Hashsælger fem måneder for længe i fængsel
Fra : Svend Bent

Dato : 09-03-05 03:00

Fra Ritzau:

Hashsælger fem måneder for længe i fængsel

Kun en mindre del af anklagerne i hashsag fra Christiania blev godkendt
af byretten.

En af hashsælgerne fra Christiania har siddet alt for lang tid i fængsel.
Københavns Byret straffede tirsdag manden med 30 dages fængsel, men under
efterforskningen var han varetægtsfængslet i mere end seks måneder.

Den 33-årige var tiltalt for at have solgt 18 kilo hash fra en af boderne
i Pusher Street, men politiets materiale holdt ikke, da det kom til
eksamen i byretten, som kun fandt beviser for salg af 300 gram.

Mandens forsvarer bebuder nu et erstatningskrav, hvis dommen bliver
endelig, og anklagemyndigheden ikke anker.

- Vi vil kræve cirka 100.000 kroner i torterstatning, og dertil kommer
erstatning for det økonomiske tab, han har lidt, siger advokat Poul
Helmuth Petersen.

----

Jeg synes hans økonomiske tab bør beregnes ud fra, hvor mange penge han
kunne have tjent ved at sælge hash. Ingen økonomisk erstatning kan
alligevel kompensere for 6 måneders uberettiget isolationstortur.

Der findes ingen fornuftige argumenter imod en legalisering af hash. Kun
evindeligt pladder og hykleri.

Fra : Mogens

Dato : 09-03-05 03:11

"Svend Bent" <svend@bent.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> alligevel kompensere for 6 måneders uberettiget isolationstortur.
>
> Der findes ingen fornuftige argumenter imod en legalisering af hash. Kun

Nå ikke .
Hvis du læser visse personers indlæg , så burde det være argumenter nok ,
imod en legalisering af hash

M.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-05 04:24

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in message

> "Svend Bent" <svend@bent.com> skrev i en meddelelse

> Nå ikke .
> Hvis du læser visse personers indlæg , så burde det være argumenter nok ,
> imod en legalisering af hash

Nej, lad enhver være sin egen ulykkes smed og forsumpe i hash og narko
Og mudderkast på dp skyldes ikke rus

Ondets rod mht Christiania er at man har ladet dem stjæle det og blive
boende - nu laves forkert lappeskrædderi, hvor juridisk muligt, men måske
bedre end ikke at gøre noget.

Fra : Bo Warming

Dato : 09-03-05 04:22

Det politiet ofte gør mod tabere er AT RETTE SMED FOR BAGER, men det kan
være nødvendigt - omend det er grimt at se på

SMEDEN OG BAGEREN =
historien om byen, der skulle straffe en smed der var morder, men
der var kun een smed i byen, så man (hen)"rettede bager for smed", for der
var to bagere.

Det HAVDE VÆRET BEDRE AT RYDDE FRISTAD FOR ALLE TYVE=BEBOERE

- så ramte man mere retfærdigt

Det er en god idé fra tid til anden at slå en admiral ihjel for
at anspore de andre. Voltaire

Man er nødt til at gengælde, godt som slemt: men hvorfor lige
netop overfor den person, der gjorde noget godt eller slemt mod os?
Nietzsche

It is the way of a dog that if he is hit by a stone he bites a fellow dog,
The Zohar

.. Beat your child once a day. If you don't know why, he does.Chinese
proverb

Speak roughly to your little boy, and beat him when he sneezes: He only does
it to annoy, because he knows it teases. Lewis Carroll

Straf rammer forbryderen, helt som uægte børn rammer den
ugifte kvinde. Hun har gjort det samme regelbrug igen og igen uden negative
konsekvenser, og pludselig sker opdagelsen og de aldeles overraskende
følger, Nietzsche

Straffens formål. Straffen har til formål at forbedre den der straffer.Det
er det sidste tilflugtssted for dem der går ind for straf. Nietzsche

Vor forbrydelse imod forbryderne er at vi behandler dem som slyngler.
Nietzsche

Du kalder dig fri?
Jeg vil høre din herskende tanke, og ikke at du har kastet et åg?Er du en
sådan, som kunne tillade sig at kaste et åg?Der findes dem, der bortkastede
deres sidste værdi, da de bortkastede deres tjenstvillighed. Also
Sprach Zarathustra Nietzsche

Fra : Jesper

Dato : 09-03-05 06:35

> [...]

> alligevel kompensere for 6 måneders uberettiget isolationstortur.
>
> Der findes ingen fornuftige argumenter imod en legalisering af hash. Kun

Der findes ingen fornuft i at legalisere et narkotisk stof, der giver
større misbrugsproblemer end noget andet stof i Danmark. 79% af alle der
kommer i misbrugsbehandling har i landet har hashmisbrug som hoved-eller
bidiagnose.

Og så fik hashsælgeren efter min mening adskillige år for lidt!

Fra : Svend Bent

Dato : 09-03-05 13:35

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in
> Der findes ingen fornuft i at legalisere et narkotisk stof, der giver
> større misbrugsproblemer end noget andet stof i Danmark.

Så længe vi tillader alkohol, tobak, kaffe, sukker, kød, biler, porno,
hasard m.m., så er det noget forbandet pladder og hykleri.

> 79% af alle
> der kommer i misbrugsbehandling har i landet har hashmisbrug som
> hoved-eller bidiagnose.

Det betyder ikke at hash har forårsaget deres problemer. Statens
indblanding i folks selvmedicinering skal forbydes. Om folk vil spise rød
fluesvamp, pigæblefrø eller hash, så gør de det. Det skal hverken du
eller staten blande sig i.

> Og så fik hashsælgeren efter min mening adskillige år for lidt!

Ja, lang næse til de hykleriske og ondskabsfulde tilhængere af visse
narkotiske stoffer samt tortur.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-05 13:42

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in
>
> Så længe vi tillader alkohol, tobak, kaffe, sukker, kød, biler, porno,
> hasard m.m., så er det noget forbandet pladder og hykleri.

Ligestiller du hash med kaffe, sukker og porno ?

> [...]
> indblanding i folks selvmedicinering skal forbydes. Om folk vil spise rød
> fluesvamp, pigæblefrø eller hash, så gør de det. Det skal hverken du

Og så lade narkoen bliver fri som i Schweiz ?

> Ja, lang næse til de hykleriske og ondskabsfulde tilhængere af visse
> narkotiske stoffer samt tortur.

?!?!?

--
mvh/regards Christian........Min playlist i bilen for tiden bl.a.:
Gretchen Wilson-Redneck Woman ; Alan Jackson-Chattahoochee ; Brooks &

Fra : Svend Bent

Dato : 09-03-05 14:07

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Ligestiller du hash med kaffe, sukker og porno ?

Alt ovenstående kan misbruges og bliver misbrugt. Derfor er det hykleri
at bruge misbrugsproblemer som argument imod en legalisering, med mindre
man ønsker at forbyde vores legale stimulanser. Der vil altid være
hashmisbrugere, ligegyldigt om hash er forbudt eller ej.

> Og så lade narkoen bliver fri som i Schweiz ?

Noget i den stil, ja tak, og gerne i hele EU, så vi ikke virker som
magnet på folk der tager stoffer.

> ?!?!?

Hash er ikke mere "narkotisk" end alkohol og nikotin, f.eks. Og isolation
er tortur. Man er efter min mening ondskabsfuld, når man ønsker nogle
sølle hashpushere fængslet i adskillige år - til ingen verdens nytte
iøvrigt.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-05 14:16

> [...]
> man ønsker at forbyde vores legale stimulanser. Der vil altid være
> hashmisbrugere, ligegyldigt om hash er forbudt eller ej.

Ja, men der vil blive flere vhsi det legaliseres. Desuden vil der blive
mange flere problemer med bilister som er påvirket af hash. Det går ikke så
meget hvis man er påvirket af kaffe, kød eller porno

> Noget i den stil, ja tak, og gerne i hele EU, så vi ikke virker som
> magnet på folk der tager stoffer.

Nemlig, vi vil komme til at virke som en magnet. Har du set nogle af de
billeder fra Bern er det vist ?

> [...]
> er tortur. Man er efter min mening ondskabsfuld, når man ønsker nogle
> sølle hashpushere fængslet i adskillige år - til ingen verdens nytte

Det bekymrer ikke mig at hashpushere skal lang tid i fængsel.

Fra : Svend Bent

Dato : 10-03-05 01:10

> Ja, men der vil blive flere vhsi det legaliseres.

Vrøvl. Det gør ingen forskel. Du lader som om vi ikke har hash i landet,
fordi det er forbudt. Dette er ikke tilfældet.

> Desuden vil der
> blive mange flere problemer med bilister som er påvirket af hash.

Vrøvl. Se ovenfor.

> Det
> går ikke så meget hvis man er påvirket af kaffe, kød eller porno

Næh, men hvad hvis man har abstinenser, fordi man IKKE har fået sin
morgenkaffe? Jeg kender mennesker som får svedeture, rysteture og bliver
meget gnavne, hvis de ikke har fået deres koffeinfix. I den tilstand kan
det godt betvivles hvor gode bilister de er.

> Nemlig, vi vil komme til at virke som en magnet. Har du set nogle af
> de billeder fra Bern er det vist ?

Ja, nu skrev jeg heller ikke at vi skal gøre det præcis på samme måde,
eller at en overgang til en liberal narkopolitik er fuldkommen
uproblematisk.

> Det bekymrer ikke mig at hashpushere skal lang tid i fængsel.

Nej, det er meget tydeligt. Det bekymrer dig åbenbart heller ikke, alle
de mange penge det koster samfundet. Men du er måske heller ikke
skatteyder?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 10-03-05 08:56

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in

> Vrøvl. Det gør ingen forskel. Du lader som om vi ikke har hash i landet,
> fordi det er forbudt. Dette er ikke tilfældet.

Og det ved du med sikkerhed ?

> Vrøvl. Se ovenfor.

Det er så min holdning.

> [...]
> meget gnavne, hvis de ikke har fået deres koffeinfix. I den tilstand kan
> det godt betvivles hvor gode bilister de er.

Måske, men stadigvæk langt fra det samme.

> Ja, nu skrev jeg heller ikke at vi skal gøre det præcis på samme måde,
> eller at en overgang til en liberal narkopolitik er fuldkommen
> uproblematisk.

Min holdning er så at man ikke skal liberalisere narkopilitikken.

> Nej, det er meget tydeligt. Det bekymrer dig åbenbart heller ikke, alle
> de mange penge det koster samfundet. Men du er måske heller ikke
> skatteyder?

Jo det gør det, jeg ved godt at det koster os mange penge at have folk i
fængsel, men sådan er det.
Jeg betaler skam skat, topskat tilmed

Fra : Svend Bent

Dato : 11-03-05 02:15

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in news:422ffd79$0
$185$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Og det ved du med sikkerhed ?

Det føler jeg mig ganske overbevist om, ja. Folk der kører bil i beruset
tilstand er dybt uansvarlige og vil køre bil i beruset tilstand,
ligegyldigt hvad. Det er ligemeget hvilket stof de er beruset af.

> Det er så min holdning.

Fint nok, og det skal du da have lov til. Den er bare ikke baseret på
fornuftige argumenter, men en frygt for følgevirkningerne af en
legalisering. Jeg siger ikke at det er fuldkommen uproblematisk med en
legalisering. Jeg siger, at der ikke er nogle *fornuftige* argumenter
imod en legalisering. Den bedste jeg selv kan komme på er, at Danmark vil
virke som en magnet på hashrygere, men Danmark faktisk i forvejen, fordi
vi har Christiania. Jeg kender en amerikaner, som valgte at bo i Danmark
ene og alene af den grund. Og ja, han blev også skatteyder.

> Jo det gør det, jeg ved godt at det koster os mange penge at have folk
> fængsel, men sådan er det.
> Jeg betaler skam skat, topskat tilmed

Godt nok. Så synes jeg det er underligt, at du gerne vil bruge så mange
penge på noget, som er nytteløst. Jeg synes vi skulle bruge vores
kostbare fængselceller til at huse forbrydere, som er langt værre end
dem, der vælger at bryde en nytteløs lov for at tjene kassen og hæve
bistand samtidig.

Jeg kan ikke se, hvordan pushernes forbrydelse skulle være mere alvorlig
end hvad Thor Pedersen render rundt og tjener kassen på. Eller hvad Lene
Espersen tjener kassen på, når hun lyver om hvor hun bor. Eller lad os
bare sige borgerlige vælgere generelt. Pusherne udnytter bare et marked,
og dem der vil have at dette marked skal forblive kulsort, er sjovt nok
dem, der lovpriser de frie markedskræfter og gerne vil give dem så frit
spil som muligt. Det synes jeg er noget forbandet hykleri og det krænker
I DEN GRAD min retsbevidsthed!

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-05 14:50

> [...]

> er tortur. Man er efter min mening ondskabsfuld, når man ønsker nogle
> sølle hashpushere fængslet i adskillige år - til ingen verdens nytte

Sludder og vrøvl. Hash er på listen over forbudte narkotiske stoffer, det
alkohol og nikotin ikke. Stop med at ryge hash, så du kan få et bedre
klarsyn end den tågede hjerne du render rundt med nu.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kl2607x@yahoo.dk (fjern x´et)

Fra : Maz Spork

Dato : 09-03-05 18:17

Kim Larsen wrote:
> [...]
> det alkohol og nikotin ikke. Stop med at ryge hash, så du kan få et
> bedre klarsyn end den tågede hjerne du render rundt med nu.

Ingen ved det, for er ikke blevet forsket i emnet i en generation. Begge
holdninger er bygget på formodninger eller fordomme.

Men det er også oppe i tiden, jo.

-- maz

Fra : Jesper

Dato : 09-03-05 18:20

Maz Spork <maz@spork.dk> wrote:

> Ingen ved det, for er ikke blevet forsket i emnet i en generation. Begge
> holdninger er bygget på formodninger eller fordomme.
>
> Men det er også oppe i tiden, jo.
>
> -- maz

Dvs at de 79% af alle i misbrugsbehandling, som er i behandling for
hashmisbrug, bare bliver behandlet for "fordomme"?

Fra : Joakim von And

Dato : 09-03-05 18:30

"Maz Spork" <maz@spork.dk> skrev i en meddelelse

> Ingen ved det, for er ikke blevet forsket i emnet i en generation. Begge
> holdninger er bygget på formodninger eller fordomme.

Hashrygerne er udemærket klar over de skadelige virkninger ved et mangeårigt
og regelmæssigt forbrug.

De helt unge er yderligere særlig modtagelig for at udvikle psykoser som
følge af hash-rusen, hvorfor jeg synes det er helt på sin plads, at
sidestille hash med narkotiske stoffer.

JvA

Fra : Svend Bent

Dato : 10-03-05 01:36

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in
> Hashrygerne er udemærket klar over de skadelige virkninger ved et
> mangeårigt og regelmæssigt forbrug.

Korrekt, nemlig stort set ingen lidelse, man ikke kan også anskaffe sig ved
et mangeårigt og regelmæssigt forbrug af alkohol og/eller tobak.

> De helt unge er yderligere særlig modtagelig for at udvikle psykoser
> som følge af hash-rusen, hvorfor jeg synes det er helt på sin plads,
> at sidestille hash med narkotiske stoffer.

Men det er selvfølgelig helt ufarligt for de unge at drikke sig stangstive
og lægge sig til at sove i en snedrive, hvorfor alkohol ikke kan
sidestilles med ulovlige stoffer.

Fra : Joakim von And

Dato : 10-03-05 18:44

> [...]
ved
> et mangeårigt og regelmæssigt forbrug af alkohol og/eller tobak.

Kan man da udvikle psykoser af at ryge tobak eller drikke alkohol?

> Men det er selvfølgelig helt ufarligt for de unge at drikke sig stangstive
> og lægge sig til at sove i en snedrive, hvorfor alkohol ikke kan
> sidestilles med ulovlige stoffer.

Alkohol har slet ikke samme skadelige virkning som hash, og dit eksempel med
den unge, der lagde sig til at sove branderten ud i en snedrive og døde af
kulde, er ikke et argument for at legaliusere hash som rushmiddel.

JvA

Fra : Croc®

Dato : 10-03-05 21:35

On Thu, 10 Mar 2005 18:44:17 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

>ved
>
>Kan man da udvikle psykoser af at ryge tobak eller drikke alkohol?

Du stiller da forhåbentlig ikke spørgsmål ved psykoser udløst af
alkohol?

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 22:07

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Du stiller da forhåbentlig ikke spørgsmål ved psykoser udløst af
> alkohol?

Og han skulle se min kone om morgenen uden at have en cigaret!

Allan Riise

Fra : Svend Bent

Dato : 11-03-05 01:34

> Kan man da udvikle psykoser af at ryge tobak eller drikke alkohol?

Ikke tobak, men alkohol, ja, er du tosset mand! Tobak giver lungekræft og
hjerte/karsygdomme, og næsten alle cigaretrygere er misbrugere. De skal
have deres cigaretter hver dag, helst hver time.

> Alkohol har slet ikke samme skadelige virkning som hash,

Hvis man bliver alkoholiker, så har det i allerhøjeste grad. Har du
nogensinde prøvet at snakke med en, der har delerium tremens? Det har jeg.
Det er bestemt ikke en rar ting.

> og dit
> eksempel med den unge, der lagde sig til at sove branderten ud i en
> snedrive og døde af kulde, er ikke et argument for at legaliusere hash
> som rushmiddel.

Nej. Det var heller ikke ment som et argument for at legalisere hash, men
som en påpegning af hykleriet omkring hashforbudet. De bedste argumenter
for at legalisere hash er, at det vil spare samfundet for en masse
udgifter, give en masse indtægter i stedet, og disse kunne så øremærkes til
at hjælpe de mennesker, som ryger ud i et misbrug. Pengene bliver i landet,
i stedet for at ryge i lommerne på pushere, kurerer, vagter, smuglere,
bagmænd og måske endda terrorister. Kan du forklare mig hvorfor det ikke
ville være en god ting?

Fra : Joakim von And

Dato : 16-03-05 19:21

> [...]
> hjerte/karsygdomme, og næsten alle cigaretrygere er misbrugere. De skal
> have deres cigaretter hver dag, helst hver time.

Det samme skal hashrygere, de skal også have deres dosis hver dag, hvis de
ikke forinden er gået over til anvendelse af hårdere stoffer. Og hashrygerne
er følgelig lige så modtagelige overfor lungekræft etc., da tobakken indgår
som bestandel i rygeren.

> Hvis man bliver alkoholiker, så har det i allerhøjeste grad. Har du
> nogensinde prøvet at snakke med en, der har delerium tremens? Det har jeg.
> Det er bestemt ikke en rar ting.

Ja, jeg tænkte det nok. Du baserer dine holdninger på egen personlig
erfaring og tilsidesætter totalt den videnskabelige dokumentation af
områdets negative virkninger.

> [...]
> i stedet for at ryge i lommerne på pushere, kurerer, vagter, smuglere,
> bagmænd og måske endda terrorister. Kan du forklare mig hvorfor det ikke

Det skal jeg sige dig. Et samfund, der vil drive forretning på borgernes
misbrug af narkotiske stoffer - med deraf afledte menneskelige
omkostninger - er et samfund i moralsk forfald.

JvA

Fra : Svend Bent

Dato : 17-03-05 00:09

> "Svend Bent" <svend@bent.com> skrev i en meddelelse

> Det samme skal hashrygere, de skal også have deres dosis hver dag,
> hvis de ikke forinden er gået over til anvendelse af hårdere stoffer.

Jeg er hashryger, jeg skal ikke have en dosis hver dag. Sådan er det for
tusindvis af danskere. Det bruges på samme plan som nogen drikker sig
fulde et par gange om måneden.

> Og hashrygerne er følgelig lige så modtagelige overfor lungekræft
> etc., da tobakken indgår som bestandel i rygeren.

Nå ja, hvad så med at få nogle penge i statskassen fra salget af hash? I
stedet for at forbrydere køber guldkæder og fede biler for pengene kan vi
bruge dem til oplysning og behandling af dem, der bliver afhængige/syge.

> Ja, jeg tænkte det nok. Du baserer dine holdninger på egen personlig
> erfaring og tilsidesætter totalt den videnskabelige dokumentation af
> områdets negative virkninger.

Overhovedet ikke. Der er lavet talrige videnskabelige rapporter om hash,
som anbefaler en legalisering. De bliver bare altid ignoreret af
magthaverne og de frelste, som sidder og sipper rødvin og ryger store
cigarer, mens de fordømmer hash og de mennesker der foretrækker det.

> [...]
> borgernes misbrug af narkotiske stoffer - med deraf afledte
> menneskelige omkostninger - er et samfund i moralsk forfald.

Så må du jo gå ind for et forbud mod alkohol, tobak, kaffe, chokolade,
raffineret sukker, benzin, lim, m.m. Held og lykke.

Fra : Joakim von And

Dato : 18-03-05 11:08

> Jeg er hashryger, jeg skal ikke have en dosis hver dag. Sådan er det for
> tusindvis af danskere.

Det er ikke min personlige erfaring.

JvA

Fra : Svend Bent

Dato : 20-03-05 19:19

> Det er ikke min personlige erfaring.

Måske ikke, men sådan er det. Selv folk som ryger hver dag SKAL ikke
have det hver dag; underforstået, de får ingen fysiske abstinenser, hvis
de ikke kan få det.

Fra : Jim

Dato : 20-03-05 21:40

> [...]
>
> Måske ikke, men sådan er det. Selv folk som ryger hver dag SKAL ikke
> have det hver dag; underforstået, de får ingen fysiske abstinenser,

Men stoffet er virksomt i mange dage efter anvendelsen.
Og det kan spores i kroppen i tilsvarende antal dage.
Man skal ikke bagatellisere virkningen af hash.
Der er en årsag til, at det er forbudt at handle med.
For min skyld kunne alle hashhandlere rådne op i fængslet.

J.

Fra : Svend Bent

Dato : 21-03-05 00:30

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in news:423ddf9d$0$239
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:
> Men stoffet er virksomt i mange dage efter anvendelsen.
> Og det kan spores i kroppen i tilsvarende antal dage.
> Man skal ikke bagatellisere virkningen af hash.

Nej, men man skal heller ikke overdramatisere den. I USA sidestiller de
hash med heroin, og det kan også spores i visse debatører her, det med at
"narko er narko" osv. Men narko er ikke bare narko.

Faktum er, at hash, fordi det er forbudt og pga. USAs indstilling,
sidestilles med langt værre stoffer. Når unge prøver at ryge hash og finder
ud af, at det (oftest) bare giver en mild og behagelig rus uden
ubehageligheder, så tænker de: Det dér speed, det er sikkert heller ikke så
farligt som de voksne siger. Men det *er* det.

> Der er en årsag til, at det er forbudt at handle med.

Ja, bestemt. Den kommer her:

"There are 100,000 total marijuana smokers in the U.S., and most are
Negroes, Hispanics, Filipinos and entertainers. Their Satanic music, jazz
and swing, result from marijuana use. This marijuana can cause white women
to seek sexual relations with Negroes, entertainers and any others... The
primary reason to outlaw marijuana is its effect on the degenerate
races." ---Excerpt from the testimony of Harry J. Anslinger, director at
the Federal Bureau of Narcotics, before the U.S. Senate in 1937.

> For min skyld kunne alle hashhandlere rådne op i fængslet.

Det siger mere om dig, end det gør om hashhandlere.

Fra : Joakim von And

Dato : 22-03-05 15:17

> [...]
> ubehageligheder, så tænker de: Det dér speed, det er sikkert heller ikke

> farligt som de voksne siger. Men det *er* det.

Nu er det altså ikke alle unge, der oplever hashrusen som mild og behagelig.
Når jeg tænker tilbage på min ungdom, oplevede jeg flere gange andre unge,
der fik en gevaldig nedtur efter at de havde røget. Mon ikke du er bevidst
om, at især unge er modtagelige for at opleve en nedtur, når de har det
mentalt dårligt eller når de føler sig utrygge ved deres omgivelser?

JvA

Fra : Svend Bent

Dato : 17-03-05 00:41

Lige en ting til: Ligesom alle andre modstandere af en legalisering, så
snakker du om status quo som om vi ikke har problemer med hash i Danmark
nu; som om det ikke findes, fordi det er forbudt. Men det er jo ikke
sandheden. Efter rydningen af Pusherstreet har jeg købt hash 3 gange på
Christiania. Ingen problemer overhovedet. Samtidig er antallet af
hashklubber i København eksploderet. Tillykke med sejren!

Fra : Joakim von And

Dato : 18-03-05 11:07

> [...]
> Christiania. Ingen problemer overhovedet. Samtidig er antallet af
> hashklubber i København eksploderet. Tillykke med sejren!

?? Jeg har vist ingen steder givet udtryk for, at hash skulle være svært at
købe.

Du tillægger mig en holdning, jeg ikke har givet udtryk for - det er ikke
saglig debat.

JvA

Fra : Svend Bent

Dato : 20-03-05 19:48

> ?? Jeg har vist ingen steder givet udtryk for, at hash skulle være
> svært at købe.
>
> Du tillægger mig en holdning, jeg ikke har givet udtryk for - det er
> ikke saglig debat.

Måske, det beklager jeg. Vil du forklare, hvad formålet med at opretholde
forbudet ellers skulle være?

Tidligere skrev du, at et samfund, der vil drive forretning på borgernes
misbrug af narkotiske stoffer, er et samfund i moralsk forfald. Ønsker du
så et forbud mod alle de andre skadelige, men legale varer, som kan
misbruges?

Det er jo ikke for at drive forretning, at staten lægger afgifter på
varer, som er skadelige for os. Det er for at minimere forbruget og for
at spare penge op til at behandle de mennesker, som bliver afhængige
og/eller syge af de skadelige varer. Det ser jeg intet moralsk
forkasteligt i. Jeg ser derimod noget moralsk forkasteligt i, at
samfundet overlader kontrollen med skadelige varer til forbrydere, og det
gør staten netop ved at forbyde varen og dermed skabe et sort marked.

Du mangler at forklare, hvordan det skulle være bedre, at forbryderne har
kontrollen. Det er ikke noget argument, at du har nogle dårlige
erfaringer med hashrygere, eller at du synes samfundet er i moralsk
forfald, hvis man kan købe hash legalt.

Fra : Joakim von And

Dato : 22-03-05 15:12

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> wrote in

> Måske, det beklager jeg. Vil du forklare, hvad formålet med at opretholde
> forbudet ellers skulle være?

Opretholdelsen af forbudet skal forhindre at vi får et marked, hvor hashen
florerer frit tilgængeligt for enhver.

> [...]
> misbrug af narkotiske stoffer, er et samfund i moralsk forfald. Ønsker du
> så et forbud mod alle de andre skadelige, men legale varer, som kan

Nej, min grænse går ved narkotiske stoffer.

> [...]
> at spare penge op til at behandle de mennesker, som bliver afhængige
> og/eller syge af de skadelige varer. Det ser jeg intet moralsk

Med andre ord hører jeg dig sige, at vi skal legalisere hashen for
herigennem at kunne minimere forbruget ved at øge forbrugsafgiften herfor.
Mon ikke det ville være meget nemmere at minimere forbruget ved at håndhæve
den allerede eksisterende lovgivning på området?

>Jeg ser derimod noget moralsk forkasteligt i, at
> samfundet overlader kontrollen med skadelige varer til forbrydere, og det
> gør staten netop ved at forbyde varen og dermed skabe et sort marked.

Indrømmet, det er en god pointe du her fremfører. Men jeg mener stadig at
ulemperne ved en legalisering af hash vejer tungere end fordelene. Og det er
nok her vi ser forskelligt på det.

> [...]
> kontrollen. Det er ikke noget argument, at du har nogle dårlige
> erfaringer med hashrygere, eller at du synes samfundet er i moralsk

Men hvis argumentet går på hvorvidt den kriminelle eller staten skal have
råderet over et marked - her hash, hvor går grænsen i så fald?

Samme argument, kunne man jo også bruge om amfetamin, kokain, heroin osv.,
skal vi da også legalisere disse??

Det holder naturligvis ikke og så længe man har et forbud mod hash, må man
håndhæve forbudet, ved at forsøge at fratage "forbryderne" deres kontrol med
distribution og salg.

Lige til sidst jeg skrev ikke som du anfører her, at et samfund er i moralsk
forfald, hvis man kan købe hash legalt, men at et samfund, der vil drive
forretning på menneskers misbrug af narkotiske stoffer, er et samfund i
moralsk forfald.

Håber du kan se forskellen ml. de to udsagn.

JvA

Fra : GB

Dato : 11-03-05 09:22

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan man da udvikle psykoser af at ryge tobak eller drikke alkohol?

Man ser da tit folk blive forbigående psykotiske i en ordentlig herre-
brandert.

--
"Propaganda does not deceive people; it merely
helps them to deceive themselves." Eric Hoffer

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 15:54

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> "Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Man ser da tit folk blive forbigående psykotiske i en ordentlig herre-
> brandert.

Alkohol er fryteligt skadeligt, men uanset hvor skadeligt det er, så kan
det ikke begrunde legaliseringen af andre skadelige stoffer.

Fra : GB

Dato : 11-03-05 17:05

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Alkohol er fryteligt skadeligt ...

Vrøvl. Kun hvis man ikke kan administrere sit forbrug.

Men et af DINE problemer er jo netop, at du ikke anser andre at være i
stand til at beherske sig. Har vi lige en projektion her?

Fra : Svend Bent

Dato : 10-03-05 01:28

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in
> Sludder og vrøvl. Hash er på listen over forbudte narkotiske stoffer,
> det alkohol og nikotin ikke.

Nemlig. Deri ligger hykleriet. Det er fuldstændig forrykt, at det er
tilladt at drikke sig en brandert på, så man er til fare for sig selv og
andre (eller laver telefontrusler mod folk man ikke kan lide på usenet,
hint hint) men det er ulovligt at ryge en joint, som blot gør rygeren
passiv, salig og rødøjet.

Hvornår har du sidst hørt om to fyre der kom op at slås fordi de var
skæve? Hvornår har du sidst hørt om en musiker, der lavede et genialt
stykke musik i en mega brandert?

> Stop med at ryge hash, så du kan få et
> bedre klarsyn end den tågede hjerne du render rundt med nu.

Jeg ryger præcis lige så meget hash det passer mig, hvilket ikke er
særlig meget. Det skal du overhovedet ikke blande dig i, ligesom jeg
heller ikke blander mig i hvor mange smøger du ryger, eller hvor meget
alkohol du drikker, eller hvor lang tid du sidder og feder den foran din
computer hver dag.

I min ganske klarsynede hjerne er man narkoman, ligegyldigt hvilket
kemisk stof man er afhængig af, og ligegyldigt om det står på en liste
som nogle USA-skødehunde har strikket sammen en gang i 30'erne. Man er
misbruger, ligegyldigt om det er hash eller enarmede tyveknægte man skal
have en dosis af hver dag.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 10-03-05 07:08

Den 10-03-2005 skrev Svend Bent i msg.<raSdnX_CiIEYCbLfRVnytw@giganews.com> bl.a. følgende;

> skæve? Hvornår har du sidst hørt om en musiker, der lavede et genialt
> stykke musik i en mega brandert?

Måske ikke lige i en mega brandert, men rygtet (iflg. Berlingske) vil vide, at sangskriveren i "Green Day" blev så forbandet over at de første optagelser til albummet "American Idiot" blev stjålet, at han tog på en mega druktur en månedstid - Hvilket resulterede i at han skrev nogle nye sange da han kom tilbage fra drukturen, og disse regnes for de bedste sange på "American Idiot"

Men du har en pointe omkring brugen af hash som medicinsk middel - Der er simpelthent så utroligt meget tabu omkring emnet, at lige netop nogle sindslidende som du nævner, samt også nogle mennesker med store smerter, ikke må få det som vil kunne hjælpe dem bedst muligt og med færrest mulige bivirkninger - Nemlig hash.
Hash er så meget tabu, at selv forskning i dag i at bruge hash som medicin er yderst begrænset, i Danmark vel ikke-eksisterende.

Det synes jeg ikke vi kan være bekendte, når det kan hjælpe så mange som det åbenbart kan - Og sikkert også til billigere priser end i dag.

Mvh. Jan

Fra : Svend Bent

Dato : 11-03-05 01:17

"Jan Allan Andersen" <akkerdk@gmail.dk> wrote in

> [...]
> skrev nogle nye sange da han kom tilbage fra drukturen, og disse
> regnes for de bedste sange på "American Idiot"

Okay :) Det skal nok passe. Men jeg er helt sikker på, at hash og pot
booster kreativiteten i langt flere kunstnere end alkohol gør. Nogle af
mine bedste cd'er er lavet af de sygeste stenere.

> [...]
> færrest mulige bivirkninger - Nemlig hash. Hash er så meget tabu, at
> selv forskning i dag i at bruge hash som medicin er yderst begrænset,

Ja, og hvad mon det skyldes? Det kunne vel ikke være noget med, at
medicinalindustrien helst ikke vil have, at folk kan gro deres egen
medicin i baghaven?

> Det synes jeg ikke vi kan være bekendte, når det kan hjælpe så mange
> som det åbenbart kan - Og sikkert også til billigere priser end i dag.

Hørt! Tak for opbakningen.

Fra : Jesper

Dato : 09-03-05 16:09

Svend Bent <svend@bent.com> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in
>
> Så længe vi tillader alkohol, tobak, kaffe, sukker, kød, biler, porno,
> hasard m.m., så er det noget forbandet pladder og hykleri.

Narko er narko og hash er udover at være et narkotisk produkt et
blandingsmisbrugsprodukt der kun gøre de der tager det dårligere til at
klare sig uden støtte fra det offentlige.

> Det betyder ikke at hash har forårsaget deres problemer.

Den lader vi lige stå engang!

> Ja, lang næse til de hykleriske og ondskabsfulde tilhængere af visse
> narkotiske stoffer samt tortur.

Hvad har tortur og narkoforbud med hinanden at gøre?

Fra : Svend Bent

Dato : 10-03-05 01:52

> Narko er narko og hash er udover at være et narkotisk produkt et
> blandingsmisbrugsprodukt der kun gøre de der tager det dårligere til at
> klare sig uden støtte fra det offentlige.

Du har en hyklerisk og forvrøvlet definition narko. Alle stoffer og
vanedannende handlinger kan være blandingsmisbrugsprodukter. Der findes
masser af stabile, succesfulde mennesker som ryger hash i ny og næ. Endda
masser af kendte mennesker med succes. Hvorfor skal de straffes fordi
nogle andre har spaghettirygrad?

> Den lader vi lige stå engang!

Det er ikke noget argument. Faktum er, at nogle sindslidende kan dulme
deres symptomer med hash. Det gør de, der har fundet ud af det. Det er i
mange tilfælde langt mindre skadeligt end det psykopharmaka, staten gerne
vil have dem til at tage.

En diagnose er ikke noget den sindslidende selv stiller, det er en
psykiater der gør det. Og han er naturligvis farvet af den officielle
politik og den akademisk korrekte holdning til hash. Derfor kan jeg ikke
bruge dine 79% hoved- eller bidiagnose til nogetsomhelst.

Ligegyldigt om hash er lovligt eller ej, så vil der være misbrugere, og
de skal nok finde noget de kan misbruge, selv hvis der slet ikke var et
eneste gram hash i Danmark. Det er dét, du ikke kan forstå.

Du skal være glad for, at det bare er hash dine 79% misbruger. Det ville
være langt værre hvis de f.eks. var alkoholikere eller stesolidvrag.

> Hvad har tortur og narkoforbud med hinanden at gøre?

Er du imod den isolationsfængsling af pushere, der har fundet sted?

Fra : Jesper

Dato : 10-03-05 06:33

> [...]

> masser af stabile, succesfulde mennesker som ryger hash i ny og næ. Endda
> masser af kendte mennesker med succes. Hvorfor skal de straffes fordi

Det er sgu da sjovt at der er så mange der har spaghettirygrad overfor
hash, der er intet andet stof hvor 79% af dem der er i
misbrugsbehandling er i behandling for misbrug af netop dét stof.
Og så er jeg ret ligeglad med om andre stoffer kan bruges ved
blandingsmisbrug, faktum er at det er hash der er
blandingsmisbrugsstoffernes konge par exellence.

> [...]
>
> Du skal være glad for, at det bare er hash dine 79% misbruger. Det ville
> være langt værre hvis de f.eks. var alkoholikere eller stesolidvrag.

Kære Svend!

De 79% er 79% af dem der *frivilligt* går i behandling for stofmisbrug,
det er jo ikke tvungen at blive afvænnet her i landet.
Og så viser studier offentliggjort i American Journal of Psychiatry at
risikoen for at få depression og selvmordstanker firdobles hvis man
ryger hash.

> Er du imod den isolationsfængsling af pushere, der har fundet sted?

Nej, jeg er for at de rådne narkohandlere får lov at rådne op i
fængslet.

Fra : Svend Bent

Dato : 11-03-05 01:09

> Det er sgu da sjovt at der er så mange der har spaghettirygrad overfor
> hash, der er intet andet stof hvor 79% af dem der er i
> misbrugsbehandling er i behandling for misbrug af netop dét stof.

Hash er et populært stof, fordi virkningen er meget behagelig, det er let
at styre dosis, og der ikke er nogle ubehagelige bivirkninger i stil med
tømmermænd og abstinenser. Dertil kommer at hash er et af de mindst
skadelige rusmidler, så det er faktisk en god ting, hvis flertallet af
misbrugere falder for hashen frem for de mange andre, meget farligere
stoffer, legale så vel som illegale.

Du glemmer at tænke på alle dem, der IKKE har spaghettirygrad, og bare
ryger fx 1-2 gange om måneden, på samme basis som en masse andre
mennesker drikker sig fulde i ny og næ. Dem er der mange flere af.

> Og så er jeg ret ligeglad med om andre stoffer kan bruges ved
> blandingsmisbrug, faktum er at det er hash der er
> blandingsmisbrugsstoffernes konge par exellence.

Og hvad så? Hvad med cigaretter? Nåh nej, det gør jo ikke noget, for
tobak er jo ganske ufarligt. Det er derfor det er lovligt, ikke?

> [...]
> Og så viser studier offentliggjort i American Journal of Psychiatry at
> risikoen for at få depression og selvmordstanker firdobles hvis man

Jeg kender mindst 30 mennesker som ryger eller har røget hash. Ikke en
eneste af dem har bare antydningen af depression. Man kan også få
depression og selvmordstanker af at miste sin kæreste. Skal vi så forbyde
kærligheden?

> Nej, jeg er for at de rådne narkohandlere får lov at rådne op i
> fængslet.

Ja ja, og du skulle lænkes til et jordspyd på Roskilde Festival og
tvinges til at ånde gennem en kæmpe jordpibe mens en flok hippier danser
krigsdans rundt om dig. Hvem ved, måske kan det hjælpe dig med din
islamofobi. Ihvertfald kan det kun gøre dig til et bedre menneske.

Du hader hashrygere, fordi du ved de ofte er venstreorienterede, og fordi
du selv er et højreorienteret møgsvin. Så simpelt er det, Jesper. Så
hvorfor dropper du ikke bare din påtagede bekymring for hashmisbrugere?

Fra : Mogens

Dato : 11-03-05 07:24

> [...]
> du selv er et højreorienteret møgsvin. Så simpelt er det, Jesper. Så
> hvorfor dropper du ikke bare din påtagede bekymring for hashmisbrugere?

Jeg mener at have set i tv engang ,at hash idag bliver brugt medicinsk, hos
patienter med en eller anden sygdom , men her er der så tale om kronisk syge
mennesker, hvilket er en hel anden snak . -- Du argumenterer godt for
frigivelsen af hash , men nu er det bare sådan at øl vin spiritus og tobak ,
har hørt med til vores kultur igennem mange mange hundrede år, det har
hashen ikke , og skulle man så til at frigive et forholdsvis nyt rusmiddel ,
vil det efter min mening kun medføre at endnu flere mennesker kommer ud i et
afhængighedsforhold , og da vi i forvejen har kæmpestore udgifter forbundet
med de rusmidler vi i forvejen har , så tror jeg hværken regeringen eller et
flertal af befolkningen , vil gå med til at legalisere endnu et . - Så ,
Svend-Bent , der er desværre nok ikke andet at håbe på , at Danmark en dag
bliver styret af en socialistisk regering . -- Men helt ærligt , så er jeg
meget forundret over at der faktisk ikke har været een eneste inde for at
bakke dig op , det kan selvfølgelig skyldes at du har postet i en forkert
gruppe , da dk.politik er en meeeget seriøs gruppe , men det kan også
skyldes, at der sidder nogle hyklere ,som ikke tør vedstå at de fyrer en fed
i ny og næ , hvem ved .

M.

Fra : GB

Dato : 11-03-05 09:21

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener at have set i tv engang ,at hash idag bliver brugt
> medicinsk, hos patienter med en eller anden sygdom , men her er der så

F. eks. multipel sclerose, grøn stær og cancer. Min søster døde for to år
siden af cancer pancreaticus, og hendes sidste halve år blev til en vis
grad reddet af, at hun fik lært at ryge hash. Det tog hendes evige kvalme,
så hun igen kunne spise lidt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 11-03-05 10:48

"GB" <nonono@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> grad reddet af, at hun fik lært at ryge hash. Det tog hendes evige kvalme,

Det feminine Georg hentyder til er, at Marinol er et anerkendt lægemiddel
som er brugt i flere lande til blandt andet at dæmpe Schlerose-symptomer. Om
det i Danmark er blevet godkendt er jeg ikke sikker på men det har i hvert
fald været oppe at vende inde på borgen. Hash derimod bliver ikke brugt til
disse formål legalt. Her er feminine G.B. igen ude i lidt af en vildfarelse
(som så ofte).

Her er et link om ovenstående. Det kan være at andre kan finde frem til
noget mere opdateret:

http://danmark.dk/portal/page?_pageid=34,79962&_dad=portal&_schema=PORTAL

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 15:54

> [...]

> grad reddet af, at hun fik lært at ryge hash. Det tog hendes evige kvalme,

(Til ikke latinkyndige: cancer pancreaticus = Bugspytskirtelkræft)

Det er udmærket til at afhjælpe smerter og kvalme hos terminale cancer
og AIDS patienter, men eftersom hash svækker immunforsvaret er det dybt
uansvarligt at bruge på ikke-terminale AIDS og cancerpatienter.

Fra : GB

Dato : 11-03-05 17:00

> Det er udmærket til at afhjælpe smerter og kvalme hos terminale cancer
> og AIDS patienter, men eftersom hash svækker immunforsvaret er det
> dybt uansvarligt at bruge på ikke-terminale AIDS og cancerpatienter.

Aha, Hr. Professor - ville du så bruge immunstimulerende midler til aids-
patienter?

Og hvorfor/hvorfor ikke?

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 21:45

> [...]

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) skrev i meddelelsen

> Aha, Hr. Professor - ville du så bruge immunstimulerende midler til aids-

Det er tilrådeligt at benytte en specifik antiviral immunterapi mod AIDS
gennem rationel brug at antioxidanter og immunstimulanter sammen med en
en behandling af infektiøse co-faktorer.

Fra : GB

Dato : 12-03-05 02:15

> Det er tilrådeligt at benytte en specifik antiviral immunterapi mod
> AIDS gennem rationel brug at antioxidanter og immunstimulanter sammen
> med en en behandling af infektiøse co-faktorer.

Du klippe-klistrer jo fra nogle "smarte" links, hvilket tydeligt beviser,
at du er ude, hvor mågerne ikke kan bunde, min væn.

Svar nu på mit spørgsmål: Bruger man immunstimulantia klinisk overfor aids?
Med begrundelse, tak.

XFUT dk.helbred

Fra : Jesper

Dato : 12-03-05 08:40

> [...]

> at du er ude, hvor mågerne ikke kan bunde, min væn.
>
> Svar nu på mit spørgsmål: Bruger man immunstimulantia klinisk overfor aids?

Jeg har svaret fuldstædigt korrekt på det spørgsmål du stillede.

Hvad man så vælger at give af behandling herhjemme og i udlandet er jeg
ikke bekendt med og det er i høj grad bestemt af økonomiske og politiske
faktorer, foruden forskellige lægelige faktorer som f.eks. hvornår en
behandling betragtes som eksperimentel og hvornår den ikke gør.

XFUT fjernet, EOD, da jeg ikke ser nogen grund til at fortsætte ud af
dén tangent.

Fra : Jesper

Dato : 11-03-05 15:54

> [...]

> skyldes, at der sidder nogle hyklere ,som ikke tør vedstå at de fyrer en fed

Jeg har hverken prøvet hash eller nogen andre narkotiske stoffer,
ligesom det store flertal af den danske befolkning heller ikke har.

Fra : GB

Dato : 11-03-05 17:03

> Jeg har hverken prøvet hash eller nogen andre narkotiske stoffer,
> ligesom det store flertal af den danske befolkning heller ikke har.

Ligegyldigt hvor længe du bliver ved med at hævde det modsatte, er
cannabis-derivater ikke-narkotiske. Det har de aldrig været, de er ikke ved
at blive det, og det bliver de heller ikke i fremtiden.

Læs dog for fanden en lærebog i elementær farmakologi.

Fra : Mogens

Dato : 12-03-05 00:03

> Jeg har hverken prøvet hash eller nogen andre narkotiske stoffer,
> ligesom det store flertal af den danske befolkning heller ikke har.
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon
> http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/extra

Helt fint , sådan skal det være . - Jeg har prøvet det en enkelt gang , jeg
følte at jeg lukkede mig ind i min egen verden , en masse tanker fløj gennem
mit hovede, jeg var bare ikke så nærværende , som hvis jeg havde drukket øl
eller vin . Jeg lagde mærke til at det sociale samvær ligesom forsvandt,
folk var ligesom i deres egen verden . Derfor mener jeg at folk som nyder
det , må lide af en eller anden form for escapisme . Jeg ved det ikke , men
jeg ved bare at det ikke er noget som tiltaler mig .

M.

Fra : Svend Bent

Dato : 14-03-05 00:25

> [...]
> medicinsk, hos patienter med en eller anden sygdom , men her er der så
> tale om kronisk syge mennesker, hvilket er en hel anden snak .

Nej, det må være Marinol du tænker på. Syntetisk THC som ikke er lige så
effektivt som den ægte vare.

> [...]
> at øl vin spiritus og tobak , har hørt med til vores kultur igennem
> mange mange hundrede år, det har hashen ikke ,

Men det er jo ikke et nyt stof for menneskeheden, tværtimod: der er blevet
røget tørrede Cannabis-topskud lang tid før man fandt ud af at lave
alkohol. Og så er der altså *opstået* kultur omkring hash overalt i den
vestlige verden. Den går ikke væk ved at forbyde den.

> [...]
> medføre at endnu flere mennesker kommer ud i et afhængighedsforhold ,
> og da vi i forvejen har kæmpestore udgifter forbundet med de rusmidler
*****************

Vi har jo alle de forbudte stoffer inkl. udgifter, ligegyldigt om de er
lovlige eller ej. Det er umuligt at undgå så længe der er noget, der hedder
penge. Vi har også en masse indtægter som følge af afgifterne på alkohol og
cigaretter. Men dem sætter man jo ned (!?!)

Din argumentation er også baseret på frygt for følgevirkningerne af en
legalisering, selv om erfaringerne fra Holland viser, at antallet af
brugere/misbrugere er nogenlunde konstant og ofte lavere end i lande, hvor
pot og hash er strengt forbudt. USA fx.

> [...]
> Svend-Bent , der er desværre nok ikke andet at håbe på , at Danmark en
> dag bliver styret af en socialistisk regering .

Det har du nok ret i. Derfor kan man jo godt brokke sig alligevel

> [...]
> gruppe , men det kan også skyldes, at der sidder nogle hyklere ,som
> ikke tør vedstå at de fyrer en fed i ny og næ , hvem ved .

Det tror jeg nu ikke. Der var da også en 2-3 stykker der bakkede mig op.

Fra : Jesper

Dato : 14-03-05 21:07

Svend Bent <svend@bent.com> wrote:

> " Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in
>
> Nej, det må være Marinol du tænker på. Syntetisk THC som ikke er lige så
> effektivt som den ægte vare.

Det er 100% så effektivt som den ægte vare, det er bare det virksomme
stof, THC, renfremstillet.

> [...]
> alkohol. Og så er der altså *opstået* kultur omkring hash overalt i den
> vestlige verden. Den går ikke væk ved at forbyde den.

Cannabis er naturligt hjemhørerne i Kina og Indien og de kan beholde
den. Brugen af det som narkotika er af ny dato i vesten. Det gamle Rom
kendte cannabis og brugte den kun strengt medicinsk.

> [...]
> legalisering, selv om erfaringerne fra Holland viser, at antallet af
> brugere/misbrugere er nogenlunde konstant og ofte lavere end i lande, hvor

Samenligningen mellem Danmark og Sverige er til at tage at føle på:
Indenfor en periode af en måned indtager gennemsnitligt 6% af den danske
befolkning og 1% af den svenske hash. Den igennem mange år meget mere
liberale holdning til misbrug i Danmark har medført flere misbrugere.
Holland er på mange måder et totalt atypisk land idet store dele af
befolkningen bekender sig til Calvenismen, en særlig streng form for
protestantisme. Den stærke tro holder mange fra at indtage hash og andre
stoffer.

Fra : Allan Riise

Dato : 14-03-05 23:26

> [...]
> den. Brugen af det som narkotika er af ny dato i vesten. Det gamle Rom
> kendte cannabis og brugte den kun strengt medicinsk.

Øhh, du tager vidst fejl.

Hvordan tror du at Vikingerne lavede "hampereb" og sejl, ved at tage til
Kina og Indien?
Vidste du at det også blev brugt til at lave sæbe?
Ved du hvorfor man brugte Hamp?
Fordi det kan tåle salt og sol.
Vidste du at mennesket har naturlige receptorer der kun er beregnet til
Tetra Hydro Cannabinol (THC) ?
Når nu vores kemi er indrettet til THC, tror du så at det er tilfældigt,
eller at det er fordi at man i årtusinder har brugt det som medicin, og som
bevidshedsøgende stof?

Vidste du at Christian IV ved lov befalede bønderne at dyrke ekstra meget
hamp, til hans skibsproduktion?

Vidste da at George Washington som var den første præsident var en stor
hampedyrker.
Den amerikanske uafhængighedserklæring er skrevet på et stykke hampepapir.
Benjamin Franklin var også en stor hampedyrker.
Henry Ford havde også opfundet en bil af hamp som kunne køre på
hampefrøsolie men projektet blev skrinlagt.

Cannabis Sativa er faktisk hjemmehørende her på de nordlige bredde gradder.
Cannabis Sativa Indica i Indien, fortrinsvis.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 16:10

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>

> Cannabis Sativa er faktisk hjemmehørende her på de nordlige bredde gradder.
> Cannabis Sativa Indica i Indien, fortrinsvis.

Den ældste kendte brug af hampreb i Danmark er fra Vejbyskibet, der
strandede på Nordsjællands kyst i 1300-tallet 1), altså *efter*
vikingealderen. Ved slutningen af middelalderen dukkede reberbaner 2) op
i de danske byer, hvor man lavde hampreb.
Mennesket har naturlige receptorer for amphetamin, kokain, morfin og
mange andre stoffer. Årsagen til det er at disse stoffer har en kemisk
lighed med kroppens signalstoffer.
Jeg betvivler ikke hamps værdi til brug for tovværk, tekstiler og anden
industriel anvendelse, der er bare intet der godgøre at hamp har været
anvendt som rusmiddel i vesten før nyere tid.
At cannabis er skadeligt har man vidst meget længe. Af samme årsagen
blev brugen af cannabis forbudt i Ægypten så tidligt som i 1300-tallet
og i 1798 får Napoleons tropper i Ægypten total forbud mod at bruge
cannabis da Napoleon ved selvsyn ser det omsiggribende misbrug af
cannabis blandt de lavere sociale lag i Ægypten.

1) Ole Magnus. En tovli historie
2) Rebslagerne går sin krebsegang. 1939

Fra : Svend Bent

Dato : 15-03-05 00:52

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Det er 100% så effektivt som den ægte vare, det er bare det virksomme
> stof, THC, renfremstillet.

Jeg har læst at grunden til, at den ægte vare virker bedre er, at der er
små afvigelser i plantens THC-molekyler, og det skulle altså gøre det
mere effektivt end den syntetiske THC, som altid er præcis det samme
molekyle.

> Cannabis er naturligt hjemhørerne i Kina og Indien og de kan beholde
> den. Brugen af det som narkotika er af ny dato i vesten. Det gamle Rom
> kendte cannabis og brugte den kun strengt medicinsk.

Sludder og vrøvl.

> [...]
> danske befolkning og 1% af den svenske hash. Den igennem mange år
> meget mere liberale holdning til misbrug i Danmark har medført flere

Det er stadig bedre at folk misbruger hash, end at de misbruger
nervemedicin, sovemedicin, alkohol, speed, ecstasy, m.m. Jeg kender en
der kom ud af sit kokainmisbrug ved at begynde at ryge pot i stedet for.
Han siger selv, at pot har reddet hans liv, fordi han kan "nøjes" med
det.

> [...]
> store dele af befolkningen bekender sig til Calvenismen, en særlig
> streng form for protestantisme. Den stærke tro holder mange fra at

Religion er sgu den værste narko vi har.

Fra : GB

Dato : 15-03-05 01:29

Svend Bent <svend@bent.com> skrev i meddelelsen

> Sludder og vrøvl.

Glem Jesper i denne sammenhæng - her er han 100% resistent mod fakta. Jeg
har forsøgt i mange år at forklare Frk. Ørsted forskellen på hash contra
heroin, crack og designerdrugs. Jesper mener bestemt, at folk dør af hash,
såvel som af hårde drugs.

Lad mig lige nævne, at jeg selv ryger en pibe hash en gang imellem - men
der kan gå halve år, hvor jeg ikke skænker dette rusmiddel en tanke. Jeg
sætter mere pris på god vin, øl og whiskey (12 års single malt, tak).

Fra : Svend Bent

Dato : 15-03-05 12:52

GB <nonono@nospam.invalid> wrote in

> Svend Bent <svend@bent.com> skrev i meddelelsen

> Glem Jesper i denne sammenhæng - her er han 100% resistent mod fakta.

Ja, jeg ved det godt, men hans løgne om hash skal ikke stå uimodsagt.

> Jeg har forsøgt i mange år at forklare Frk. Ørsted forskellen på hash
> contra heroin, crack og designerdrugs.

Frk. Ørsted?

> Jesper mener bestemt, at folk
> dør af hash, såvel som af hårde drugs.

Det er jo latterligt.

> [...]
> men der kan gå halve år, hvor jeg ikke skænker dette rusmiddel en
> tanke. Jeg sætter mere pris på god vin, øl og whiskey (12 års single

Sådan er vi så forskellige allesammen. Jeg kan ikke udstå smagen af
alkohol. Når jeg en sjælden gang drikker, så er det udelukkende for
rusens skyld.

Fra : GB

Dato : 16-03-05 04:05

Svend Bent <svend@bent.com> skrev i meddelelsen news:7P-
dneBOSqbDUavfRVnyhw@giganews.com:

> Frk. Ørsted?

Spørg Frøken Christian René Larsen, hvem jeg monstro mener. Det var
hende, som startede med at kalde Jesper Frk. Ørsted for år tilbage.

> Det er jo latterligt.

Jeg må hellere rette min overdrivelse: Han mener "kun" at folk bliver
sindssyge, og derefter narkomaner.

> Sådan er vi så forskellige allesammen. Jeg kan ikke udstå smagen af
> alkohol. Når jeg en sjælden gang drikker, så er det udelukkende for
> rusens skyld.

Hold dig fra Netto's pap-vin, og skyd 100-200 kroner af på en
kvalitetsvare.

Fra : Svend Bent

Dato : 16-03-05 14:42

GB <nonono@nospam.invalid> wrote in news:4237a256$0$294
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
> Hold dig fra Netto's pap-vin, og skyd 100-200 kroner af på en
> kvalitetsvare.

Jeg har venner som har tjek på vin og sprut, og som har altmuligt dyrt
stående i barskabet. De har forsøgt at give mig dyr vin og whiskey, men jeg
synes det smager grimt altsammen. Jeg kan simpelthen ikke lide den
fornemmelse, alkohol giver i hele svælget. Det er ligegyldigt hvor gammelt
eler dyrt det er.

Fra : GB

Dato : 16-03-05 15:04

> [...]
> men jeg synes det smager grimt altsammen. Jeg kan simpelthen ikke lide
> den fornemmelse, alkohol giver i hele svælget. Det er ligegyldigt hvor

Hvis du har det sådan, er det jo tåbeligt at drikke alkohol. Al respekt for
det - man skal jo ikke gøre noget, bare fordi næsten alle andre gør det.

Fra : Svend Bent

Dato : 17-03-05 00:19

> Svend Bent <svend@bent.com> skrev i meddelelsen

> Hvis du har det sådan, er det jo tåbeligt at drikke alkohol. Al
> respekt for det - man skal jo ikke gøre noget, bare fordi næsten alle
> andre gør det.

Nej, men jeg kan godt lide rusen, så derfor gør jeg det et par gange om
året. Jeg kan bare ikke nyde smagen, sådan som mange andre kan.

Fra : Jesper

Dato : 16-03-05 17:36

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Hold dig fra Netto's pap-vin, og skyd 100-200 kroner af på en
> kvalitetsvare.

Nettopapvin! For blot 10 siden var min storebror så fornæret at den stod
på Nettopapvin hver gang jeg besøgte ham. Det var en prøvelse! En gang
til en brødrekomsammen skulle han og min lillebror ind og købe vin i
Netto. Jeg bad dem så mindeligt om ikke at købe papvin. Det gjorde de
heller ikke, de købte en 1,5 l Pierre Merard, kvaliteten af dén vin er
sammenlignelig med papvinen. Til hans 50 års fødselsdag sidste år
serverede han noget chilensk sprøjt han havde købt i grænsekiosken i
Tyskland for under 20 kr/flasken.
Det er ikke nytårsløjer, det er hærværk!

Fra : GB

Dato : 17-03-05 02:19

> heller ikke, de købte en 1,5 l Pierre Merard, kvaliteten af dén vin er

Aaargh! Det må være lææænge siden - den laves vist ikke mere (?) og har
iøvrigt aldrig været i nærheden af en ærlig drue.

> sammenlignelig med papvinen. Til hans 50 års fødselsdag sidste år
> serverede han noget chilensk sprøjt han havde købt i grænsekiosken i
> Tyskland for under 20 kr/flasken.
> Det er ikke nytårsløjer, det er hærværk!

Tag hævn, og giv ham specialforplejning næste gang han besøger dig
(gnæk)...

Fra : Jesper

Dato : 15-03-05 16:21

GB <nonono@nospam.invalid> wrote:

> Jeg
> sætter mere pris på god vin, øl og whiskey (12 års single malt, tak).

A man with impeccable taste

Fra : GB

Dato : 16-03-05 14:45

> A man with impeccable taste

Shaken, not stirred.

Fra : Martin Kristensen

Dato : 09-03-05 07:55

"Svend Bent" <svend@bent.com> wrote in message

> Hashsælger fem måneder for længe i fængsel

Kan han så ikke få en ordning, hvor han kan få lov at lave for fem
måneders kriminalitet gratis? :)

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-05 10:17

"Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse
> "Svend Bent" <svend@bent.com> wrote in message

> Kan han så ikke få en ordning, hvor han kan få lov at lave for fem
> måneders kriminalitet gratis? :)

Hvad med samfundstjeneste i Pusherstreet næste gang ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-05 10:55

"Kim Larsen" <kl2607x@yahoo.dk> wrote in message
> "Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse

> Hvad med samfundstjeneste i Pusherstreet næste gang ?

Som skjold for urobetjente

Fra : Kim Larsen

Dato : 09-03-05 10:16

> [...]
> Københavns Byret straffede tirsdag manden med 30 dages fængsel, men under
> efterforskningen var han varetægtsfængslet i mere end seks måneder.

Det er noget forbandet svineri og desværre noget Danmark er verdensmestre i.

> [...]
>
> - Vi vil kræve cirka 100.000 kroner i torterstatning, og dertil kommer
> erstatning for det økonomiske tab, han har lidt, siger advokat Poul

Og det håber jeg han får.

> Jeg synes hans økonomiske tab bør beregnes ud fra, hvor mange penge han
> kunne have tjent ved at sælge hash.

Nej, absolut ikke, kun for tort og svie og statens evne til at kvaje sig.

Ingen økonomisk erstatning kan
> alligevel kompensere for 6 måneders uberettiget isolationstortur.

Isolationsfængsling ikke burde være tilladt ud over nogle ganske få uger,
helst kun dage og kun ved meget alvorlige forbrydelser og dermed langt mere
alvorlige end dette her.

> Der findes ingen fornuftige argumenter imod en legalisering af hash. Kun
> evindeligt pladder og hykleri.

Jo, hash er et farligt bevidsthedsudvidende stof som kan give svære psykiske
skader. Det er russisk roulette at anvende dette stof. Det er helt fint at
det er forbudt og jeg kan kun anbefale en yderligere kriminalisering i
straffeloven vedrørende overtrædelse af dette forbud, både hvad angår
besiddelse og salg af hash.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-03-05 10:57

> "Svend Bent" <svend@bent.com> skrev i en meddelelse

> Det er noget forbandet svineri og desværre noget Danmark er verdensmestre
i.

Så må vi hæve straframmerne generelt, så løses det problem med at folk
varetægtsfængsles længere tid end deres domme.

> Og det håber jeg han får.

Erstatning for det mistede salg af narko ?

> Nej, absolut ikke, kun for tort og svie og statens evne til at kvaje sig.

Nå, så kan jeg bedre forstå det.

> [...]
>
> Isolationsfængsling ikke burde være tilladt ud over nogle ganske få uger,
> helst kun dage og kun ved meget alvorlige forbrydelser og dermed langt

En tiltale for salg af 18 kilo narko er da alvorligt.

Det lyder godt.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 10-03-05 08:10

I dk.politik, skrev Svend Bent:
> Jeg synes hans økonomiske tab bør beregnes ud fra, hvor mange penge han
> kunne have tjent ved at sælge hash. Ingen økonomisk erstatning kan
> alligevel kompensere for 6 måneders uberettiget isolationstortur.

Men hvis han kun har solgt 300 gram i den periode politiet har overvåget
ham, så kan det vist heller ikke blive til ret mange penge

> Der findes ingen fornuftige argumenter imod en legalisering af hash. Kun
> evindeligt pladder og hykleri.

Jodda, der er masser af gode argumenter.

Jesper

--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk
Danmark har fået sit eget Mozillaforum: