Gå dog af Sharon!?
Fra : Joakim von And

Dato : 28-02-05 10:18

Som de fleste herinde nok er bekendt med, sprang en Islamisk Jihad kriger
sig selv og 4 andre mennesker i døden i fredags og sårede et utal af andre,
heraf nogle alvorligt, udenfor et diskotek ved strandpromenaden i Tel-Aviv.

Måske endnu et bevis på, at man ikke kan tage palæstinensernes ord for
pålydende, hvorfor det skal blive interessant at se, hvorvidt Abbas tør/kan
tage den helt nødvendige konfrontation med disse fanatiske terrororg.
Skal et fremtidigt demokratisk Palæstina være bæredygtigt må man
nødvendigvis komme disse organisationer til livs, ellers giver det ingen
mening at tale om "two states, two people living side by side in peace".

Personligt tvivler jeg på at det vil ske. Vi har for ikke så længe siden
været vidne til en næsten absurd vælgertilslutning til en anden af disse
fanatiske terrororg., nemlig Hamas, der løb af med en kæmpesejr i de
palæstinensiske lokalvalg. Hamas valgsejr er siden hen blevet nedtonet i
alverdens medier, men der bør ikke herske den mindste tvivl om, at Hamas i
dag er den reelle magthaver i selvstyreområderne. Hamas vil imo aldrig
tillade, at Abbas straffer eller opløser Islamisk Jihad og andre terrororg.
da deres handlinger ifl. selvsamme betragtes som en legitim modstandskamp
mod besættelsen af et område, der omfatter hele Israel.

Med andre ord ser udsigten til en fred ml. palæstinensere og israelere lige
så håbløs ud, som den altid har gjort.

I dag kan man så læse i alverdens aviser, at Sharon truer palæstinenserne
(læs Abbas) med bål og brand, hvis de ansvarlige for terrorbombningen ikke
bringes bag lås og slå, og at Israel vil udskyde tilbagetrækningen fra Gaza
og Vestbredden, indtil videre på ubestemt tid. Uha uha, det er godt nok
skrap kost at skulle læse, men de kære journalister glemmer ligesom, at
Sharons forpligtelser først og fremmest omfatter den israelske befolknings
sikkerhed

Det kunne sgu være et kønt syn, hvis Sharon fortsætte sin strategi med
tilbagetrækning og dialog, som om intet var hændt, alt imens den jødiske
befolkning begravede sine døde. Nu kan han i det mindste udadtil lade som om
han er en handlekraftig mand og bevare sin position på magtens tinder, mens
han indadtil har travlt med at lefle for USA, Europa, Den arabiske verden og
snart gud og hver mand. Egentlig ret fantastisk, når Sharon selv adskillige
gange har fremført, at hver gang jøderne udviser tegn på svaghed, stiger
antisemitismen og kritikken mod Israel tager til i styrke. En vurdering, som
jeg er enig med ham i.

Selvom verden kræver klare signaler på underdanighed og parering af ordrer,
når det gælder Israel, bør Sharon og de politisk ansvarlige i langt højere
grad fokusere på den israelske befolknings ve og vel end det er tilfældet i
dag, og uanset hvad den end måtte afstedkomme af skrigeri og af hysteriske
anfald fra den antisemitiske røde garde i Europa og fra den arabiske verden.

Sharon har med al tydelighed vist, at han ikke har magtet det indtil nu og
kan han fremover fortsat ikke modstå presset udefra, bør han gå af og lade
Benjamin Netanyahu komme til magten. Sidstnævnte har den fulde tillid hos
det store flertal af befolkningen i Israel.

JvA

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-05 13:08

Joakim von And wrote:
> [...]
> nødvendigvis komme disse organisationer til livs, ellers giver det
> ingen mening at tale om "two states, two people living side by side
++++++++++++++++++++++++++++++
Ezekiel 38:
v8 Når lang tid er gået, skal du mønstres. Når årene er omme, skal du rykke
frem imod det land, som er genrejst efter sværdet, og hvis indbyggere er
blevet samlet fra mange folkeslag på Israels bjerge, som længe havde ligget
øde hen. De blev hentet hjem fra folkene og bor nu alle trygt. v9 Du skal
trække op som et uvejr og komme og dække landet som en sky, du og alle dine
tropper og de mange folkeslag sammen med dig. v10 Dette siger Gud Herren:
Den dag får du noget i tankerne, du vil planlægge ondt v11 og tænke: »Jeg
vil drage op imod et åbent land og rykke frem mod folk, der lever roligt og
trygt, og som alle sammen bor uden bymure med port og slå.« v12 Du kommer
for at røve og plyndre og vende din hånd imod de ruiner, der nu er beboede,
og imod det folk, der er samlet hjem fra folkeslagene, og som nu har
erhvervet sig rigdom og gods og bor i jordens navle. v13 Saba og Dedan,
opkøbere og handelsmænd fra Tarshish, alle spørger de dig: Er det for at
røve, du kommer? Er det for at plyndre, du har samlet dine skarer? Er det
for at føre sølv og guld bort, for at fjerne rigdom og gods, for at tage
stort bytte? v14 Derfor, menneske, skal du profetere og sige til Gog: Dette
siger Gud Herren: Den dag mit folk Israel bor trygt, bryder du op v15 og
rykker ud fra dit land i det yderste nord, du og de mange folkeslag, som er
sammen med dig, alle til hest, en stor skare, en vældig hær. v16 Som en sky
skal du trække op imod mit folk Israel og dække landet. Når tiden er gået,
skal det ske. Da fører jeg dig, Gog, imod mit land, for at folkene skal
kende mig, når jeg viser min hellighed på dig for øjnene af dem.

v17 Dette siger Gud Herren: Var det ikke dig, jeg talte om i fortidens dage
ved mine tjenere, Israels profeter? De profeterede dengang, at jeg ville
føre dig imod Israel. v18 Når Gog rykker imod Israels land, siger Gud
Herren, stiger en voldsom harme op i mig, v19 og jeg taler i min lidenskab,
i min flammende vrede. Ja, den dag skal der komme et stort jordskælv over
Israels land. v20 Alle skal skælve for mig, havets fisk, himlens fugle, de
vilde dyr, alle krybdyr, der kryber på jorden, og alle mennesker på jorden.
Bjergene jævnes med jorden, klippevæggene falder, og alle bymure styrter
sammen. v21 Jeg nedkalder sværdet over ham på alle mine bjerge, siger Gud
Herren. De skal rette deres sværd mod hinanden. v22 Jeg fælder dom over ham
med pest og blod, og jeg lader skylregn, hagl, ild og svovl regne ned over
ham og hans tropper og over de mange folkeslag, der er sammen med ham. v23
Sådan viser jeg min storhed og hellighed og giver mig til kende for øjnene
af mange folkeslag. Så skal de forstå, at jeg er Herren.

Hilsen

Jens

Fra : Joakim von And

Dato : 28-02-05 17:54

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse

> ++++++++++++++++++++++++++++++
> Ezekiel 38:
> v8 Når lang tid er gået, skal du mønstres.

snip...

Amen (og her burde jeg vel gøre korsets tegn?)

JvA

Fra : Lyrik

Dato : 28-02-05 18:06

"Joakim von And" <ncm_ab@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> snip...
>
> Amen (og her burde jeg vel gøre korsets tegn?)
>
> JvA
++++++++++++++++++++++++++++++++
Det du siger er oprørende Joakim!
Det er udelukkende taget fra en af Israels profeter, som jo nok ikke hedder
Ezekiel på hebraisk.
-Troede du ikke jeg tog hensyn til dig?

Kort og godt er det taget fra en af de jødiske profeter. Det er fra før
kristendommen. Så du skal ikke vedkende dig noget kors her.
Du må en tur hen i synagogen!

Men er det ikke forbløffende som profetien ser ud til med vold og magt at
blive opfyldt tilsidst?
Konflikten kan måske ikke løses fordi den ikke MÅ løses!
Tænk over det...
Hilsen
Jens

Fra : Joakim von And

Dato : 28-02-05 21:54

> [...]
> ++++++++++++++++++++++++++++++++
> Det du siger er oprørende Joakim!
> Det er udelukkende taget fra en af Israels profeter, som jo nok ikke

Ok, jeg er ganske simpelt på herrens mark, når talen falder på religion.

> -Troede du ikke jeg tog hensyn til dig?

Joda, det tvivler jeg skam ikke på.
..

> Kort og godt er det taget fra en af de jødiske profeter. Det er fra før
> kristendommen. Så du skal ikke vedkende dig noget kors her.
> Du må en tur hen i synagogen!

Ja, der kan man bare se.

Men da jeg hverken er gudstroende eller jøde ifl. jødedommen, (min mor er
dansk kristen, min far israelsk jøde), må jeg hellere afslå din anbefaling
om at aflægge synagogen i krystalgade et besøg og i stedet erkende, at
religion nok aldrig bliver min stærke side

> Men er det ikke forbløffende som profetien ser ud til med vold og magt at
> blive opfyldt tilsidst?

Det håber jeg så sandelig ikke vil ske.

> Konflikten kan måske ikke løses fordi den ikke MÅ løses!
> Tænk over det...

Hvis det er tilfældet har vi jo at gøre med en sadistisk gud - ikke en
særlig rar tanke imo.

Fra : manse

Dato : 28-02-05 22:10

> [...]
> det store flertal af befolkningen i Israel.
>
> JvA
>

> Ja det var en dejlig dag da der blev dræbt 4 israelere
bare ærgeligt at det ikke var 4000 så havde jeg danset hele natten og hygget
mig for de svin fortjener kun at dø de terrorister fra israel