24 mia -find dem et bedre sted
Fra : Malene P

Dato : 10-03-05 12:22

Regeringen har regnet den ud -de kan opfylde deres løfter om skattestop ved
at skære ned på de svage danskere, som pensionister og arbejdsløse. Hvad med
at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare 27
mia.

Malene P

Fra : thomas jensen

Dato : 10-03-05 12:33

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
med
> at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare

Så vidt jeg har forstået så vil der blive lave om på fordelingspolitikken så
velhavende ikke
længere skal have offentlige "snoldepenge", men skal målrettes mere så
ydelserne går til
dem hvis behov er størst.... dvs ingen penge til gucci men til mad på
bordet.... eller tager
jeg helt fejl ?

Mvh
Thomas

Fra : Lyrik

Dato : 10-03-05 12:49

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ydelserne går til
> dem hvis behov er størst.... dvs ingen penge til gucci men til mad på

++++++++++++++++++++++++++++++
Nej du har aldeles ret! De finder så mange milliarder som de har opkrævet
for meget i skat så de vader i penge!
I stedet skaber de et billede af staten som en gammel gniergubbe der
begynder at leve af toastbrød og italiensk salat fra Fakta!

Venstre er-og har altid været en sparekartoffel!
Lige fra den gang de havde en smørpukkel og på forslaget om at give de
fattige arbejdere smør på brødet sagde:"Arbejderne kan spise margarine"!

Det er 90 år siden, men intet har ændret sig!

Næh nu rasles der med sablen om at fjerne topskatten, så de skamløst rige
kan få et liv som Onkel Joakim!

Men skolebørnene som sulter kan ikke få et næringsholdigt måltid-de kan gå
sultne- arbejderne kan nøjes med margarine!

Hilsen
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 10-03-05 16:49

> [...]

> ydelserne går til
> dem hvis behov er størst.... dvs ingen penge til gucci men til mad på

JA.!
mvh Egon

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 12:40

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
med
> at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare

pensionisterne er dem som har haft den største forbrugsfremgang, så då ringe
har de det vist ikke.

http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=240079

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &

Fra : Sten Schou

Dato : 10-03-05 12:47

> pensionisterne er dem som har haft den største forbrugsfremgang, så då
ringe
> har de det vist ikke.
>
> http://www.dr.dk/nyheder/penge/article.jhtml?articleID=240079

Dog står der ikke noget om,hvad udgangspunktet var.

Hilsen Sten

Fra : Carlo Hansen

Dato : 11-03-05 20:51

In article <423033bf$0$716$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
mohmedabacha@yahoo.ca says...

> ringe har de det vist ikke.
> Dog står der ikke noget om,hvad udgangspunktet var.

Allerede for nogle år siden havde pensionister gennemsnitlig større
formuer end alle andre aldersklasser. Så nu er de måske gået fra rige
til rigere. Men det er mere sandsynligt, at de bare er begyndt at bruge
af formuen i stedet for at puge den.

Hvorom alt er: Der er absolut ingen grund til at pensionister skal have
overført midler, der kommer fra skat på arbejde. Hvis nogle få
pensionister mangler noget, så er det langt mere rimeligt, at man
omfordeler midler taget fra de rigeste af pensionisterne.

Carlo.

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-05 12:02

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> pensionister mangler noget, så er det langt mere rimeligt, at man
> omfordeler midler taget fra de rigeste af pensionisterne.

Atter et exempel på borgerlig svindel i debatten.
Man tager et, omhyggeligt udvalgt, segment af pensionistbefolkningen, og
bruger en "undersøgelse" af disses økonomiske forhold til propagandafor
deres egoistiske holdninger.
Ivrigt bakket op af pressens goebblesagtige lejesvende.

MVH
Egon.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-03-05 13:53

"Carlo Hansen" <yourself372@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> pensionister mangler noget, så er det langt mere rimeligt, at man
> omfordeler midler taget fra de rigeste af pensionisterne.

Helt enig, men det skal DF desværre nok forhindre.

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Egon Stich

Dato : 10-03-05 16:51

> [...]
> med
> 27
>
> pensionisterne er dem som har haft den største forbrugsfremgang, så då

Pensionister og pensionister er 2 ting.
Folkepensionister har ikke haft fremgang.
Invalidepensionister har ikke haft fremgang.
Men kapitalisttyper med råd til at tegne pensionsforsikringer.

MVH
Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 10-03-05 12:46

> [...]
ved
> at skære ned på de svage danskere, som pensionister og arbejdsløse.

Aha. Hvor ser du det?

> Hvad med
> at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare
27
> mia.

Hvad er det for "overflødige fremmede", du vil smide ud nu, Malene?

Fra : Jesper

Dato : 10-03-05 16:17

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> ved
>
> Aha. Hvor ser du det?

> 27
>
> Hvad er det for "overflødige fremmede", du vil smide ud nu, Malene?

Kære Herr Larsen;

Hvad med at starte med mennesker fra de varme lande på mere eller mindre
permanent offentlig forsøgelse?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-03-05 10:41

> Kære Herr Larsen;
>
> Hvad med at starte med mennesker fra de varme lande på mere eller mindre
> permanent offentlig forsøgelse?

Jeg går ud fra, at frøken Ørsted ikke er bekendt med de internationale
konventioner, Danmark har tiltrådt, nu da hun tilsyneladende ikke er i
besiddelse af så meget medmenneskelig omsorg, at hun kan se det
problematiske i at smide eksempelvis flygtninge ud.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 11-03-05 12:38

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> besiddelse af så meget medmenneskelig omsorg, at hun kan se det
> problematiske i at smide eksempelvis flygtninge ud.

"De internationale konventioner" kom ikke fra en brændende busk med magt til
at straffe overtrædere i 7 generationer - det er politiske aftaler man kan
fortolke anderledes, tilpasse, eller lave helt om.

Man kunne vel lave en veksle-ordning så man kunne bytte en Asylansøger, der
står til udvisning, med en dybt Kriminel Asylansøger/Indvandrer så man med
tiden filtrerer de fra, som kun kommer for at pisse på det samfund, der
betaler deres overførselsindkomst.

Tage trykket lidt af kedlen, om man vil:

Folk er jo ikke trætte af f.ex. Somaliere fordi de er Somaliere men fordi
der er en stærkt synlig gruppe der åbenlyst skider på den chance de fik ved
at komme til landet samtidigt med at "systemet" nægter at gøre noget ved
problemet, endsige at erkende at der faktisk findes flere og flere
mennesker - Danskere og Indvandrere - hvis mål i livet er at suge velfærd
uden overhovedet at bidrage med noget.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-03-05 15:59

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d0rvlt$89q$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...
> [...]
kan
> fortolke anderledes, tilpasse, eller lave helt om.

Ikke desto mindre er det er stort problem for Danmark at frasige sig sin
tilslutning til disse konventioner.

I øvrigt vil jeg gerne fastslå, at det moralske aspekt er langt det
vigtigste. Der er en grund til, at vi tilslutter os
menneskerettighedskonventioner og lignende.

> Man kunne vel lave en veksle-ordning så man kunne bytte en Asylansøger,
der
> står til udvisning, med en dybt Kriminel Asylansøger/Indvandrer

Sidstnævnte kan udvises under alle omstændigheder, så hvad er formålet med
det?

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 14-03-05 11:46

> Ikke desto mindre er det er stort problem for Danmark at frasige sig sin
> tilslutning til disse konventioner.

På hvilken måde? Hvilke sanktioner ligger der helt konkret i at fortolke en
tåget og vag konventionstekst anderledes - udover at "den sædvanlige skare"
vil pibe over det?

Jeg ser ikke at f.ex. Canada eller New Zeeland står til "Flak" over at være
særdeles restriktive.

> I øvrigt vil jeg gerne fastslå, at det moralske aspekt er langt det
> vigtigste. Der er en grund til, at vi tilslutter os
> menneskerettighedskonventioner og lignende.

Der er vel også et moralsk aspekt i at når man øger antallet af
bistandsklienter exponentielt gennem masseindvandring så *kommer* der et
tidspunkt hvor:

1) De dansk-talende "klienter" bliver presset hårdere fordi der måske er et
gran af håb i at aktivere dem, er sket!

2) De lavtlønnede siger fra fordi de ikke kan se meningen med at deres
kvarter bliver overtaget af "fremmede" betalt af Kommunen og Skolen drukner
i problemer med "Integration". De har ikke råd til at flytte og de har ikke
råd til Privatskole - så "nogen må gøre noget". Derfor Dansk Folkeparti.

3) De højtlønnede siger fra fordi de simpelthen ikke længere har nogen
"aktie" i en velfærdstat, der ikke kan levere Skoler, Hospitaler, Pensioner,
Socialt Sikkerhedsnet og andet på et acceptabelt niveau - som man så skal
købe extra med TopSkat-beskattede penge (det skal man jo også i Udlandet -
men Lønnen er Højere og Skatten Lavere, Jobbet det samme)

"Velfærdstaten" Dør. Vi får et 100% Forsikringsbaseret system i stedet.

4) Og, Hvis Samfundet, herunder EU, går linen langt nok ud med massiv
arbejdsløshed, ingen penge at betale den for og voksende Islamisme - sker
der det samme som dengang Europa blev bange for Jøderne!

Efter min mening kan *prisen* for "Moralen" nemt blive mere end vi ville
drømme om at betale: En ny borgerkrig i Europa og et helt nyt sæt Nazister -
der selvfølgeligt vil hedde noget andet og have et andet flag (der er jo
Mange, der mener at navne og symboler er det vigtigste, så de vil slet ikke
fatte noget før det er for sent).

> der
>
> Sidstnævnte kan udvises under alle omstændigheder, så hvad er formålet med
> det?

Åbenlyst at sortere mellem de, der vil deltage i samfundet, og de, der ikke
vil (eller vil ødelægge det). ...

Og det lader til at være mægtigt svært at udvise selv de, dokumenteret ved
dom, allerværste afskum, og langt lettere at udvise almindelige mennesker
som vel bare håber et bedre liv.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-03-05 12:46

skrev i en meddelelse news:d13poq$sbm$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> "Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> wrote in message

> På hvilken måde?

Jeg kan eksempelvis forestile mig, at det vil give os problemer i forhold
til vores medlemskab af forskellige frihandelsorganisationer, herunder måske
som det aller værste EU.

Det er et krav ift. Tyrkiet, at de opretholder menneskerettighederne, og
hvis dette krav skal kunne opretholdes, er det meget svært at se, hvordan et
af EU's medemslande kan frasige sig dem.

> Hvilke sanktioner ligger der helt konkret i at fortolke en
> tåget og vag konventionstekst anderledes - udover at "den sædvanlige
skare"
> vil pibe over det?

Her taler vi ikke om at tolke den anderledes, men om at opsige den eller
undlade at efterkomme menneskerettighedsdomstolens kendelser/praksis.

> Der er vel også et moralsk aspekt i at når man øger antallet af
> bistandsklienter exponentielt gennem masseindvandring så *kommer* der et
> tidspunkt hvor:

Menneskerettigheder er fundamentale. Der opstår aldrig et tidspunkt, hvor
det er OK at ophæve den personlige frihed, blot fordi...

Asylansøger,

> Åbenlyst at sortere mellem de, der vil deltage i samfundet, og de, der
ikke
> vil (eller vil ødelægge det). ...

Jeg påpeger så blot, at der ikke er noget nyt i det.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-03-05 13:59

> Jeg kan eksempelvis forestile mig, at det vil give os problemer i forhold
> til vores medlemskab af forskellige frihandelsorganisationer, herunder
måske
> som det aller værste EU.

Jeg tvivler på at der sker noget - ellers står England vist til "sanktioner"
med sine kommende revisioner af hidtidig praksis.

Hvis ikke kan man kun konstatere at "nogen" ser Danmark som et brohoved,
hvor man måske kan presse politikker igennem, som lande med højere BNP og
stemmevægt i EU vil afvise på stedet.

> [...]
et
> af EU's medemslande kan frasige sig dem.

Hvad har Tyrkiet med noget at gøre?

> Her taler vi ikke om at tolke den anderledes, men om at opsige den eller
> undlade at efterkomme menneskerettighedsdomstolens kendelser/praksis.

Hvilket "vi" - *JEG* mener at hvis der kan være forskelle i tildelingen af
asyl på mellem 15% til 70% af ansøgerne afhængigt af hvilket land, der afgør
sagen, er der allerede særdeles brede grænser for hvad "Konventionerne"
betyder (Danmark ligger I Øvrigt tættest på de 70%).

> Menneskerettigheder er fundamentale. Der opstår aldrig et tidspunkt, hvor
> det er OK at ophæve den personlige frihed, blot fordi...

Hvad har "den personlige frihed" at gøre med Moralen i totalt at omdanne det
samfund, borgerne gennem tiden har bestemt de ønsker, til noget som de
ganske bestemt *ikke* ønsker, alene for at tækkes en ikke-valgt organisation
domineret af 7 tilfældige stormagter, heraf een et Kommunistisk Diktatur?

En stats formål er at tjene *sine* borgeres interesser, ikke *andres*.

Fra : Bent Jensen

Dato : 15-03-05 17:22

"Christian R. Larsen" wrote ...

> Ikke desto mindre er det er stort problem for Danmark at frasige sig sin
> tilslutning til disse konventioner.

Thailand har ikke tiltrådt FN's ‘Convention relating to the Status of
Refugees'. Det er der ikke en kæft, der gø'r ad. Danmark kunne også
opsige sit medlemsskab af konventionen. Efter min opfattelse burde vi
nok gøre det. Medlemsskab er næppe til vores fordel.

Danmark var også en gang mdlem af en international konvention til
bekæmpelse af udbredelsen af pornografi. Det medlemsskab har vi for
længst opsagt.

Bent

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 15:54

> [...]

> besiddelse af så meget medmenneskelig omsorg, at hun kan se det
> problematiske i at smide eksempelvis flygtninge ud.

Der er masser af bekvemmelighedsflygtninge der med fordel kan
repatrieres - også indenfor gældende konventioners rammer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 11-03-05 16:00

> Der er masser af bekvemmelighedsflygtninge der med fordel kan
> repatrieres - også indenfor gældende konventioners rammer.

Hvad er det for bekmemmelighedsflygtninge, frøken Ørsted?

Er det nu de facto-flygtningene igen, du er ude efter?

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 18:36

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> mindre

> Hvad er det for bekmemmelighedsflygtninge, frøken Ørsted?
>
> Er det nu de facto-flygtningene igen, du er ude efter?

Ja, bl.a.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 15-03-05 09:30

Malene?

> Ja, bl.a.

Nå, hvilke andre forfulgte mennesker er det, du vil have smidt ud?

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 16:18

Christian R. Larsen <crlarsen2004@hotmail.com> wrote:

> Malene?

> internationale

> Nå, hvilke andre forfulgte mennesker er det, du vil have smidt ud?

Dem som ikke længere har behov for beskyttelse, det gælder f.eks.
mennesker fra Irak og Afghanistan. Alle somailiere kan uden videre
repatrieres da der ikke er nogen af dem der er flygtninge i
FN-konventionens forstand.

Fra : Kim2000

Dato : 10-03-05 12:56

> Regeringen har regnet den ud -de kan opfylde deres løfter om skattestop
> ved
> at skære ned på de svage danskere, som pensionister og arbejdsløse.

Hvornår har de skåret ned? Ja, de 18-20 årige skal bestille noget for at

kontanthjælp, ja der er aktivering, hvis man vil have kontanthjælp må man
også lave noget for de penge, det er kun rimeligt. Rettigheder og pligter
som Nyrup så rigtigt sagde det. Pensionisterne er landets suverænt rigeste
gruppe, de har oplevet en massiv forbrugsfremgang og så gav Anker
Jørgensen
dem deres huse næsten gratis, en gæld som _min_ generation fortsat betaler
af på

>Hvad med
> at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare
> 27
> mia.

velfærdsflygtninge og kriminelle flyver jo ud af døren i en rasende fart,

det er da meget fint.

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Herluf Andersen

Dato : 11-03-05 17:36

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så
> det er da meget fint.

> Den har indtil videre sparet mig for at få 210 spam-mails.

Det er det rene vrøvl, det der blev vist i TV om den store
velstandsstigning
og forbrugsfest for pensionisterne de sidste 10 år. Det gælder kun de få
pensionister med meget dyre boliger. Fra 1998 det første år jeg fik
folkepension til 2004 er min pension i faste 2004 forbrugerpriser
steget
med 5,7 pct busbilletter til pensionisterne er steget med ikke under 50
pct
industriens lønninger som folkepensionen vel skulle reguleres med er
steget
med 10,2 pct. hvilket også var hårdt tiltrængt. Med kilde industriens egne
opgivelser var års lønnen for industriens arbejdere i 1976 i faste 2004
forbrugerpriser 264.770 kr kr, men da begynder reallønen direkte at
og var i 1985 faldet til 244.000 kr. Først i 1996 er lønningerne højere
end
i 1976 da var de på 265.709. enhver der har lønsedler tilbage til 1976
kan gange årsindkomsten dette år med 3,601 så svarer det til 2004 priser.

Men de arbejdsløse modtagere af dagpenge har langt igen inden de har
indhentet det bedste år 1975. Med kilde økonomisk statistisk afdeling
har jeg fået tilsendt dagpengesatser tilbage til 1971, det år var
årsindkomsten
i faste 2003 forbrugerpriser efter fradrag af A kassebidrag 161.600 kr i
1975 var den steget til 203.659 kr den var i 2003 på 153. 436 kr mon
ret mange er klar over, at der mangler 50.000 kr i forhold til 1975 efter
skat vel ca 30.000 kr det vil sige ca. 2.500 kr om måneden og alligevel
hører vi politikerne tale om, at det kan ikke betale sig at arbejde, og
for
efterlønnen er det ca 42.000 kr mindre nu end i 1979

Hvor er værdien af vores stigende velstand dog gået hen? Den er gået
til lønstigninger til højtlønnede chefer og til deres økonmiske
spekulation
for at unddrage sig skattebetaling.

MVH

Herluf Andersen
var hårdt tiltrængt

folkepensionen skulle være reguleret efter er steget med

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 18:43

Herluf Andersen <herluf@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
>
> Herluf Andersen
> var hårdt tiltrængt
>
> folkepensionen skulle være reguleret efter er steget med

Hvorfor tror du Ankers regering gik fallit? Jo større gavebod for at
lave ingenting, jo flere laver ingenting. Grundet den automatiske
dyrtidsregulering løb lønningene løbsk, fordi dyrtidsreguleringen i
praksis overregulerede og skabte den værste inflation i nyere tid.
Og så siger det sig selv at dagpenge på ubestemt tid på over 200.000 kr
om året er lallende vanvid.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 12-03-05 10:57

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Du er fortsat meget dårlig orienteret Jesper vi havde mest borgerlige
regeringer der først i 70'erne VKR regeringen gik af i 1971 så fik vi
Socialdemokratisk regering med Jens Otto Kragh som statsminister
21 september 1971, der så overlod posten til Anker Jørgensen den
3 okktober 1972, der kom så valg 4-12 1973 hvor vi fik en
venstreregering med poul Hartling som statsminister og denne regering
varede lige til slutningen af 1975, hvor der så kom Socialdemokratisk
regering og igen med Anker Jørgensen som statsminister.
de første 6 år i 70'erne erne var der kun socialdemokratisk regering i de
2 år
og vel en 3-4 månederi det har derfor ikke været socialdemokratiske
regeringer med Anker Jørgensen som statsminister der fik årsindkomsten
på dagpenge til at stige fra 161.600 kr i 1971 til 203.659 kr i 1975
men allerede i 1976 med Anker som statsminister faldt de til 198.117 kr
altså med over 5.000 kr og årsindkomsten på dagpenge fortsætter med
at falde lige til 1998 hvor den så har haft en stigning i faste priser
siden.

Men et diagram over udviklingen i dagpenge i form af en kurve vil vise det
største fald fra 1975 til 1981 altså under Anker Jørgensen og igen fra
1991 til 1998 under SR regeringen.

Men lad os så se på udviklingen i lønningerne der med faldende realløn
skulle være årsag til inflation. jeg bruger nu industriens egne
opgivelser,
jeg har dem tilbage til 1953 i årsindkomster og i faste 2004
forbrugerpriser.
dette år var årsindkomsten på 108.324 kr og var i 1968 steget til
167.350 kr. en vækst på 54 pct over de 15 år og med næsten alle årene
Socialdemokratisk regering. Så får vi en periode fra 1968 til 1976 med
overvejeende borgerlig regering da stiger årsindkomsten for
industriens lønarbejdere fortsat i faste 2004 forbrugerpriser fra 167.350
til 264.770 kr en stigning på 58 pct over de 6 år mod en stigning på
54 pct over de 15 år under mest socialdemokratiske regeringer.

Men vær nu venlig at forklare hvordan faldende realløn fra 1976 til 1982
kan have skabt inflation, kan der slet ikke have været andet end
lønningerne
der har medvirket. kan værdistigninger og belåning af jord og fast ejendom
uden stigende produktion slet ikke have medvirket

MVH

Herluf Andersden.

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 12:17

> [...]

> der har medvirket. kan værdistigninger og belåning af jord og fast ejendom
> uden stigende produktion slet ikke have medvirket

Gosh, Golly!

Rellønnen styrtdykkede under Anker, statsgælden steg til rekordhøjder,
inflationen steg til rekordhøjder, statsgæld ift. BNP steg til uanede
højder og for 1983 budgetterede Lille Røde Anker med et underskud på 74
mia kr på statsbudgettet.

Godt Anker gav op før han kørte landet helt i sænk. Ingen diskussion om
at Schlüter reddede statens økonomi og arbejdernes reelløn.

Fra : Lyrik

Dato : 12-03-05 13:23

> Godt Anker gav op før han kørte landet helt i sænk. Ingen diskussion om
> at Schlüter reddede statens økonomi og arbejdernes reelløn.
++++++++++++++++++++++++++++++++
Men det var metoden som var et helvede!
Sociale nedskæringer på alle områder. Han var en omvendt Robin Hood!
Han tog fra de fattige og lod de rige tømme selskaberne og snyde i skat!

Den rigtige måde at forbedre økonomien på var under Nyrup og Marianne
Jelved!
Der fik Danmark en rigtig god økonomi!

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 14:35

Lyrik <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> [...]
> Han tog fra de fattige og lod de rige tømme selskaberne og snyde i skat!
>
> Den rigtige måde at forbedre økonomien på var under Nyrup og Marianne

Spar mig jerimiaden Jens!
Det var Schlüter der fjernede den galloperende inflation og bragte
balance i statsbudgettet.

Nyrup og Jelved forsatte med et balanceret statsbudget men havde slet
ikke styr på indvandringen, det var først med Anders Fogh der kom
ordnede forhold på det område.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 13-03-05 09:40

> [...]
>
> Godt Anker gav op før han kørte landet helt i sænk. Ingen diskussion om
> at Schlüter reddede statens økonomi og arbejdernes reelløn.

Det er rigtig, at statsgælden steg stærk under Anker Jørgensen, men det
var
ikke grundet uddeling af milde gaver til borgerne, der var nedskæringer
alle vegne, Kun til støtte til det erhvervsliv der ikke kunne betale
renteudbytningen
øgedes udgifterne,

Men den offentlige gæld fortsatte med at stige under de borgerlige
regeringer
i 80'erne den offentlige gæld i pct af BNP var i 1982 på 64,59 pct af BNP
og i faste 2004 priser var den offentlige gæld 571,49 mia. kr.i 1992 var
gælden
i pct af BNP uændret, men var i faste priser steget til 728,79 mia . kr.
en
gældstigning på 157 mia. kr. i 2001 var gælden faldet til 44,59 pct af BNP
og i faste 2004 priser til 617,68 mia. kr. et fald på 111 mia. kr.og
denne
gældsafvikling skal ses i relation til at væksten i offentlige udgifter
stoppede
de steg fra 1994 til 2001 kun med 8 pct og under de første tre år under VK
regeringen er de steget med 5 pct. derfor er skattestoppet pral når
udgifterne
fortsat vokser

Men ser vi så på nettogælden på Danmarks betalingsbalance så blev den
fordoblet fra 160 mia. kr. i 1982 til vist nok 330 mia. kr. i 1991 og i
1986
havde vi det hidtil største underskud på betalingsbalancen nogensinde
nemlig
på 36 mia. kr.Ikke et år under SR regeringen var der underskud på vare og
tjenestebalancen og nettogælden der, var i 2001 faldet til 229 mia. kr.
Mon
Anders Fogh ville have kaldt en sådan udvikling under en borgerlig
regering
for dårlig.

MVh
Herluf Andersen

Fra : Jesper

Dato : 13-03-05 11:15

> [...]

> Mon
> Anders Fogh ville have kaldt en sådan udvikling under en borgerlig

Én ting er at du slynger om dig med tal, noget andet er at du
tilsynelandene overhovedet ikke forstår hvad det drejer sig om. Statens
økonomi har intet med betalingsbalancen at gøre.

OG nettogælden på Danmarks betalingsbalance? Mage til vås skal man lede
efter.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 13-03-05 18:22

> [...]
> økonomi har intet med betalingsbalancen at gøre.
>
> OG nettogælden på Danmarks betalingsbalance? Mage til vås skal man lede
Det er rigtig Jesper, at jeg sætter tal på det jeg skriver, Dette beviser,
at jeg
har kendskab til det jeg skriver og udtaler mig om, og kan du forklare
mig
hvordan være konkret i debat om skatter og samfundsøkonomi uden brug
af tal, jeg ved udmærket det ikke er almindelig heller ikke for økonomer
og
politikere de vil hellere bruge ordene "den voldsomme vækst" hvad enten
det drejer sig om overførselsindkomster eller skatter, men hvad siger
ordet
voldsom i den forbindelse.

Og vil du ikke nok forklare mig Jesper, hvad du forstår ved
Samfundsøkonomi
hvis ikke det sættes i relation til betalingsbalance og allervigtigst
vare og tjenestebalancen.

MVH

Herluf Andersen

Fra : Egon Stich

Dato : 13-03-05 11:59

"Herluf Andersen" <herluf@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mon
> Anders Fogh ville have kaldt en sådan udvikling under en borgerlig

At man overhovedet kan føre denne diskution skyldes ene og alene en årelang
gentagelse af løgne fra den borgerlige presse.
Løgne der for liberale er blevet "den skinbarlige sandhed".
Men naturligvis kommer de til kort, når sagen virkelig belyses.
Det er jo også trist, at DJØFere ikke kan underbygge deres påstande.
Hvilket er klart, da økonomi jo ikke er en videnskab, men alene baserer sig
på "religiøsitet".
Men mennesker, der har levet længe nok, og kan huske, ved jo, at deres
"argumentation" kører i ring, og ikke holder i virkelighedens verden.
Deraf min påstand:
Mennesker med borgerlig observans, er uvidende individer. Alene styret af
egoistiske motiver.

MVH
Egon

MVH
Egon.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 10-03-05 14:35

Errr... Er problemet ikke at de *har fået* pengene - men de ved ikke hvordan
& hvorfra - desuden skaber "de extra" problemer fordi nu er der jo
pludseligt *ingen hindringer* for at fjerne Topskatten, m.a.o. de skider
grønne grise af skræk for at komme til at levere et valgløfte

Sammensværgelse:

Det er nok i virkeligheden DJØF'erne i Finansministeriet, der bevidst har
underrapporteret. De har interesse i Skattelettelser!

Fra : Knud Larsen

Dato : 05-04-05 17:00

> [...]
> med
> at smide de overflødige fremmede ud i stedet for -her kan man vist spare

Alle vestlige lande har problemer med indvandring, desværre har vi i alle
landene haft nogle jubel-drømme.-nisse-ønsketænknings politikere. Og det må
vi så betale for nu. Vi kan ikke pludselig begynde at smide folk, man selv
har, mere eller midre inviteret, ud.
Skulle vi virkelig begynde at ligne DDR, Nazityskland eller Sovjet? som jo
alle havde benhårde regler om udlændinge?

Mht dine 27 milliarder, så var prisen for 10 år siden på 21,5 milliarder kr
iflg indenrigsministeriet, læg dertil 40 pct inflation OG 70% flere
indvandrere, så er du nogenlunde tæt på hvad det nu koster.

Hvad med at lave noget arbejde som fx lektiehjælp for nydanskere, så kommer
det måske til at går lidt bedre for dine børn i fremtiden?