Dement eller aggressiv, vælg selv
Fra : Bo Warming

Dato : 28-02-05 10:49

Jeg skrev sidste uge en kritik her af en SF-MF-selvudlevering i kronik i
Politiken
Kronikforfatteren (Kjeld Rahbek Møller) havde fået indført så
umyndiggørende psykiatri i Danmark, så hans datter begik selvmord, da hun
kom i kløerne på lukket-afdeling bureaukraterne

Idag svarer en sindsyg-læge, at løsningen er flere milliarder til disse
afdelinger og at de gamle på plejehjemmene har kun to valgmuligheder:

1. dobbelt dosis af Seroquel, så dem gamle bliver "mere dement, rolig,
veltilpas, accepteret plejehjemsbeboer".

2. "aggressiv, slående, urolig, forpint og ilde tålt "

Bæltefixering og de mange selvmord hos de medicinerede nævnes ikke, og ISÆR
GLEMMES EN MULIGHED NUMMER TRE.

3, at årsagerne og arnested for aggressioner og irritation forbliver på
oprindelsesstedet, hvor det hører hjemme, dvs i hjemmet som den gamle har
opbygget og de voksne børn tager sig af den gamle på menneskeværdig vis.

I Grimms eventyr er der historien om en dreng, der snitter et _trug_, og far
og mor spørger ham, "hvad er det dog til", for der er nok madtrug i gårdens
stalde.

"Det er til Jer , når I bliver gamle" svarer barnet, for jeg syns det er
synd at bedstefar ikke må spise med ved bordet, fordi han spilder så meget
på dugen, så når I bliver gamle kan i sidde ved bordet med mig og mine børn
og spilde og svine i dette trug - uden at blive udstødt"

Disse eventyr er helt på højde med HC Andersen

Nietzsche skriver "I ensomhed æder du dig selv op, i samvær æder andre dig
op, vælg selv" , men Selma Lagerløff skriver "Der er altid en tredie
løsning - det svære er blot at finde den"

Mine forældre blev meget lidt senildemente og irritable for de var ærlige,
og kun ved at børn tager ansvar for, at de (bl.a. ) har pirret de gamle til
skadelige fortrængninger, bliver verden klogere på disse mysterier. Flugt
og flygtninge er næsten aldrig en god løsning

Naturfolk der bad den gamle begå selvmord, var måske mere humane end os der
gør de gamle til levende lig, zombier der græder bag den kemikalie-stive
maske og er i kemisk spændetrøje fra morgen til aften og er ble-babyer om
natten.
Tillad at de tackler lortpisproblemer rationelt - det er nemt ,
overkommeligt og en god udfordring siden de unge aldersfascister ofte har
stjålet alle andre udfordringer.. Men far skrev artikler til lægeblade om
"selvkateterisering" som gav ham indhold i livet de sidste år, men også
mindre Edisonsk hittepåsomhed kan berige livet