Misbrug af betroede midler(2 klager)
Fra : Bo Warming

Dato : 01-03-05 04:15

Der gives hårde straffe, når privat ansatte er betroet særlig adgang til at
handle på fællesskabets vegne, men de misbruger deres privilegier egoistisk.
Desværre straffes sjældent for dette i det offentlige, -
- her to eksempler:

Præsten i sognet, hvor jeg bor, brugte en del af sin prædiken på at
hetze mod Dansk Folkeparti medlemmerne i menigheden, - om at de var
"smålige" untermensch.

Jeg klagede til bispen, som efter måneders ventetid endnu ikke har svaret
andet end en anerkendelse af klagens modtagelse.

Jeg søgte om mulighed for at blive gift med min samlever i samme kirke og
fik som svar, at fordi jeg havde klaget over præsten, var det udelukket at
hun ville gøre mig den tjeneste! Øje for øje, tand for tand, siger hendes
bibel..

Forestil dig at en politimand ikke vil beskytte dig imod en voldsmand, fordi
du engang havde klaget over denne politimand.Sådan er det i Mellemøsten, men
i Danmark???

Min chance for medhold er ikke stor for bispen er fortaler for, at man
smides ud af folkekirken , hvis man i sit privatliv er en anelse kættersk og
bruger landets ytringsfrihed til at anbefale reinkarnations-tolkning af
biblen (bispen står bag eksklusion af Steen Ribers , dvs.
menighedsrådsmedlemmet fra Nørrebro, som skrev læserbrev om en kristen
reinkarnations-bog).

Bo Warming, Bjelkes Alle 46, Nørrebro , 35861000

Fra : Kim2000

Dato : 01-03-05 14:36

> Jeg klagede til bispen, som efter måneders ventetid endnu ikke har svaret
> andet end en anerkendelse af klagens modtagelse.

Der er vel ikke andet for end at rykke for svar på klagen.

> [...]
> hun ville gøre mig den tjeneste! Øje for øje, tand for tand, siger hendes

Jeg forstår dig slet ikke, hvorfor i alverden vil du have denne præst til at
vie dig, når du øjensynligt er utilfreds med hendes embedsførsel.

mvh
Kim