Billeder af følgerne af uranberiget ammuni~
Fra : TheCom

Dato : 25-02-05 10:39

http://traprockpeace.org/jawad_al-ali_iraq.pdf

Heller ikke for sarte sjæle.

Disse billeder sætter endnu engang spørgsmålstegn ved, at krigen nu
også virkelig var en befrielseskrig for menige irakere? Eller den gik
ud på at ødelægge så meget som muligt?

Mvh

TheCom

Fra : Lyrik

Dato : 25-02-05 11:00

TheCom wrote:
> [...]
>
> Disse billeder sætter endnu engang spørgsmålstegn ved, at krigen nu
> også virkelig var en befrielseskrig for menige irakere? Eller den gik

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Du er et let offer for Saddams propagandamaskine. Læs også her:
http://denbeste.nu/cd_log_entries/2003/09/RadiationcontaminationinI.shtml

Billederne du ser er billeder af mennesker med ubehandlet kræft. Hvis vores
egne kræftsyge ikke blev behandlet, ville deres sygdomme udvikle sig
tilsvarende!
Disse frygtelige kræftbilleder kan du finde i gamle lægebøger fra 1900
tallet.

Med hensyn til "depleted uranium", så erklærer Verdenssundhedsorganisationen
den for harmløs.

Hilsen
Jens

Fra : Snurrberget

Dato : 26-02-05 01:39

TheCom wrote:
> [...]
>
> Disse billeder sætter endnu engang spørgsmålstegn ved, at krigen nu
> også virkelig var en befrielseskrig for menige irakere? Eller den gik

Jeg mangler lidt nogle lægelige referencer til de enkelte billeder?

- cep

Fra : 3W

Dato : 26-02-05 11:20

"TheCom" <thecom2005@hotmail.com> wrote in message
> Disse billeder sætter endnu engang spørgsmålstegn ved, at krigen nu
> også virkelig var en befrielseskrig for menige irakere? Eller den gik
> ud på at ødelægge så meget som muligt?

Ammunitionen er forarmet, ikke beriget. Den er med andre ord ikke
radioaktiv.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-02-05 11:32

"3W" <dghncv@cvxlksjdf.net> skrev i en meddelelse
> "TheCom" <thecom2005@hotmail.com> wrote in message
>
> Ammunitionen er forarmet, ikke beriget. Den er med andre ord ikke
> radioaktiv.

Ikke destomindre giftig.

Fra EU Parlamentet's orienterende notat, om samme!

"Hvor farligt er depleteret uran?
-Toksicitet.
Naturligt uran er kemisk toksisk ligesom bly og
cadmium. Hvis det indtages eller inhaleres,
opløses det opløselige DU i legemsvæskerne og
transporteres med blodet. Opløst uran kan
reagere med biologiske molekyler og have en
akut toksisk virkning. I høje doser kan det
medføre, at nyreceller dør, og at der opstår atrofi
i nyrekanalerne. Ca. 90% af det uran, der findes i
blodet, udskilles dog via nyrerne med urinen
inden for 24-48 timer. De resterende 10% kan
lagres i knogler, lunger, lever, fedt- og
muskelvæv og kan påvirke helbredet på længere
sigt.
-Radioaktivitet
DU er også ca. halvt så radioaktivt som uran, idet
det udsender ? partikler, efterhånden som det
henfalder til de andre stoffer i dets radioaktive
serie, som selv også udsender ? og ? stråling.
Der skulle overhovedet ikke være nogen risiko
ved at holde en klump uran i hånden. Dronning
Elizabeth af Det Forenede Kongerige fik faktisk
en klump i hånden, da hun besøgte et af de
første atomkraftanlæg i Det Forenede Kongerige.
? stråling kan nemt standses - et stykke papir
blokerer den.
Men når DU granater eksploderer, frembringer de
en støvsky af keramik-lignende tungtopløselige
fragmenter. Hvis DU våben rammer en fast
genstand (som de selvfølgelig er beregnet på),
efterlades uranoxidstøv og DU partikler i
anslagsområdet, og der er således risiko for
indtagelse eller inhalering af stoffet.
Inhalering eller indtagelse af uopløselige DU
partikler er farligt, netop fordi de, når de først er i
kroppen, kan indlejres og forblive der i lang tid.
Selv om ? stråling ikke er højradioaktivt, kan den
- inde i kroppen uden nogen barriere til at
standse den - trænge ind i de enkelte celler og
medføre genetiske DNA forandringer. Den
etablerede videnskab stiller sig dog skeptisk over
for nylige kontroversielle påstande om, at denne
DNA beskadigelse kan påvirke de
omkringliggende celler, selv dem der ligger uden
for ? partiklernes rækkevidde.
Der er risiko for, at disse DNA forandringer med
tiden vil kunne medføre cancer. Inhalerede
partikler, der som regel sætter sig fast i lungerne,øger derved risikoen for
lungecancer som følge
af manglende beskyttelse mod radioaktivitet inde
i kroppen. Beskyldningen om, at inhalering eller
indtagelse af DU har ført til leukæmitilfælde, kan
muligvis forklares ved det forhold, at hvide
blodlegemer renser lungerne for DU partikler og
deponerer dem i de tracheobronchiale
lymfeknuder, der er en del af immunapparatet.
Når der inden i lymfeknuderne udsendes lokal ?
og ? stråling, vil det kunne beskadige blodets
stamceller i lang tid og derved medføre leukæmi.
På grund af den fare som DU støv og fragmenter
udgør, blev de allieredes tanks, som de allierede
styrker ved en fejl beskød med DU våben, sendt
tilbage til behandlingsanlæg for atomaffald og
bortskaffet.
Dette skete selvfølgelig ikke med fjendens tanks,
der med hensyn til Golfkrigen stadig ligger i
ørkenen. Med hensyn til Kosovo befinder DU
våben sig stadig i områder, der er tilgængelige
for civilbefolkningen, navnlig børn."

Allan Riise

Fra : 3W

Dato : 27-02-05 17:56

"Allan Riise" <familien_riise@adslhome.dk> wrote in message

> Ikke destomindre giftig.

Ja, giftig som bly og cadmium, men forarmet, og ikke som overskriften på
denne tråd påstår "beriget".