Kvindelige ministre og deres mænd
Fra : andropov

Dato : 25-02-05 11:24

Ulla Tørnæs (V) beklager, at hendes ægtefælle Jørgen L. Tørnæs siden
1. september har haft en lettisk landsbrugsmedarbejder ansat uden den
fornødne arbejdstilladelse
http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=544808/

Mon ikke hun slipper billigere end Henriette, Ulla har vidst ikke
skrevet under på noget...

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-02-05 11:53

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=544808/
>
> Mon ikke hun slipper billigere end Henriette, Ulla har vidst ikke

Nu er efterhånden flere ministre i Vesten røget pga fusk på
indvandringsområdet. Den engelske indenrigsminister røg som bekendt, - ham
der skulle have være formand for USAs samlede efterretningsvæsen, måtte
trække sig, flere andre amerikanske politikere røg i "nanny-fælden" (det ER
jo rart at slippe med at betale en mini timeløn)

I Canada måtte immigrationsministeren gå efter en skandale med en pizzaejer,
som leverede gratis mad under hendes valgkamp, mod at lade han blive i
landet, - siger han selv.

Canada har jo nu verdens mest liberale indvandringslove, og den omtalte
pizzaejer kom til landet i 1988, blev udvist i 1992, men har anket sagen 117
gange, og derfor var han stadig i landet. Han er tidligere blevet dømt for
kreditkortsvindel, men det, og en udvisningsordre, var altså ikke nok til at
få ham til at rejse tilbage til Indien. Men SÅ gik det pludselig stærkt, og
han blev sendtd ud i sidste måned.
Men nu lægger han og familien sag an mod immigrationsministeren og vil have
10 mio kr i erstatning.

The defendants maintain that Ms. Sgro's libel claim is "an abuse of process
by a minister" and has caused them "mental distress, anxiety, nervousness,
depression, irritability, insomnia, loss of reputation, humiliation, and
loss of enjoyment of life."
They further argue her claims are "blasphemous, seditious and indecent."

Uha da da.

Ovenstående måde at behandle asylsøgere på - lang lang snor - er
formodentlig den de velmenende også i Danmark mener er den eneste
"anstændige"? Altså bortset fra slutningen på historien.

Fra : andropov

Dato : 25-02-05 12:20

On Fri, 25 Feb 2005 11:53:09 +0100, "Knud Larsen"

>Nu er efterhånden flere ministre i Vesten røget pga fusk på
>indvandringsområdet.

Ja, de borgerlige er jo dem som taler varmest for begrænsning af
indvandringen så bør de måske snarere være ekstra opmærksomme på om de
har deres egne forhold i orden.

Jo de rigeste svindler for mest.

Fra : Jim

Dato : 25-02-05 16:38

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ja, de borgerlige er jo dem som taler varmest for begrænsning af
> indvandringen så bør de måske snarere være ekstra opmærksomme på om de

Du hører måske til de dumme, som ikke ved, hvordan man anvender loven.

J.

Fra : andropov

Dato : 25-02-05 22:16

On Fri, 25 Feb 2005 16:37:58 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>Du hører måske til de dumme, som ikke ved, hvordan man anvender loven.

Jo, der er nok nogle virksomhedsejere som har sat sig ind i hvad de
risikerer af bøde.

Fra : Jim

Dato : 25-02-05 16:37

> [...]
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=544808/
>
> Mon ikke hun slipper billigere end Henriette, Ulla har vidst ikke

Han har da trods alt skaffet arbejde til en udlænding.
Det er da positivt.
Og han har selv aflønnet ham
Jeg ser ikke det store problem.

J.

Fra : andropov

Dato : 25-02-05 22:17

On Fri, 25 Feb 2005 16:36:53 +0100, "Jim" <Nospam4Admin@moneyman.dk>
wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

>Han har da trods alt skaffet arbejde til en udlænding.
>Det er da positivt.
>Og han har selv aflønnet ham
>Jeg ser ikke det store problem.

Ikke andet end at danskerne bliver arbejdsløse og der kommer
østeuropæere ind og arbejder i stedet for til lav løn.

Fra : Jim

Dato : 25-02-05 22:38

> Ikke andet end at danskerne bliver arbejdsløse og der kommer
> østeuropæere ind og arbejder i stedet for til lav løn.

Hvis der havde været en dansker til at tage sig af jobbet, så havde han
jo nok fået det.
Her er der jo ikke tale om, at den pågældende havde arbejdet
underbetalt.
Det var ren formalia, at den pågældende ikke havde en arbejdstilladelse,
da den var under udfærdigelse.
Han havde jo lige arbejdet på nabogården med arbejdstilladelse.
Så dit argument holder ikke. Det er ikke andet en ren rødskrigeri

J.

Fra : Kim2000

Dato : 25-02-05 22:19

> Han har da trods alt skaffet arbejde til en udlænding.
> Det er da positivt.
> Og han har selv aflønnet ham
> Jeg ser ikke det store problem.

Han har underbetalt ham, og mens udlændingen har haft et underbetalt job på
ulovlige vilkår har en dansk arbejder ikke kunne få arbejdet til
overenskomstmæssig løn. Der skal en del til at fagforeningen ligefrem
politianmelder ham.

Hendes mand har dog sikkert snakket med svigerfar om det inden, Laurits
Tørnæse har også et anstrengende forhold til moral, etik og lovgivning. Det
gælder åbenbart hele den familie.

mvh
Kim

Fra : Jim

Dato : 25-02-05 22:39

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Han har underbetalt ham,

Det er der intet, der tyder på.
Han havde jo lige arbejdet med arbejdstilladelse på nabogården, så dit
argument holder ikke.

J.

Fra : Kim2000

Dato : 26-02-05 01:39

> Det er der intet, der tyder på.
> Han havde jo lige arbejdet med arbejdstilladelse på nabogården, så dit
> argument holder ikke.

Han var da i hvert fald ikke ansat på overenskomstmæssig løn.....
Gad vide om han så fik den danske minimumsløn.....
Man behøver ikke være Einstein for at regne det ud.
Se i øvrigt DR tekst TV, hendes mand stod direkte og løj for åben tv.....
Sikkert et råd han fik af svigerfar, han har også gjort det utallige gange,
noget som i øvrigt også hans kone gør en del i, det ligger til familien -
åbenbart.

mvh
Kim

Fra : Alucard

Dato : 26-02-05 09:59

On Sat, 26 Feb 2005 01:39:24 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Han var da i hvert fald ikke ansat på overenskomstmæssig løn.....
>Gad vide om han så fik den danske minimumsløn.....

Nu ved jeg ikke hvad han fik i løn, men hvis han fik den danske
minimumsløn, så er der vel ikke noget at komme efter (på lønsiden
altså)...

> [...]
>noget som i øvrigt også hans kone gør en del i, det ligger til familien -

Og straks begynder du at beskylde andre for en hel masse, som du ikke
aner en hujende fis om.......

Fra : Kim2000

Dato : 26-02-05 10:43

> Nu ved jeg ikke hvad han fik i løn, men hvis han fik den danske
> minimumsløn, så er der vel ikke noget at komme efter (på lønsiden
> altså)...

Det er godt du har så stor tiltro til erhvervslivet, selvom der godt nok
hvert eneste år føres et halvt hundrede af den slags sager og hver og en
handler om løn.

> Og straks begynder du at beskylde andre for en hel masse, som du ikke
> aner en hujende fis om.......

Ulla blev taget i at stå og lyve oevrfor børnene ved demonstrationen om
nedskæringer i folkeskolen, det var måske bare et uheld, men det var ikke
uheld da hun kom til skrive en uddannelse på et sit cv på sin hjemmeside.
Laurits Tørnæse lukkede et hospital 3 dage efter valget var slut, han havde
ellers lovet ikke at lukke det, konfronteret med det svarede han; "man kan
jo ikke overholde løfter....".

Ergo hele familien har et anstrengende forhold til moral, etik,
lovgivning.....

Fra : Alucard

Dato : 26-02-05 16:20

On Sat, 26 Feb 2005 10:42:42 +0100, "Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk>
wrote:

>Det er godt du har så stor tiltro til erhvervslivet, selvom der godt nok
>hvert eneste år føres et halvt hundrede af den slags sager og hver og en
>handler om løn.

Der er vel ikke noget ULOVLIGT i kun at betale mindstelønnen...?

> [...]
>jo ikke overholde løfter....".
>
>Ergo hele familien har et anstrengende forhold til moral, etik,

Du skrev "Svigerfar løj UTALLIGE gange" og "Hun gør EN DEL i (at
lyve)" og så nævner du et eksempel pr. person.... Er det ikke at
overdrive lidt ?

Ergo har du et anstrengt forhold til sandheden...

PS: Du citerede Laurits Tørnæs for "man kan jo ikke overholde
løfter....".... Det ligner citatfusk da der jo helt klart kommer en
fortsættelse af sætningen.... Hvad fortsættelsen var aner JEG ikke en
hujende fis om.... Men hvis det var "hvis man ikke har flertal" ændrer
det jo citatet til det modsatte.....

Fra : Egon Stich

Dato : 26-02-05 13:47

> [...]
> jo ikke overholde løfter....".
>
> Ergo hele familien har et anstrengende forhold til moral, etik,

Det kan da ikke komme bag på tænkende mennesker, at borgerlige politikere er
løgnagtige og uden moral?
MVH
Egon