Mystisk sag
Fra : Knud Larsen

Dato : 27-02-05 00:13

Kan nogen forklare hvordan en mand der "er internationalt eftersøgt" stadig
kan have bopæl i København hvor Politiken forsøger at få en udtalelse?

(Er det en af dem De Radikale fik tvunget ind i Danmark gennem særloven?)

"Rapport: Mand fra Danmark i spidsen for terrorcelle

En mand fra Danmark optræder i efterretningsrapport som militær leder for en
af de mest eftersøgte terrorister, Abu Musab al-Zarqawi. For anden gang
bliver Danmark sat i forbindelse med hellig krig i Irak.

Af Matias Seidelin

Ifølge en irakisk efterretningsrapport er en mand fra Danmark en af de
absolutte topfigurer hos den frygtede terrorgruppe al-Tawhid, som det
seneste år har slået flere hundrede mennesker ihjel iIrak.

Oplysningerne fremgår af en artikel fra den amerikanske tænketank Washington
Institute for Near East Policy, som har stærke forbindelser til høgene i det
amerikanske forsvarsministerium, Pentagon.

'Abu Mohammed'
I efterretningsrapporten, som hedder 'Al-Tahwid og islamiske jihad grupper'
bliver manden fra Danmark kaldt den militære emir.

Der står, at hans opgave er at koordinere aktiviteterne i den såkaldte
Bagdadcelle, som består af 40 hellige krigere. Hans kaldenavn er ifølge
rapporten Abu Mohammed.

I spidsen for gruppen er terroristen Abu Musab al-Zarqawi. Han har især
gjort sig bemærket ved flere offentlige halshugninger af kidnappede
vesterlændinge i Irak. Flere af videoerne ligger på yderligtgående arabiske
hjemmesider.

Ifølge tænketanken er efterretningsrapporten baseret på afhøringer af en af
al-Zarqawis løjtnanter, som blev fanget af amerikansk militær i maj sidste
år.

Løjtnanten oplyser, at manden fra Danmark blev smuglet til Irak via Syrien i
2003, hvor han sluttede sig til terrorgruppen. Manden er ifølge rapporten af
libanesisk oprindelse.

Libanesisk oprindelse
I sidste uge skrev den amerikanske avis Washington Post på baggrund af
kilder i europæiske efterretningstjenester, at en mand fra Danmark, som
hedder Mustapha Darwich Ramadan, er en del af topledelsen i et fremtrædende
terrornetværk i Irak. De siger til avisen, at manden opererer under navnet
Abu Mohammed og er af libanesisk oprindelse.

Ingen efterretningstjenester har officielt bekræftet, at Ramadan er den
samme som Abu Mohammed.

Mustapha Ramadan blev i 1997 dømt for et væbnet røveri mod en pengetransport
i København. Ifølge anklagemyndigheden skulle pengene til Syrien. Fire år
senere udpegede vidner ham som gerningsmanden bag endnu et røveri. I dag er
manden internationalt efterlyst.

PET vil ikke kommentere
Chefen for Politiets Efterretningstjeneste (PET), Lars Findsen, siger, at
han er »bekendt med det beskrevne hændelsesforløb«.

Mere vil han ikke sige om sagen. Men kilder siger til Politiken, at Ramadan
var overvåget af PET i 1990'erne.

Ifølge den irakiske viceindenrigsminister, Adnan al-Hasadi, har Irak store
problemer med udenlandske terrorister:

»For os er det vanskeligt, fordi demokratiet endnu er skrøbeligt. De slår
ihjel uden at blinke med øjnene«.

To hellige krigere fra Danmark
I efteråret fortalte al-Hasadi den danske regering, at han havde oplysninger
om, at to mænd fra Danmark af arabisk oprindelse var taget til Irak som
hellige krigere.

Han har ikke senere kunnet få oplysningerne bekræftet.

Politiken har forgæves forsøgt at få en kommentar fra Mustapha Ramadan, som
stadig har bopæl i København."

Fra : Jesper

Dato : 27-02-05 12:20

Knud Larsen <larsen_knud@hotmail.com> wrote:

> [...]
> af de mest eftersøgte terrorister, Abu Musab al-Zarqawi. For anden gang
> bliver Danmark sat i forbindelse med hellig krig i Irak.

Endnu en sag vi ville slippe for, hvis vi sendte de fremmede hjem.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-05 20:09

> Endnu en sag vi ville slippe for, hvis vi sendte de fremmede hjem.

Igen viser det sig at den sidste tåbenakke ikke er født endnu.

Hvis vi sendte mordere "hjem" til USA, hvor mord jo forekommer hvert minut i
det land, hvis vi sendte alle voldtægtsforbrydere ud på øde øer i resten
af deres liv, hvis vi...., så ville vi ikke have problemer med dem.
Nu er det sådan at nogle af dem af fremmed herkomst begår forbrydelser og
hvis de fanges sættes de for en domstol m.h.p. en domfældelse - hvad dig
angår, mener du øjensynlig ikke at vi i et retsamfund skal mene at folk er
uskyldige til det modsatte er bevist - især ikke, hvis vi her taler om folk,
hvis religion og udseende, du ikke kan lide.
--
ahw

Fra : 3W

Dato : 01-03-05 02:59

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

> USA, hvor mord jo forekommer hvert minut

Du laver forhåbentligt sjov.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 02-03-05 00:58

3W skrev i meddelelsen ...
>"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> wrote in message

>Du laver forhåbentligt sjov.

Der myrdes ca. 15000-16000 om året i USA

Der er lidt over 500000 minutter i et år.

Altså forekommer mord ca. hvert 30. minut i USA.

Atter er AHW demaskeret som løgner.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 02-03-05 01:43

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

ja! overdrivelse fremmer forståelsen!

> Der myrdes ca. 15000-16000 om året i USA
>
> Der er lidt over 500000 minutter i et år.
>
> Altså forekommer mord ca. hvert 30. minut i USA.
>
> Atter er AHW demaskeret som løgner.

Den der kun ta'r spøg for spøg ....

Ak, ja!

--
ahw

Fra : 3W

Dato : 27-02-05 18:02

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> Kan nogen forklare hvordan en mand der "er internationalt eftersøgt"
stadig
> kan have bopæl i København hvor Politiken forsøger at få en udtalelse?

Forhåbentlig fordi han er under kraftig overvågning?
Men hvorfor er han på fri fod efter to væbnede røverier?

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-02-05 19:43

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message
> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message
> stadig
>
> Forhåbentlig fordi han er under kraftig overvågning?
> Men hvorfor er han på fri fod efter to væbnede røverier?

Og som terrorleder, det var det jo håbede nogen vidste noget om.

Fra : Mogens

Dato : 27-02-05 22:15

> "3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> wrote in message

> Og som terrorleder, det var det jo håbede nogen vidste noget om.

For mig ikke så mystisk endda . Vi så det også med den Irakiske hærchef som
forsvant ud af landet , selvom han var i husarrest og under konstant
overvågning . Det kan da kun være rart for både PET og regeringen at slippe
af med sådanne varme kartofler . Hvor mystisk kan det være ? Ude af øje ,
ude af sind

M.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-02-05 07:25

" Mogens" <mogens@carpediem.dk> wrote in message

> [...]
> slippe
> af med sådanne varme kartofler . Hvor mystisk kan det være ? Ude af øje

Han var ikke "eftersøgt af Interpol", og aktiv terrorist.

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 28-02-05 13:39

> [...]
stadig
> kan have bopæl i København hvor Politiken forsøger at få en udtalelse?

"Never ascribe to malice, that which can be explained by incompetence",
Napoleon.