Tørnæs havde skam også hushjælp.
Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 22:35

Tyendet har gået godt til hånde i det Tørnæske hjem.
Nu indrømmer parret, at de ud over at have deb så omtalte Polske Driftchef,
også havde en Lettisk pige til at være hushjælp.
Efter at have været hushjælp i 2 år, "glemte" familien at indhente
tilladelse fra September sidste åt, hun har således været ulovlig
arbejdskraft i huset i samme periode, nemlig fra ultimo September til d.d.
Den er nok lidt sværere at manøvre sig ud af.
Længe leve det frie initiativ og det åbne arbejdsmarked!

Allan Riise

Fra : Poul Nielsen

Dato : 26-02-05 22:47

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Tyendet har gået godt til hånde i det Tørnæske hjem.
> Nu indrømmer parret, at de ud over at have deb så omtalte Polske
Driftchef,
> også havde en Lettisk pige til at være hushjælp.

Det manglede sgu da også bare. Længe leve den personlige frihed.
Død over kommunismen.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 23:22

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Driftchef,
>>

> Det manglede sgu da også bare. Længe leve den personlige frihed.
> Død over kommunismen.

Hvorfor klippede du det med det ulovlige i at have hende ud?

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-02-05 23:25

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> Den er nok lidt sværere at manøvre sig ud af.
> Længe leve det frie initiativ og det åbne arbejdsmarked!

Er det to eller tre år der går, før det ikke mere er nødvendigt at søge
tilladelse?

I England havde regeringen iøvrigt regnet ud at der ville komme 5.000 til
13.000 østeuropæere pr år, og der kom 123.000 de første 8 måneder og søgte
arbejdstilladelse.

Det er lidt sjovt så man altid regner galt i den retning. Ikke at det er
særlig mange i UK, men det ville dog svare til ca 15.000/år i Danmark.

I et land som Østrig myldrer det ind med østeuropæere, som opretter
fup-selskaber og går konkurs på stribe, - men sådan noget må vi se som en
stor fordel og en globaliserende berigelse af kulturen,- deres kultur.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 23:32

> "Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message
>
> Er det to eller tre år der går, før det ikke mere er nødvendigt at søge
> tilladelse?

Hvert år.

> I England havde regeringen iøvrigt regnet ud at der ville komme 5.000 til
> 13.000 østeuropæere pr år, og der kom 123.000 de første 8 måneder og søgte
> arbejdstilladelse.

Tjaee, her i Danmark har det vist sig at der ikke er mange der har søgt
arbejdstilldelse, men hvis grunden er at arb. gier *ikke* ønsker det, så har
vi vel forklaringen!

> Det er lidt sjovt så man altid regner galt i den retning. Ikke at det er
> særlig mange i UK, men det ville dog svare til ca 15.000/år i Danmark.

Ja, der omkring.

> I et land som Østrig myldrer det ind med østeuropæere, som opretter
> fup-selskaber og går konkurs på stribe, - men sådan noget må vi se som en
> stor fordel og en globaliserende berigelse af kulturen,- deres kultur.

De har ventet længe på at kunne blive kapitalister, og udnytter så enhver
mulighed for at finde smutveje.
Men her har vi så lovgivningen til vores rådighed.

Allan Riise

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-02-05 23:55

> "Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvert år.

Jeg tænkte på den overgangsperiode på max 7 år vi har indført i to - tre
tempi, men første udløb om et par år, tror jeg. Så kan de jo komme som alle
andre og søge arbejde uden at have tilladelse først.

> De har ventet længe på at kunne blive kapitalister, og udnytter så enhver
> mulighed for at finde smutveje.
> Men her har vi så lovgivningen til vores rådighed.

Det har de skam også i Østrig, men *hvis* man er opsat på at svindle, - som
det også er i DK nu - så er der masser af veje til det. Konkursrytteri er
der åbenbart ikke meget man kan gøre ved.

Fra : Mogens

Dato : 27-02-05 04:21

> [...]
> mulighed for at finde smutveje.
> Men her har vi så lovgivningen til vores rådighed.

Hvor er din næstekærlighed blevet af ? Her er der tale om fattige mennesker
som virkelig vil arbejde , og ikke bare lave balade og nasse på samfundet .
Så kalder du dem straks for forhåbningsfulde kapitalister . Selvfølgelig har
vi lovgivningen , og den skal gælde for alle parter , ikke noget med en
særlov til de fremmede vi har i forvejen, som kan få arbejde med løntilskud
fra staten . Så lad os nu se hvor kvikke de er i fagforeningerne . Lad os se
om de fede pampere er deres høje lønninger værd , indtil videre har de ikke
vist det .

M.

Fra : Hobert Idiart

Dato : 27-02-05 00:01

Allan Riise wrote:

> [...]
> Den er nok lidt sværere at manøvre sig ud af.
> Længe leve det frie initiativ og det åbne arbejdsmarked!

Tørnæs burde forlade sin ministerpost!
Man skulle efterhånden tro, at alle borgerlige politikere er nogle
snydere og bedragere.
Suk!

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 27-02-05 01:21

Hej

> Nu indrømmer parret, at de ud over at have deb så omtalte Polske
> Driftchef, også havde en Lettisk pige til at være hushjælp.

FUT: dk.politik.indvandring

Mvh
Frank

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 09:09

"Frank Allan Rasmussen" <far@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Ingen FUT, da det ikke handler om indvandring, eller indvandrere, men om
løntrykkeri og udnyttelse af arbejdskraft.
Den Lwettiske pige er da ikke en indvandrer bare fordi hun arbejder her, der
nævnes intet om hun har søgt Dansk statsborgerskab.
Det handler om regler for at arbejde i Danmark når man kommer fra et andet
land, og overholdelse af samme regler.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-02-05 12:16

> [...]

> nævnes intet om hun har søgt Dansk statsborgerskab.
> Det handler om regler for at arbejde i Danmark når man kommer fra et andet

Jamen hun er indvandre Allan, så derfor hører indlægget hjæmme i d.p.i.,
eller hvad?

Måske var det alligevel på tide at få nedlagt d.p.i.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 15:54

> Jamen hun er indvandre Allan, så derfor hører indlægget hjæmme i d.p.i.,
> eller hvad?
>
> Måske var det alligevel på tide at få nedlagt d.p.i.

Jeg er Græsk/Katosl for det er ikke hvad tråden handler om, men at vi har
endnu en minister, der ikke overholder gældende lovgivning.
Det kunne for den sags skyld være p.g.a. berigelses kriminalitet hun ikke
overholdt loven, og det er det jeg vil debattere, at hun ikke følger
lovgivningen, intet andet..

Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 16:43

> [...]
> Det kunne for den sags skyld være p.g.a. berigelses kriminalitet hun ikke
> overholdt loven, og det er det jeg vil debattere, at hun ikke følger

Du er ellers den der råber højest når man poster i den "forkerte" gruppe.
Moral er godt dobbelmoral er ...................

Carl

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-05 20:00

"Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse

> Du er ellers den der råber højest når man poster i den "forkerte" gruppe.
> Moral er godt dobbelmoral er ...................

Allan har ret - sagen handler ikke om indvandring, men om at overholde
reglerne i landet.
Det er dog sært at man fra jer fremmedhadere ikke hører protester mod at
"fremmede fra øst" kommer og indtager Danmark, når det er en borgerlig
minister, der kvajer sig, medens I er hurtig ude med snøren når det gælder
om at begrænse indvandringen i øvrigt.
DET er dobbeltmoral.
--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 22:17

> Allan har ret - sagen handler ikke om indvandring, men om at overholde
> reglerne i landet.

Gidder du lige forklare mig, hvilken regler som er brudt?
Jeg tror de regler som er brudt hører ind under d.p.i.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 08:50

> Gidder du lige forklare mig, hvilken regler som er brudt?
> Jeg tror de regler som er brudt hører ind under d.p.i.

Jamen det er lige meget *hvilke* regler.
Det handler om brud på tilliden, qua, en eller anden form for lovbrud i en
ministers familie, eller fra ministeren selv!

Altså er det det forhold at vores ministre ser at det ikke for dem er
nødvendigt at følge loven, og det i en regering som har slået sig op som lov
og orden regeringen, deer skal debatteres, og hvad der skal ske med disse
ministre, og i fremtiden!

Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-05 17:13

> [...]
lov
> og orden regeringen, deer skal debatteres, og hvad der skal ske med disse

Hvad var det for en lov der blev brudt?

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 17:27

> lov
>>
> Hvad var det for en lov der blev brudt?

Det er jo det der er underordnet, det der er humlen er at en minsiter selv,
eller den nærmeste familie begår lovbrud.

Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 18:00

Allan Riise <familien_riise@adslhome.dk> wrote:

> Det er jo det der er underordnet, det der er humlen er at en minsiter selv,
> eller den nærmeste familie begår lovbrud.
>
> Allan Riise

Vil det sige at du mener at ministre skal bøde for hvad familiemedlemmer
gør?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 18:07

> Vil det sige at du mener at ministre skal bøde for hvad familiemedlemmer
> gør?

Læg mærke til jeg skriver "nærmeste"!

Det siger noget om dømmekraft og ligegyldighed.
Hvordan vil du have det med at en Justitsministers mand er kriminel, og
ministeren ved det, uden at gøre noget ved det, samtidigt med at samme
minister råber om lov og ret + plus hårdere straffe.?

Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 28-02-05 20:07

> [...]
> ministeren ved det, uden at gøre noget ved det, samtidigt med at samme
> minister råber om lov og ret + plus hårdere straffe.?

Jeg er nok gammeldags. Men aligevel:
Når man er gift, står man inde for hinanden.
Man ejer alt i fællesskab.
Man taler sammen.
Det er hvad min, gammeldags, moral tilsiger.

Her har vi et "ægtepar" som:
Ikke står inde for hinanden.
Tilsyneladende har særeje. Det har man, hvis man enten fifler med skatten,
eller ikke tror på hinanden.
Et par, der ikke taler sammen.

Et sådant menneske har INTET at gøre som repræsentant for mig..!!
Moral er der ikke.
Sandruhed er der ikke.
Og slet ikke hår på brystet til at gå af..!!

Egon

Fra : Mogens

Dato : 28-02-05 23:36

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Moral er der ikke.
> Sandruhed er der ikke.
> Og slet ikke hår på brystet til at gå af..!!

Jeg tror at mange ville blive slemt overrasket ,hvis det skulle vise sig at
Ulla Tørnes , i virkeligheden er en trans i fåreklæder . )

M.

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 02-03-05 01:05

Egon Stich skrev i meddelelsen ...

>Jeg er nok gammeldags. Men aligevel:
>Når man er gift, står man inde for hinanden.
>Man ejer alt i fællesskab

Det vil sige at du mener at hvis man arver noget som særeje
eller får noget givet som gave som særeje, da er man amoralsk ?

Man er jo sjældent selv herre over hvad der fremgår af testamenter.

Og så er man jo heller aldrig sikker mod at partneren på et
tidspunkt forlanger at blive skilt.

Vil du så også forbyde skilmisse hvis parterne ikke er enige om at
skilles ?

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Egon Stich

Dato : 02-03-05 13:29

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidspunkt forlanger at blive skilt.
>
> Vil du så også forbyde skilmisse hvis parterne ikke er enige om at

Jeg sagde jo, at jeg var gammeldags.
MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 28-02-05 21:48

> [...]
> ministeren ved det, uden at gøre noget ved det, samtidigt med at samme
> minister råber om lov og ret + plus hårdere straffe.?

Er hun "nærmest" til sin mands virksomhed som hun ikke er medejer af og
ikke har nogetsomhelst med driften af?

Fra : Allan Riise

Dato : 28-02-05 22:34

> Er hun "nærmest" til sin mands virksomhed som hun ikke er medejer af og
> ikke har nogetsomhelst med driften af?

Lad os nu se, hvad de mennesker blev brugt til af arbejde.

Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-05 13:35

> Er hun "nærmest" til sin mands virksomhed som hun ikke er medejer af og
> ikke har nogetsomhelst med driften af?

Konen har da sandelig noget med mandens virksomhed at gøre.
Mon ikke hun deltager i forbruget af overskuddet?
Man kan ikke, moralsk, adskille mand og kones gøren og laden.
Med mindre selvfølgelig, at de er gift pro forma, af hensyn til skat og
offentlige tilskud?
Og det er jo så umoral på en anden led.
For mit vedkommende, kan jeg ikke have den ringeste respekt for konen.
Og mener, hun er aldeles uværdig til at være vores "leder" på et hvilket som
helst plan.
Og hvorledes forholder det forresten med familiens svinefarme i Polen?
Mon ikke også der med stor lyst drikkes rødvin for det statstilskud de får
hertil?

MVH
Egon

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 01-03-05 00:29

> Gidder du lige forklare mig, hvilken regler som er brudt?

Nej, det gider jeg ikke når sagen er så let at læse i alle medier her på
nettet.

> Jeg tror de regler som er brudt hører ind under d.p.i.

Nej, det hører ind under dk.politik ifølge fundatsen. Må man eller må man
ikke bryde landets love - det har intet at gøre med om man ønsker mere eller
mindre indvandring.

--
ahw

Fra : Egon Stich

Dato : 01-03-05 13:40

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Nej, det hører ind under dk.politik ifølge fundatsen. Må man eller må man
> ikke bryde landets love - det har intet at gøre med om man ønsker mere

Een ting der er slem er, at madammen tilhører et parti der har haft særdeles
travlt med at fortælle vælgerne, at der ikke ville kunne forekomme
løntrykkeri fra østlandenes side.
Nu ser vi, at en minister end ikke er i stand til at holde egen svinesti
ren..!!
Næste trin er den tilbagevendende stræben efter at få afskaffet
exklutivparagrafferne.
Således at danske lønmodtagere kan blive aldeles værgeløse.
Kort og godt:
Madammen kan ikke vente på at komme til at udnytte de herligheder hun slås
for.
Men ikke andet end man venter af amoralske mennesker, med en brun skjorte i
skabet.
Egon

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 27-02-05 13:17

Hej

> Den Lwettiske pige er da ikke en indvandrer bare fordi hun arbejder her,
> der nævnes intet om hun har søgt Dansk statsborgerskab.

Den lettiske pige er dansk gift og må vi formode i Danmark pga.
ægtefældesammenførring - hun er altså indvandrer.

Altså FUT: dk.politik.indvandring

Forsættes denne tråd i dk.politik må den vist FUT'es til
dk.admin.netmisbrug.

Mvh
Frank

Fra : Allan Riise

Dato : 27-02-05 15:56

> [...]
> ægtefældesammenførring - hun er altså indvandrer.
>
> Altså FUT: dk.politik.indvandring
>
> Forsættes denne tråd i dk.politik må den vist FUT'es til

Det er ikke hverken stuepigens nationalitet, eller hendes tilknytning der
her skal debatteres, men at en minister ikke overholder loven, det kunne for
den sags skyld være spritkørsel, derfor er det irrelevant om det er en
indvandrer eller ej.
derfor hører tråden også til her!

Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 16:44

> [...]
for
> den sags skyld være spritkørsel, derfor er det irrelevant om det er en

Spritkørsel hører hjemme i d.p.t !!!!!!!!!!!!!!

Carl

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-05 20:01

> Spritkørsel hører hjemme i d.p.t !!!!!!!!!!!!!!

Gør det ondt at være så indskræket?

--
ahw

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-05 22:19

> "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse
> >
> Gør det ondt at være så indskræket?

Regler er regler og regler skal overholdes!

Carl

Fra : Mogens

Dato : 27-02-05 23:17

"Arne H.Wilstrup" <dufaardenikke@atse.invalid> skrev i en meddelelse

> "Carl L" <lorberg (.a.) tdcadsl (...) dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Spørg Allan Riise , det må han vide .

M.

Fra : Frank Allan Rasmusse~

Dato : 27-02-05 21:22

Hej

> [...]
> her skal debatteres, men at en minister ikke overholder loven, det kunne
> for den sags skyld være spritkørsel, derfor er det irrelevant om det er

Nu er det vel ikke ministeren der ikke har overholdt loven, men hendes
mand?

Og da loven der muligvis ikke er overholdt er udlændingeloven må tråden
naturligt høre til i dk.politik.indvandring. Lad mig henvise til
dk.politik's fundats:

3. Fundats:
Gruppen er til diskussion af politiske emner
Følgende emner er ønsket i dk.politik
- dansk politik generelt, f.eks. økonomisk politik, retspolitik,
udenrigspolitik, indenrigspolitik
- international politik, f.eks. EU-politik, kriser i udlandet
- Ideologidiskussioner

Følgende emner er uønsket i dk.politik:
- Indvandringspolitik henvises til dk.politik.indvandring
- Miljøpolitik henvises til dk.politik.miljø
- Trafikpolitik henvises til dk.politik.trafik
- Indlæg med overdreven brug af citater frabedes

Og til dk.politik.indvandring's fundats:

3. Fundats:
Gruppen skal fungere som et sted hvor den danske politik overfor
indvandrere og flygtninge, samt relaterede emner, kan diskuteres.

Tråden er ikke relavant i denne gruppe, men derimod relavant for
dk.politik.indvandring som jeg derefter FUT'er til.

Fra : Arne H.Wilstrup

Dato : 27-02-05 22:17

> [...]
>
> Tråden er ikke relavant i denne gruppe, men derimod relavant for
> dk.politik.indvandring som jeg derefter FUT'er til.

Tilbage-FUT - emnet er relevant her - du citerer jo selv:

Følgende emner er ønsket i dk.politik
dansk politik generelt, f.eks. økonomisk politik, retspolitik,
udenrigspolitik, indenrigspolitik

Og her hører det under retspolitik, det hører under økonomisk politik og det
hører ind under indenrigspolitik samt udenrigspolitik.

Ad økonomisk politik: hvilke grunde kan der være til at man som stat vil
regulere borgernes ret til at ansætte hvem de vil og betale den løn, de
ønsker at tilbyde?

Ad retspolitik: er alle lige for loven uanset om de er danskere eller
udlændinge?

Ad indenrigspolitik: hvad er det for regler, der gælder for landet som
helhed når vi forsøger at sikre at vi kan få nedbragt arbejdsløsheden? Kan
vi fx gøre det ved at sætte lønnen ned? og vil det påvirke os at vi har
arbejdskraftens fri bevægelighed, når vi ved at andre borgere i EU ofte
arbejder på langt ringere vilkår end de hjemlige arbejdere?

Ad Udenrigspolitik: I hvilket omfang er det nødvendigt at følge de fælles
EU-regler omkring arbejdskraften og ansættelsesforholdene i de forskellige
EU-lande, herunder Danmark.

Hvorimod spørgsmål som: hvor mange indvandrere kan vi tage i landet, hører
til under d.p.i.

At en ministers ægtefælle udnytter arbejdskraften hører både under økonomisk
politik (herunder, hvad skattevæsenet vil sige - hvordan har Tørnæs' opgivet
sine besparelser, sin indtjening til skattevæsenet?), retspolitik - Skal det
have konsekvenser hvis man på grov måde overtræder landet love - grov måde
fordi der måske kan være tale om at være i ond tro? Udenrigspolitik: vil
vort omdømme lide skade af at vi har ministre, der tilsyneladende ikke kan
styre deres eget privatliv? Kan man mene at de ministre er troværdige? Og
kan man have en minister for udvikling og bistand, når man samtidig ved at
vedkommende har en ægtefælle, der netop snyder på vægten omkring folk fra
andre lande? hvordan kan den pågældende minister mene at det er i orden at
fratage et land sin bistandshjælp af politiske grunde -herunder at et land
ikke er blevet demokratisk efter vestligt forbillede og dermed skulle være
et land fritaget for svindel og humbug blandt landets ledere, når samme
minister åbenbart ikke aner hvad der foregår i egen husholdning?
Indenrigspolitisk: kan Ulla Tørnæs overhovedet bevare sin troværdighed som
politiker, når hun ikke har bedre styr på sine private forhold end tilfældet
er?

Jo, det hører helt givet hjemme her.

Arne H. Wilstrup