Danmark kvæles i gylle
Fra : Lyrik

Dato : 05-03-05 01:00

Som oplyst på TV tillader amterne daglig nye svinefabrikker der fylder
landet med gylle ud over alle bredder!

Gylle svarende til at 70 millioner mennesker hver dag over-pisser og
skider på Danmarks jorder og vådområder.

Selv i de områder Danmark skal beskytte som internationale
vildtlivsressourcer er kvælstofmængden langt ud over de EU-grenser som vi
før hånede som for lave!

Alene på Fyn giver amtet en tilladelse hver dag! til opførelse af et nyt
svinebrug!
Regeringen er nemlig et landbrugsparti og guden hedder mammon!

Når EU's slappe regler slasker danskernes plagede fjæs, så skal de købe
bøndernes gyllefarme tilbage og holde disse skadesløse.
Jo flere tilladelser, jo flere farme skal vi løskøbe for vore skattepenge.
Det har allerede kostet de hollandske skatteydere mange milliarder at fylde
bøndernes krav om kompensation!

Nu venter man på tilsvarende betingelser for Danmark!
Imens fortsætter de griske bønder med at registrere grisefarme som skal
tilbagekøbes i et svimlende antal!

På et kort over Danmark vistes i TV hvor alarmerende det står til.
Vi burde allerede høre lyden fra den røde advarselslampe gå Biip!-Biip!-lad
denne lyd være nedtælling for den nuværende regerings levetid!

Vi har brug for Aukenfløjen-nu!

Hilsen
Jens

Fra : Jesper

Dato : 05-03-05 05:48

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Vi burde allerede høre lyden fra den røde advarselslampe gå Biip!-Biip!-lad
> denne lyd være nedtælling for den nuværende regerings levetid!

Problemet kan løses ved at lægge loft over de mængder kvælstof og
amooniak og lugtgener en bedrift må udlede i stedet for i dag at
regulere på antallet af dyreenheder. Så kan landmanden holde ligesåmnage
svin som han vil, bare han overholder miljkravene. Men gør han ikke det,
så skal hammeren falde og den skal slå hårdt.

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 06:08

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> [...]
> svin som han vil, bare han overholder miljkravene. Men gør han ikke det,
> så skal hammeren falde og den skal slå hårdt.

Du elskeer at betale skat til kontrollanters arbejde?

Vær præcis om reelle skadevirkninger - at runesten og kalkmalerier og
dyrearter påvirkes af lidt ammoniak i luften er FORKERT

Biologer ønsker job - kun derfor er hysteriet opstået.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-03-05 19:01

> [...]
> dyrearter påvirkes af lidt ammoniak i luften er FORKERT
>
> Biologer ønsker job - kun derfor er hysteriet opstået.

Du er da ikke for klog.. Vel?
Tag en tur på landet.
Se hvor alger trives alle vegne.
Det var ikke tilfældet for 30 år siden.
Årsag: Kvælstof i luften vi indånder, og alger lever af.

MVH
Egon

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 19:57

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message

> [...]
> Se hvor alger trives alle vegne.
> Det var ikke tilfældet for 30 år siden.
> Årsag: Kvælstof i luften vi indånder, og alger lever af.

HVEM er generet af de grønalger. Det er jo ikke de giftige blågrønalger.

Fra : Kim2000

Dato : 06-03-05 13:05

> Du er da ikke for klog.. Vel?
> Tag en tur på landet.
> Se hvor alger trives alle vegne.
> Det var ikke tilfældet for 30 år siden.
> Årsag: Kvælstof i luften vi indånder, og alger lever af.

Det ville kræve at Bo gik uden sit hjem, og lige nu har han travlt med at
glo over plankeværket til ungdomshuset for at tælle hvor mange tøser der
tungekysser....

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Croc®

Dato : 05-03-05 10:16

On Sat, 5 Mar 2005 05:47:52 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

> [...]
>svin som han vil, bare han overholder miljkravene. Men gør han ikke det,
>så skal hammeren falde og den skal slå hårdt.

Det forudsætter da at du ønsker den nuværende forurening fastholdt.
Hvis du nu kendte noget til fødevareindustrien, ville du vide at
forurening ikke kun er gylle. Tag Holstebro spildevandsrensning som
behandler spildevand svarende til 200.000 P.Æ. De 41.000 kommer fra
borgerne, og resten kommer fra landbrugsafledte industrier som mejeri
og slagteri.
Når du så tillader produktionen at stige, hvordan tror du så det vil
gå med den afledte forurening fra landbruget.
Vi er på vej mod tider hvor landbruget ikke vil aftage resultatet af
deres egen forurening. I Arlas nyeste beredskab Arla-gården der skal
forbedre landbrugets image overfor befolkningen og tage højde for
fremtidige forbrugerkrav, stilles der krav om at landmænd ikke må
udsprede slam de sidste tre år før der dyrkes foder til kvæg eller
sættes kvæg på græs.
Hvad skal vi gøre ved det slam de selv har produceret, synes du?

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 05-03-05 12:47

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> sættes kvæg på græs.
> Hvad skal vi gøre ved det slam de selv har produceret, synes du?

Stammer det fra lovlig eller ulovlige udledninger fra disse
virksomheder?

Fra : Croc®

Dato : 05-03-05 15:05

On Sat, 5 Mar 2005 12:46:48 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Stammer det fra lovlig eller ulovlige udledninger fra disse
>virksomheder?

Helt og aldeles lovlige udledninger, kan dog ikke se hvad det har med
problematikken at gøre.

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 05-03-05 16:18

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Helt og aldeles lovlige udledninger, kan dog ikke se hvad det har med
> problematikken at gøre.
>
> Regards Croc®

Heller ikke jeg, så det undre mig at du nævner det.

Fra : Croc®

Dato : 05-03-05 23:15

On Sat, 5 Mar 2005 16:18:29 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Heller ikke jeg, så det undre mig at du nævner det.

Fordi den forurening også stammer fra landbruget. Det var dig der
bragte lovligheden ind i debatten.

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 06-03-05 08:01

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> Fordi den forurening også stammer fra landbruget. Det var dig der
> bragte lovligheden ind i debatten.
>
> Regards Croc®

Nej, den stammer fra slagterier og mejerier, det har ikke noget med
landbrugets forurening at gøre.

Fra : Bo Warming

Dato : 06-03-05 08:47

> Fordi den forurening også stammer fra landbruget. Det var dig der

> Nej, den stammer fra slagterier og mejerier, det har ikke noget med
> landbrugets forurening at gøre.

Jeg så en spurv klatte på min terasse, her til morgen.
Hvor skal jeg klage over "forurening"

Har din sarte storbynæse præg af sygeligt hysteri, vedr ufarlig gylle?

Fyrværkerifabrik var lovlig men grisk stat byggede parcelhuse klods op af,
så folk ramtes hårdt af arbejdsulykke - nu skal landbruget bebrejdes at
sommerhuseejere vælger at bo hvor naturen har lidt duft. Svineavleren kom
først, fat det.

Fra : Croc®

Dato : 06-03-05 11:55

On Sun, 6 Mar 2005 08:00:52 +0100, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Nej, den stammer fra slagterier og mejerier, det har ikke noget med
>landbrugets forurening at gøre.

Jeg ved godt det er en smule for komplekst til dit hovede, men
mejerier og slagterier er altså uløseligt forbundet med landbruget.
De er endda for størstepartens vedkommende direkte ejet af landbruget,
og deres forurening kommer fra behandlingen af landbrugets produkter.
Kan du stadig ikke se sammenhængen tror jeg desværre ikke jeg kan
hjælpe dig.

Regards Croc®

Fra : Jesper

Dato : 06-03-05 12:55

Croc® <sbm@pc.dk> wrote:

> [...]
> og deres forurening kommer fra behandlingen af landbrugets produkter.
> Kan du stadig ikke se sammenhængen tror jeg desværre ikke jeg kan

Dansk kød og mælk kan jo udmærket sendes til forarbejdning i udlandet,
så nærmere hænger det ikke sammen.

Fra : Egon Stich

Dato : 05-03-05 19:00

> [...]
> --
> Three things are certain: Death, taxes and lost data.
> Guess which has occurred. -- David Dixon

Og det får du aldrig en korrupt borgerlig ministers accept af..!!

Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 05-03-05 20:45

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Og det får du aldrig en korrupt borgerlig ministers accept af..!!

Så er det bedre med socialdemokratisk kamp mod svinefarme, det ved man
hvad
er. Det bedste er dog, når en af konsekvenserne mod oprettelse af nye
svinefarme medfører lukning af slagterier, som vi så det under valgkampen
med Danish Crown i Hjørring, så hyler de socialdemokratiske politikere op
om, at det skyldes regeringens politik, og de skriger endda så højt, at de
stakkels slagteriarbejdere løber hen og stemmer socialdemokratisk ved
valget, grotesk....

http://s-dialog.dk/default.aspx?site=pernilleblachhansen&func=article.view
&i
d=59614

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 08-03-05 21:51

"Sten Schou" <mohmedabacha@yahoo.ca> skrev i en meddelelse

> [...]
> om, at det skyldes regeringens politik, og de skriger endda så højt, at de
> stakkels slagteriarbejdere løber hen og stemmer socialdemokratisk ved

Lukning af svineslagterier har INYTET med manglende tilførsler at gøre.
De er alene motiveret af bøndernes begærlighed.
En begærlighed man skal være liberal for ikke at opfatte som nærmest
landsforræderisk.

MVH
Egon

Fra : Sten Schou

Dato : 10-03-05 13:02

> [...]
> De er alene motiveret af bøndernes begærlighed.
> En begærlighed man skal være liberal for ikke at opfatte som nærmest

Naturligvis har det noget med tilførslerne at gøre. Når der ikke må
produceres flere svin, kan alle slagtninger klares på det nye slagteri i
Horsens, derfor bl.a. blev slagteriet i Hjørring lukket.
Forøvrigt ville fagbevægelsen/de ansatte overtage driften af slagteriet,
ihvertfald under valgkampen. Den ide er lige blevet begravet, desværre
ikke
under den største mediedækning, mener det gav 5 min. på TV-Nord.
Årsagen var, at profitten simpelthen ikke var stor nok, ak ja, den
begærlighed,den begærlighed.

Hilsen Sten

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 10-03-05 18:34

"Egon" == Egon Stich <stich-foto@stich-foto.dk> writes:

> [...]
> gøre. De er alene motiveret af bøndernes begærlighed. En
> begærlighed man skal være liberal for ikke at opfatte som nærmest

Det er intet at regne i forhold til den begærlighed der får de danske
forbrugere til at gå efter de billigste varer, uden at tænke på om
lammet sagde mæh eller baah inden kællen blev skåret af.

Med den slags forbrugere er det klart at arbejdspladserne bliver
flyttet derhen hvor lønnen er lavest. En gennemsnitlig socialist vil
jo heller ikke betale for det danske lønniveau.

--
/Wegge
<http://wiki.wegge.dk/Politik> <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Kim2000

Dato : 06-03-05 13:02

> [...]
> svin som han vil, bare han overholder miljkravene. Men gør han ikke det,
> så skal hammeren falde og den skal slå hårdt.

Det er så logisk, at det er mærkværdig ingen har tænkt på det før, kan du
se
at få skrevet til din politiker.

mvh
Kim

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 05-03-05 06:06

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message
> Som oplyst på TV tillader amterne daglig nye svinefabrikker der fylder
> landet med gylle ud over alle bredder!
>
> Gylle svarende til at 70 millioner mennesker hver dag over-pisser og
> skider på Danmarks jorder og vådområder.

En uinteressant sammenligning. Hvis hele Danmarks pisning skete i min have
en vinterdag, ville ingen mærke til det efter et døgn

At du føjer "vådområder" til jorder er typisk ord-onani og fratager dig
troværdighed

> Selv i de områder Danmark skal beskytte som internationale
> vildtlivsressourcer er kvælstofmængden langt ud over de EU-grenser som vi
> før hånede som for lave!

Vi skylder ikke nogen international at passe på vore vilde fjerkræ mm
Mennesket påvirker dem kun positivt, når bortses fra Geirfugl og Dronte i
1700-tallet

> Alene på Fyn giver amtet en tilladelse hver dag! til opførelse af et nyt
> svinebrug!
> Regeringen er nemlig et landbrugsparti og guden hedder mammon!

Men der kommer næsten ingen nær svinesiloerne

> [...]
> Jo flere tilladelser, jo flere farme skal vi løskøbe for vore skattepenge.
> Det har allerede kostet de hollandske skatteydere mange milliarder at

Lad alt ske på frit marked
Selvfølgelig skal hollandske fejl ikke gentages

> [...]
> Vi burde allerede høre lyden fra den røde advarselslampe gå
> Biip!-Biip!-lad denne lyd være nedtælling for den nuværende regerings

Hvad slags lamper har lyd?

> Vi har brug for Aukenfløjen-nu!

Tværtimod sku vi tillade at bønder køber kunstgødning frit og bygger
pipelines ud i Kattegat (eller nærmeste hav) for at slippe af med
svineekskrementerne - det er urentabelt at genbruge dem som gødning.

Ingen er død af eller blevet syg af pis - lort bidrog til koleraepidemi i
1853, men har ikke siden skabt epidemier og svinenes lort og pis er helt
ufarlig for mennesker - civiliser din sarte næse.

Fordi journalister lyver konsekvent og hele tiden, behøver du ikke skrive
KVÆLES når du mener GENERES AF - og det er få promille af danskere der
generes så meget af gylle, at de ville betale en tusse for derved at blive
fri.
Forandring fryder - og lugtløst landbrug er unaturligt og kedeligt.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 06-03-05 10:28

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<S6bWd.1795$sy4.1135@fe62.usenetserver.com>...
> "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> wrote in message

> En uinteressant sammenligning. Hvis hele Danmarks pisning skete i min have
> en vinterdag, ville ingen mærke til det efter et døgn

Er din baghave på 1000 m^2, får du 5 meter høj pisse-isterning.
Hvordan vil du dog komme ud af dit hus?

> At du føjer "vådområder" til jorder er typisk ord-onani og fratager dig
> troværdighed

Det kan være at vedkommende har lært noget af dig. Ord-onani er jo dit
store nummer.

> Vi skylder ikke nogen international at passe på vore vilde fjerkræ mm
> Mennesket påvirker dem kun positivt, når bortses fra Geirfugl og Dronte i
> 1700-tallet

Har du prøvet at spørge fjerkræene?

> Men der kommer næsten ingen nær svinesiloerne

Hvad er svinesiloer for noget. Jeg kender til kornsiloer, men
svinesiloer???

> Lad alt ske på frit marked

Vi nærmer os det mere og mere, det viser den glade forurening. Jo
tættere vi kommer det frie marked, jo større forurening. Hil dig, du
frie marked og lad os drukne i dit lort.

> Selvfølgelig skal hollandske fejl ikke gentages

Hvorfor vil du så gerne have at vi får dem?

> Hvad slags lamper har lyd?

Hvilken slags BO W. har en stopknap?

> [...]
> 1853, men har ikke siden skabt epidemier og svinenes lort og pis er helt
> ufarlig for mennesker - civiliser din sarte næse.

Når du lever i en svinesti, opdager du ikke at du lever i en svinesti,
først når du kommer bort fra svinestien opdager du dit svineri.

> [...]
> KVÆLES når du mener GENERES AF - og det er få promille af danskere der
> generes så meget af gylle, at de ville betale en tusse for derved at blive

Bo, du må da vidst være journalist.

> Forandring fryder - og lugtløst landbrug er unaturligt og kedeligt.

Hvilken forandring? Det danske landbrug har da aldrig været lugtløst.
Det er jo det rene ord-onani du udfører. Og det er da heldigvis
lugtløst, for hvor ville her have hørmet på dk.politik, med al din
ord-onani. Puh!

Med venlig hilsen

Lars Kristensen

Fra : vidal

Dato : 06-03-05 20:40

Lyrik wrote:

> [...]
> svinebrug!
> Regeringen er nemlig et landbrugsparti og guden hedder mammon!

Egentligt undrer det mig, at gyllen ikke kan bringes på
en form, så den umiddelbart kan anvendes som gødning. Den
indeholder ammoniak og fosfor oa.

Såvidt jeg ved, importerer vi stadig gødning fra udlandet,
hvis vi kunne blive selvforsynende, kunne det både spare
valuta og løse problemet med folks følsomme næser.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Croc®

Dato : 06-03-05 20:58

On Sun, 06 Mar 2005 20:40:09 +0100, "vidal" <"vidal"@webspeed.dk>
wrote:

>Egentligt undrer det mig, at gyllen ikke kan bringes på
>en form, så den umiddelbart kan anvendes som gødning. Den
>indeholder ammoniak og fosfor oa.

Det ville da være tosset da gylle er gødning i sig selv. Det er
mængden der er problemet.

>Såvidt jeg ved, importerer vi stadig gødning fra udlandet,
>hvis vi kunne blive selvforsynende, kunne det både spare
>valuta og løse problemet med folks følsomme næser.

Det er grundet prisen. Det kan ikke betale sig at extrahere
gødningsstoffer fra slam, da det er meget billigere at importere.

Regards Croc®

Fra : Lyrik

Dato : 08-03-05 14:02

"Croc®" <sbm@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er grundet prisen. Det kan ikke betale sig at extrahere
> gødningsstoffer fra slam, da det er meget billigere at importere.
>
> Regards Croc®
+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg så et anlæg der kunne omdanne gylle til rent vand og gødningstabletter.
Men efter din forklaring så overpisses Danmark fordi det bedre kan betale
sig for bønderne at pisse på befolkningen og skide på betalingsbalancen!

Med så store egoister er der kun et at gøre: Forbud! og afgifter på 10
kroner per liter gylle.
Så kommer der gang i tabletanlæggene.

Hilsen
Jens

Fra : Croc®

Dato : 08-03-05 17:47

On Tue, 8 Mar 2005 14:02:17 +0100, "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk>
wrote:

> [...]
>sig for bønderne at pisse på befolkningen og skide på betalingsbalancen!
>
>Med så store egoister er der kun et at gøre: Forbud! og afgifter på 10

Det er ikke gylle der debatteres men slam fra renseværk. Den eneste
grund der kunne være til at lave gyllen om er lugtgener.

Regards Croc®