad, hvor, hvornår og hvorfor? Prøv af være mere fuldstændig.

En anden ting: når du citerer noget fra en avis, så giv os linket til
artiklen. Hvis der ikke er noget link, skal vi i det mindste have
udgivelsesdatoen.

Bent

Fra : Tim

Dato : 17-03-05 15:44

"Bent Jensen" <kongaead@my-deja.com> wrote in message
> [...]
>
> En anden ting: når du citerer noget fra en avis, så giv os linket til
> artiklen. Hvis der ikke er noget link, skal vi i det mindste have

Den dag Allan Riise dokumenterer det han siger, ja så siger han ikke noget
mere.

Tim

Fra : Tim

Dato : 10-03-05 13:28

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> Nu vil USA skam ikke have det mere, nu er det.

[snip de sædvanlige anti-amerikanske paroler]

Nu er pickup'en gået i hak igen Allan.

Gi' pladespilleren et skub og kom videre.

Tim