Skydetelt.
Fra : Croc®

Dato : 05-03-05 12:14

Det er lettere grotesk at den største fare en journalist udsættes for
i Irak er frigivelse efter kidnapning.

Mon ikke man skulle give de amerikanske soldater lidt tid på
skydebanen, da de efter egen påstand skød i luften og mod
motorblokken, men alligevel ramte samtlige passagerer i bilen.
De lever fuldt op til wild-west Bush, skyd først og spørg bagefter.
Den bliver bare lidt sværere at løbe fra nu hvor det er vesterlændinge
de skyder til måls efter.

citat:
According to a statement released by the United States Army's Third
Infantry Division in Baghdad, the soldiers tried to warn the driver to
stop before firing at the speeding vehicle's engine block.
citat slut.

http://www.nytimes.com/2005/03/05/international/middleeast/05italy.html?th=&adxnnl=1&adxnnlx=1110020628-XO4V2bWfHL2cnYoziFHO9g

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 12:37

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De lever fuldt op til wild-west Bush, skyd først og spørg bagefter.
> Den bliver bare lidt sværere at løbe fra nu hvor det er vesterlændinge

Og den med "en hurtigt kørende bil"!
Ja, det tror da pokker, det farligste vejstykke i hele Irak, der gælder det
bare om at have blyfod...

> [...]
> Infantry Division in Baghdad, the soldiers tried to warn the driver to
> stop before firing at the speeding vehicle's engine block.

Forsøgte at advare, er det lig med at man var sikker på at chaufføren så
advarslerne ?
Hvor lang tid gik der fra at man "advarede" til at man begyndte at sprøjte
bilen til med kugler?
Havde man tænkt sig, at passagerene skulle skynde sig at fjerne den
sårede/døde chauffør, uagtet egne sår og skader, træde på bremsen og straks
kaste et hvidt flag ud af vinduet, eller?

Og hvorfor lave checkpoints på det vejstykke, som bliver heglet igennem af
RPG's og vejbomber?
Det er jo netop ikke selvmordere i biler, men som jeg skrev ovenstående.
Nu fortæller reportagen, som jeg læste i Washington Post, ikke noget om hvor
på dette vejstykke checkpointet var opstillet, men for mig er de eneste
logiske steder, at opstille disse, ved biveje, for de der prøver at komme ud
på hovedvejen, og ved vejens begyndelse fra Baghdad, og der hvor vejen
slutter, ved flyvepladsen.
Alt andet er jo fuldstændigt skørt!

Men, bare rolig, der er nok mange der synes at det er uinteressant, vi må jo
huske på at det er en Hallalhippie det gik ud over, og at der ryger en
efterretningsofficer, er jo "bare" faren ved at have et sådant arbejde!

Link til Post's artikel om samme..

http://letters.washingtonpost.com/W2RH04386084BBA73FC7F3CCE749D0

Allan Riise

Fra : Peter Risager

Dato : 05-03-05 22:54

> Forsøgte at advare, er det lig med at man var sikker på at chaufføren
> så advarslerne ?
> Hvor lang tid gik der fra at man "advarede" til at man begyndte at
> sprøjte bilen til med kugler?

Nu vil jeg ikke sige at skyderiet var i orden, dertil har jeg fortil
kendskab til situationen.
Men husk på at i den situation, hvor soldaten HAR prøvet at signalere, og
bilen
stadig bare tonser mod en, så er der kun en ting at gøre....

Alternativt kunne den have været fuld af sprængstof, rettet mod
checkpointet.
Så er det ikke vanvittigt smart at lade tvivlen komme manden i bilen til
gode.

--
Peter Risager
"Story in a game is like a story in a porn movie. It's expected to be

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 23:01

"Peter Risager" <peden@anarki.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> checkpointet.
> Så er det ikke vanvittigt smart at lade tvivlen komme manden i bilen til

Læs hvad jeg har skrevet.
Hvis man lavede disse check points, ved vejstart, ved vejslutning, og ved
biveje, og kun stoppede de biler der kom fra bivejene, og ved vejstart, og
vejslutning, ville dette aldrig kunne ske.
Der er så vidt jeg ved, ikke sket en eneste selvmorderbombning på den
strækning, den bliver beskudt, og der bliver lagt vejbomber.

Altså absolut ingen grund til at lave checkpoints her og der på selve
hovedstrækningen, som jo netop er farlig når man kører langsomt eller holder
stille.

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 06-03-05 00:21

On Sat, 5 Mar 2005 22:54:06 +0100, "Peter Risager" <peden@anarki.dk>
wrote:

> [...]
>bilen
>stadig bare tonser mod en, så er der kun en ting at gøre....

Meningen var sådan set at du skulle se på udmeldingen om bilens adfærd
på en kritisk måde. Dette mønster er nærmest et standardsvar der gives
hver gang de udsletter et x-antal passagerer i en bil, også selvom det
viser sig at de dræbte er en busfuld af kvinder og børn. Normalt
accepterer de fleste af os forklaringen da vi ikke kan modbevise den,
men i dette tilfælde gives der overhovedet ikke nogen logisk grund til
at forklaringen skulle være plausibel, da italienerne ingen interesse
har i at blive skudt i smadder.

>Alternativt kunne den have været fuld af sprængstof, rettet mod
>checkpointet.
>Så er det ikke vanvittigt smart at lade tvivlen komme manden i bilen til
>gode.

Det er altid en perfekt undskyldning for at begå en forbrydelse, men
det gør ikke forbrydelsen mindre.

Regards Croc®

Fra : Joakim von And

Dato : 06-03-05 09:55

> [...]
> Infantry Division in Baghdad, the soldiers tried to warn the driver to
> stop before firing at the speeding vehicle's engine block.

Det her er en af disse tragiske hændelser, der uvilkårligt opstår i en
krigszone fra tid til anden .

Hvis føreren af bilen ikke standsede efter at de amerikanske soldater
affyrede advarselsskud, er det svært at bebrejde de pågældende for at skyde
direkte mod bilen.

Du ville måske have handlet anderledes i situationen ?

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 06-03-05 11:37

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skyde
> direkte mod bilen.
>
> Du ville måske have handlet anderledes i situationen ?

Hvis det så bare var sandt hvad Amerikanerne sagde, for den der nok ved mest
om det, er den der blev skudt, nemlig journalisten, og hun udligger det
noget anderledes.

Det var ikke et tjekpoint, det var en patrulje!
De kørte ikke stærkt, rent faktisk kørte de ikkke særlig stærkt, som hun
udtalte det!
De blev flashet en gang med søgelys, hvorefter bilen blev beskudt.

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A10647-2005Mar5.html?nav=hcmodule

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 06-03-05 16:58

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
mest
> om det, er den der blev skudt, nemlig journalisten, og hun udligger det

Det er stadig ingen garanti for, at hun har opfattet situationen korrekt.

JvA

Fra : Croc®

Dato : 06-03-05 12:00

On Sun, 6 Mar 2005 09:54:47 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>>

>Det her er en af disse tragiske hændelser, der uvilkårligt opstår i en

Jeg er helt klar over der sker tragiske hændelser i en krigszone, men
hvis du har fulgt hændelserne tæt, ville du se at der er automatik i
disse beskydninger af civile køretøjer, og dermed er det et fastslået
reaktionsmønster for handlemåde,og ikke et ulykkeligt enkelttilfælde.
Søger du sandheden kan du altså ikke bruge partsudtalelser til noget,
men må se på mønstret der tegnes over tid.

> [...]
>direkte mod bilen.
>
>Du ville måske have handlet anderledes i situationen ?

Jeg tror ikke på referatet af situationen.

Regards Croc®

Fra : Joakim von And

Dato : 06-03-05 16:57

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse
newsol21ti5cld2gheq05bjegvggdicmpdej@4ax.com...

> [...]
> Søger du sandheden kan du altså ikke bruge partsudtalelser til noget,
> men må se på mønstret der tegnes over tid.

Nu kender vi ikke undersøgelsens endelige konklusion, så indtil videre er
alle teorier omkring hændelsesforløbet rent gætværk. Men du kan dog være
evigt forvisset om, at standser et køretøj ikke for advarselsskud, har
soldaterne _pligt_ til at standse køretøjet med alle tilgængelige midler.
Det mønster du antyder, der skulle være tale om, kan i princippet lige så
godt relateres til alm. menneskers irrationelle adfærd, når de udsættes for
ekstreme påvirkninger. Noget så enkelt som at standse sit køretøj, når der
lyder skud i nærheden af køretøjet, er ikke nødvendigvis en enkel handling i
en situation, hvor adrenalinen er på sit højeste.

Fra : Croc®

Dato : 10-03-05 14:41

On Sun, 6 Mar 2005 16:57:28 +0100, "Joakim von And"
<ncm_ab@hotmail.com> wrote:

> [...]
>lyder skud i nærheden af køretøjet, er ikke nødvendigvis en enkel handling i
>en situation, hvor adrenalinen er på sit højeste.

Vi nærmer os sandheden nu. Berlusconi forlanger nu alt materiale
offentliggjort, efter det har vist sig at bilen både kørte langsomt,
samt stoppede ved første signalering. Ulempen er at der er overlevende
der kan fortælle hvad der skete.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 14:59

> [...]
> offentliggjort, efter det har vist sig at bilen både kørte langsomt,
> samt stoppede ved første signalering. Ulempen er at der er overlevende

Og at Amerikanerne vidste at de var på vej, selvom de har sagt at de ikke
havde fået det at vide!

Allan Riise

Fra : Joakim von And

Dato : 10-03-05 17:49

> Og at Amerikanerne vidste at de var på vej, selvom de har sagt at de ikke
> havde fået det at vide!

Hvis det er tilfældet Allan, hvad skulle være amerikanernes motiv for at
beskyde køretøjet med det frigivne gidsel?

JvA

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 19:47

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det er tilfældet Allan, hvad skulle være amerikanernes motiv for at
> beskyde køretøjet med det frigivne gidsel?

Ikke hvis.
Og spørgsmålet om hvorfor, skal du ikke stille mig, men jeg har da en
hypotese.
Kløe i fingrene!

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 10-03-05 21:32

On Thu, 10 Mar 2005 19:47:09 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>Ikke hvis.
>Og spørgsmålet om hvorfor, skal du ikke stille mig, men jeg har da en
>hypotese.
>Kløe i fingrene!

Allan for helvede. Joakim har været konstruktiv indtil nu, så hvorfor
fyre sådan noget bavl af?
Det er muligt som du siger at amerikanerne var vidende om frigivelsen,
men jeg er ret sikker på at de soldater der holdt skydetræning ikke
anede hvem der var i bilen.
Fokuser dog på at det er en forbrydelse der bliver begået konstant
overalt i Irak, men som nu er svær at bortforklare fordi det er
tydeligt for enhver at der ingen undskyldning er.

Du har selv sagt der er forskel på kritik og had, så lev nu op til
dine egne ord, ellers er der sgu' ingen der gider debattere Irak.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 22:20

> Allan for helvede. Joakim har været konstruktiv indtil nu, så hvorfor
> fyre sådan noget bavl af?

Jeg synes at det ikke var et særlig klogt spørgsmål, da Vi af gode grunde
ikke kan vide hvorfor!

> Det er muligt som du siger at amerikanerne var vidende om frigivelsen,
> men jeg er ret sikker på at de soldater der holdt skydetræning ikke
> anede hvem der var i bilen.

Det er jeg enig med dig i.
Men jeg vil da mene at min hypotese rent faktisk har lidt hold i
virkeligheden, for det er sket ufatteligt mange gange at uskyldige civile er
blevet dræbt, og da Amerikanerne både er undersøgere og dommere i disse
sager, så mener jeg at der er endog meget god grund til at stille ? tegn ved
deres svar, hver gang.
Desuden så kan jeg da godt forstå den enkelte soldat, især med de billeder
de får serveret f.eks. Ramadi DVD'en, og så mener jeg at en mulighed kan
være at man gerne vil opnå en status ved at have erhvervet sig en
"killscore".
Så må i have mig undskyldt hvis ikke i er enige, og hvis i mener at det
skulle have noget med bashing at gøre, men nu læser jeg om det hver dag, ser
billeder fra det hver dag, og der er en rød tråd der går igennem hele
misæren, nemlig "shoot first, don't ask, maybe you don't like the answer",
Og så er der en anden ting der gør sig gældende, nemlig ringe, eller slet
ingen konsekvenser for de der begår disse "fejl".

> Fokuser dog på at det er en forbrydelse der bliver begået konstant
> overalt i Irak, men som nu er svær at bortforklare fordi det er
> tydeligt for enhver at der ingen undskyldning er.

Hvilket Vi jo har påpeget hele tiden, og tror du selv på at det hjælper at
der kommer en journalist og siger noget andet?
Husk nu på at hun arbejder for en kommunistisk nyhedsorganisation!

> Du har selv sagt der er forskel på kritik og had, så lev nu op til
> dine egne ord, ellers er der sgu' ingen der gider debattere Irak.

Det var da fordi at det er et åbenlyst dumt spørgsmål, for hvordan pokker
skal jeg kunne sige hvad der lå til grund for beskydningen?
Og jeg vil endnu engang påpege at jeg ikke hader USA, og heller ikke Adm.
eller Bush, men at jeg afskyr Bush, og mangler enhver tiltro til at hans
administration hverkan kan eller vil fortælle sandheden, eller at de laver
disse tiltag for at stabilisere regionen og bringe fred og Demokrati til
Irak. ( Fuglekvidder )

Allan Riise

Fra : Croc®

Dato : 10-03-05 21:25

On Thu, 10 Mar 2005 14:59:03 +0100, "Allan Riise"

Det kender jeg så intet til.

Regards Croc®

Fra : Allan Riise

Dato : 10-03-05 22:23

> Det kender jeg så intet til.

"
By Alan Cooperman and Walter Pincus
Washington Post Staff Writers
Thursday, March 10, 2005; Page A12

ROME, March 9 -- U.S. military officials in Iraq had approved an Italian
intelligence officer's mission to free a kidnapped journalist and were
expecting their arrival at Baghdad's airport on Friday when U.S. soldiers
opened fire on the Italians at a checkpoint, Prime Minister Silvio
Berlusconi said Wednesday."

http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/articles/A20088-2005Mar9.html

Allan Riise

Fra : Christian

Dato : 06-03-05 11:30

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> [...]
> De lever fuldt op til wild-west Bush, skyd først og spørg bagefter.
> Den bliver bare lidt sværere at løbe fra nu hvor det er vesterlændinge

what the hell det er da bedre end danskere der skyder hinanden i Irak, og
springer sig selv i luften i Afghanistan...