Ser du med på T2 i Dags Dato?
Fra : Jim

Dato : 02-03-05 22:58

Hvem er det lige, som er så glad for planøkonomien?
Jeg synes, jeg har lagt mærke til et par stykker herinde..
Hvilket paradis, man har i Nord-Korea.
Aldrig har jeg set noget lignende..
Statskontrolleret børnemishandling af værste skuffe.
Udsultning af befolkningen og meget meget mere..

Jeg kan hurtigt stille en diagnose.
Og jeg kender kuren..
Gør du?

J.

Fra : Jim

Dato : 02-03-05 23:17

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Aldrig har jeg set noget lignende..
> Statskontrolleret børnemishandling af værste skuffe.
> Udsultning af befolkningen og meget meget mere..

Og så ser man et optog med hysterisk vrælende mennesker med
lommetørklæder gennemvædet af snot.
Det viser sig at være den store nordkoreanske leder pol.. undskyld, jeg
mener Kim Kill all Young, som er død.
Og hvem er dog det, jeg ser i mængden af stortudende tilhører... jo
minsandten om ikke det er... en mand i skolelæreruniform og sandaler, og
han ser ud som om, han kommer fra København... Også han kan ikke holde
tårerne tilbage.
Det er gribende dokumentar, vi er vidner til her..

J.

Fra : Mogens

Dato : 03-03-05 03:12

> [...]
> tårerne tilbage.
> Det er gribende dokumentar, vi er vidner til her..

Ja , det ska´ jeg love for det er , og se så de afganerpælsklædte hippier
helt ude til venstre, med det store banner de klamrer sig til . Hva´ er det
der står ? - RIIS ALLA,DK- Jeg kan desværre ikke se alle bogstaverne , men
jeg tror det er nogle barmhjertige danskere som har lavet en risindsamling
til de sultne borgere . Er det ikke gribende ? Se hvordan snottet løber ned
ad deres mølædte afganerpælse , i ægte medfølelse over at deres leder er
afgået ved døden . Hva´ sker der nu ? - de hiver et nyt banner frem ,- hva´
står der så der ? - FUT DK. INDVANDRING. - Jeg syntes godt nok at det er
modigt af dem , sådan at opfordre befolkningen til at indvandre til Danmark
med futtog , jeg håber sandelig at de slipper levende fra det , og mon ikke
de gør , nu hvor de er cyklet helt fra Danmark på tre christianiacykler
fyldt med ris .Vi krydser fingre for dem .

Mette Pip , Pyongyang , tilbage til studiet .

Fra : jodem

Dato : 03-03-05 12:06

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fyldt med ris .Vi krydser fingre for dem .
>
> Mette Pip , Pyongyang , tilbage til studiet .

Tror du ikke der står Ris er gud?

Fra : Herluf Andersen

Dato : 04-03-05 21:10

> [...]

> fyldt med ris .Vi krydser fingre for dem .
>
> Mette Pip , Pyongyang , tilbage til studiet .

I denne tråd her vil deltagerne gerne gøre grind med planøkonomi. Ingen
af
deltagerne i debatten har opdaget, at man gør grin med sig selv, når man
mener
at planøkonomi nu kun findes i Nordkorea og på Cuba. Og da de tidligere
øst og centraleuropæiske lande, blev befriet for kommnismen da mente
sikkert alle jer der deltager i denne debat her, at nu ville der komme
markedsøkonomi og liberalisme og med den også stigende velstand. Men de
er gået lige fra statens styring og statens markedsøkonnomi til kapitalens
planøkonomi. kapitalen = renter og gæld kræver at staten giver støtte til
stort
set al vareproduktion direkte eller indirekte.Lige nu er der for alvor
gang i både
at fælde skov og plante skov, begge dele med EU støtte og ca 3000 kr i
ha.støtte
til landbruget også for ikke at dyrke jorden, og gennem iø fonden får
landmænd
offentlig støtte til at etablere sig i Østlandene. Men denne form for
kapitalens
planøkonomi, der betales af skatteyderne er der tilsyneladende ingen i DK
politik,
der siger noget til.

MVH
Herluf Andersen

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 03-03-05 16:01

Det er helt åbenlyst George Bushs trusler og spillen med musklerne, der er
skyld i, at Nordkorea i dag har atomvåben.
Som det fremgik af udsendelsen var det umuligt at anvende magt, fordi det
ville have udløst ragnarok, når Seoul kun er en times kørsel væk fra
grænsen.
Det eneste fornuftige var at have fortsat solskins- og
afspændingspolitikken, som Jimmy Carter og Sydkoreas daværende leder Kim
Dae-Jung stod for.
Den småtbegavede George Bush har i sandhed gjort verden usikker.

Fra : Kim2000

Dato : 03-03-05 16:30

> [...]
> Dae-Jung stod for.
> Den småtbegavede George Bush har i sandhed gjort verden usikker.

I mellemtiden er også den mildt talt ualmindeligt ubegavede Kim Il kommet
til i Nordkorea, en lillebitte mand med enorme mindreværdskomplekser, der
har været blandet ind i terror, terrorister forhandler man ikke med.

Fra : Allan S Bitsch

Dato : 03-03-05 17:27

Det er en skrøne, at Nordkoreanere er terrorister. Men det passer fint i
Bushretorikken. Det er også let nok at sige, at man ikke forhandler med en
diktator. Men netop i denne situation havde det været mest fornuftigt, da
angrebsmuligheden som før nævnt var udelukket. Nu ser vi i hvert fald
resultatet af ikke at gøre det.

De fleste koreanere er ikke særlig høje, så mon ikke han er ret normal på
det punkt? Om han har mindreværdskomplekser og er mindre begavet? Egentlig
tror jeg kun man har bygget den atombombe i selvforsvar mod et amerikansk
angreb og ikke som angrebsvåben. Så der er grund til at dæmpe pessimismen
lidt, om man så må sige. Selv om verden er en anelse mere usikker jo flere
lande, der har atomvåben.

Fra : Kim2000

Dato : 03-03-05 18:22

> Det er en skrøne, at Nordkoreanere er terrorister. Men det passer fint i
> Bushretorikken.

Nej den almindelig nordkoreaner er formentlig et flink menneske, men lige
præcis deres leder har der været kraftige formodninger om har været
indblandet i terror (inden han blev diktator), som det fremgik tydeligt af
udsendelsen.

> De fleste koreanere er ikke særlig høje, så mon ikke han er ret normal på
> det punkt?

Kun hvis alle koreanere går med højhælede sko...

>Om han har mindreværdskomplekser og er mindre begavet?

Og mindre begavede har hans politik tydeligt bevist han er. Både vesten,
Kina og USA har flere gange tilbudt dem hjælp for at komme den enorme sult
til livs, der døde i starten af 2000-tallet mere end 2 millioner af sult -
uden man ville modtage hjælp udefra.

> [...]
>pessimismen lidt, om man så må sige. Selv om verden er en anelse mere
>usikker jo flere lande, der har atomvåben.

Ingen gider angribe Nordkorea, hvis de bare passer sig selv, dels fordi
landet strategisk er komplet ligegyldigt, dels fordi det grænser op til
Kina. Hvis Nordkorea mener de har fjender, så er det nok nærmere Kina de
skal frygte, men det virker heller ikke sandsynligt.

mvh
Kim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 19:06

On Thu, 3 Mar 2005 17:27:02 +0100, "Allan S Bitsch"
<allansb@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er en skrøne, at Nordkoreanere er terrorister.

Fortæl det til familierne til de kidnappede koreanere og japanere.

> [...]
>diktator. Men netop i denne situation havde det været mest fornuftigt, da
>angrebsmuligheden som før nævnt var udelukket. Nu ser vi i hvert fald

USA har da igen og igen forhandlet med NordKorea, så jeg ved ikke havd
du mener.

> [...]
>angreb og ikke som angrebsvåben. Så der er grund til at dæmpe pessimismen

Er det OK at være pessimistisk, når NordKorea sælger a-våben teknologi
og materiale til Iran?

--
Government at its best is a necessary evil,
and at its worst, an intolerable one.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 19:27

"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Fortæl det til familierne til de kidnappede koreanere og japanere.

> USA har da igen og igen forhandlet med NordKorea, så jeg ved ikke havd
> du mener.

Det er fordi du ikke har set programmet.
USA stoppede med at ville debattere/forhandle med N-K, da Bush ikke mente at
det tjente noget formål, det ville for ham være lig med at gå ind på at
blive afpresset!

> Er det OK at være pessimistisk, når NordKorea sælger a-våben teknologi
> og materiale til Iran?

Ja da.
Men det er da også forståeligt at netop de 2 lande holder sammen, de er jo i
samme båd, ifølge Bush!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 19:35

On Sat, 5 Mar 2005 19:26:58 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>det tjente noget formål, det ville for ham være lig med at gå ind på at

Mærkeligt, der har da i flere år været forhandlinger eller forhandling
om forhandlinger.

>Ja da.
>Men det er da også forståeligt at netop de 2 lande holder sammen, de er jo i
>samme båd, ifølge Bush!

Du blander årsag og virkning sammen.
Iøvrigt holder de ikke sammen. Iran vil have a-våben, Nordkorea vil
have penge. Der er ikke noget sammenhold.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 19:39

> Mærkeligt, der har da i flere år været forhandlinger eller forhandling
> om forhandlinger.

Jeg skulle selvf. have præciseret at det er de unilaterale forhandlinger jeg
skrev om.
Bilaterale forhandlinger forefandt indtil for nyligt.

> Du blander årsag og virkning sammen.

Tjaae, det er vi to ikke de eneste der er uenige om, man kan jo sige at hvis
man kalder den ene for satan eller lignende, så er det ikke fremmende for
diplomatiet under alle omstændigheder.

> Iøvrigt holder de ikke sammen. Iran vil have a-våben, Nordkorea vil
> have penge. Der er ikke noget sammenhold.

Jo da, for den ene har, hvad den anden vil have.
Du ved, Saudi-Araberne har Olie, det vil USA gerne have, derfor behøver S-A
ikke at have et Demokrati.

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 19:46

On Sat, 5 Mar 2005 19:38:49 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Jeg skulle selvf. have præciseret at det er de unilaterale forhandlinger jeg
>skrev om.

Det skulle ikke være så svært at nå til enighed i unilaterale
forhandlinger.

>Bilaterale forhandlinger forefandt indtil for nyligt.

Så hvad brokker du dig over?

>Tjaae, det er vi to ikke de eneste der er uenige om, man kan jo sige at hvis
>man kalder den ene for satan eller lignende, så er det ikke fremmende for
>diplomatiet under alle omstændigheder.

Hvis man udvikler avåben i strid med aftaler man selv har underskrevet
og nyder godt af, så er det ikke fremmende for diplomatien.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 19:58

> Det skulle ikke være så svært at nå til enighed i unilaterale
> forhandlinger.

Flere der står sammen, har større chancer, og kan fastholde hinanden i ikke
nedfældte håndslag, ja.

> Så hvad brokker du dig over?

Du ved jo godt at bl.a. Kina og Syd-Korea absolut ikke var glad for
situationen, de var bange for at netop den situation skulle opstå, som så
kom.

> Hvis man udvikler avåben i strid med aftaler man selv har underskrevet
> og nyder godt af, så er det ikke fremmende for diplomatien.

Åhh, jeg synes ikke at N-K har noget at lade USA høre af den grund, kunne
rent faktisk ske at de havde lært noget.
Derudover så er de udtrådt af af ikke sprednings aftalen!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 22:21

On Sat, 5 Mar 2005 19:57:59 +0100, "Allan Riise"
<familien_riise@adslhome.dk> wrote:

>"T. Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

>Flere der står sammen, har større chancer, og kan fastholde hinanden i ikke
>nedfældte håndslag, ja.

Hint: hvad betyder unilateral?

>Du ved jo godt at bl.a. Kina og Syd-Korea absolut ikke var glad for
>situationen, de var bange for at netop den situation skulle opstå, som så
>kom.

Det er nødvendigt at alle seks parter er med til forhandlingerne,
eller fører det ikke til noget.

>Åhh, jeg synes ikke at N-K har noget at lade USA høre af den grund, kunne
>rent faktisk ske at de havde lært noget.
>Derudover så er de udtrådt af af ikke sprednings aftalen!

Og den aftale de indgik med bl.a. USA i 1994, den glemte de hurtigt
alt om.
Rent bortset fra, at det var Iran jeg tænkte på, da jeg talte om
overtrædelse af aftaler. Iran er mig bekendt ikke udtrådt af NPT.

Det er utroligt, at selv når man snakker om et vanvittigt, diktatorisk
styre i Nordkorea, så er det USA, der skal kritiseres. Ikke
psykopaterne i Pyongyang.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 22:41

> Hint: hvad betyder unilateral?

Ja, jeg mener selvf. aftaler med kun 2 parter.

> Det er nødvendigt at alle seks parter er med til forhandlingerne,
> eller fører det ikke til noget.

Nemlig, og så er det jo ikke til nogen hjælp at der er nogen der lader sig
provokere til at stå af.
Der sågu lidt som med små børn, man må til tider ned på deres plan, finde si
gi at de skaber sig, før de overhovedt kan høre hvad du siger, hvis du kun
råber og skælder ud, så bliver det "hvid støj" og der ryger intet ind, andet
end, "de er nok sure".

> [...]
> Rent bortset fra, at det var Iran jeg tænkte på, da jeg talte om
> overtrædelse af aftaler. Iran er mig bekendt ikke udtrådt af NPT.

Næ, men de har jo heller ikke noget at sprede, mig bekendt går den ud på at
man ikke må være med til at sprede våben, og de dele der kan bruges til
våben, til lande der ikke besidder disse i forvejen.
Står der rent faktisk nogen steder at man ikke selv må være modtager?

> Det er utroligt, at selv når man snakker om et vanvittigt, diktatorisk
> styre i Nordkorea, så er det USA, der skal kritiseres. Ikke
> psykopaterne i Pyongyang.

Her gælder det nu hvorfor at dialogen stoppede, for den var der jo er
Clintons tid, men ikke efter, så det er jo ikke så svært.

Derudover, så satte Bush jo ligesom selv dagsordenen da han i 2002 fortalte
hvor A-Våbene skulle rettes imod, derfor, som jeg skrev tidligere, trådte
N-K fuldstændig ud af den dialog, der ellers havde været, nemlig i "Nuclear
Posture Review" som klart stipulerer, at amerikanske
kernevåben bør rettes mod syv lande: Rusland, Kina, Libyen, Syrien, Irak,

Iran og Nordkorea. Scenarier hvor kernevåben tænkes anvendt er ved

krig i Mellemøsten, i konflikten mellem Kina og Taiwan, ved en

nordkoreansk invasion af Sydkorea eller som besvarelse på en

»overraskende militær udvikling«, en svag vending, der kan dække over

mange hændelser. Yderligere efterspørges der i 'Nuclear Posture Review'

en produktion af anvendelige kernevåben, f.eks. i form af en 'robust earth

penetrator', der skal anvendes ved ødelæggelsen af dybt beliggende

underjordiske bunkeranlæg. Udviklingen af mindre kernevåben vil

bagatellisere anvendelsen af kernevåben, og derved nedbryde tabuet

omkring kernevåben, som i det sidste halve århundrede har forhindret

kernevåbentragedier siden ødelæggelsen af Hiroshima og Nagasaki.

Der er udtalt fare for, at NPT-aftalen vil blive afgørende svækket af
Bushadministrationens

nye kernevåbenpolitik. De stater, som har ratificeret

NPT-aftalen, er i forvejen skeptiske pga. de kernevåbenbesiddende staters

manglende vilje til afvikling af deres kernevåbenarsenaler. De vil med

rimelighed spørge sig selv: 'Hvis verdens førende militærmagt på

konventionelle våben - en nation, hvis militærudgifter overstiger alle

andres nations militærudgifter tilsammen - er overbevist om, at den

behøver flere atomvåben for at føle sig sikker, skal vi så ikke også have

dem?'. Faren for et nyt atomvåbenkapløb fremprovokeret af Bushregeringen

er særdeles reel.

Men ingen tvivl om at det er et tyrannisk og diktatorisk dødsstyre der er i
N-K, og verden ville være bedre uden.

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 03-03-05 16:55

"Allan S Bitsch" <allansb@vip.cybercity.dk> wrote in message
> Det er helt åbenlyst George Bushs trusler og spillen med musklerne, der er
> skyld i, at Nordkorea i dag har atomvåben.

Ahh - Det er alså ikke fordi Nordkorea har udviklet dem selv?

> Som det fremgik af udsendelsen var det umuligt at anvende magt, fordi det
> ville have udløst ragnarok, når Seoul kun er en times kørsel væk fra
> grænsen.

Nordkorea er Kinas problem, ikke USA's - Kina vil løse det.

> [...]
> Dae-Jung stod for.
> Den småtbegavede George Bush har i sandhed gjort verden usikker.

Verden har aldrig været "sikker":

http://www.hawaii.edu/powerkills/MURDER.HTM

og stakkels lille Nordkorea er da godt med, også under Carter:

http://www.hawaii.edu/powerkills/SOD.CHAP10.HTM

Fra : Tim

Dato : 05-03-05 01:05

> [...]
> Dae-Jung stod for.
> Den småtbegavede George Bush har i sandhed gjort verden usikker.

Ja, ja, ja... det er selvfølgelig Bush der er satanen, og ikke den
socialistiske galning der vil have bomben.

Sure sure.

Tim

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 19:04

On Thu, 3 Mar 2005 16:01:22 +0100, "Allan S Bitsch"
<allansb@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er helt åbenlyst George Bushs trusler og spillen med musklerne, der er
>skyld i, at Nordkorea i dag har atomvåben.

Nonsens, NordKorea havde a-våben programmer allerede før Bush blev
præsident.

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 19:24

> Nonsens, NordKorea havde a-våben programmer allerede før Bush blev
> præsident.

Og som stoppede alle debatter og aftaler, da Bush for det første, ikke ville
godkende Clintons plan, og for det andet brugte pisk i stedet for gulerod,
og for det tredie lagde N-K ind under ondskabens akse.
Dermed ikke være sagt at det kunne ske alligevel, men så ville der stadig
have været monitering af samme.
Nu har du af gode grunde ikke kunne se programmet, så der er nok nogle fakta
du ikke er klar over!

Allan Riise

Fra : T. Liljeberg

Dato : 05-03-05 19:31

On Sat, 5 Mar 2005 19:23:44 +0100, "Allan Riise"
> [...]

>godkende Clintons plan, og for det andet brugte pisk i stedet for gulerod,
>og for det tredie lagde N-K ind under ondskabens akse.

Aftaler, det senere har vist sig var overtrådt langt før Bush vandt
valget i 2000.

>Dermed ikke være sagt at det kunne ske alligevel, men så ville der stadig
>have været monitering af samme.

Hvordan ville der have været overvågning?

>Nu har du af gode grunde ikke kunne se programmet, så der er nok nogle fakta
>du ikke er klar over!

Jeg læste en bog og en række artikler, du ikke har læst, så der er nok

Fra : Allan Riise

Dato : 05-03-05 19:34

> Aftaler, det senere har vist sig var overtrådt langt før Bush vandt
> valget i 2000.

Jo da, men ved ikke at fortsætte dialogen, er der netop skabt et lukket rum,
hvor der slet ingen monitering findes, før var der dog noget:
Kina og de andre aftale partnere, er jo meget skuffede over USA's kovendning
af nøjagtig samme grund.

> Hvordan ville der have været overvågning?

Der var jo bl.a. de kameraer som var opstillet at IAEA, som blev slukket
samme dag, som BUSH udtalte at N-K var en del af ondskabens akse.

Næppe, men prøv mig!

Allan Riise

Fra : Tim

Dato : 06-03-05 03:45

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
>
> Der var jo bl.a. de kameraer som var opstillet at IAEA, som blev slukket
> samme dag, som BUSH udtalte at N-K var en del af ondskabens akse.

Kameraer der var installeret de steder nordkereanerne gav IAEA adgang til.
IAEA (Hans Blix) klagede jo netop over, at de ikke havde adgang til deres
atomaffaldsanlæg. Netop de faciliteter der var af afgørende betydning for
produktion af A-våben. Tror _du_, at nordkoreanerne ville fremstille A-våben
direkte foran kameraerne på deres atomkraftværker?

Jeg håber du udgør et mindretal.... oh... det gør du forresten.

> Næppe, men prøv mig!

Ikke nødvendigt. Du har allerede vist, at dine fakta (ikke er usande), men
er ligegyldige. Du har blot misforstået situationen.

Tim

Fra : Tim

Dato : 06-03-05 03:36

> [...]
> ville godkende Clintons plan, og for det andet brugte pisk i stedet for
> gulerod, og for det tredie lagde N-K ind under ondskabens akse.

På det tidspunkt havde Nordkorea allerede fået USA til at forhandle med
afpressere. Det er en ond cirkel. Dermed "ondskabens akse".

> Dermed ikke være sagt at det kunne ske alligevel, men så ville der stadig
> have været monitering af samme.

Samme hvad...? Du er lidt uklar.

> Nu har du af gode grunde ikke kunne se programmet, så der er nok nogle
> fakta du ikke er klar over!

Det er resten af os imidlertid. Du har i øvrigt forstået det udmærket uden
at have set programmet, Tom.

Tim