USAs opfattelse af "fair trial"
Fra : Djævelens advokat

Dato : 01-03-05 15:38

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 16:04

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2033867&forside

Han kan da ikke klage.
Han skal være lykkelig for at være i live.

J.

Fra : Jesper

Dato : 01-03-05 17:34

Djævelens advokat <Paradis@helvede.h> wrote:

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2033867&forside

Saddam får en fair retssag efterfulgt af en førsteklasses hængning.

Kunne det være bedre?

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 01-03-05 18:18

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Saddam får en fair retssag efterfulgt af en førsteklasses hængning.

hvordan kan en retssag være fair, hvis den anklagede ikke har adgang til et
forsvar??

> Kunne det være bedre?

nej det er selvfølgelig bedre en den opfattelse amerikanerne ligger for
dagen på Guantanamo

Peter

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 18:30

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til et forsvar??

> nej det er selvfølgelig bedre en den opfattelse amerikanerne ligger

Hvor ligger de?

Fra : Henri Gath

Dato : 01-03-05 23:57

> [...]
> et forsvar??

> nej det er selvfølgelig bedre en den opfattelse amerikanerne ligger for

Nåh, lille pus...trist over at din helt Saddam skal forlade planeten?

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 02-03-05 01:40

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh, lille pus...trist over at din helt Saddam skal forlade planeten?

Heri Fiske-røv (Gat(h)) er du ikke trist over at du ikke er så pokkers
klog?
--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 02-03-05 13:40

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Heri Fiske-røv (Gat(h)) er du ikke trist over at du ikke er så pokkers
> klog?

Pis du ned til din gamle kæreste Pol Pot

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 02-03-05 17:33

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Pis du ned til din gamle kæreste Pol Pot

Nix- du - ham må du gerne beholde for dig selv -han er jo, som dig, godt
rådden nu, hvis han ikke er blevet til ren aske.

--
ahw

Fra : Henri Gath

Dato : 02-03-05 18:06

> Nix- du - ham må du gerne beholde for dig selv -han er jo, som dig, godt
> rådden nu, hvis han ikke er blevet til ren aske.

Nå, hvad så med din gamle ven Stalin....?

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 03-03-05 18:14

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> Nå, hvad så med din gamle ven Stalin....?

Samme situation som din gamle ven Hitler.
--
ahw

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-03-05 12:21

"Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote in message

> Nåh, lille pus...trist over at din helt Saddam skal forlade planeten?

Personligt synes jeg det er spild at henrette Saddam - det er jo meget
sjældent at man fanger den slags folk levende. Man burde smide ham i Spandau
fænslet på livstid ligesom Hess og lade videnskaben studere ham.

Det ville, efter min mening, også være mere afskrækkende.

Fra : Mogens

Dato : 02-03-05 13:23

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d047ck$444$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]
> fænslet på livstid ligesom Hess og lade videnskaben studere ham.
>
> Det ville, efter min mening, også være mere afskrækkende.

Helt enig , det der med at henrette folk er en uciviliseret handling , nej
lad dem i stedet´´ rådne ´´op i fængslet .

M.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 03-03-05 13:48

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> skrev i en meddelelse

> Nåh, lille pus...trist over at din helt Saddam skal forlade planeten?

Dit høje nivau, din indsigt, og dine evner er virkelig imponerende.

Jeg er ked af at TV2 nyhederne ikke formår at skrive tekster med så lav en
lixværdi at du også kan forstå dem

ad

Fra : Per

Dato : 04-03-05 16:02

On Tue, 1 Mar 2005 18:18:27 +0100, "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk>
wrote:

>"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

>hvordan kan en retssag være fair, hvis den anklagede ikke har adgang til et
>forsvar??

Han får da en retssag og ikke en lyndom i form af en kugle for panden
som han selv yndede at give (og eksekvere) til sine modstandere. Han
fortjener faktisk at blive pryglet ihjel på en offentlig plads, men
han har med garanti nogle tilhængere som ville skyde ham en kugle for
panden inden han har lidt nok, eller nogle ivrige fjender som ikke kan
vente...

- Per.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 04-03-05 16:35

"Per" <per@killspam.webhotel.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> han har med garanti nogle tilhængere som ville skyde ham en kugle for
> panden inden han har lidt nok, eller nogle ivrige fjender som ikke kan

Det, der burde adskille civiliserede og velbegavede mennesker der lever i et
retssamfund ville være at man ikke benytter sig af samme primitive metoder
som forbryderne. Derved ville man undgå at komme ned på samme slimede niveau
som netop disse forbrydere.

Det, du advokerer for er primitiv hævn - og det får ingen af de afdøde
tilbage.

--
ahw

Fra : 3W

Dato : 04-03-05 17:34

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message
> [...]
niveau
> som netop disse forbrydere.
>
> Det, du advokerer for er primitiv hævn - og det får ingen af de afdøde

Arne, knyt arret.

Donald Beardselee blev for nylig henrettet i Californien. Da henrettelser er
forholdsvis sjældne i Californien, er det noget man snakker om på radioen.
Lyt til dette klip om henrettelsen. Lærerigt.
http://www.kfi640.com/timages/page/media/HandelExecutionStory1.wma

Fra : Finn Guldmann

Dato : 04-03-05 18:21

3W skrev:

> Arne, knyt arret.

Hvorfor skal Arne knytte? For at sige at dødsstraf er primitivt?

Et samfund der har/bruger dødsstraf anser jeg ikke for at være
civiliseret. Så enkelt er det.

--
MVH Finn
Om den der tænker "tøsedreng" om andre bør der tænkes "tåbe".

Fra : Jim

Dato : 04-03-05 18:54

3W skrev:

> Arne, knyt arret.
>
> Hvorfor skal Arne knytte? For at sige at dødsstraf er primitivt?

Arne har det med at føle sig frelst.
Men det er der ingen grund til.

> Et samfund der har/bruger dødsstraf anser jeg ikke for at være
> civiliseret. Så enkelt er det.

Det har du jo lov til at mene.
Men det ændrer ikke på det faktum, at befolkningen i de stater, hvor
dødsstraf er en mulighed, har valgt det.
Det er ikke alle stater, der er dødsstraf i USA. Så hvis man er
utilfreds med, at dødsstraffen er en mulighed, så kan man flytte til en
anden stat.
Når man ser, at mordere ikke lader sig stoppe af en simpel
fængselsstraf, så mener jeg, at dødsstraf er på sin plads.

Men jeg kan forstå, at du ikke kunne finde på at tage til USA på noget
tidspunkt.
For det må da være forfærdeligt, hvis du skulle komme til at betræde et
så uciviliceret samfund med dine frelste fusser.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 04-03-05 19:02

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse

> Arne har det med at føle sig frelst.
> Men det er der ingen grund til.

Har da intet at gøre med at man vil tie folk ihjel!

> Det har du jo lov til at mene.
> Men det ændrer ikke på det faktum, at befolkningen i de stater, hvor
> dødsstraf er en mulighed, har valgt det.

Hmm, men det er ikke iorden at FN's sikkerhedsråd vil noget andet,
demokratisk, end USA, så lader man være med at gå processen igennem, og
spørger slet ikke!
Hvordan kan det være, at du det ene sted, som med dødstraffen hylder
demokratiet, men i FN's sikkerhedsråd, med deres endog amputerede Demokrati,
der afskyr du det?

> Det er ikke alle stater, der er dødsstraf i USA. Så hvis man er utilfreds
> med, at dødsstraffen er en mulighed, så kan man flytte til en anden stat.

Hmm. men ikke til Danmark, hvor der jo er visse restriktioner, ikke?
Og så er det jo også sådan at man ikke kan slippe for en dødsstraf ved at
flytte til en anden stat, man bliver udleveret alligevel, du ved FBI.
Og så er det vel også iorden at folk fra N.Y state, synes at det er noget
skidt at Texas, f.eks. henretter på samlebånd, eller er de antiamerikanske
og udemokratiske?

> Når man ser, at mordere ikke lader sig stoppe af en simpel fængselsstraf,
> så mener jeg, at dødsstraf er på sin plads.

De lader sig da heller ikke stoppe af dødsstraf, den er der jo kun af en
eneste grund, hævn.....

Mudder...

Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 04-03-05 23:58

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> De lader sig da heller ikke stoppe af dødsstraf, den er der jo kun af en
> eneste grund, hævn.....

Det er lidt svært at begå noget som helst når man er død.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-05 20:58

Jim <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote:

> Det er ikke alle stater, der er dødsstraf i USA.

Det er det faktisk, når det drejer sig om føderale forbrydelser. For da
bestemmer unionen, ikke enkeltstaterne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 04-03-05 20:02

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> et
> metoder
> niveau

> Arne, knyt arret.

virkelig flot - var det virkelig hvad du evnede??

peter

Fra : 3W

Dato : 05-03-05 00:00

"Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> virkelig flot - var det virkelig hvad du evnede??

Nej, jeg orkede bare ikke mere.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 05-03-05 00:13

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
>
> Nej, jeg orkede bare ikke mere.

AT tænke eller hvad..?

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-05 09:08

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Peter K. Nielsen" <nixen@bixen.dk> wrote in message
>
> Nej, jeg orkede bare ikke mere.

nåeh..........!!!!

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 05-03-05 00:07

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> .

> Arne, knyt arret.

Vel vil jeg da ej - fordi du er en primitiv person, så ændrer det da ikke
min holdning til dødsstraf - det er og bliver primitivt, og jeg er
flintrende ligeglad med om henrettelser er sjældne i Californien -de burde
slet ikke forekomme og intet du skriver kan overbevise mig om det modsatte.
De primitive og naive amerikanere der går ind for dødsstraf argumenterer da
også ud fra et hævnmotiv- at de samtidig er gudsfrygtige, kan undre, når man
hører dem hyle op om straf og hævn.

> [...]
> forholdsvis sjældne i Californien, er det noget man snakker om på radioen.
> Lyt til dette klip om henrettelsen. Lærerigt.

aldrig i livet - jeg har ingen lyst til at "flæske" i primitive
afstraffelsesmetoder - hvorfor stenede de ham ikke - det må vist være helt i
din ånd?

--
ahw

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-05 09:12

> intet du skriver kan overbevise mig om det modsatte.

nej det ville fandme også undre al den stund at han jo netop INTET skriver

> De primitive og naive amerikanere der går ind for dødsstraf argumenterer
> da også ud fra et hævnmotiv- at de samtidig er gudsfrygtige, kan undre,
> når man hører dem hyle op om straf og hævn.

Hvorfor kan det undre, hvis man har en fundamentalistisk opfattelse af
kristendom (eller islam for den sags skyld) så går man jo ind for princippet
om et"øje for et øje" Så på den led kan man sige at det amerikanske folk har
en del tilfælles med det arabiske. Det er blot graden der er til forskel. i
mine øjne er det sgu et fedt om man henretter kvinder eller retarderede børn

Peter

Fra : 3W

Dato : 07-03-05 03:06

> [...]
da
> også ud fra et hævnmotiv- at de samtidig er gudsfrygtige, kan undre, når

Har du nogensinde læst Biblen?

Fra : Djævelens advokat

Dato : 07-03-05 09:28

> "Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message
> da
> man
>
> Har du nogensinde læst Biblen?

jamen derfor behøver man jo ikke at være fundamentalist

Fra : 3W

Dato : 08-03-05 04:42

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> wrote in message

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse

> jamen derfor behøver man jo ikke at være fundamentalist

Nej, men Arne beskriver det, som om det er en modsætning.

Fra : Per Rønne

Dato : 04-03-05 20:58

> [...]

> som forbryderne. Derved ville man undgå at komme ned på samme slimede niveau

Retssagen skal gennemføres af Iraks nye, folkevalgte regering, efter
irakisk lov. Og med irakiske dommere.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 05-03-05 00:07

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse
> Retssagen skal gennemføres af Iraks nye, folkevalgte regering, efter
> irakisk lov. Og med irakiske dommere.

Det er s'gu' ikke en trøst.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-05 08:11

Arne H.Wilstrup <dufaardenikke@atse.invalid> wrote:

> ""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er s'gu' ikke en trøst.

Hvem havde du da helst set som dommere? Synes du heller ikke at Adolf
Eichmann fik en »fair trial«?
--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 05-03-05 09:02

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Hvem havde du da helst set som dommere? Synes du heller ikke at Adolf
> Eichmann fik en »fair trial«?

Ja, det kan jo diskuteres. I al fald retsforfulgte Israel Eichmann
selvom de ikke havde juristdiktion til det. Han skulle være udleveret
til Tyskland til retsforfølgelse, da det var der han begik sine
forbrydelser.

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-05 09:35

> [...]
> selvom de ikke havde juristdiktion til det. Han skulle være udleveret
> til Tyskland til retsforfølgelse, da det var der han begik sine

nu er ord som "retsstat" og "fair" ikke lige de første ord der dukker op når
jeg tænker på Israel

Peter

Fra : Per Rønne

Dato : 05-03-05 10:11

Peter K. Nielsen <nixen@bixen.dk> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> nu er ord som "retsstat" og "fair" ikke lige de første ord der dukker op når
> jeg tænker på Israel

Palæstinensiske bønder fra Vestbredden har ellers vundet den ene retssag
efter den anden mod den israelske regering. Højesteret har tvunget hæren
til at flytte sikkerhedshegnet mod vest, således at der i dag ikke er
nogen arabiske marker placeret vest for hegnet. Og alle landsbyerne er
placeret øst for det. Når der ses bort fra Østjerusalem {hvor kun 1
promille af den arabiske befolkning stemte ved de nylige palæstinensiske
valg, en slags »folkeafstemning« om hvorvidt de foretrak at blive
israelere eller ej}, så bor der ingen arabere mellem den gamle
våbenstilstandslinie fra 1949 og sikkerhedshegnet, lige som der ikke i
området er landområder ejet af palæstinensere.

--
Per Erik Rønne

Fra : Jesper

Dato : 05-03-05 10:14

> [...]

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> nu er ord som "retsstat" og "fair" ikke lige de første ord der dukker op når

Jeg tror ikke man kan laste det israelske retsvæsen ret meget. Derimod
foregår der en frygtligt masse extrajudicielle forbrydelser i Israel og
ligesom USA har Guantanamo, hvor de påstår amerikanske domstole ingen
juristiktion har, så nægter Israel også domstolene justistiktion over de
besatte områder og de palæstinensiske domstole nægtes her også
juristiktion.

Fra : Per Rønne

Dato : 11-03-05 16:32

> [...]
> Israel og ligesom USA har Guantanamo, hvor de påstår amerikanske domstole
> ingen juristiktion har, så nægter Israel også domstolene justistiktion

Det er jo direkte forkert. Tænk blot på hvordan Højesteret har fået
flyttet sikkerhedshegnet mod vest, så ingen palæstinensiske landsbyer
ligger i en klaver, og så ingen palæstinensisk bonde ikke kan komme til
sine marker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-03-05 09:15

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> wrote in message

> Retssagen skal gennemføres af Iraks nye, folkevalgte regering, efter
> irakisk lov. Og med irakiske dommere.

som udgangspunkt er jeg enig med dig, men jeg mener dog ikke at man kan tale
om en ægte folkevalgt regering før efter det første valg efter at
udenlandske tropper har forladt landet, så vi bliver vist af praktiske
grunde nødt til at acceptere at han bliver domt at det retsvæsen der er på
stedet pt og i mellemtiden gøre hvad vi kan for at den retsag bliver så fair
som muligt, for ellers kan der jo let opstå et martyrium og det er der vel
ingen der ønsker

Peter