Skal vi stadig betale støtte til landbruge~
Fra : Djævelens advokat

Dato : 07-03-05 09:34

ifølge

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2059377&forside

Er bøndernes umættelige trang til ussel mammon nu gået over i at ikke nok
med at man hyrer løntrykkere, men man skider også på lovgivningen. Det er
selvfølgelig ikke overraskende, når regeringens familiemedlemmer går i
spidsen, men det rejser spørgsmålet om vi som samfud skal betale miliarder i
støtte til et erhverv som ikke vil give noget tilbage til det samfud som
støtter dem i hoved og røv.

Derudover kan man sige at når 14 % er illegale, så kunne det være
interessant at få at vide hvor mange østeuropæere der er ansat idansk
landbrug. Er det et helt erhverv der i virkeligheden er overtaget af billig
arbejdskraft, som følge af optagelsen af de nye EU lande???

ad

Fra : J. Jensen

Dato : 07-03-05 19:41

Djævelens advokat wrote:
> [...]
> landbrug. Er det et helt erhverv der i virkeligheden er overtaget af billig
> arbejdskraft, som følge af optagelsen af de nye EU lande???

Jensen siger at der er mange østeuropæere i dansk landbrug, fordi de
danske arbejdsløse ikke gider og at det store antal sk. illegale skylles
at Udlændingestyrelse ikke kan få fingeren ud af gaskammeret og få givet
de fornødne arbejdstilladelser.

J.J.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-05 19:44

"J. Jensen" <yours@truly.was> skrev i en meddelelse

> [...]
> danske arbejdsløse ikke gider og at det store antal sk. illegale skylles
> at Udlændingestyrelse ikke kan få fingeren ud af gaskammeret og få givet

Tjaae, jeg er p.t. arbejdssøgende, og fik at vide, ( nu ser vi bort fra min
ryg, som AF *ikke* tager hensyn til ), at selvom jeg har erfaring med
svineavl, så er der ingen job at få på SydSjælland!

Allan Riise

Fra : J. Jensen

Dato : 07-03-05 19:50

Allan Riise wrote:
> [...]
> ryg, som AF *ikke* tager hensyn til ), at selvom jeg har erfaring med
> svineavl, så er der ingen job at få på SydSjælland!

Jensen siger at du skal søge andre steder eller tage kontakt til den
enkelte landmand. Iøvrigt har du det grønne kort eller nogen uddannelse
indenfor landbrug?

J.J.

Fra : Jesper

Dato : 07-03-05 19:52

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> ryg, som AF *ikke* tager hensyn til ), at selvom jeg har erfaring med
> svineavl, så er der ingen job at få på SydSjælland!

http://www.kinagrill.dk/

Her, snup en tudekiks!

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-05 20:16

> http://www.kinagrill.dk/
>
> Her, snup en tudekiks!

Er du fra den?
Min ryg ville slet ikke kunne klare et sådant arbejde.

Men ellers et flot og relevant indlæg, helt i tråd med din IQ!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 07-03-05 20:29

> [...]

> Min ryg ville slet ikke kunne klare et sådant arbejde.
>
> Men ellers et flot og relevant indlæg, helt i tråd med din IQ!

Jeg tror du skal en tur i fitnesscentret og have trænet din ryg.
Svømning siges også at være godt for ryggen.

Så slipper vi måske for den slags ævl.

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-05 20:36

> Jeg tror du skal en tur i fitnesscentret og have trænet din ryg.
> Svømning siges også at være godt for ryggen.

Det har du så evig ret i, men det alene gør det ikke for alle, der er nogen
der *skal* opereres, desværre, eller have pension, endnu mere desværre, for
med en diskusprolabs, og to sammenvoksede lændehvirvler, så kan træning
alene altså ikke gøre det.

Det er da dig, der er ude på et personligt opgør!
Det du skriver om, er direkte til mig, og har nada med tråden at gøre.

Jeg svarede en meddebattør's indlæg, som gik på at Danskerne ikke ville være
landbrugsmedhjælpere inden for svineavl, så det er da relevant nok at
fortælle, at AF i Stortstrøms amt, for min region, melder at der ikke er
nogen frie job at få!

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 07-03-05 20:45

> [...]

> landbrugsmedhjælpere inden for svineavl, så det er da relevant nok at
> fortælle, at AF i Stortstrøms amt, for min region, melder at der ikke er

Iflg jobbanken er der kun 17 ledige stillinger indenfor
Landbrugsarbejde, drift/produktion i hele landet.

Jeg gætter på at de fleste der søger arbejdskraft ikke benytter sig af
AF.

Og ja, det kan lyde som om din ryg ikke har det specielt godt.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 08-03-05 08:14

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Du har tilsyneladende Jesper slet ingen holdning til tilskuddene til
landbruget, hvad ganske vist heller ingen andre har, her i DK politik
er det tilsynealdende kun på alle sociale områder Ledighed og
pensioner der skal spares.

MVH

Herluf Andersen

Fra : Jesper

Dato : 08-03-05 16:00

Herluf Andersen <herluf@jellingnet.dk> wrote:

> [...]
> landbruget, hvad ganske vist heller ingen andre har, her i DK politik
> er det tilsynealdende kun på alle sociale områder Ledighed og

Jeg har i høj grad en holdning til tilskuddene til landbruget.
Tilskuddene skal helt væk, men da det for de flestes vedkommende er EU
tilskud, så er det derigennem vi skal arbejde for at få dem fjernet.

Til gengæld skal skatten på produktionsjord fjernes, der er ganske
enkelt ingen lande vi sammenligner os selv med som har en sådan skat.

Fra : Herluf Andersen

Dato : 08-03-05 23:32

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Hvordant vil du mene disse tilskud vil kunne afvikles, jeg går ud
fra du er tilhænger af privat ejendomsret, og værdien af disse
støtteordninger
har landmændene vel betalt for gennem kapitalisering i jordpriser.
og vil de ikke falde tilsvarende ved afkskaffelse af
ordningerne,landmændene
mister deres indtjening og kreditværdighed og hvad vil vanker og
kreditforeninger sige.
kan jordskatterne være en produktionsomkostning, når de var der
på tidspunktet da landmanden købte jorden, og prisen kunne indrettes
der efter.

MVH

Herluf Andersen.

Fra : Jesper

Dato : 09-03-05 06:30

> [...]

> kan jordskatterne være en produktionsomkostning, når de var der
> på tidspunktet da landmanden købte jorden, og prisen kunne indrettes

De største udgifter til EU er til de forkætrede tilskud til landbruget.
Der er som sagt ingen andre der har skat på produktionsjord og det giver
bl.a. problemer med skovrejsningen, fordi der ikke er særligt mange
penge i skov sammenlignet med alm. afgrødemarker.
Så hvis vi skal leve op til vores Kyoto protokoolmål, så skal vi gøre
det mere rentabelt at dyrke skov.
Iøvrigt kan man ikke indregne jordskatterne i produktionsprisen, det gør
dansk landbrug ukonkurredygtigt.

Fra : Mogens

Dato : 07-03-05 23:11

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ryg, som AF *ikke* tager hensyn til ), at selvom jeg har erfaring med
> svineavl, så er der ingen job at få på SydSjælland!

FUT . DK . SEKSUALITET.

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 08-03-05 08:01

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> min

> FUT . DK . SEKSUALITET.

Fjolleri tages ikke seriøst!

Allan Riise

Fra : Lyrik

Dato : 09-03-05 23:55

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
Jamen løsningen ligger da lige for: Folket skal skiftes ud og det er det
bønderne er i gang med!
Spørgsmålet er så: Kan folket nå at skifte bønderne ud først?

Hilsen
Jens