Eu-traktaten
Fra : Jim

Dato : 28-02-05 23:14

Jeg har ledt efter eu-traktaten i sin fuldelængde i PDF-format, men kan
kun finde denne udgave, som er splittet op i mindre dele;
http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:DA:HTML

Er der nogen, som ved, hvor eg kan hente den fulde længde?

Mvh. J.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-03-05 09:30

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:DA:HTML
>
> Er der nogen, som ved, hvor eg kan hente den fulde længde?

Jeg går ud fra, at det er forfatningstraktaten, du leder efter.

Du kan finde oplysninger den her:
http://www.eu-oplysningen.dk/emner/fremtid/forfatning/

Folketingets EU-oplysninger indeholder i øvrigt info om de øvrige trakteter.
http://www.eu-oplysningen.dk/

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 09:49

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.eu-oplysningen.dk/emner/fremtid/forfatning/
>
> Folketingets EU-oplysninger indeholder i øvrigt info om de øvrige

Ja, det ladfer til at være det, jeg leder efter.
Tak.

J.

Fra : kvaerulant

Dato : 01-03-05 13:19

Jim wrote:

> [...]
>http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:DA:HTML
>
>Er der nogen, som ved, hvor eg kan hente den fulde længde?

kan du ikke bare starte med første del, du kommer igemmem den del.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-03-05 12:31

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> wrote in message
> [...]
> http://europa.eu.int/eur-lex/lex/JOHtml.do?uri=OJ:C:2004:310:SOM:DA:HTML
>
> Er der nogen, som ved, hvor eg kan hente den fulde længde?

Det er beundringsværdigt, men overflødigt at sætte sig ind i den

Afstemningen bliver alligevel FOR/IMOD:

EU, Regeringen, Diskrimination af Østarbejdere, Landbrugstøtte, Euroen,
Mælkekartoner, Øl-flasker, Registreringsafgiften på Biler, Indvandring,
Dankortet, Dankortgebyret, "Velfærden" ... og hvad der nu ellers ligger og
spøger når man sådan "letter låget på septik-tanken".

Fra : Jim

Dato : 02-03-05 16:53

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
skrev i en meddelelse news:d047rd$4fq$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]
> ligger og
> spøger når man sådan "letter låget på septik-tanken".

Det kan du måske have ret i, hvis man bedømmer sagen i de store træk.
Dog kunne der være elementer i traktaten, som jeg kunne bruge som
argument, når jeg diskuterer politik med venner og familie.
Jeg selv er afklaret, hvad krydsets placering angår, så det er ikke
derfor.
Men når folk kommer og plæderer for at bevæge sig dybere ind i EU og en
samlet enhed, som fratager Danmark suverænitet, så vil jeg vide, hvad
der helt nøjagtigt står. Jeg er tilhænger af et begrænset EU i en form,
som skaber gode handelsforbindelser mellem virksomheder på tværs af
grænser i Europa.
De samme handelsaftaler kan indgås med andre lande uden for EU, men det
betyder ikke, at lande som eksempelvis Tyrkiets befolkning skal have fri
adgang til Europa. På lige fod med arbejdskraft fra resten af verdenen
kan de søge arbejde og tidsbegrænset opholds- og arbejdstilladelse i det
pågældende land.
EU har i forvejen en massiv uproduktiv befolkning, som vi skal have
beskæftiget, før vi inviterer flere flygtninge og invandrere til
Danmark.... eller EU som helhed.
Hvis en virksomhed ikke kan finde den manglende arbejdskraft blandt de
ledige eller ansatte i andre virksomheder, så må man søge globalt fetr
den rette mand m/k.
Desuden mener jeg, at nye lande i EU slipper alt for billigt for at
blive optaget i EU.
Alene det, at man ikke ønskede at begrænse de nye medlemmers tilgang til
de i forvejen eksisterende medlemslande, er for mig at se en mangel på
overblik. Man har ikke tænkt over konsekvensen af den evt. tilstrømning
af f.eks. polakker, tjekker, eller ungarer. Og set i forhold til
Danmark, så kan det betyde en økonomisk mavepuster på det danske
velfærdssystem.
Det hverken kan eller vil jeg være med til.

J.