Demokratiet breder sig i Mellemøsten
Fra : Martin Kristensen

Dato : 26-02-05 22:49

Ægypten indfører demokrati. Bush's politik virker.

http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=237251

--
Venlig hilsen
Martin Kristensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-02-05 23:16

"Martin Kristensen" <inv@l.id> wrote in message
> Ægypten indfører demokrati. Bush's politik virker.
>
> http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=237251

Og Jumblatt i Libanon siger, det er som Berlinmurens fald for alle arabere,
at se valget i Irak.

Fra : kvaerulant

Dato : 27-02-05 00:01

Martin Kristensen wrote:

>Ægypten indfører demokrati. Bush's politik virker.
>
>http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=237251

Egypten indfører direkte præsidentvalg

Betyder det at valget er demokratisk?

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-02-05 08:48

"kvaerulant" <haabet2003@yahoo.dk> wrote in message
Martin Kristensen wrote:

>Ægypten indfører demokrati. Bush's politik virker.
>
>http://www.dr.dk/nyheder/udland/article.jhtml?articleID=237251

Egypten indfører direkte præsidentvalg

Betyder det at valget er demokratisk?

Det er mere demokratisk end det nogenside har været, et skridt i den rigtige
retning.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 09:14

> [...]
>>

> Egypten indfører direkte præsidentvalg
>
> Betyder det at valget er demokratisk?
>

> Det er mere demokratisk end det nogenside har været, et skridt i den

Tjaae, der bliver kun en opstillet, som man så kan støtte eller ej.
Der siges ikke noget om, man skal følge denne "vejledning".

Allan Riise

Fra : Sukker-arne

Dato : 27-02-05 15:04

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Tjaae, der bliver kun en opstillet, som man så kan støtte eller ej.
> Der siges ikke noget om, man skal følge denne "vejledning".

"Mubarak siger, at flere kandidater skal kunne opstille til præsidentposten,
og at præsidenten skal vælges ved en hemmelig afstemning blandt alle
borgere. "

Fra : Tim

Dato : 27-02-05 18:20

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tjaae, der bliver kun en opstillet, som man så kan støtte eller ej.
> Der siges ikke noget om, man skal følge denne "vejledning".

Vi ved godt det ikke passer dig, at amerikanerne har haft kæmpe-success med
deres forehavende.

Det må gøre ondt langt ind i ræverøde sjæl, at se irakerne ved et
demokratisk valg. Men sådan er _det_ altså

Godt arbejde, Bush, Blair og Fogh. Sådan!!

Tim

Fra : Croc®

Dato : 27-02-05 10:52

On Sun, 27 Feb 2005 08:48:23 +0100, "Knud Larsen"
<larsen_knud@hotmail.com> wrote:

>Egypten indfører direkte præsidentvalg
>
>Betyder det at valget er demokratisk?
>

>Det er mere demokratisk end det nogenside har været, et skridt i den rigtige
>retning.

Hold nu lidt på hestene Knud. Det gav dem ikke meget demokrati i den
tid flerpartisystem har været tilladt, men man kan altid håbe.

Regards Croc®

Fra : Knud Larsen

Dato : 27-02-05 15:41

"Croc®" <sbm@pc.dk> wrote in message

> Hold nu lidt på hestene Knud. Det gav dem ikke meget demokrati i den
> tid flerpartisystem har været tilladt, men man kan altid håbe.

Det lille skridt var da nok til at chokere med- og modspillere i Egypten, så
noget materielt må der være i det.

Fra : thomas jensen

Dato : 27-02-05 15:42

"Martin Kristensen" <inv@l.id> skrev i en meddelelse
> Ægypten indfører demokrati. Bush's politik virker.

Ja....eller også er der andre mere moderate kræfter på spil, som har fundet
ud af at
de har fået travlt hvis de skal undgå et ragnerok.....

Either way har du jo ret - det er en konsekvens på Bush' handlinger....

Men så skylder vi da også at hylde Adolf Hitler for hans "store" indsats i
verdenskrigen,
som resulterede i et FN...

......har du set mage til spin

Mvh
Thomas

Fra : Mogens

Dato : 27-02-05 17:49

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men så skylder vi da også at hylde Adolf Hitler for hans "store" indsats i

Ja sådan har det altid været, nemlig , : at der er ikke noget som er så
skidt , at det ikke også er godt for noget .

M.

Fra : 3W

Dato : 27-02-05 18:00

"thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> wrote in message
> [...]
>
> Men så skylder vi da også at hylde Adolf Hitler for hans "store" indsats i

Vrøvl. Det var aldrig Hitlers hensigt at danne FN gennem krig. Derimod har
Bush administration fra starten eklæreret, at hvis Iraks demokrati kunne
blomstre, ville det være et forbillede for resten af Mellemøsten.

Fra : thomas jensen

Dato : 28-02-05 12:49

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "thomas jensen" <thomas_jensen@ofir.dk> wrote in message

> Vrøvl. Det var aldrig Hitlers hensigt at danne FN gennem krig.

Nej - han prøvede at samle kloden i hans verdensbillede gennem krig...
(lyder det bekendt) - Resten af verdenen måtte rydde hans efterladte rod
op....

> Derimod har
> Bush administration fra starten eklæreret, at hvis Iraks demokrati kunne
> blomstre, ville det være et forbillede for resten af Mellemøsten.

Bush prøver at samle kloden i hans ideologi gennem krig og igen må
verdenssamfundet
rydde rodet op - derfor min argumentation ikke at tillægge Bush æren for
alle
mulige blomstrende demokratier - der kunne være mere moderate kræfter på
spil - men hey - vinderen har jo altid haft førsteret på historiebøgernes
indhold....

Uanset hvor enig man måtte være i at demokratiet er vejen frem dikterer
Bush vejen frem for andre nationer igennem trusler og vold. Der var i
FN _ikke_ opbakning/flertal for krigshandlinger - dette blev begravet
i juridske spidsfindigheder. Hvordan kan du sidde og hylde en
administration, som forbryder sig på de demokratiske principper - har
flertallet kun ret så længe U.S er enige eller hva ? En verdensorden som
er bygget op af dobbeltstandarder kommer sgu aldrig til at fungere i
længden....
Uanset hvor gode intentioner U.S. tror de måtte have.....

Mvh
Thomas