Hvornår går hun af?????
Fra : Djævelens advokat

Dato : 28-02-05 14:49

Hvornår går fru Tørnæs som minister???

Henriette Kjær måtte gå fordi hendes mand ikke betalte sine regninger (dette
er ikke i sig selv ulovligt)

Fru Tørnæs har brudt landets love - oveni købet love hun selv har været med
til at inføre/fremsætte.

Hun på¨står ganske vist at hun ikke kendte reglerne, men det er jo et
bærende princip i dansk retspraksis at ukendskab til en lov IKKE er en
formildende omstændighed.

Er der forskel på fisk i Venstre? eller havde HK ret da hus sagde at "nogen"
ønskede hende fjernet, og i givet fald hvad kunne grunden til dette være???

da

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-02-05 14:49

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> Hvornår går fru Tørnæs som minister???
>
> Henriette Kjær måtte gå fordi hendes mand ikke betalte sine regninger
(dette
> er ikke i sig selv ulovligt)

Det kan det godt være. Det kan være bedrageri.

> Hun på¨står ganske vist at hun ikke kendte reglerne, men det er jo et
> bærende princip i dansk retspraksis at ukendskab til en lov IKKE er en
> formildende omstændighed.

Enig. Især for ministre.

> Er der forskel på fisk i Venstre?

Henriette Kjær er konservativ.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 28-02-05 15:00

"Christian R. Larsen" <crlarsen2004@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (dette
>
> Det kan det godt være. Det kan være bedrageri.

> Enig. Især for ministre.

> Henriette Kjær er konservativ.

er der forskel på fisk i den venstree ledede regering???

ab

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 28-02-05 15:03

> er der forskel på fisk i den venstree ledede regering???

Vi får se. Jeg tror ikke, vi har hørt det sidste til denne sag. Med mindre
Ulla Tørnæs er i stand til at frembringe en god forklaring inden ugens
udgang, tror jeg ikke, hun overlever.

Fra : Rune

Dato : 28-02-05 15:16

> er der forskel på fisk i den venstree ledede regering???

Er det fordi de begge er kvinder du insistere i din fiske analogi?

http://www.xmag.com/pdf/10-05-nov02/womenstink.pdf
emmm.
Right.

Desuden mener jeg man skal adskille skidt og snot. Personligt og politisk
liv. Hvad faen' raver det nogen hvad Henriettes mand går og roder med, eller
hvem Tørnæs mand evt. har givet arbejde? Sålænge politikerne gør deres
arbejde tilfredsstillende kan de for min skyld have samleje med skildpadde
og tilbede djævlens bedstemoder.Lad os nu ikke kræve af andre hvad vi ikke
selv er villige til at give.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-02-05 16:39

Rune wrote:

> Er det fordi de begge er kvinder du insistere i din fiske analogi?

Ja, kvinder lugter fælt. Derfor nyder jeg kun kvindekroppen på afstand.

Fra : Jim

Dato : 28-02-05 17:21

"Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Ja, kvinder lugter fælt. Derfor nyder jeg kun kvindekroppen på
> afstand.

Det tror jeg faktisk, at kvinderne vil være taknemmelige for.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 28-02-05 18:24

Jim wrote:
> "Hobert Idiart" <in@your.dreams> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg faktisk, at kvinderne vil være taknemmelige for.

Hvorfor?

Fra : Svend Bent

Dato : 02-03-05 03:18

Hobert Idiart <in@your.dreams> wrote:
> Ja, kvinder lugter fælt. Derfor nyder jeg kun kvindekroppen på afstand.

Prøv noget andet end DF-ludere.

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-05 20:15

"Rune" <rune@spam.spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> og tilbede djævlens bedstemoder.Lad os nu ikke kræve af andre hvad vi ikke

Ikke enig.
Det siger noget om ens moral, hvem man er villig til at omgås.
Vis mig dine venner, og jeg skal sige, hvem du er.
MVH
Egon

Fra : Rune

Dato : 01-03-05 09:18

> eller
>>
> Ikke enig.
> Det siger noget om ens moral, hvem man er villig til at omgås.
> Vis mig dine venner, og jeg skal sige, hvem du er.

Jeg er lige så interesseret i politikernes moral som i deres undertøj og
potteplanter. Så længe de udfører deres arbejde tilfredsstillende rager alt
andet mig en høstblomst.

I øvrigt er det jo deres mænd du kritisere dem for at omgås. Mener du de i
stedet burde have søgt skilsmisse?

Endelig kan man tænke om det havde haft de samme konsekvenser hvis det havde
været en mandlig politiker og hans kone der havde lavet et eller andet rod.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-05 14:20

> Jeg er lige så interesseret i politikernes moral som i deres undertøj og
> potteplanter. Så længe de udfører deres arbejde tilfredsstillende rager
alt
> andet mig en høstblomst.

Tjah... Det siger jo lige så meget om dig selv, som om korrupte og
uhæderlige borgerlige politikere.
Er det ikke lidt småt begavet et tro, at man kan få anstændigt lovarbejde ud
af mennesker med dårlig moral?
Og bør vi ikke netop derfor interessere os for politikeres moral?
Eller du forventer måske netop at kunne få personlige fordele ud af
umoralske menneskers arbejde?
jeg synes, det fortæller mig noget om din egen moral.

Egon

Fra : Jim

Dato : 01-03-05 20:38

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> umoralske menneskers arbejde?
> jeg synes, det fortæller mig noget om din egen moral.

Egon for faen.. det er nu, du skal have dine piller..

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-05 22:08

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Egon for faen.. det er nu, du skal have dine piller..

Har taget.
Ellers ville indlægget have været meget skrappere..

MVH
Egon

Fra : Djævelens advokat

Dato : 03-03-05 13:58

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse
> "Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> Egon for faen.. det er nu, du skal have dine piller..

Endnu en skribent der ikke evner at læse en tekst, og endnu mindre at
forholde sig til den.

Min korte tid i gruppen har afsløret en del af den type lowlife eksistenser

ad

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 14:15

> Endnu en skribent der ikke evner at læse en tekst, og endnu mindre at
> forholde sig til den.
>
> Min korte tid i gruppen har afsløret en del af den type lowlife
> eksistenser

Og du mener selv, at du lyder bare middelmådig begavet?

Fra : Djævelens advokat

Dato : 03-03-05 14:58

> Og du mener selv, at du lyder bare middelmådig begavet?

nej jeg har papir på at min IQ ligger over "normalområdet"

ad

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 16:48

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> nej jeg har papir på at min IQ ligger over "normalområdet"

Altså over 75?

Fra : Djævelens advokat

Dato : 04-03-05 09:48

> Altså over 75?

Selv så simpel en oplysning kunne du altså heller ikke forstå. men lad mig
så prøve om jeg kan skære det ud så selv du kan forstå det (selvom det vil
kræve at din intilligens ligger inden for normalområdet - hvad jeg kan
tvivle på)

Der findes mange tests, hvor man opererer med forskellige spredninger men
ved en spredning på 24 vil normal området min. betragtes som området mellem
76 og 124 Det vil sige at hvis man ligger over normalområdet så har man en
IQ på mindst 124

og uanset test vil man i givet fald altid ligge over 100

ad

Fra : Egon Stich

Dato : 03-03-05 17:07

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse

> "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> nej jeg har papir på at min IQ ligger over "normalområdet"
>

> ad

Hvilket i danmark jo ikke siger så meget...

MVH
Egon

Fra : Rune

Dato : 03-03-05 14:30

> Endnu en skribent der ikke evner at læse en tekst, og endnu mindre at
> forholde sig til den.

bah.. Egon Stich, uden at kende det fjerneste til mig, syntes det var på sin
plads at insinuere jeg er personligt korrupt og i øvrigt i besiddelse af en
dårlig moral.

Sådan fortjener ikke fornuftigt svar. Jeg vil meget gerne svare på Egon
Stichs pointer hvis han kan formulere den uden personlige udfald.

Fra : Djævelens advokat

Dato : 03-03-05 15:00

> bah..

nu var det ikke dig jeg sigtede til.

Jeg tænkte mere på personer som "jim" og især Hr. Gath.

sidstnævnte har jeg aldrig set skrive et indlæg med mere end 1 sætning, og
den har ALTID blot været et personligt indgreb.

ad

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 16:49

> [...]
>
> sidstnævnte har jeg aldrig set skrive et indlæg med mere end 1
> sætning, og den har ALTID blot været et personligt indgreb.

Du har ikke kendt mig længe nok til at kalde mig "jim".
Så stik du bare piben ind igen..
Svar hellere på mit andet indlæg, så kan vi diskutere, hvad der er
personangreb.

J.

Fra : Jim

Dato : 03-03-05 14:36

> [...]
> forholde sig til den.
>
> Min korte tid i gruppen har afsløret en del af den type lowlife

"Og så har familien Tørnæs jo haft rigtig mange år til at indsovse sig i
korruptionscirklerne i det borgerlige landskab?"

"Det kan jo næppe være anderledes i en regering med en uhæderlig leder."

"Det kan da ikke komme bag på tænkende mennesker, at borgerlige
politikere er
løgnagtige og uden moral."

"Men se, i min levetid, har der været en bemærkelsesværdig overvægt af
bedragere og plattenslagere, lovbrydere, i kredsene omkring de
borgerlige
partier.
Ikke underligt, når man tager deres politiske holdninger i betragtning.
Enhver af dem har en brun skjorte hængende bag i klædeskabet."

"(Rent imperisk er borgerlige politikere
bedragere)"

"Een ting der er slem er, at madammen tilhører et parti der har haft
særdeles
travlt med at fortælle vælgerne, at der ikke ville kunne forekomme
løntrykkeri fra østlandenes side.
Nu ser vi, at en minister end ikke er i stand til at holde egen svinesti
ren..!!"

"Konen har da sandelig noget med mandens virksomhed at gøre.
Mon ikke hun deltager i forbruget af overskuddet?
Man kan ikke, moralsk, adskille mand og kones gøren og laden.
Med mindre selvfølgelig, at de er gift pro forma, af hensyn til skat og
offentlige tilskud?
Og det er jo så umoral på en anden led.
For mit vedkommende, kan jeg ikke have den ringeste respekt for konen.
Og mener, hun er aldeles uværdig til at være vores "leder" på et hvilket
som
helst plan.
Og hvorledes forholder det forresten med familiens svinefarme i Polen?
Mon ikke også der med stor lyst drikkes rødvin for det statstilskud de
får
hertil?"

"Muliggjort af de unge borgerlige vælgere, og deres korrupte
politikere."

Nå, men nu må det være nok med alle de citater fra Egon.
Jeg finder Egons indlæg overvejende uvederhæftige og urigtige.
Der er ikke det mindste hold i noget af ovenstående fra Egons tastatur.

Så med mindre, at du er familierelateret til manden, så kan jeg ikke
forstå, at du kan forholde dig til teksten.
Problemet er jo, at Egon er en bitter mand, som tror, at alt i denne
verden skyldes borgerlige politiker og derfor skal tilsvines.
Hans højtelskede socialistpolitikere har haft chancen for at hjælpe ham,
uden at det lykkedes, kan vi læse.

J.

Fra : Egon Stich

Dato : 03-03-05 17:25

> [...]

> verden skyldes borgerlige politiker og derfor skal tilsvines.
> Hans højtelskede socialistpolitikere har haft chancen for at hjælpe ham,

Jamen kære jim dog.
Jeg er ikke særlig bitter.
Men kan ikke forstå, at så mange mennesker i så lang tid, kan bedrages af
borgerlige politikere.
Især dem fra venstre.
Du siger, der ikke er hold i mine udfald?
Du må da tilhøre en yngre generation uden ordentlig tillært historie?
Lige fra 30erne har venstre haft et overordentligt godt øje til, hvad der
skete i tyskland.
Man dannede særforeninger for nazistiske landmænd. Mon ikke det hed LS?
Allerede dengang var de mere interesserede i penge end moral. Adskillige
kunne uden tøven kaldes landsforrædere.
Efter krigen, er samme politíske kærlighedsforhold fortsat. Blot mere
gedulgt.
Som seneste udtryk ser vi, hvorledes Anders Fjog fint kan bruge et menneske
som minister, der lever af at indføre og udnytte lavt betalt arbejdskraft.
(Hun deltager formodentlig i forbruget af familiens indtægt?)
Borgerlige, og bønder især, i en nøddeskal.
Jeg erindre, for ikke lang tid siden, at have hørt samme kredse tale om at
"vi skal have mindsket arbejdsløsheden".
Og hvordan følger man så op på det i praksis?
I stedet for at tage af de arbejdsløse vi har, importerer man
løntrykkere..!!
Med politikere i spidsen.
Det er da umoralsk???
I pressen sagde de i dag, at man regner med at der befinder sig omkring
10000 af slagsen i danmark.
Så mange danske arbejdspladser forholder man danskere..!!
Mennesker må nu engang dømmes på deres handlinger. Også de private.

MVH
Egon

Fra : Alucard

Dato : 07-03-05 19:58

On Thu, 3 Mar 2005 17:25:08 +0100, "Egon Stich"
<stich-foto@stich-foto.dk> wrote:

> [...]
>som minister, der lever af at indføre og udnytte lavt betalt arbejdskraft.

Nu ved hverken du eller jeg hvad denne lettiske ansatte fik/får i
løn..... Jeg har hørt rygter om 15.000 om måneden (ved ikke om det
passer), men hvis det passer og hvis han var/er ansat på nogenlunde
samme vilkår som ham den anden der var i TV (han fik 16.500 PLUS KOST
OG LOGI) så er det vel en meget rimelig aflønning.....

> [...]
>Så mange danske arbejdspladser forholder man danskere..!!
>Mennesker må nu engang dømmes på deres handlinger. Også de private.

Jim har sku' ret... Du ER en meget bitter mand.....

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-05 15:05

> [...]
> (dette
>
> Det kan det godt være. Det kan være bedrageri.

Og her har vi måske noget af grunden til, at denne sag ikke vægtes så højt i
medierne?
De er jo borgerlige.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 18:09

"Djævelens" == Djævelens advokat <Paradis@helvede.h> writes:

> [...]
> er ikke i sig selv ulovligt)

> Fru Tørnæs har brudt landets love - oveni købet love hun selv har

Har hun? Indtil videre har jeg ikke hørt noget der skulle pege i den
retning. Især når man tænker på at "husassistenten" var en and på et
formiddagsblad.

Jeg kunne godt tænke mig at sammenligne denne klapjagt på ministre
med 2 andre ting. Dels et forslag fra DF om at udvise en hel familie,
når et enkelt medlem havde begået noget kriminelt. Dels Brabrand
Boligforenings forsøg på at opsige beboere hvor et enkelt
familiemedlem havd begået noget kriminelt i området.

Skal kravene om Ulla Tørnæs afgang tolkes som en generel støtte til
kollektiv afstraffelse, og dermed også de to ovenstående forslag?

--
/Wegge
<http://wiki.wegge.dk/Politik> <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Kurt Harald Nedergaa~

Dato : 28-02-05 18:38

"Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Skal kravene om Ulla Tørnæs afgang tolkes som en generel støtte til
> kollektiv afstraffelse, og dermed også de to ovenstående forslag?

Mener du at Ulla Tørnæs kun har en del af firmaet i tilfældet af en
skilsmisse....

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 18:47

"Kurt" == Kurt Harald Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> writes:

> Mener du at Ulla Tørnæs kun har en del af firmaet i tilfældet af en
> skilsmisse....

Ja. Hun har rigeligt at se til som minister, og der ville i mine øjne
være bedre belæg for at kræve hendes afgang, hvis hun ikke havde
passet det arbejde 100%.

Fra : Vagn Kofoed

Dato : 28-02-05 18:50

> [...]
>
> Skal kravene om Ulla Tørnæs afgang tolkes som en generel støtte til
> kollektiv afstraffelse, og dermed også de to ovenstående forslag?

Bliver det ikke lidt trættende i længden altid at skulle forsvare dem?

Vagn Kofoed

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 18:53

"Vagn" == Vagn Kofoed <debat.ehl@mail.dk> writes:

> Bliver det ikke lidt trættende i længden altid at skulle forsvare
> dem?

Det var nu ikke ment som et forsvar, men derimod som en opfordring
til debat om hvorvidt vi skal indføre kollektiv afstraffelse i
danmark. Grunden til at jeg tog det tema op her, var at Orientering på
P1 stillede det samme retoriske spørgsmål her til eftermiddag.

Henriette Kjær har tilsyneladende selv noget i klemme, men i forhold
til Ulla Tørnæs kan jeg ikke se nogen forskel til den situation som
familierne i Gellerupparken står i.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 19:17

> [...]
>
> Henriette Kjær har tilsyneladende selv noget i klemme, men i forhold
> til Ulla Tørnæs kan jeg ikke se nogen forskel til den situation som

Det undrer mig at Ulla Tørnæs siger at der aldrig har været en udlænding
ansat som hushjælp, når hendes mand, den første dag, da han blev adspurgt om
pigen dog ikke havde været hushjælp svarede, "hun har *fortrinsvis* været
ansat på svinefarmen.
Hvad har hun dog ellers lavet, hvis ikke det har været at gå til hånde i
huset?

Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 19:24

"Allan" == Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> writes:

> [...]
> "hun har *fortrinsvis* været ansat på svinefarmen. Hvad har hun dog
> ellers lavet, hvis ikke det har været at gå til hånde i huset?

Jeg har ikke set andre end Ekstrabladet have den udlægning. Og deres
journalistiske integritet handler tilsyneladende mere om at skabe den
rigtige historie end noget som helst andet.

Har du en anden reference til den udtalelse?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 19:29

> [...]
> rigtige historie end noget som helst andet.
>
> Har du en anden reference til den udtalelse?

Det var i Tv, om det var DR eller TV2 kan jeg ikke huske, kigger i deres
arkiver på nettet.

Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 19:32

> [...]

> "Anders Wegge Jakobsen" <wegge@wegge.dk> skrev i en meddelelse

> Det var i Tv, om det var DR eller TV2 kan jeg ikke huske, kigger i

Kan du sætte en dag og et ca. tidspunkt på?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 19:41

> Kan du sætte en dag og et ca. tidspunkt på?

Ikke andet end at det må have været Lørdag eller Søndag.
Jeg sad her ved PC'en, og så og hørte det med et halvt øre/øje..

Allan Riise

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 28-02-05 19:55

> Ikke andet end at det må have været Lørdag eller Søndag.
> Jeg sad her ved PC'en, og så og hørte det med et halvt øre/øje..

Dybt uderligt. Jeg har søgt arkiverne igennem hos både DR og TV2, og
jeg kan ikke finde noget som helst i den retning. Så vi må vel vente
og se hvad fremtiden bringer. Rent umiddelbart bringer det UT i en
ubehagelig situation hvis resten af fortrinsvis har haft med
privathusholdningen at gøre, men jeg kan nu forestille mig en hel del
andre muligheder, så jeg vil ikke være med til at piske en stemning
op, før der er noget konkret. Politiet har sigtet Jørgen Tørnæs, så de
sigter vel også ministeren, hvis de mener der er grund til det.

Fra : sfriberg

Dato : 28-02-05 19:57

Jeg ser med mine øjne og hører med ørerne (det hele dog meget selektivt)

sf.

Fra : Dan

Dato : 02-03-05 12:38

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message news:<42235fe1$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> ansat på svinefarmen.
> Hvad har hun dog ellers lavet, hvis ikke det har været at gå til hånde i

Det undrer mig også. Var den anden 'svinearbejder' (hushjælpen!!) ikke
først Au-pair?

Fra : Allan Riise

Dato : 02-03-05 13:14

"Dan" <kosimodo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Det undrer mig også. Var den anden 'svinearbejder' (hushjælpen!!) ikke
> først Au-pair?

Der er blevet citeret at hendes arbejdstilladelse var som au-pair, men hvor
siges der intet om!

Allan Riise

Fra : Frank

Dato : 01-03-05 16:26

Hej

> [...]
> Boligforenings forsøg på at opsige beboere hvor et enkelt
> familiemedlem havd begået noget kriminelt i området.

Jeg syntes du her forsøger at sammenligne æbler, pærer og bananer.....

DF's forslag er, som jeg husker det, kollektiv afstraffelse af flere
generationer. Det er nogle år siden forslaget blev stillet ved et DF
landsmøde og jeg kan faktisk ikke huske så meget mere om det - kan du?

Brabrand Boligforenings forsøg på at opsige beboer har grundlag i
lejeloven's §79 der siger at:

79 a. En lejer kan pålægges retsfølger efter § 79 b, når lejeren i følgende
tilfælde udøver adfærd, som er til gene for ejendommen, udlejer, dennes
ansatte, lejere i ejendommen eller andre, der lovligt færdes i ejendommen:
1) Når lejeren udøver eller truer med fysisk vold over for de pågældende
personer.
2) Når lejerens adfærd kan være til fare for ejendommen eller de pågældende
personer, herunder på grund af anvendelse af våben eller opbevaring af
farefremkaldende materialer i det lejede.
3) Når lejerens adfærd medfører gener for de pågældende personer som generel
utryghed, forråelse af ejendommens miljø eller sundhedsmæssig risiko.
4) Når lejeren, uden at der er tale om fysisk vold, udøver chikane over for
de pågældende personer.
Her kun taget de mest relevante....
Og Stk 3 i samme paragraf:
Stk. 3. Lejeren kan pålægges retsfølger, uanset om den i stk. 1 og 2
beskrevne adfærd udøves af lejeren selv, lejerens husstand eller andre, som
lejeren har givet adgang til det lejede.

Spørgsmålet i dette søgsmål er om lejers pligt til at holde styr på husstand
og gæster til husstanden også rækker udover selve bygningen og ud i
boligforeningens 'grønne områder'. Hvad er i lovens forstand en
boligforenings ejendom? Kan jeg blive smidt ud hvis jeg truer/overfalder min
nabo, men ikke hvis det er i opgangen ved siden af - eller i bygningen
overfor....

Den kære Tørnæs rammes, i min optik, af at jeg vil have 'mine' ministre og
deres omgivelser hævet over en hver form for privat snavs. Kan de ikke det
må der være en, mindst, timeout. Hvad der er grænsen for hvornår det er
snavs er så noget andet. Henriette Kjærs fratræden har jeg respekt for.
Tørnæs burde efter min mening gå - så kan hun evt. komme tilbage senere.

Mvh
Frank

Fra : jodem

Dato : 01-03-05 17:10

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> snavs er så noget andet. Henriette Kjærs fratræden har jeg respekt for.
> Tørnæs burde efter min mening gå - så kan hun evt. komme tilbage senere.

Hendes dilemma vedr. redegørelsen er vel, at hun, uanset hvad hun skriver,
kun kan anses for enten dum eller fræk, og begge dele diskvalificerer hende
som minister, men det er jo ikke altid det er en hindring for at besidde en
borgerlig ministerpost.

mvh
jodem

Fra : NEiL DANELAW

Dato : 28-02-05 21:05

"Djævelens advokat" <Paradis@helvede.h> skrev i en meddelelse
> Hvornår går fru Tørnæs som minister???

2-3 dage mere tror jeg.

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 21:48

Djævelens advokat <Paradis@helvede.h> wrote:

> [...]
> ønskede hende fjernet, og i givet fald hvad kunne grunden til dette være???

Henriette Kjær havde egenhændigt underskrevet alle de lån hendes mand
optog, ialt for 8 mio kr. Derfor kan hun umuligt have været ubekendt med
deres fælles økonomi.

Ulla Tørnes havde absolut intet med sin mands virksomhed at gøre, hun er
ikke medejer og har intet haft med driften. Derfor er det også temmeligt
usandsynligt at hun skulle have checket om de ansatte i hendes mands
virksomhed nu havde arbejdstilladelsen i orden eller om de har afleveret
skattekort.

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 00:38

> Hvornår går fru Tørnæs som minister???

Det gør hun ikke - ligesom hun heller ikke bliver bedt om det ud fra det
fremlagte.

> Henriette Kjær måtte gå fordi hendes mand ikke betalte sine regninger
> (dette er ikke i sig selv ulovligt)

Nej det er ikke ulovligt, men bare særdeles uheldigt at en minister som en
konsekvens heraf ikke kan sikkerhedsgodkendes hos PET. Når man har gæld så
er man pr. definition i risikogruppen for at blive udsat for afpresning - og
så kan man ikke sikkerhedsgodkendes, hvilket er et særdeles alvorligt
problem for en minister.

> Fru Tørnæs har brudt landets love - oveni købet love hun selv har været
> med til at inføre/fremsætte.

Nej, det er ikke hende der er sigtet, det er hendes mand. skal du også kunne
drages til ansvar for din kones hastighedsoverskridelse på
Helsingørmotorvejen? Nej vel?

> Hun på¨står ganske vist at hun ikke kendte reglerne, men det er jo et
> bærende princip i dansk retspraksis at ukendskab til en lov IKKE er en
> formildende omstændighed.

Hvor og hvornår har hun påstået det? Det eneste hun har påstået er at hun
ikke kendte til medarbejdernes ansættelsesforhold. Ellers ser jeg gerne en
henvisning til anden udtalelse fra Ulla Tørnæs.

> Er der forskel på fisk i Venstre? eller havde HK ret da hus sagde at
> "nogen" ønskede hende fjernet, og i givet fald hvad kunne grunden til
> dette være???

Selvfølgelig er der forskel på fisk i Venstre og i mage andre partier. Tag
eks. Søren Pind der er torsken efter dette valg, han har absolut intet fået
ved konstitueringen af folketingsgruppen. Det viser da at der er forskel,
særligt når andre nyvalgte med mindre anncinnitet opnår mere betydningsfulde
poster end han.

Fra : Mogens

Dato : 01-03-05 01:40

<pni> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved konstitueringen af folketingsgruppen. Det viser da at der er forskel,
> særligt når andre nyvalgte med mindre anncinnitet opnår mere

Ja, men det har han da vist kun sig selv at takke for .

M.

Fra : Allan Riise

Dato : 01-03-05 07:26

<pni> skrev i en meddelelse

> Det gør hun ikke - ligesom hun heller ikke bliver bedt om det ud fra det
> fremlagte.

Det har hendes bagland så gjort.

Allan Riise

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 01-03-05 11:30

<pni> wrote in message news:4223b255$0$302$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Nej, det er ikke hende der er sigtet, det er hendes mand. skal du også
kunne
> drages til ansvar for din kones hastighedsoverskridelse på
> Helsingørmotorvejen? Nej vel?

I Praxis er det mig der kommer til at betale når min kone laver noget ...

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 13:44

> kunne
>
> I Praxis er det mig der kommer til at betale når min kone laver noget ...

Det er muligt, men det er ikke dig der kommer ind og afsone bøden hvis den
ikke bliver betalt.

PN

Fra : Djævelens advokat

Dato : 01-03-05 11:44

<pni> skrev i en meddelelse

> Nej, det er ikke hende der er sigtet, det er hendes mand. skal du også
> kunne drages til ansvar for din kones hastighedsoverskridelse på
> Helsingørmotorvejen? Nej vel?

Nej for det er en lov overtrædelse som jeg formentlig ikke vil være vidende
om, men jeg bliver da alligevel straffet da vi har fælles økonomi,.

Men her taler vi om en minister der er med til at lave nogle regler som
hendes egen husstand ikke finder værd at overholde, hvorfor skulle alle
andre så overholde dem???

Hun påstår godt nok at hun intet kender til sin mands virksomhed, og manden
kender ikke reglerne. Til det er der kun 3 ting at sige:

1. Det er påfaldende så dårlige ægteskaber man har i de kredse. Det er
åbentbart ualmindeligt at ægtefæller taler sammen om vigtige ting (eller
måske i det hele taget)

2. Når nu konen ved at manden har østeuropæere ansat, og selv er minister i
en regering der har strammet reglerne, og oveni købet er medlem af
folketingets arbejdsmarkeds udvalg, OG ved at pressen ville elske en
skalndale, er det så ikke meget naturligt at hun spørger manden om han nu
har sikret sig at forholdene/papirene er i orden???

3. når nu manden har en kone der er minister og hvis regering har strammet
lovgivningen, er det så ikke naturligt at han spørger hende om reglerne??

I må godt nok undskylde men jeg har meget svært ved at tro på hendes påstand
om at hun ikke har været medvidende. I mit hjem taler vi da sammen om alt
hvad vi oplever,, hvem jeg ansætter - hvilke overvejelser jeg går og gør i
den forbindelse, og hvis jeg skulle i retten (som i kjærs tilfælde) ville
jeg da også omtale det for min kone. og vice versa. Så mange fok har et
landbrug heller ikke ansat nu om stunder, at det ikke ville være noget man
talte om - med mindre selvfølgelig man lever som hund og kat.

Så JO hun må gå - hun er ikke værdig til at bestemme hvilke regler vi andre
skal overholde

ad

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 13:49

> Nej for det er en lov overtrædelse som jeg formentlig ikke vil være
> vidende om, men jeg bliver da alligevel straffet da vi har fælles
> økonomi,.

Som andetsteds skrevet - det er ikke dig der kommer til afsoning hvis bøden
ikke bliver betalt.

> [...]
> skalndale, er det så ikke meget naturligt at hun spørger manden om han nu
> har sikret sig at forholdene/papirene er i orden???

Det er hun da i hvert fald ikke medlem af. Skulle nogen være i tvivl kan
samensætningen ses her: http://www.ft.dk/?/samling/20042/MENU/00000004.htm

Fra : Djævelens advokat

Dato : 01-03-05 14:19

<pni> skrev i en meddelelse

> Det er hun da i hvert fald ikke medlem af. Skulle nogen være i tvivl kan
> samensætningen ses her: http://www.ft.dk/?/samling/20042/MENU/00000004.htm

SORRY du har ret. Jeg kan så konstatere at enten ved damen ikke selv hvad
hun er medlem af, eller også så pynter hun sig med lånte fjer (læs fuld af
løgn) Eller også har hun heller ikke orden på sin hjemmeside:

http://www.toernaes.dk/profil/index.htm

Der er selvfølgelig også den mulighed at hun HAR været medlem og ikke har
fået opdateret sin side. I så fald gælder min argumentation stadig

Fra : Ukendt

Dato : 01-03-05 17:49

> [...]
>
> Der er selvfølgelig også den mulighed at hun HAR været medlem og ikke har
> fået opdateret sin side. I så fald gælder min argumentation stadig

Ja den er vist ikke helt opdateret - der havde jeg så ikke været inde og
kigge før end du postede det link, men når man udnævnes til minister kan man
ikke sidde i de stående udvalg i Folkeitnget det ville give en
interessekonflikt. Og under Anders Fogh er det ret klart at man kun kan være
minister.

Fra : thomas jensen

Dato : 01-03-05 09:15

Hun er med i en regering som selv lægger op til vi skal kontrollere vores
børn/ægtefæller, og sørge for de ikke laver unoder - ellers bliver man
straffet...

Ægtefæller i bistandssystemet deler ansvar - dvs hvis en ægtefælle ikke
overholder reglerne bliver begge trukke 1/3 i indkomsten - er det kun
i de lavere sociale lag man hæfter for hinandens gerninger ?

Dårlig regering, med en masse dårlige dobbeltstandarder....

Mvh
Thomas

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-05 14:16

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 03:39

> "thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jo næppe være anderledes i en regering med en uhæderlig leder.
>
> MVH
> Egon

Der er jo ingen der deler strafansvar som det er situationen her - derfor er
diskussionen ret ligegyldig.

PN

Fra : thomas jensen

Dato : 02-03-05 15:26

<pni> skrev i en meddelelse

> Der er jo ingen der deler strafansvar som det er situationen her - derfor
er
> diskussionen ret ligegyldig.
>
> PN

Nej - set med juridiske briller har du helt ret - Men det gør ikke
diskussionen ligegyldig....

Min personlige mening er jo selvfølgelig, at hun ikke skal hæfte for en
andens gerninger -
ligesåvel som hr. & fru jensen i bistandssystemet ikke skal........

Men når det er i regeringens ideologi at nogle skal dele hinandens ansvar,
må den vel vise
integritet og dømme egne såvel som andre - også selvom der ikke lige er
indført jura på
området.....

Dobbeltstandarder min kære PN - dobbeltstandarder......

Mvh
Thomas
-

Fra : Allan Knaap

Dato : 02-03-05 15:41

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> må den vel vise
> integritet og dømme egne såvel som andre - også selvom der ikke lige er

Vil du være venlig og henvise til hvor der står det du skriver skulle være
Vesntre's, De konservvatives eller for den sags skyld regeringens
ideologiske holdning

Det kunne jeg godt tænke mig at læse.

Allan Knaap

Fra : Ukendt

Dato : 03-03-05 04:06

> [...]
> andens gerninger -
> ligesåvel som hr. & fru jensen i bistandssystemet ikke skal........

Der er vi helt enige - derfor har jeg skrevet det gange 2 for at understrege
det.

> [...]
> må den vel vise
> integritet og dømme egne såvel som andre - også selvom der ikke lige er

Det må du gerne uddybe og jeg ser frem til at du henviser til det i
regeringsgrundlaget. Man kan da ikke dømme nogen blot fordi en meningsmåling
afgør at en given handling er moralsk forkastelig? Så bliver vi jo aldrig
færdige?

> Dobbeltstandarder min kære PN - dobbeltstandarder......

Dobbeltstandarder? Der er en standard og det er - pas dit job - læs dine
lektier - hold din egen sti ren og lad være med at bukke under for
underlødig presse.

PN

Fra : Ukendt

Dato : 12-03-05 02:14

> [...]
> regeringsgrundlaget. Man kan da ikke dømme nogen blot fordi en
> meningsmåling afgør at en given handling er moralsk forkastelig? Så bliver

Jeg mangler den henvisning?