Om at sætte i bås
Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-05 14:14

SINDSYG = HALTENDE ÅND

"

Hvordan kan det være, at vi fyldes med medlidenhed, når vi ser en haltende
mand på gaden, mens en haltende ånd fylder os med raseri?Joh - det kommer
af, at den haltende mand godt ved, at det er ham der går skævt og os andre,
der går lige, mens den haltende ånd derimod hårdnakket påstår, at det er ham
der tænker lige, og vi andre skævt".. Pascal

1. Det er ikke, hvad man er,der tæller- der er, hvad de tror, man er.
Andy Warhol

2. Det er letttere at narre mange end en enkelt. Herodot

Vedr beskrivelse af kollegaers psyke gælder at alt gælder. Alt er
smagsdommeri. Hvis alle mener at en person er karaktersvag, så blir det ved
det

Og mobning af afvigere - der ikke altid er så ligeglade som mig - svarer vel
egentlig til når polakker og tyskere blev enige om at ortodokse jøder i
gettoen var sære, nærige, dyriske, uintelligente, inkonsistente,
usympatiske, uærlige og sindsyge....

Da læger ikke har mindste mulighed for at studere hjernen objektivt indenfor
psykiatri - alt det reproducerbare såsom epilepsi er overført til
neurologi-specialet, så gælder hvad relativitetsteoriens opfinder skrev 600
år før Kristus "Alt flyder"

Selvfølgelig er det praktisk når Sct Hans har en masse der er ulykkelige og
søger hjælp, og en masse kriminelle, hvis forsvarer har reddet dem fra
fængsel til behandlingsdom, at få dem delt op i båse og tilkende navne for
hver bås. Så har de noget at lave videnskab på. Og medicinalfabrikkerne kan
få det til at se ud som om der er objektivt grundlag for at give den og den
medicin til den og den

En af de mest udbredte sygdomme er diagnosen. Karl Kraus

En gunstig fejldiagnose har altid været mere virksom end den bedste medicin.
Markus M. Ronner

Man bør aldrig gå til en læge uden at vide, hvad der er hans
yndlingsdiagnose. Henry Fielding

Hvor mange domfældelser har jeg ikke set, som var mere kriminelle end selv
forbrydelsen. Montaigne, Michel de (1533-1592)

Midt i medfølelsen føler vi et gran af bittesød og ondskabsfuld vellyst ved
at se andre lide. De Montaigne

Man må spille en smule idiot, hvis man vil undgå, at blive
kaldt fuldkommen idiot. Michel de Montaigne

Nothing is so firmly believed, as what we least know.
Montaigne

Der kræves dog altid en vis grad af indsigt for at erkende, at man intet
ved. Michel de Montaigne

Den, der frygter for at komme til at lide, lider allerede af
det, som han frygter Montaigne, Michel de (1533-1592)

Den vigtigste ting i verden er at forstå at tilhøre sig
selv. Montaigne

I quote others to better express myself Montaigne

"No doctor takes pleasure in health, even of his friends Montaigne

Men som en gammel historie er der ikke som med en recept til en syg:

Det er ikke så farligt om en ingrediens er lige netop sådan - eller
anderledes."Montaigne

Fra : kk

Dato : 08-03-05 20:19

> [...]
> skævt og os andre, der går lige, mens den haltende ånd derimod
> hårdnakket påstår, at det er ham der tænker lige, og vi andre skævt"..

Du har samlet en masse citater, og hvad så??

mvh
kk

Fra : Bo Warming

Dato : 08-03-05 20:48

"kk" <kru@mailnospam.dk> wrote in message

> Du har samlet en masse citater, og hvad så??

Ja, for vismænd har evnet at udtrykke hvad jeg mener DEJLIG KORT.

Ovenstående udstiller hvordan godhedsindustri og dens følgeskab kan lide
svage som de kan give til - "haltende mennesker"
Men de vil ikke give menneskerettigheder til stolte jævnbyrdige "haltende
ånder" der ikke vil bede om hjælp og anderkende lav rang/haltende ånd.

Det sir Pascals fyndord kort og genialt - eller vil du hellere læse en lang
personlig smøre, så værsgo, her:
--------------------------
Smålighed : De generøse bliver sjældnest sindsyge

Biblens øje-for-øje hævnhad er grusom smålighed. Hindu-reinkarnationens
afsky for pariaer, der selv har været ude om fattigdommen - pga. deres
forrige liv - har også et ulækkert småligt præg.

Men de bedste dele af den danske folkekirke dyrker grundtvigsk
Løgstrup-teologi om, at storsind er kernen at Jesu budskab - hvis danskere
bliver optimistiske af Påske-miraklet, så ser vi afslappet på, om
meddanskere glemmer at betale lidt gæld eller snyder på vægten, og ved
eksemplets magt bliver de lumpne mindre lumpne, uden straf.

Generøs tillid betyder, at man tør vende venstre kind til.

Vi bør ikke forarges over folk, der mener at kunne forene kristendom med
reinkarnation - som i Jápan er helt uden dømmesyge om den fra visse
hinduer kendte ide om, at folk ligger som de har redt og social arv er egen
skyld.

Min samleverske er aktiv i en god lille privat københavnerkirkesekt uden
vielsesret og vil gerne vies i den kirke, hvor vi for 12 år siden giftede
os, men skiltes da sjasen anbefalede det af økonomiske grunde.

Men det har præsten ikke lyst til, fordi jeg har klaget til bispen over, at
præstens prædiken hetzede mod os Dannebrogsglade, indvandringskritiske som "smålige"

Jeg mener, at DF har gået gruelig meget ondt igennem for at redde danskerne
af politikernes dårskab, og der er intet småligt ved at ville hjælpe folk i
deres egne lande i stedet for her, hvor de ikke kan integreres.

Men en folkekirke, der straffer ved at nægte gejstlig betjening, når man
debaterer imod småligheds-anklager - den er i strid med ytringsfriheden. Det
bør føre til selvransagelse.

FOLKEKIRKEUDSMIDNING skete da en døbt dansker(Sten Ribers) skrev læserbreve
om, at han mente, at reinkarnation og Jesu ord kan forliges. Næsten ingen
folkekirkepræster har kritiseret, at man stjal hans dåbsgave - som jo er
livsvarigt medlemskab af folkekirken.

Der ligger en strafliderlig smålighed i udsmidninger.

Moderne reinkarnationsfolk , fx den buddhisme der præger minsamleverske, er
helt uden smålighed.

Er man hævet over småtskårne nid&nag bagateller, bliver man aldrig sindsyg,
har flere psykiatere hævdet.

Fra : kk

Dato : 08-03-05 22:13

> "kk" <kru@mailnospam.dk> wrote in message

> Ja, for vismænd har evnet at udtrykke hvad jeg mener DEJLIG KORT.
>
> Klip..

Vil det sige at du mener SÅ meget forskelligt? Det gør det altså lidt
sværd at dechiffrere dit budskab, - hvis du altså har et.
kk