Skatten steg
Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-05 09:02

Trods skattestop betalte danskerne mere i skat sidste år.

Helt præcist fik de offentlige kasser 720 milliarder kroner ind i skat
sidste år, og dermed udgjorde skatten 49,7 procent af det danske
bruttonationalprodukt. Det skriver Berlingske Tidende.

Så kan man jo sige at regeringen den holder skam hvad de lover.

Nordea "mener" at det kan være den udbetalte SP der gøres gældende, og det
har de da helt klart ret i, det er Vi flere der har påpeget herinde, nemlig
at det ville være et must at få omdirigeret nogen ikke skattepligtige
formuer, til at blive skattepligtige.
SummaSummarum.
Danskerne har fået smidt deres ellers gode pensionspenge i ansigtet,
regeringen har fået det til at se ud som om at det skam er for jeres skyld,
kære vælgere, men glemte i forbifarten at fortælle at hvis de var forblevet
opsparinger havde der været ingen eller kun en ringe skat, hvorimod man nu
for lov til at punge ud ved kasse 1.

Nærlyt *altid* til Fogh og Co.
Der ligger *altid* mere i deres snik snak, end der ser ud til.
Hvem husker ikke, "Vi følger FN sporet!"

Allan Riise

Fra : Djævelens advokat

Dato : 07-03-05 09:38

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Trods skattestop betalte danskerne mere i skat sidste år.

ja hvad havde du forventet????????

Sandheden fra regeringen??????????

Det vile da have været et politisk selvmord der ville have sendt regeringen
under spærregrænsen.

Vent så bare til konsekvenserne af regeringens politik for alvor begynder at
vise sig. så skal du bare se løjer

ad

Fra : Allan Riise

Dato : 07-03-05 09:41

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> [...]
> regeringen under spærregrænsen.
>
> Vent så bare til konsekvenserne af regeringens politik for alvor begynder

De har skam vist sig for de der ikke er på den grønne gren, nemlig de syge,
især de psykisk syge, og de der er på bistandshjælp.

Allan Riise

Fra : Herluf Andersen

Dato : 07-03-05 15:11

> [...]
>
> De har skam vist sig for de der ikke er på den grønne gren, nemlig de
> syge, især de psykisk syge, og de der er på bistandshjælp.

Jeg har også lige set det sidste nye tal for skatter og afgifter i Danmark
År 2004 på 720 mia. kr hidtil har det kun været på 710 mia. kr. men
jeg var ikke i tvivl om, at det ville stige da dettte tal var beregnet på
basis
August måned, og skulle af hensyn til valget være så lav som muligt.Og
det kan meget tænkelig stige lidt mere endnu, så det måske lige ryger over
de 50 pct som det var tilfældet da Anders Fogh var kreativ skatteminister.

Men det er for øvrigt meget interessant, at se et diagram over
udviklingen
i de offentlige udigfter tilbage til 1960. Det viser tydelig, at søjlerne
vokser
mest under borgerlige regeringer. Og det allerværste var VKR regeringen
1968 til 71 den slog alle rekorder i vækst. Hvilket var baggrunden for, at
Glistrup kom i folketinget i 1973 med 28 mandater.

Og nu er det sket det, som jeg har ventet længe, at der er ved at komme et
oprør i Venstre mod Anders Fogh's linie. der bliver dannet et nyt
Venstre- parti jeg så det på tv2 her i formiddag. Der sket det som jeg har
tænkt hele tiden, at engang bliver der Venstrefolk, der ikke vil finde sig
en landsformand og statsminister, der på en og samme tid for at bevare
posten som statsminister vil være Både Venstremand og Socialdemokrat.
MVH

Herluf Andersen

Fra : J. Jensen

Dato : 07-03-05 20:25

Herluf Andersen wrote:

> [...]
> en landsformand og statsminister, der på en og samme tid for at bevare
> posten som statsminister vil være Både Venstremand og Socialdemokrat.

Jensen siger at det er ikke regeringens skyld at skattetrykket er
steget. Stigningen er forårsaget af opsvinget og de dermed øgede
skattebetalinger, de ekstra penge i punktafgifter, stempelpenge ved
omlægninger etc.
*I modsætning til Socialdemokraterens Ankermand har AFR ikke gældsat
Danmark.*
Og så er det da sjovt at AFR gør påstande om ufinansierede
skattelettelser til skamme med et stort overskud på statsbudgettet!

J.J.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 07-03-05 14:03

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> sidste år, og dermed udgjorde skatten 49,7 procent af det danske
> bruttonationalprodukt. Det skriver Berlingske Tidende.

OG - Hvor er Nyheden i den historie?? Danskerne har betalt MERE i Skat hvert
eneste år de sidste 30 år (mindst).

De 720 Milliarder kunne man endda selv læse om for mange Måneder siden hvis
man da ellers gad at gå ind på Finansministeriet - http://www.fm.dk/ . Det
Stod jo åbenlyst I Budgettet! Og Tænk Engang - De holdt det sgu (Det kunne
selvfølgeligt være "Nyheden" men Finansministeriet plejer nu at være
nogenlunde gode til det).

Hvis "Nyheden" er at Politikere Lyver - så brokkede de sig allerede over det
samme i Romertiden.

Hvis man skulle vinkle den lidt kunne man sige: "Hvor blev Nedskæringerne
af?"

Fra : Jesper

Dato : 07-03-05 16:14

> [...]

> Nærlyt *altid* til Fogh og Co.
> Der ligger *altid* mere i deres snik snak, end der ser ud til.
> Hvem husker ikke, "Vi følger FN sporet!"

SP var et pænere ord for tvungen opsparing som man havde i 70'erne, da
den blev udbetalt og beskattet, så steg skattetrykket.

En anden årsag er at virksomhederne har tjent mange flere penge sidste
år, det betyder at de beløber der ikke kunne hensettes til afskrivninger
og derfor skulle beskattes steg voldsomt.

Mht. SP har alle danskere den mulighed at sætte pengene ind på en privat
pensionsopsparing i stedet for at bruge dem. Det kaldes det frie valg.

Men faktum er at skattestoppet er intakt, enhver skat der afregnes i
procent vil ikke stige og enhver skat der afregnes i kroner vil ikke
stige. Vi skal kun være glade for at det går så godt i erhvervslivet at
de nu kan bidrage med flere skatter, det kommer nemlig os alle til gode.

Og mht. FN-sporet, så fulgte regeringen det slavisk i Irakkrigen.

Fra : Jim

Dato : 07-03-05 17:24

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Trods skattestop betalte danskerne mere i skat sidste år.

Det var da godt nok underligt..
Og hvor vil du hen med det?

J.

Fra : Niels Jørgen Hermans~

Dato : 20-03-05 02:38

Ja. Skattetrykkewt steg måske sidste år. Det vart måske min egen skyld?
Fordi jeg brugte min skattelettelse, eller skattestop til at forbruge varer
med progressive punktafgifter som tidligere regeringer har indført.

kUNNE DET DET VÆRE EN ÅRSAG TIL MIT SKATTETRYK??????

Fra : Allan Riise

Dato : 20-03-05 04:05

"Niels Jørgen Hermansen" <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med progressive punktafgifter som tidligere regeringer har indført.
>
> kUNNE DET DET VÆRE EN ÅRSAG TIL MIT SKATTETRYK??????

Dit eget måske nok, men ikke at det er en stigende tendens for alle!

Og du får altså ikke mere ret af at råbe!

Allan Riise

Fra : Herluf Andersen

Dato : 20-03-05 10:21

> "Niels Jørgen Hermansen" <NJH@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Dit eget måske nok, men ikke at det er en stigende tendens for alle!
>
> Og du får altså ikke mere ret af at råbe!
>
> Allan Riise
I stedet for at se på skatterne kunne man se på de offentlige udgifter og
de begyndte nemlig at stige da venstre kom til hvilket altid er sket når
det¨
parti er kommet til.
Men i de syv forudgående år 1995 til og med 2001 var udgifterne regnet
i middeltal for alle årene for første gang faldet, jeg har foretaget en
beregning pr indbygger det giver sådan nogen dejlige små tal. De
offentlige udgifter pr indbygger var da i 1994 133.533 kr mideltallet
for årene frem til 2001 da nuværende regering kom viser 133.301 kr
i 2003 var udgifterne steget til 136.611 kr p indbygger.
'
MVH

Herluf Andersen