Nedlæg AF
Fra : Steen Jensen

Dato : 27-02-05 18:53

Hej
Jeg er så heldig stillet, at jeg arbejder i perioder, og til gengæld er
arbejdsfri i andre perioder.
Jeg er ledig i øjeblikket, og i den forbindelse, ringede jeg til den
lokake Taxa-vognmand, for at høre om et evt. job!

For at gøre historien kort, endte det med, at vognmanden bad mig om at
få en person fra AF ringe til ham.
Da jeg ringede til AF i Randers, var svaret, at de sandeligt ikke
ringede rundt på den måde - og det kunne jeg sige videre.

Jeg har gennem årene haft mindre kontroverser med AF, og har en mistanke
om, at det hele bare er et kæmpe aktiveringsprojekt.

Jeg er klar over, er der findes nogle AF-medarbejdere der udfører et
godt stykke arbejde - til gengæld er der mange der sidder på et lille
kontor, og koster rundt med folk, efter forgodtbefindende.

Læg AF's funktion ud til fagforeningerne, de har en smule fornemmelse
for deres medlemmer - og så har man samtidigt en følelse af at få noget
for sit kontingent.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Allan Knaap

Dato : 27-02-05 19:01

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> wrote in message
> [...]
>
> Læg AF's funktion ud til fagforeningerne, de har en smule fornemmelse
> for deres medlemmer - og så har man samtidigt en følelse af at få noget

Hvad så med dem der ikke er medlem af en fagforening ?

Allan Knaap

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-02-05 20:10

Allan Knaap <nauclerus@msn.com> wrote:

> Hvad så med dem der ikke er medlem af en fagforening ?

De kan jo så vælge om de vil melde sig ind i én, eller undvære den
sjældne service, at få anvist et job.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 20:12

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse

> De kan jo så vælge om de vil melde sig ind i én, eller undvære den
> sjældne service, at få anvist et job.

Det vil sige at en skoleelev, skal melde sig ind!

Allan Riise

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-05 20:18

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> "Steen Jensen" <a38@portoos.dk> skrev i en meddelelse

> Det vil sige at en skoleelev, skal melde sig ind!

ja, hvorfor ikke?
--
ahw

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 20:21

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> ja, hvorfor ikke?

Så skal mor og far ikke kun betale kontigent for sig selv, men også deres
børn, da det jo er forældrene der "hæfter" for deres børn til de er 18.

Hvad blev der er friheden til at vælge?

Allan Riise

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-02-05 21:48

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Det vil sige at en skoleelev, skal melde sig ind!
Jeg tror næppe der er nogle skoleelever, der er tilmeldt AF som
arbejdssøgende, som systemet er i dag...hvorfor skulle de så være
tilmeldt som arbejdssøgende i fremtiden?

Jeg tror mere på, at de benytter alternativer som vikarservices i
stedet. Eller osse søger de selv.

--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Allan Knaap

Dato : 28-02-05 01:39

> [...]
> tilmeldt som arbejdssøgende i fremtiden?
>
> Jeg tror mere på, at de benytter alternativer som vikarservices i

Er der nogen der er bekendt med hvor mange der er registreret i AF og hvor
mange varige jobs som AF har sørget for at skaffe ?

Kan måske være ret så besværligt at hitte rede i eftersom AF måske tager
æren for jobs fundet af de private firmaer hvor til rekruterings processen
er udliceteret.

Allan Knaap

Fra : Mogens

Dato : 28-02-05 01:57

"Allan Knaap" <nauclerus@msn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> æren for jobs fundet af de private firmaer hvor til rekruterings processen

Selvfølgelig tager de æren for det .Det eneste AF er gode til , det er
nemlig at bevare deres egne arbejdspladser , så luk bare det skidt og lad
fagforeningerne ordne det i stedet .

M.

Fra : Jim

Dato : 28-02-05 10:19

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig tager de æren for det .Det eneste AF er gode til , det er
> nemlig at bevare deres egne arbejdspladser , så luk bare det skidt og
> lad
> fagforeningerne ordne det i stedet .

Jeg er enig i, at AF ikke gør dagens gode gerning.
Men at overlade arbejdet til fagforeningerne er ikke løsningen.
Lad de, som er medlemmer af fagforbundene, arbejde på at komme i job
gennem dem.
De som er uden medlemskab af disse har faktisk andre muligheder.
Der er efterhånden nogle stykker af firmaer som Stepstone. Læg dit CV
ind på Stepstone, så kan virksomhederne se dig, medens du selv søger
mellem de mange jobtilbud. For det er jo ikke fordi det skorter på
jobtilbud. Det der er spørgsmålet er, om du har den rette uddannelse.

J.

Fra : Joakim von And

Dato : 28-02-05 10:43

"Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Der er efterhånden nogle stykker af firmaer som Stepstone. Læg dit CV
> ind på Stepstone, så kan virksomhederne se dig, medens du selv søger

Man skal vist besidde særdeles efterspurgte faglige kvalifikationer, hvis en
udlægning af et CV på eks. Stepstones hjemmeside skal resultere i en
henvendelse fra en virksomhed. Virksomhederne har andet at bruge deres tid
på end at surfe på internettet og læse CV'er.
..
For det er jo ikke fordi det skorter på
> jobtilbud. Det der er spørgsmålet er, om du har den rette uddannelse.

Det er snarere et spørgsmål om man har den rette erfaring.

JvA

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-02-05 07:51

> [...]

> Læg AF's funktion ud til fagforeningerne, de har en smule fornemmelse
> for deres medlemmer - og så har man samtidigt en følelse af at få noget

Lad kommunerne overtage AF's arbejde. De tager sig i forvejen af
bistandsklienterne, hvilket er en opgave som ikke kan flyttes til andre
instanser. De har ressourcerne og problemet med at de fine a-kasse medlemmer
helst ikke skal være i stue med bistandstaberne kan man klare ved at sætte
en skillevæg op.

Carsten Overgaard

Fra : Jim

Dato : 28-02-05 10:13

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> medlemmer
> helst ikke skal være i stue med bistandstaberne kan man klare ved at

Kommunerne har faktisk overtaget styringen med AF.
AF har kommunale ansatte.

Fagforeningerne må ikke røre ved AF.
AF skal være uafhængig, hvis man kan sige det på den måde.

Det jo ikke meningen, at folk igen skal tvinges til at støtte den røde
skare af højtlønnede fagbosser med flossede kanter.

J.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 10:16

> [...]
>
> Det jo ikke meningen, at folk igen skal tvinges til at støtte den røde
> skare af højtlønnede fagbosser med flossede kanter.

Men at vi alle skal støtte en regering med flossede kanter, ser du vel ikke
noget problem i?

Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 28-02-05 11:12

>>> instanser. De har ressourcerne og problemet med at de fine a-kasse

> Men at vi alle skal støtte en regering med flossede kanter, ser du vel
> ikke noget problem i?

Igen skriver du indlæg uden indhold.

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 11:25

Det har du jo lov til at mene, ligesom du mener at man i Danmark ikke kan få
lov til at tjene penge nok, uagtet du kalder det at have kontanter på lommen
til en bil, for lommepenge.

Dit synspunkt ang. Fagforeningsbosserne er jo subjektivt, uden at du
argumenterer, der er jo ryddet en del op, uden dermed være sagt at der ikke
stadig kan forefindes "vennetjenester".
Derfor mener jeg at mit spørgsmål til dig er validt, for når du siger sådan
om disse bosser, hvad så med at støtte en regering der er flosset i
kanterne?

Allan Riise

Fra : Martin Kristensen

Dato : 28-02-05 10:19

"Steen Jensen" <a38@portoos.dk> wrote in message

> Jeg har gennem årene haft mindre kontroverser med AF, og har en mistanke
> om, at det hele bare er et kæmpe aktiveringsprojekt.

Det er jo sandheden om hele den alt for store offentlige sektor.