Vallgløfter er de til for at blive valgt?
Fra : Allan Riise

Dato : 09-03-05 19:58

I Politiken kan man læse at der er lidt langt til at få noget ud af
valgløfterne, som regeringen har givet.

"Forskningen skal forbedres, vi skal om ikke være det bedste land, så ligge
helt oppe i toppen, derfor afsætter regeringen 10 Mia. til samme"

Igen skal man nærlytte til løfterne, for har de sagt hvornår?
Har de sagt hvad de definerer som forskning?

Man kan læse i Politiken at de 10 Mia. ikke er til forskning alene men er en
del af de penge der gives i uddannelses støtte. På den måde kan man jo
promovere det samme beløb på "flere konti", såsom, vi løfter udd. med 10
Mia. og 5 minutter efter kan man så sige og vi giver 10 Mia. til forskning.

Og så glemte de vidst også at fortælle at det er i 2010 at der falder penge.

I sig selv ikke løgn, men.......

Og jeg vil vædde min gamle Tyrolerhat på, at når der kommer debat om at der
trænge i udd. sektoren, så vil regeringen sige "Jamen vi har givet et løft
på 10 Mia."
Min bare, siger jeg ...

Citat start...
"Danske forskere efterlyser nu handling fra regeringen efter de mange løfter
i valgkampen om at opprioritere forskningen.

Rektor Jens Oddershede, Syddansk Universitet, peger på vegne af toppen i den
danske forskerverden på, at ord alene ikke gør det.

»Som resten af befolkningen venter vi på, at regeringen sætter alvor bag
valgløfterne om milliarder til forskningen. Siden valget har ingen hørt
noget til regeringens forskerplaner«, siger Jens Oddershede.

Tålmodigheden ved at slippe op
Hidtil har regeringens rådgivere undladt direkte kritik af statsminister
Anders Fogh Rasmussen (V) og videnskabsminister Helge Sander (V), men nu er
tålmodigheden tilsyneladende bristet.

I et usædvanlig fællesopråb fra Koordinationsudvalget for Forskning
konstaterer forskertoppen, at Anders Foghs valgløfter om 10 mia. kr. er alt
for lidt, når forskningen skal dele milliarderne med uddannelsesområdet.

Og det bekymrer rådgiverne, at regeringen tilsyneladende satser på at vente
med at udlodde pengene til 2010 i stedet for at lade dem falde gradvist."
Citat slut...

Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 09-03-05 20:16

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Og så glemte de vidst også at fortælle at det er i 2010 at der falder
> penge.

Rettelse, at det er helt frem til 2010 at der udloddes penge.

Allan Riise

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-03-05 21:22

Allan Riise skrev:
> Rettelse, at det er helt frem til 2010 at der udloddes penge.

Gør det den store forskel?

Det ene er i 2010, det andet er i december 2009.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 10-03-05 09:39

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
vente
> med at udlodde pengene til 2010 i stedet for at lade dem falde gradvist."

Det er fordi journalisterne ikke er gode nok til deres research. Og nu er
det for sent.

Jesper

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 10-03-05 10:56

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Igen skal man nærlytte til løfterne, for har de sagt hvornår?

Spild af tid!

En politikers snak er ligesom en hunds gøen eller en ko's brølen: et ydre
tegn på en indre process, hvis betydning vi naturligvis kan teoretisere om,
men ikke ret meget mere.

> Har de sagt hvad de definerer som forskning?

Endnu et Plusord ligesom "Førende It Nation", "Den Digitale Forvaltning" og
den allerhelligste Ko "Velfærden".

Vekommen til LykkeLand - landet hvor alt per Folketingsdekret er "Verdens
Bedste" (og Dyreste).